MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
Dj2Jelle
RedLightCityBoy schreef:
Klinkt best wel dope.

En het was grappig bedoeld

Frostyx
Ik vind het echt grapperig met zo dat snel maar sfeer weg raar want nummer juist zo sfeer en dan nu anders.

RedLightCityBoy
Dj2Jelle schreef:
(quote)

En het was grappig bedoeld

nou, een oude schoolse artiest zou best wel serieus op die beat passen.

RedLightCityBoy
Nieuwe beat van mijn kant. Made in Sardinie.

zSHARE - Golden Relaxation.mp3

Wel ontspannen, maar iets te lullige geluidjes en te veel lage reverb op de beat.

Die van Nega vind ik vet en die van Jelle lachen (Eminem als zingende bever).

Relaxe beat Red, alleen iets teveel reverb idd.

En John Doe, thanks dat je het hebt gecheckt !

Hier een nummer (wat overigens niet af is) met een aantal field recordings: Railout Cloud

Frostyx schreef:
Ik vind het echt grapperig met zo dat snel maar sfeer weg raar want nummer juist zo sfeer en dan nu anders.

Wow, dat is echt één van de meest onbegrijpelijke berichten die ik in tijden heb gelezen

RedLightCityBoy
frostyx doet vwo maar heeft soms wat problemen met de zinsvolgorde...

Dj2Jelle
John Doe schreef:
Hier een nummer (wat overigens niet af is) met een aantal field recordings: Railout Cloud

Erg lekker nummer! Heb hem nu al 3x beluisterd . Alleen dat einde op het station is een beetje sfeerverpestend zeg maar. (als dat een woord is). Verder leuk gedaan, mooie melodieën heb jij vaak.

Dj2Jelle
zSHARE - Jelle - Moboso.mp3

Mijn eerste officiële Dubstep-track, hij is nog wel een beetje cliché.

Dj2Jelle schreef:
Alleen dat einde op het station is een beetje sfeerverpestend zeg maar.
Ja, die NS stem heb ik er ook maar even snel bijgeflikkert op het laatst en was meer een grap. Bedankt voor de feedback. Zal dadelijk jouw track luisteren.

Frostyx
Omg ik ben zo hard de grootste inspinazie bron van MuMe.
Jelle ript zo hard mijn swag.
Ik ga buma vrage.
Ik versnel Eminem
YouTube - I'm Shady mashed up
hij versnelt Eminem
zSHARE - Eminem - Cleanin Out My Closet _Jelle remix_.mp3
Ik vertraag The Game ft. 50 Cent
YouTube - How we do FrostyXL remix
En Jelle ook.
zSHARE - The Game ft. 50 Cent - How We Do _Jelle Remix_.mp3

Dj2Jelle
, beide remixes moest ik van jou maken..

Frostyx
True, true.

''Moboso'' is degelijk, alleen die eerste synth op 30 seconden vind ik iets te goedkoop qua geluid (om los mee te starten althans). Misschien kun je nog subtiel een heel diepe bass-synth in het nummer zetten (bijv. gelijktijdig en in hetzelfde patroon als de hoofdsynth). Krijgt het meer dat zware opgepimpte gevoel wat het zo goed doet in clubs.

Dj2Jelle schreef:
, beide remixes moest ik van jou maken..

Hij zei ook ''inspinazie bron'' hè. Hahaha... Die slome versies van How We Do zijn trouwens tamelijk hilarisch, met de Game als stonede koe en 50 Cent als hoogzwanger nijlpaard. Die van Jelle klinkt toch nog niet eens zo waardeloos.

Dj2Jelle
John Doe schreef:
''Moboso'' is degelijk, alleen die eerste synth op 30 seconden vind ik iets te goedkoop qua geluid (om los mee te starten althans). Misschien kun je nog subtiel een heel diepe bass-synth in het nummer zetten (bijv. gelijktijdig en in hetzelfde patroon als de hoofdsynth). Krijgt het meer dat zware opgepimpte gevoel wat het zo goed doet in clubs.

Zit wat in ja, ik heb die 'goedkope synth' ook gewoon gemaakt met de sytrus van FL Studio.

Ik heb weer een nieuwe.
Ben es n andere richting in geslagen:

zSHARE - The King.mp3

Geen reacties?

Tja, vond het niet echt interessant (dan geef ik vaak ook geen reactie). Die Manu Chao samples (of die heeft weer samples ergens anders van) zijn niet vernieuwend gebruikt. Simpel beatje eronder, beetje lauw in de letterlijke betekenis van het woord, maar wel ontspannen verder. De jazz bekkens op de achtergrond zijn overigens niet lekker gesynced.

Frostyx
JLjuju schreef:
Geen reacties?

Nou hij is wel okee maar niet echt bijzonder op dat bleh geluidje na.
Maargoed bij deze je dagenlijkse portie Frostyx aandacht.
Je hebt wel skill dat zeker.
Doei

Oke thanks beide .

raffael77
kan beter Juju. De sample is al velen malen gedaan idd en ook beter gebruikt.

Harco

Die beat is fijnnnnnnnnnn. Vooral vanaf 0:40 als Game begint.

Improvision
Niet-zo-nieuwe remix van mij:

Improvision
Iemand?

Beat is erg dope gedaan Impro, zoals altijd! Props, alleen ik vind het niet echt passen met Jay

Tja, de beat is op zich erg goed voor een standaard rapbedding, om het zo maar even te noemen. Maar hij past in zijn geheel niet bij Jay-Z's flow hier, die er hoekig is, logisch in lijn met de oorspronkelijke beat. De remix als geheel vind ik dus niet geslaagd. Ik vind de keuze voor Jay-Z sowieso betreurenswaardig. Ik bedoel, ik begrijp dat je graag wat JijBuis-aandacht wilt, maar als je jezelf dan meteen moet verlagen tot zakenmannetjes wiens rapkwaliteiten schromelijk overschat worden, zou je die wens beter kunnen laten varen.

Frostyx
Big up Improvision jewait

Gast
geplaatst: vandaag om 17:44 uur

geplaatst: vandaag om 17:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.