Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken
zoeken in:
0
Dj2Jelle
geplaatst: 9 september 2009, 01:03 uur
Ik ben even aan het spelen geweest, zoals ik graag tijd verspil
.
zSHARE - Experimental.mp3
@ Improvision: Misschien als je wat meer swing aan de drums geeft, dat hij dan lekkerder met Jay-z samengaat.
. zSHARE - Experimental.mp3
@ Improvision: Misschien als je wat meer swing aan de drums geeft, dat hij dan lekkerder met Jay-z samengaat.
0
geplaatst: 9 september 2009, 18:19 uur
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 9 september 2009, 19:20 uur
Jelle: Leuk gedaan. Klinkt erg goed, maar toch mist er iets in de opbouw (geen idee wat). Als dit beter wordt uitgewerkt (misschien moet het nummer een stuk langer, waardoor het echt een productie wordt) is het toch redelijk geniaal, want er worden mooie klanken uitgeoefend met een rijk assortiment aan synths, instrumenten etc.
Tovast: Die sample ken ik nog niet!
Erg leuk gedaan, goede sampling, prettig om naar te luisteren. Drums kan nog wel het een en ander aan worden verbeterd (althans, vind ik) verder vind ik em dope.
Tovast: Die sample ken ik nog niet!
Erg leuk gedaan, goede sampling, prettig om naar te luisteren. Drums kan nog wel het een en ander aan worden verbeterd (althans, vind ik) verder vind ik em dope.
0
Harco
geplaatst: 9 september 2009, 19:35 uur
Dat pianoriedeltje is dezelfde als die uit Stop van Sean Price, of niet?
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 9 september 2009, 19:40 uur
YouTube - J Dilla - Stop (Donuts) en ook hiervan.
0
geplaatst: 9 september 2009, 22:15 uur
Om aan te vullen:
YouTube - Usher- Throwback
en de sample:
YouTube - Dionne Warwick - You're Gonna Need Me
YouTube - Usher- Throwback
en de sample:
YouTube - Dionne Warwick - You're Gonna Need Me
0
geplaatst: 11 september 2009, 09:19 uur
Je weet wat ik ervan vind. Ik vind hem erg goed ik vond alleen die andere versie denk ik iets beter. Die dubbele drums vind ik wat minder. maar voor de rest heel goed gedaan!
0
geplaatst: 12 september 2009, 12:17 uur
RedLightCityBoy schreef:
(afbeelding) (afbeelding)(afbeelding)
3?
0
geplaatst: 12 september 2009, 13:33 uur
0
geplaatst: 12 september 2009, 13:45 uur
RedLightCityBoy schreef:
³º ?
0
geplaatst: 12 september 2009, 14:53 uur
jelle: altijd een genot om naar te luisteren, ook hier. Inderdaad kun je misschien wat meer gaan uitbouwen en editen tot een wat langer nummer met een fijne opbouw, ook in het algemeen. Nu is het kort maar krachtig, maar kun je er ook minder voor gaan zitten.
tovast: klinkt zeker leuk, sluit me aan bij commentaar van RedLightCityBoy
Sjoerd: prettig nummer, hoewel het ook wel wat tegen saaiheid aanleunt in de melodie.
tovast: klinkt zeker leuk, sluit me aan bij commentaar van RedLightCityBoy
Sjoerd: prettig nummer, hoewel het ook wel wat tegen saaiheid aanleunt in de melodie.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 12 september 2009, 18:41 uur
John Doe schreef:
jelle: altijd een genot om naar te luisteren, ook hier. Inderdaad kun je misschien wat meer gaan uitbouwen en editen tot een wat langer nummer met een fijne opbouw, ook in het algemeen.
jelle: altijd een genot om naar te luisteren, ook hier. Inderdaad kun je misschien wat meer gaan uitbouwen en editen tot een wat langer nummer met een fijne opbouw, ook in het algemeen.
Ga ik doen, het was ook meer een snippet, maar ik heb er nog geen een keer aan verder gewerkt.
0
geplaatst: 14 september 2009, 20:31 uur
Hahah een echte Astronauten beat XD.
Mooie toepasselijke titel
.
Mooie toepasselijke titel
.
0
geplaatst: 26 september 2009, 16:04 uur
vette beat, mooi gesampled.
ik vroeg me af waar je die snare vandaan hebt, ik zoek al heel lang naar zo'n soort snare. beetje alchemist/9thwonder achtig.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 26 september 2009, 16:22 uur
Het zijn 2 verschillende snares, met vlak daarvoor claps getriggerd. En die heb ik gewoon uit samplekits, en dan ga ik ze zelf nog even equalizen etc.
0
Frostyx
geplaatst: 26 september 2009, 17:59 uur
zSHARE - ROB DEZE IS MASTER.mp3
Deze gaat Robhef over, alvast de eerste fenomale monentmeten voor jullie dan
Deze gaat Robhef over, alvast de eerste fenomale monentmeten voor jullie dan

0
geplaatst: 26 september 2009, 18:06 uur
Harde beat Jelle. Mooie samples enzo. Goed gesliced enzo. Enzo.
0
geplaatst: 26 september 2009, 18:10 uur
Fraaie beat Jelle, zeker omdat het eigenlijk een beetje tegen het randje zit. Het lijkt soms wat vals te worden maar dat wordt het niet, je speelt als het ware met het oor van de luisteraar.
Kom je hier vaker?
Kom je hier vaker?
0
Frostyx
geplaatst: 26 september 2009, 18:30 uur
zSHARE - ROBHEFOPDEBEAT.wma
Robhef ze nieuwe track, wss instrumentaal, de producer is nog altijd anoniem!
Komt hij hier vaker?
Robhef ze nieuwe track, wss instrumentaal, de producer is nog altijd anoniem!
Komt hij hier vaker?
0
geplaatst: 26 september 2009, 18:38 uur
Lekker Jelle, doet me een beetje denken aan Moodymann en Theo Parrish. Mooi vol geluid heb je bereikt in deze beat.
Hier is een nummer waar ik de laatste dagen met een vriend aan werk. In de beat zit een microsample van de Ultramagnetic MC's (nummer: Kool Keith Housing Things), die het waarschijnlijk weer ergens anders van hebben (James Brown wellicht), wie het weet mag het zeggen. Oja, de basskick is van Watch Me Now.
Hier is een nummer waar ik de laatste dagen met een vriend aan werk. In de beat zit een microsample van de Ultramagnetic MC's (nummer: Kool Keith Housing Things), die het waarschijnlijk weer ergens anders van hebben (James Brown wellicht), wie het weet mag het zeggen. Oja, de basskick is van Watch Me Now.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 26 september 2009, 20:52 uur
John Doe schreef:
Mooi vol geluid heb je bereikt in deze beat.
Mooi vol geluid heb je bereikt in deze beat.
Ja kan wel, heb me de laatste tijd veel verdiept in het masteren.

John Doe schreef:
Klinkt echt heel goed, maar wat ik me afvraag is hoe je dat samen doet. Hebben jullie allebei de helft van de loops gemaakt, of alles samen?
0
geplaatst: 26 september 2009, 21:46 uur
Meestal gaat het zo. Eén van de twee maakt een begin van een nummer. Als de ander dat hoort en mooi vindt raakt die vaak geïnspireerd er iets aan toe te voegen of te 'verbeteren' en zo krijg je dat een nummer verder wordt gebracht en twee arbeiders of dat er een origineel bestaat en een remix. We hebben voor een deel dezelfde software en dat is wel heel handig (voor het sequencen en overdragen van muziek), maar zou ook niet persé nodig zijn. Bij dit nummer is voorlopig door die vriend alleen het geluid van de strings wat mooier/cinematischer gemaakt en de strings die op 1 minuut inkomen zijn ook van hem. Heel getalenteerd vind ik die gast in melodieën. Ook hebben we een paar keer tegelijk aan een nummer gewerkt. Ik had bijvoorbeeld eens een beat waar ik bij voorstelde dat hij in een bepaalde trand ambient melodieën bij improviseerde. Dat deed ie toen live (via een midi keyboard) terwijl ik de afzonderlijke geluiden van de beat aan en uit zette. Dit was dus een soort jamsessie die we opnamen.
(Hier is het resultaat, wat ik trouwens nog niet als af beschouw, hoewel ik wel al wat aanpassingen en toevoegingen aan de beat en melodieën heb gedaan.)
(Hier is het resultaat, wat ik trouwens nog niet als af beschouw, hoewel ik wel al wat aanpassingen en toevoegingen aan de beat en melodieën heb gedaan.)
0
geplaatst: 26 september 2009, 21:59 uur
Ik vind het wel goed gelukt. Wat voor soort muziek is dit? Neem aan Electronic, maar wat voor subgenre? Ik vind die melodieen wel goed, waar maak je die mee?
Stapler heeft ooit eens een nummer gemaakt: Vapor. Ik heb daar een Hardstyle versie van gemaakt (Ik plaats hem maar hier, bij het hip-hop forum, want hier post ik wel vaker).
zSHARE - Vapor _Hardstyle Remix_ _Beta_.mp3
Hij is nog niet af. Wel bijna, maar ik moet nog wat dingen eraan veranderen. Als jullie dingen zien die verbeterd moeten worden let me know
.
Stapler heeft ooit eens een nummer gemaakt: Vapor. Ik heb daar een Hardstyle versie van gemaakt (Ik plaats hem maar hier, bij het hip-hop forum, want hier post ik wel vaker).
zSHARE - Vapor _Hardstyle Remix_ _Beta_.mp3
Hij is nog niet af. Wel bijna, maar ik moet nog wat dingen eraan veranderen. Als jullie dingen zien die verbeterd moeten worden let me know
.* denotes required fields.