MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Rappers die eigenlijk al gestopt zouden moeten zijn

zoeken in:
raffael77
waxs schreef:
Nee al tijdje niet meer, maar ik zag dat Pete Philly in September zou komen, moet ik binnenkort maar even reserveren

Deliquent Habbits komt 23 juni geloof ik

Klopt, maar ben er niet echt fan van.

Raekwon the chef
Melle K schreef:
Fresh Prince is weer zo'n hype op deze site, Will Smith is gewoon een waardeloze rapper.

Dat is ook wel sterk overdreven, hij heeft back in the days best goede dingen gedaan, niet van hetzelfde niveau als Doom of Nas of wie dan ook natuurlijk, maar toch gewoon gemiddeld goed, hij heeft geen slechte flow ofzo (hij rapt niet echt vaak off-beat ofzo), zijn teksten zijn niet dramatisch, het is alleen niet briljant of geniaal te noemen, gewoon een gemiddelde rapper die zo af en toe prima tracks maakt, (maakte in zijn geval dan)

|Joël|
Melle K schreef:
Fresh Prince is weer zo'n hype op deze site, Will Smith is gewoon een waardeloze rapper.
Ok, iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening hebben maar bijvoorbeeld hier rapt hij toch niet waardeloos?
Als het een andere rapper was geweest denk ik dat je dit niet waardeloos zou noemen maar het is natuurlijk ook weer geen Nas, maargoed nog maals ieder zijn eigen mening natuurlijk.

Harco schreef:
(quote)

Je hebt Power of the Dollar niet beluisterd. Haat het als mensen artiesten gaan beoordelen op de dingen die ze op tv zien of wat dan ook, terwijl de beste man tientallen mixtapes per jaar uitbrengt waar wel een aantal dope dingen opstaan, of als ze diegene zijn oude materiaal nooit beluisterd hebben.

Hoezo? Ik luister al naar rapmuziek sinds eind zeventiger jaren! Ik heb de opkomst van de rapmuziek en hiphop vanaf het begin meegemaakt. Heb er zelf aan meegedaan twintig jaar geleden. Heb hiervoor echt geen TV nodig gehad. Snoop heb ik zien opkomen in een periode dat Dre zich los had gemaakt van NWA en hem naar voren schoof als zijn protege die verdacht werd van moord. Een soort Kempi en Kees de Koning lol. Zijn oude materiaal ken ik dus echt wel. SnoopDogs debuut was zijn hoogtepunt. Daarna heeft hij af en toe nog wel wat leuks laten horen, maar zo als toen is het Imo niet meer geworden. Uiteindelijk is het gewoon lopende band werk geworden. Net als Kempi zegt: ik ben geen rapper maar rap voor een beter leven, of lees nog meer geld te maken. Een kunstenaar(artist) is Snoop hij al lang niet meer als hij er al een was. Welke inspiratie heeft hij nog? Wie en waar is zijn muze? Kom op zeg! Je moet je indenekn dat er in die tijd steeds nieuwe dingen kwamen: je was iedere keer weer verbaasd als er weer een nieuwe stijl kwam , weer nieuwe beats, weer nieuwe flows, etc. Die tijd is voorbij! Alles is al bijna gedaan! De kans dat iemand met iets supernieuws komt waar je stijl vanachter over valt, is ontzettend klein geworden.Snoop heeft zijn moment gehad en dat was jaren geleden. Get with it!

Raekwon the chef schreef:
(quote)

Dat is ook wel sterk overdreven, hij heeft back in the days best goede dingen gedaan, niet van hetzelfde niveau als Doom of Nas of wie dan ook natuurlijk, maar toch gewoon gemiddeld goed, hij heeft geen slechte flow ofzo (hij rapt niet echt vaak off-beat ofzo), zijn teksten zijn niet dramatisch, het is alleen niet briljant of geniaal te noemen, gewoon een gemiddelde rapper die zo af en toe prima tracks maakt, (maakte in zijn geval dan)

The Fresh Prince is gewoon altijd een grappenmnaker geweest en maakte altijd grappige flauwekul raps die tekstueel wel leuk in elkaar zaten. Qua flow vond ik hem nooit sterk. Hij had het net niet vond ik altijd. In die tijd was hij een jonkie maar dan had ik toch liever Special Ed die ook een jonkie was met simpele rijmpjes maar met een veel prettigere flow. I'm the magnificent en I got it made.
De latere tracks van Smith toen hij zowaar megaster begon te worden deden mij te geforceerd aan.

raffael77
Idd Ewalk en je hebt een leuk stem lijstje. Jij bent nog wel een stuk ouder dan mij denk ik maar ik was er ook vroeg bij. Toen ik een jaar of 8 a 9 was hoorde ik mijn buurman altijd muziek draaien. Het waren funky beats en ook wel dope beats met soort van rijmpjes. Dat kon ik er althans uithalen. Maar ik vond het zo leuk. Daarna was het op school ook een hype. Zat in dans groep met vrienden en we gingen breaken op Rock Steady Crew dat soort dingen.

Ik denk dat wij een betere kijk op hiphop hebben omdat wij van de oldschool tijd zijn en eigenlijk alle veranderingen hebben meegemaakt. Het is geen Schoolly D, BDP, Juice Crew, Cold Crush Bros of Treacherous Three meer, maar er zijn nog wel rappers die het goed doen maar wel moeilijk te vinden.

Eindelijk ook eens iemand die wat van hiphop weet.

|Joël|
Ik wou dat ik die tijd nog had meegemaakt
Ik weet wel wat dingen van vroeger natuurlijk maar bijvoorbeeld die momenten die jullie noemen toen was ik er gewoon nog niet dus ja dat kan ik niet meegemaakt hebben. Bijvoorbeeld Biggie ging dood in 1997, toen was ik dus 6 jaar. Ik weet al die dingen nu wel maar ik heb het helaas nooit echt kunnen beleven. Ik heb nooit meegemaakt dat Biggie echt populair was of iets nieuws ofzo. Nu luister ik bijna alleen nog maar naar hiphop albums uit de jaren 80 en 90 omdat ik die over het algemeen het mooiste vind, maar dat ik die tijd echt heb meegemaakt kan ik natuurlijk niet zeggen.

ewalk schreef:
(quote)

Hoezo? Ik luister al naar rapmuziek sinds eind zeventige...

Gast, hij heeft het over 50 Cent . Hij heeft het helemaal niet over je hiphop-levensverhaal (wel leuk dat je het al vanaf het begin meemaakte).

Idd lijkt mij ook vet om Rakim, KRS One en Public Enemy echt op te zien komen en telkens vette nieuwe dingen te horen. Want nu zijn er underground nog steeds goede, vernieuwende dingen maar mainstream is het allemaal teveel van hetzelfde. Eind jaren 80, begin jaren 90 waren KRS One, A Tribe Called Quest, Gang Starr, De La Soul, Eric B & Rakim de grote namen in hiphop. Nu zijn de grote namen 50 Cent, The Game, Kanye West, Snoop Dogg en in dat opzicht is het wel minder geworden. Toen was het nog heel indrukwekkend toen NWA Fuck The Police riep en dat is nu allemaal heel gewoon.

KSPR
Ik zie anders niemand het lef hebben om een soortgelijke track te maken.

Maja de hype die dat destijds veroorzaakte is natuurlijk moeilijker te begrijpen als je het niet bewust heb meegemaakt.

Tegenwoordig raakt men niet zo gauw meer geschokt. Been there done that gevoel overheerst te veel. Ja of er moet een of ander Jihad rapgroep een live onthoofding in hun klipje brengen waarbij ze Bin Laden vereren. Als dat al niet op het internet is gedaan.

raffael77
*uck off met Keez, KI Double, Mac E en Jay Gurule.

Dit zijn echt Wack mc's van dat crunk shit. Of kan ik beter fake gangsta shit zeggen. Gewoon slecht.
Bad flows to close with ho's,That's no hiphop that looks more than a ordinairy fasion show.

raffael77
Ik ben er nog wat vergeten.

Messy marv & Mitchy Slick, Stelo Brown, Seven, Majr D, Mr Lucci en Them Concrete Boys. Regelrechte prullenbak shit lol

KRS heeft echt zijn tijd gehad. Zijn laatste paar albums zijn zo veel slechter dan zijn oude. Op je hoogtepunt moet je stoppen dus KRS leg de mic maar neer.

Will Smith stoppen? Neeee, nooit! Die gast doet nogsteeds zijn ding, lekker fresh.

Killerbee schreef:
KRS heeft echt zijn tijd gehad. Zijn laatste paar albums zijn zo veel slechter dan zijn oude. Op je hoogtepunt moet je stoppen dus KRS leg de mic maar neer.

Will Smith stoppen? Neeee, nooit! Die gast doet nogsteeds zijn ding, lekker fresh.

raffael77
Killerbee schreef:

Dat is wel een Big Joke van je, want hij is nooit goed geweest lol

raffael77 schreef:
(quote)

Exact: Will Smith is een komediant en entertainer maar geen echte HipHop artiest.

MattDamon2
KRS One mag doen wat hij wilt..

MattDamon2 schreef:
KRS One mag doen wat hij wilt..

Inderdaad! Deze man is gewoon HipHop, hoe kan hij nou stoppen? Hij geeft nog steeds lezingen op universiteiten en leidt discussie over de toekomst van HipHop. Dat zie ik Will Smith, Curtis Jackson, Calvin Broadus, Marshall Mathers, Tupac Shakur(die volgens sommigen nog in leven is) en ga zo maar door, niet echt doen! Wat voor constructiefs hebben deze mensen verder voortgebracht? Hij brengt tenminste positivity! Nog steeds Knowlegde Reigns Supreme Over Nearly Everyone!

Raekwon the chef
Maar Dennis Coles en Corey Woods wel vind ik, tenminste, zij doen veel voor hip-hop, of ze lezingen houden weet ik natuurlijk niet..

Check out the teacher and philosopher: http://www.youtube.com/watch?v=6HD1Bb_XDa8

Luister goed wat hij zegt over HipHop en over jezelf zijn, over mainstream, creativity etc. etc.
Deze man is HipHop en moet echt niet stoppen. Hij is een levende icoon.
Over levende iconen gesproken. Afrikaa Bambaataa is ook nog steeds goed bezig met de Zulu Nation e.d.
Chuck D van Public Enemy: http://www.youtube.com/watch?v=IHIvMD3mgHk&mode=related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=lsphx26F-bM&mode=related&search=

raffael77 schreef:
(quote)

Volgens mij zei ik niet dat hij goed is of dat hij dat was geweest. Ik vind wel dat hij bij mij nogsteeds een goed gevoel naar boven haalt. Hij maakt nu niet echt meer hip hop waar ik naar luister maar echt vind dat hij nog wel even door mag gaan, hij mag van mij best nog zo'n album droppen.

|Joël|
Hier rapt Will Smith, toen nog als Fresh Prince, naar mijn mening niet slecht.

Melle K
Raekwon the chef schreef:
Maar Dennis Coles en Corey Woods wel vind ik, tenminste, zij doen veel voor hip-hop, of ze lezingen houden weet ik natuurlijk niet..

Zeg dan gewoon Ghostface en Raekwon ipv dit interessante gedoe..
En waarom zouden ze in godsnaam lezingen moeten geven, je moet het niet met KRS eens zijn ofzo, de internet knowledge benadering van sommige mensen hier is sowieso echt belachelijk.

Raekwon the chef
Melle K schreef:
(quote)

En waarom zouden ze in godsnaam lezingen moeten geven, je moet het niet met KRS eens zijn ofzo, de internet knowledge benadering van sommige mensen hier is sowieso echt belachelijk.

was gewoon omdat ewalk ook zo 'interessant' (volgens jou) deed.
ik zei toch al dat je niet perse lezingen o.d. hoeft te houden om serieus genomen te worden in de hiphop? het meeste en grootste wat je voor hiphop kunt doen is heel simpelweg een steengoed album maken. dan draag je genoeg bij aan hiphop.

mes-one
Melle K schreef:
...En waarom zouden ze in godsnaam lezingen moeten geven, je moet het niet met KRS eens zijn ofzo, de internet knowledge benadering van sommige mensen hier is sowieso echt belachelijk.

Amen.

Melle K schreef:
(quote)

Hey, dat er hier volledige namen worden genoemd heeft niets met interessant doen te maken maar is gewoon voor de vorm. Bovendien zegt niemand dat je lezingen moet geven om belangrijk te worden gevonden, maar ik zei dat ik bepaalde mc's dat echt niet zie doen om zo een constructieve(opbouwende) bijdrage te leveren.

Wat bedoel je trouwens met internet knowledge van sommige mensen hier?

raffael77
ewalk schreef:
(quote)

Hey, dat er hier volledige namen worden genoemd heeft niets met interessant doen te maken maar is gewoon voor de vorm. Bovendien zegt niemand dat je lezingen moet geven om belangrijk te worden gevonden, maar ik zei dat ik bepaalde mc's dat echt niet zie doen om zo een constructieve(opbouwende) bijdrage te leveren.

Wat bedoel je trouwens met internet knowledge van sommige mensen hier?

Als je net iets beter te vertellen hebt of iets meer weet beginnen ze altijd te zeuren dat je een god bent ofzo.
Zonder dat ze het van je willen aannemen dat jij het daadwerkelijk weet. Wat je verteld gaan ze zoeken op google en dan zien ze het staan en denken ze dat je het verzonnen hebt of dat een verhaal niet waar is wat jij dan verteld, maar ik vind jou reacties echt cool.

mes-one
Misschien is het probleem de manier waarop je dingen probeert uit te leggen. En dat het voor jou niet te accepteren (of in ieder geval belachelijk) is dat iemand een andere mening heeft simpelweg "omdat jij er meer vanaf weet, en dus gelijk hebt".

Het leuke aan muziek (en dus ook aan hiphop) is echter dat het geheel onderhevig is aan persoonlijke smaak. Maar met hiphop blijft het lastig om eigen favorieten te hebben zonder door de hiphoppolitie op de vingers getikt te worden.

Ik hoorde Dj Premier een tijdje geleden (voor the Massacre) oprecht zeggen dat hij erg uitkeek naar het nieuwe album van 50 Cent. Dat klonk als muziek in m'n oren.

On-topic:
Niemand moet stoppen. Lekker muziek maken joh.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:25 uur

geplaatst: vandaag om 05:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.