MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Rappers die eigenlijk al gestopt zouden moeten zijn

zoeken in:
Raekwon the chef
Behalve 50 dan

raffael77 schreef:
Als je net iets beter te vertellen hebt of iets meer weet beginnen ze altijd te zeuren dat je doet alsof een god bent ofzo.
Zonder dat ze het van je willen aannemen dat jij het daadwerkelijk weet. Wat je verteld gaan ze zoeken op google en dan zien ze het staan en denken ze dat je het verzonnen hebt of dat een verhaal niet waar is wat jij dan verteld, maar ik vind jou reacties echt cool.
Even verbeterd . Nee, weet je wat het probleem is, Raffael, opzich vind ik het heel leuk (zoals eerder gezegd) dat mensen hier zo veel van hip-hop weten, zoals jij ook. Maarrr, je kan geen meningen 'weten'. Je zegt 'omdat je iets meer weet', maar vaak gaat het erom dat jij iemand een mening wil opdwingen, wat gewoon niet kan. Soms doe je alsof hip-hop 'vast staat', zoals wiskunde, volgens vaste regels, terwijl hip-hop (zoals Mes-on zei) juist hevig op eigen voorkeur berust. Geen wetenschap aan.
Oftewel, het punt is om je zoveel mogelijk tot de feiten te laten (die je wel schijnt te weten), en niet mensen een mening probeert op te dwingen. Hoop dat je 't een beetje snapt zo.

Mes-one schreef:
Niemand moet stoppen. Lekker muziek maken joh.
Op zich helemaal waar (voor 't laatste deel), maar er zijn wat mij betreft echt wel wat mensen die van mij mogen stoppen. En dat is niet zozeer omdat ik niet graag naar ze luister, maar omdat sommige 'hip-hop' een ongelovelijk slechte naam geven, wat jammer is.

Thnx Raf, Met alle respect: sommigen vergeten hier dat er ook mensen op het forum zijn te vinden die al met HipHop bezig waren toen zij zelf nog in de speelhoek van de kleuterschool te vinden waren. Ik was er zelf al actief bij in 1983 en toen zat ik op het middelbaar onderwijs! Niet dat ik zeg alle wijsheid in pacht te hebben, maar ik heb veel zien gebeuren in de scene en ben zelf erg actief geweest in deze muziekbranche.Zelf optredens gedaan en daarnaast veel optredens gezien en gehoord. Ook zelf veel teksten geschreven en beats gemaakt. Ik heb me veel verdiept in achtergrondinformatie van hiphop en rap en heb deze kennis niet allemaal van internet gehaald. Soms helpt logisch denken ook veel.

Wat lezingen van rappers betreft: rappers als KRS One en Chuck D geven al lezingen sinds eind tachtiger jaren. KRS one was toen al grondlegger van The Stop the Violence movement na de dood van zijn DJ Scott La Rock in 1987. Bekende track: Self destruction. Deze beweging richtte zich tegen de zogeheten zelfvernieting van zwarte mannen in Amerika. Moord is de een van de grootste doodsoorzaken van zwarte mannen in Amerika. Zelfs de hoofdoorzaak van de doden onder de zwarte kids tussen 14 en 25.
Chuck D richt zijn aandacht ook al lang op deze issues en legt de nadruk bovendien ook op de ongelijkheid van het Amerikaanse systeem, die hij racistisch noemt. Hij kan dit zeer goed onderbouwen en heeft boeken geschreven over zijn gedachtengang. Het lezen waard.

Jammer genoeg zijn er dus nu nog genoeg artiesten die juist dit geweld, wat veel zwarten achterhoudt op de rest van de samenleving, verheerlijken en deze problematiek hiermee automatisch de rug toekeren. De artiesten die hiermee miljoenen hebben verdient hoef ik niet te noemen.
Ze worden bovendien door de oude hiphop mannen gehekeld om dit gedrag. Nogmaals: deze artiesten zul je dus echt geen lezingen zien geven over hiphop en over de inhoud van hun muziek omdat hun drijfveren en doel om hiphopmuziek te maken een geheel andere is dan die van KRS en Chuck D.

Als dit internet knowledge is.

edit: ik zeg hiermee niet dat iedere rapper lezingen moet geven!

mes-one
Het terugdringen van het aantal moorden is niet de taak van de hiphop-wereld. Het aantal moorden is ook niet een gevolg van de muziek. Wat niet wegneemt dat Chuck D en KRS ongetwijfeld goed werk verrichten. Met hun nog vele anderen.

Dan schiet me nog dit rijmpje van Jay-z te binnen:

Truthfully I wanna rhyme like Common Sense
But I did five mill' - I ain't been rhymin like Common since
When your cents got that much in common
And you been hustlin since, your inception
Fuck perception go with what makes sense
Since I know what I'm up against
We as rappers must decide what's most impor-tant
And I can't help the poor if I'm one of them
So I got rich and gave back, to me that's the win/win

ewalk schreef:
Met alle respect: sommigen vergeten hier dat er ook mensen op het forum zijn te vinden die al met HipHop bezig waren toen zij zelf nog in de speelhoek van de kleuterschool te vinden waren.

Dat zal best, maar dat betekent nog niet dat die mensen een 'hogere' smaak hebben, zoals een enkeling (niet jij) nog wel eens lijkt te beweren. Ik vind het erg leuk als de kenners hun kennis willen delen (ik heb echt ontzetten genoten van je posts de laatste dagen, dank daarvoor), maar de kenners moeten niet vergeten dat er een verschil zitten tussen kenners en liefhebbers. En degenen die hier naar hip-hop luisteren zijn allemaal liefhebbers.

Overigens met dank aan Reijersen, die me op het verschil tussen (soul)kenners en (soul)liefhebbers wees.

mes-one schreef:
Het terugdringen van het aantal moorden is niet de taak van de hiphop-wereld. Het aantal moorden is ook niet een gevolg van de muziek. Wat niet wegneemt dat Chuck D en KRS ongetwijfeld goed werk verrichten. Met hun nog vele anderen.

Dan schiet me nog dit rijmpje van Jay-z te binnen:

Truthfully I wanna rhyme like Common Sense
But I did five mill' - I ain't been rhymin like Common since
When your cents got that much in common
And you been hustlin since, your inception
Fuck perception go with what makes sense
Since I know what I'm up against
We as rappers must decide what's most impor-tant
And I can't help the poor if I'm one of them
So I got rich and gave back, to me that's the win/win

Nee, inderdaad je hebt hier gelijk in Mes. Het is zeker niet de taak van de HipHop om moorden terug te dringen. Dit moet de overheid doen. Maar in Amerika is de overheid niet toegerust op deze taak en bovendien wordt door menig bewoner van een zwarte wijk met wantrouwen naar de vertengewoordigers van die overheid gekeken. Andere instituties, zoals scholen e.d. worden als racistisch gezien en bovendien vallen veel jongeren hier af omdat het niet een van de kernwaarden van het harde leven is. Snel geld maken zonder dat je hiervoor jaren hoeft te studeren is de gemakkelijkste manier voor velen(waait ook over naar hier) Straathoekwerkers en dergelijke bereiken deze jongens niet. Deze jongens zien de hustlers als hun voorbeeld. De gang is hun familie. Om dit een beetje te tackelen kwamen zaken als breakdance in opkomst, deze zaken brachten wat licht in deze donkere dagen. Jongeren gingen elkaar niet meer telijf met wapens maar met verschillende moves. Jammer genoeg is het een kortdurende periode geweest en keerde de onrust terug. De rapmuziek kwam wel meer op en men zag gewone jongens dingen doen op podia. Toen de eersten volle zalen trokken en optraden in the Apollo e.d. en aardig wat verdienden, niet zoveel als nu misschien, maar nu wel een voorbeeldfunctie kregen. De muziek kreeg steeds meer invloed in de wijken. Men ging zich speigelen aan artiesten en zag hen als idolen die gewoon uit hun wijk kwamen. Iedereen wilde als hen zijn. Ondertussen ging de criminaliteit door, sterftecijfers hoog, schooluitval hoog, veel drugs e.d. In de 80'erjaren waren de republikeinen aand e amcht die niet veel voor armen deden laat staan voor de zwarte en latino wijken. de poltiek en overheid had totaal geen grip in de buurten. (check Do the Right Thing eens ) Hoe kan je deze groep anders bereiken dan met muziek? Rap muziek ontpopte zich als hét medium om deze groep te bereiken. Juist naar deze artiesten werd er geluisterd. Sommige artiesten zagen zich genoodzaakt om hun gemeenschap op te leiden en ze bewustzijn te leren en terug naar de roots te keren: X-clan, KRS One, Lakim Shabazz etc. daarnaast werden er politieke boodschappen gebracht door een enkeling die vonden dat de bewoners van de Ghetto's moesten worden verenigd en een vuist moesten vormen zoals andere gemeenschappen in Amerika deden: chinezen, Ieren, Italianen etc. etc. daarnaast was er veel aandacht voor het gedachtengoed van Malcolm X, Farrakhans nation of Islam, 5% nation etc. Groepen als Public Enemy, artiesten als Paris maakten de weg vrij voor een krtisch geluid ten opzichte van de overheid. groepen als NWA kwamen met een explicieter geluid wat meer schopte tegen de gevestigde orde. Express yourself is het meer onderrichtende nummer dat ze uitbrachtten.

Ik kan nog een hele tijd doorgaan maar zoals je ziet heeft de rapmuziek zich ontwikkeld vanuit een situatie waarin men het zeer slecht had. uiteindelijk ontwikkelde het zich van simpel rijmpjes tot een medium om mensen te onderwijzen en zaken bekend te maken waar men zich bewust van werd. Hier is nog zeker wel wa van over maar ik ben benieuwd of het ooit weer mainstream zal worden.

Natuurlijk is muziek een kwestie van smaak: Ik zal liefhebbers van "Boten Anna" echt hun leuke liedje niet ontzeggen maar dat neemt niet weg dat je wel kritisch mag zijn als het op 1 staat in de top 40 en het volgens velen dus wel goed moet zijn. Daar doe ik niet aan mee.

psychonaatje schreef:
(quote)

Dat zal best, maar dat betekent nog niet dat die mensen een 'hogere' smaak hebben, zoals een enkeling (niet jij) nog wel eens lijkt te beweren. Ik vind het erg leuk als de kenners hun kennis willen delen (ik heb echt ontzetten genoten van je posts de laatste dagen, dank daarvoor), maar de kenners moeten niet vergeten dat er een verschil zitten tussen kenners en liefhebbers. En degenen die hier naar hip-hop luisteren zijn allemaal liefhebbers.

Overigens met dank aan Reijersen, die me op het verschil tussen (soul)kenners en (soul)liefhebbers wees.

Ik snap je punt Psycho, ik ben de laatste die zal zeggen dat mijn smaak de maatstaf is. Wel probeer ik zo goed mogelijk te motiveren waarom ik niet van een bepaalde artiest houd. Ik vind het belangrijk om het heden te snappen aan de ahnd van het verleden. dat doe ik met alles ook met muziek. Waar we nu zijn is ooit ergens begonnen. Soms is het idd moeilijk uit te leggen daar je inderdaad een verschil hebt tussen kenners als Liefhebbers. Ik kan je zeggen dat ik beide ben maar mijn kennerzijde noopt mij kritisch te zijn en dit is moeilijk lost laten op fora als deze. Natuurlijk luister ik ook graag naar mindere producties. Ik vind bovendien Boten Anna ook een leuk liedje .

ewalk schreef:
Sommige artiesten zagen zich genoodzaakt om hun gemeenschap op te leiden en ze bewustzijn te leren en terug naar de roots te keren: X-clan, KRS One, Lakim Shabazz etc. daarnaast werden er politieke boodschappen gebracht door een enkeling die vonden dat de bewoners van de Ghetto's moesten worden verenigd en een vuist moesten vormen zoals andere gemeenschappen in Amerika deden: chinezen, Ieren, Italianen etc. etc.

Ja maar je mag wel niet vergeten dat ze de zwarten leugens onderwijzen. De zwarten moeten het heft in eigen handen nemen en een uitweg zien te vinden uit hun situatie HIER en NU in Amerikaanse ghetto's, en niet vervallen in ijdele romantiek, want daar koop je niets mee. X-Clan, Brand Nubian en zo proberen de zwarten trots te maken op een verleden dat helemaal niet het hunne is, bovendien helpt het hen niets vooruit.

Als ik ze bezig hoor over: "we came from kings and pyramids", "the Nubian nation" frons ik toch wel mijn wenkbrauwen, hoor. Ten eerste is het feit dat dat vele millenia geleden is al aan commentaar onderhevig, maar VOORAL ten tweede: zij hebben niets te maken met hen!

De Egyptenaren zijn geen zuiver zwarten en de Nubiërs wonen in het Oosten van Soedan en Eritrea. Het Nubische Rijk bestaat al helemaal niet meer. De meeste zwarten in Amerika zijn als slaven van uit de West-Kust gehaald, 1000en kilometers verwijderd van de Nubiërs of wat dan ook, én vele eeuwen na de bloei van de Nubiërs.

Het is goed om de zwarten cultuur bij te brengen, maar probeer hen niet aan te zetten om zich met verkeerde dingen te vereenzelvigen. Daarenboven creëer je dan ook een afkeer van zwarten tegenover blanken en dan wordt het probleem NOG groter. Door de zwarten in Amerika een hele aparte cultuur en ongerechtvaardigde eigenheid te geven, gaan zij zich dan ook afscheuren van de blanken en is een harmonieus leven in de maatschappij al helemaal een utopie.

Ik vind het positief dat hiphoppers zwarten iets positiefs bijbrengen, maar laat hen dan waarden leren en wederzijds respect en spel hen geen leugens op de mouw zoals: "Jouw voorouders waren machtige koningen die pyramiden bouwden toen de boze blanke man nog in een hol zat". Daardoor creëer je dan weer een VALS superioriteitsgevoel van de zwarte tegenover de blanke, waardoor eenheid nog meer veraf is!

raffael77
Ieder andwoordt heeft een oorzaak. Ik kan wel begrijpen dat Afro Amerikanen voor zichzelf opkomen, omdat ze al jaren lang worden onderdrukt door de overheid. Ze mogen geen goede banen hebben en mogen geen goede opleidingen hebben omdat ze ze zo onder druk kunnen houden. Ik ben van Italiaanse afkomst en ken dat. Weet je hoe ze mij discrimineren. Jij Italiaan, dat kan toch niet, want zo zie je er niet uit. Ik heb blauwe ogen en blanke huidskleur, maar ik heb wel de cultuur meegekregen en ben er mee opgegroeid. Omdat nedrlanders denken dat alle Italianen donker zijn, maar dat is niet waar. Mijn vader is niet donker maar komt wel uit het zuiden(Napoli). Als je elke keer kleineren wordt je er toch ook een keer gek van.

Ik heb toch niet gezegd dat ze niet voor zichzelf mogen opkomen? Ze moeten dat gewoon niet doen door zich volledig af te zetten van de blanken en te zeggen "we are the original men".... nou,en ?

Ze moeten de problemen in de grond aanpakken en er alles aan doen om gelijkheid te verkrijgen, maar toch niet door zich te verschuilen achter het ijdele idee: "wij zijn de intellectueelste, we are the Gods, want wij waren hier eerst!".... daarmee los je geen problemen op.

(voorts vind ik die albums à la X-Clan en Brand Nubian wel erg leuk om naar te luisteren, hoor, daar niet van...)

P Jay schreef:
(quote)

Ja maar je mag wel niet vergeten dat ze de zwarten leugens onderwijzen. De zwarten moeten het heft in eigen handen nemen en een uitweg zien te vinden uit hun situatie HIER en NU in Amerikaanse ghetto's, en niet vervallen in ijdele romantiek, want daar koop je niets mee. X-Clan, Brand Nubian en zo proberen de zwarten trots te maken op een verleden dat helemaal niet het hunne is, bovendien helpt het hen niets vooruit.

Als ik ze bezig hoor over: "we came from kings and pyramids", "the Nubian nation" frons ik toch wel mijn wenkbrauwen, hoor. Ten eerste is het feit dat dat vele millenia geleden is al aan commentaar onderhevig, maar VOORAL ten tweede: zij hebben niets te maken met hen!

De Egyptenaren zijn geen zuiver zwarten en de Nubiërs wonen in het Oosten van Soedan en Eritrea. Het Nubische Rijk bestaat al helemaal niet meer. De meeste zwarten in Amerika zijn als slaven van uit de West-Kust gehaald, 1000en kilometers verwijderd van de Nubiërs of wat dan ook, én vele eeuwen na de bloei van de Nubiërs.

Het is goed om de zwarten cultuur bij te brengen, maar probeer hen niet aan te zetten om zich met verkeerde dingen te vereenzelvigen. Daarenboven creëer je dan ook een afkeer van zwarten tegenover blanken en dan wordt het probleem NOG groter. Door de zwarten in Amerika een hele aparte cultuur en ongerechtvaardigde eigenheid te geven, gaan zij zich dan ook afscheuren van de blanken en is een harmonieus leven in de maatschappij al helemaal een utopie.

Ik vind het positief dat hiphoppers zwarten iets positiefs bijbrengen, maar laat hen dan waarden leren en wederzijds respect en spel hen geen leugens op de mouw zoals: "Jouw voorouders waren machtige koningen die pyramiden bouwden toen de boze blanke man nog in een hol zat". Daardoor creëer je dan weer een VALS superioriteitsgevoel van de zwarte tegenover de blanke, waardoor eenheid nog meer veraf is!

Inderdaad valse profeten zijn niet goed, maar ook degenen die juist aan geweld verdienen zijn valse profeten!

Wat KRS en Chuck D doen is zwarten wel degelijk confronteren met hun eigen stommiteiten.
KRS zij niet voor niets: je rapt erover dat je trots bent op je hood, maar in je hood staan krotten, en uitgebrande autowrakken, wat doe je eraan om je hood te veranderen? wat is jouw bijdrage?

De afrika stroming die ik noemde is een stille dood gestorven maar heeft wel de interesse in echte Black history vergroot. Dit kan op zich geen kwaad zolang er geen haat wordt gepredikt. als je in een samenleving woont waar zwart synoniem staat voor minderwaardig, slecht en dom heb je als zwarte iconen en helden nodig waar je je aan kunt spiegelen. Dit is een sociologisch verschijsel. dat zwarten het niet makkelijk hadden en hebben is bekend. Kort geleden nog(nou ja 60 jaar) werden zwarte militairen die terugkwamen van WWII nog vermoord omdat ze een uniform droegen. In de vijftiger en zestiger jaren was er zelfs nog apartheid in Amerika. Die dingen wis je niet szo even uit een samenleving. het heeft veel tijd nodig om weer in balans te komen. Vele leiders kwamen en gingen(vermoord e.d.) Enkelen maakten indruk en anderen niet. uiteindelijk had men sinds de Negro Spirituals en Blues weer muziek als middel om elkaar te onderrichtten , maar ook nu heeft men dit middel inmiddels afgewezen en verkocht om als exportproduct te dienen.

Ik ben er niet fundamenteel tegen, iedereen doet wat hij wil, maar ik ben er wel van overtuigd dat als immigranten (die in een bepaald land geboren worden) té veel zich willen profileren als mensen van hun land van herkomst (ik bedoel dan, geforceerd) dat je dan problemen hebt.

Iedereen mag, nee wat zeg ik, MOET zijn culturele eigenheid in zekere mate bewaren, maar je krijgt soms het probleem dat immigranten zich vanaf een bepaalde leeftijd -omdat ze tegenwind gewaar worden- zich extra gaan vereenzelvigen met hun oorspronkelijke land (ook al is zijn familie daar al enkele generaties weg).

De Amerikaanse zwarten zijn al eeuwen in Amerika, en omdat ze racistisch bejegend worden, krijgen ze de reflex om zich plots zelf nog meer af te scheiden door zich meer te vereenzelvigen met het Afrikaanse (iets wat eigenlijk ver van hun bed staat, ongezien ze er meestal zelfs nog nooit geweest zijn). En ik denk gewoon dat die reflex nefast is voor het oplossen van het probleem. In plaats van naar elkaar toe te groeien, ontstaat er zo nog meer scheiding.

Blues e.d. vind ik dan weer iets positiefs. Dat is creatief bezig zijn en een zekere vorm van eigenheid bewaren en een vorm van confrontatie zonder daardoor een aggressieve stelling in te nemen (i.t.t. original man vs. caveman-gedachte)

kArIzMa_TuRk
raffael77 schreef:
Kool G Rap
Big Daddy Kane
Fat Joe
Nas
Jay-Z
Sadat X
KRS-One
Rakim
Dr Dre
Snoop Dogg
Defari, omdat hij zijn touch kwijt is
Tupac, elke keer weer zijn shit gebruiken wordt er moe van
Notorious B.I.G., is het zelfde als van Tupac
The G-Unit, want jullie zijn het nooit waard geweest
LL Cool J
Alle geld wolven (Je weet wie ik bedoel)
Eve
Lil Kim
Eminem
Royce the'59
Xzibit
Lil wayne
Lil jon
Fabelous
mims, jou start is alleeen al slecht
Ludacris
Outlaws
Wu-Tang
Reakwon
Gostface
Method Man
Redman
Cilvarings
Opgezwolle, Jullie muziek word steeds slechter
Darryl
Goodlife
LSD
Nino
Lange Frans & Baas B
Brainpower
Kempi, Fake gangsta bitch with bling bling hits
Busta Rhymes
Cage
El-P, je bent niet meer wat je was
Copywrite
Ja, noem iedereen maar. Volgens mij bent u geen Hip-Hopper! Dan wat komt u hier doen? (gewoon alle rappers opnoemen die u kent)

van mij mag:

- Cam'ron
- Snoop Dogg (hij doet het wel goed maar is te oud.)
- Ice-T (ook te oud)

stoppen.!

Haha, raffael77 geen Hip-Hopper...

Harco
Oh ja, omdat mensen te oud zijn, moeten ze stoppen. Goede reden.

Harco schreef:
Oh ja, omdat mensen te oud zijn, moeten ze stoppen. Goede reden.

Hm, de Stones denken niet aan stoppen.

raffael77
Au au au au wat doen jullie mij pijn. Not!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het is gewoon zo dat ze hun beste tijd hebben gehad. Zeker jongens zoals G Rap, Rakim en KRS soms ook. Alleen KRS heeft iest Philosofisch en dat maakt hem wel aantrekkelijk.

Karizma, als jij darryl, lsd, snoop, Gay-Unity en veel andere uit die ljst leuk vind heb ik zeker mijn twijfels of jij wel een goede hiphop smaak hebt. Zij kramen regelrechte onzin uit met nep gangsta raps, blote vrouwen en bling shit. Wat veel jonge gasten niet weten is dat ze het oude stuk maken door er geen respect voor hebben.
Zie VPRO's Yo Rap Show.
Appa kende niet eens oldschool artiesten. Nina vond het wel leuk maar het was niet haar ding. Nee tuurlijk niet omdat ze het niet kunnen hebben dat zij veel beter waren en nog steeds zijn.

Het is net waarom zoveel oudjes de 80's het beste vinden omdat toen de pop muziek op zijn best was en nog steeds is.

Daarnaast ken ik genoeg anderen die wel een bijdrage leveren aan Hiphop nu de dag. Je hoeft me niet met u aan te spreken omzogenaamd netjes over te komen, maar je bent wel de eerste dat is wel leuk.

raffael77
Karizma, ik waardeer jou kritiek maar heb een vraag.

Check mijn Rap Zoveel Allertijden en vertel mij dan eerlijk wie je wel kent en wie niet.
Ik ben nog niet klaar met de lijst maar het gaat heel ver doe het hele alfabet.

kArIzMa_TuRk
raffael77 schreef:
Karizma, ik waardeer jou kritiek maar heb een vraag.
Check mijn Rap Zoveel Allertijden en vertel mij dan eerlijk wie je wel kent en wie niet.
Ik ben nog niet klaar met de lijst maar het gaat heel ver doe het hele alfabet.
Waar is de vraagteken?

kArIzMa_TuRk
raffael77 schreef:
Karizma, als jij darryl, lsd, snoop, Gay-Unity en veel andere uit die ljst leuk vind heb ik zeker mijn twijfels of jij wel een goede hiphop smaak hebt.
HuH! ik had het meer over Tupac, Nas, Reakwon of LiL Wayne....

KSPR
kArIzMa_TuRk schreef:
(quote)
HuH! ik had het meer over Tupac, Nas, Reakwon of LiL Wayne....

In zijn lijst stonden ook figuren als G-Unit, Mims e.d.. Misschien heb je daar overheen gelezen.

Ik ben het wel redelijk eens met die lijst van raffael77, zou alleen Gostface Killah, Opgezwolle, Busta Rhymes, Cage, El-P en Copywrite schrappen uit het lijstje.

Harco
Jij zegt dat rappers moeten stoppen omdat ze te oud zijn.

Raekwon the chef
Ben het ook met bijna alles wel eens behalve Royce the'59, Wu-Tang, Raekwon, Ghostface en Opgezwolle.

El-P en Copywrite ken ik niks van.

Social_Mask
Hij had het over dat Off topic gedoe.

Trouwens ik vind dat Jay-Z, Nas, The Game (heb geen hoop meer), 50, en nog veel Dirrty South rappertjes mogen stoppen voor mij.

Maar ik vind het eerder jammer dat sommige artiesten zijn gestopt of lang niks meer hebben uitgebracht. Had wel meer van hun willen horen.

@ waxs hehehe..

rico-bballer
Even na gedacht en rappers die van mij mogen stoppen zijn er zoveel maar als ik kijk naar rappers die me eerst wel boeide vooral Eminem
Xzibit
Jay-z
rappers die mij nooit wat deden daar ga ik niet eens naar omkijken dus dan heb ik er geen last van.

Social_Mask
rico-bballer schreef:

rappers die mij nooit wat deden daar ga ik niet eens naar omkijken dus dan heb ik er geen last van.

Maar sommig rappers, daar kun je niet omheen.

raffael77
Party Squad weg ermee. Wat een tjappies en ze kunnen ook nog geen eens dope beats maken.

Yak
Zooi berichten verwijderd.

Puff Daddy, Puff Diddy, Diddy, P. Diddy, Pampy D, Puffy, Puff, whatever... die past eigenlijk niet in deze topic want hij had nooit moeten beginnen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:09 uur

geplaatst: vandaag om 11:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.