MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
Ik vind 'm ook wel leuk, maar ook (vooral) omdat ik 'm ken van een (dope) cd.

rico-bballer
unspoken heard

Iets wat iedereen hier zeker moet checken is unspoken heard en hun album soon come super relaxed.

7,5.
Next:
MC Solaar & Gang Starr - Qui sème le vent récolte le tempo

Ookal hou je niet van Franse hip-hop, dit blijft een strak nummer vind ik. Lekkere beat van Premo, en zalige flow van (vooral) Solaar en Guru.
(Check ook het album!)

raffael77
8

ArtOfficial - Big City Bright Lights

Ben deze groep even wat aan het promoten.

8.0
leuk nummer

raffael77
dope groep. 9

8

supermooie beat en muziek, leuke stijl, maar ze missen nog wat lyrische "panache" om het een 9 of zo te geven.

lambf
Wat een lekker relaxte word er in dit nummer gecreërd De saxofoon blijft het hele nummer overheersen, maar daardoor heeft het nummer zo'n "nacht-club" stijltje. Verder zijn de raps ook erg lekker, de woorden komen er vloeiend uit en hij heeft een catchy stem. De dikke (sorry, ik wil hem niet beledigen, maar zo is het wel meteen duidlijk) heeft een wat lagere stem en vult de ander goed aan. Een 8, hier wil ik wel meer van horen. Leuk nummer Rhythm & Poetry

Relax
6.5 totaal niet mijn style, ik hou niet zo van die freshe rap met een geforceerde stem.

Harco
6, niet mijn ding.

7, Ik vind de flow van die vadsige een minpunt.

Main Flow - Show On The Road (Feat. Supreme)

8

lambf
Leuke raps, alleen van die beat ben ik niet geheel gescharmeerd. Die gaat een beetje hakkelend, hierdoor word het nummer niet echt beluisterbaarder. Verder vind ik dat piano'tje een beetje kitch aandoen, evenals de zangeres. Ik houd niet zo van die zangeressen die klinken alsof ze uit '50 komen en over een Jazz-spel zingen. 5/10

raffael77
lol dat is een orginele sample uit jaren 50/60

Harco
6.

Mobb Deep - Reach

lambf
Eerste kennismaking met Mobb Deep. Wat me vooral opvalt is dat de beat vrij hard in de mix staat. Verder natuurlijk ook de gesampelde zangeres. Ik vind de raps niet heel erg goed, maar het is moeilijk om te zeggen waar dat nou aan ligt. Ik denk gewoon dat ik de stem van de hogere niet zo goed vind klinken. Die lager stem kan ik meer waarderen. Moeilijk, dan maar een 6

lambf schreef:
Eerste kennismaking met Mobb Deep.
Ga dan als de bliksem The Infamous en/of Hell On Earth beluisteren, want dit nummer is niks vergeleken met het materiaal dat daar opstaat .

lambf
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Ga dan als de bliksem The Infamous en/of Hell On Earth beluisteren, want dit nummer is niks vergeleken met het materiaal dat daar opstaat .

OK, ik zal er eens achterna gaan Al is het me al eerder getipt haha..dat belooft veel

SinX
Leuk nummer. 7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 22:32 uur

geplaatst: vandaag om 22:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.