Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
lambf
geplaatst: 22 mei 2008, 22:22 uur
Kankick - On The Lookout (Feat. Wildchild & Kombo):
Zijn raps doen wel een beetje denken aan die van Sage Francis. Wel iets rustiger natuurlijk, maar toch hoor ik zijn stem er wel een beetje in. Dat refreintje is wel vreselijk afgeknepen, maar zeker leuk nummer. 7,5/10
Clever Jeff - The City:
Die Sax
Heerlijk laydback nummer. Rustige rap met veel karakter word ondersteund door geweldige jazz en een meer dan aardige beat. 9/10
Zijn raps doen wel een beetje denken aan die van Sage Francis. Wel iets rustiger natuurlijk, maar toch hoor ik zijn stem er wel een beetje in. Dat refreintje is wel vreselijk afgeknepen, maar zeker leuk nummer. 7,5/10
Clever Jeff - The City:
Die Sax
Heerlijk laydback nummer. Rustige rap met veel karakter word ondersteund door geweldige jazz en een meer dan aardige beat. 9/10
0
lambf
geplaatst: 23 mei 2008, 19:18 uur
Crisis Colosuss - Crisis [Productie door Subjekt Abnormal]
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=28126714
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=28126714
0
raffael77
geplaatst: 23 mei 2008, 20:30 uur
Liefhebbers van El-P & Dopestyle 1231 moeten die Crisis Colosuss
ff checken. lekkere shit.
ff checken. lekkere shit.
0
geplaatst: 23 mei 2008, 22:21 uur
Clever Jeff - The City: 8, echt chill nummer
Crisis Colosuss - Crisis 8 ook, chille lyrics en productie
Crisis Colosuss - Crisis 8 ook, chille lyrics en productie
0
geplaatst: 25 mei 2008, 13:46 uur
Crisis Colosuss klinkt lekker donker. Het doet me aan The Opus denken. Heeft het wat te maken met het label Mush? want ik zie K-the-I ook op de myspace pagina staan.
8
8
0
geplaatst: 25 mei 2008, 13:50 uur
8,25
The Returners - Do You ft. El Da Sensei & Skyzoo & King Magnetic
http://www.youtube.com/watch?v=jjBlZtXEGqM
Ik vind het een erg lekker nummer ben benieuwd of hij het hier ook goed doet.
The Returners - Do You ft. El Da Sensei & Skyzoo & King Magnetic
http://www.youtube.com/watch?v=jjBlZtXEGqM
Ik vind het een erg lekker nummer ben benieuwd of hij het hier ook goed doet.
0
lambf
geplaatst: 25 mei 2008, 14:34 uur
Osiris Apis schreef:
Crisis Colosuss klinkt lekker donker. Het doet me aan The Opus denken. Heeft het wat te maken met het label Mush? want ik zie K-the-I ook op de myspace pagina staan.
Of die rapper wat met K-the-I te maken heeft weet ik niet. Maar de Subject Abnormal, waarvan die Myspace is, doet van beide de productie. (En van nog een hele hoop andere rapers / rapgroepen.)
[The Returners - "Do You" feat. El Da Sensei & Skyzoo & King Magnetic]
Leuk nummer, alhoewel die achtergrondzangeres van mij wel weg had mogen blijven. Naar het einde wordt het nummer iets drukker. 7,5
0
lambf
geplaatst: 4 juni 2008, 18:21 uur
Yeah, leuk nummmer
Lekkere beat, goede rap en druk edoch niet chaotisch. Jamme alleen van die orgel, daar houd ik niet van, klink zo kitch.
Lekkere beat, goede rap en druk edoch niet chaotisch. Jamme alleen van die orgel, daar houd ik niet van, klink zo kitch.
0
lambf
geplaatst: 4 juni 2008, 19:02 uur
Project Mayhem - Wasp Nest
http://www.dropzonerecords.com/index.shtml [Moet je in dat audio-spelertje op dit nummer klikken en dan speelt hij het nummer af]
http://www.dropzonerecords.com/index.shtml [Moet je in dat audio-spelertje op dit nummer klikken en dan speelt hij het nummer af]
0
geplaatst: 9 juni 2008, 17:01 uur
7,25
Moet er nog wel erg aan wennen, heb het album nu ook al binnen.
Nieuwe:
Foul Mouth Jerk ft. Masta Ace - Small Town USA
Moet er nog wel erg aan wennen, heb het album nu ook al binnen.
Nieuwe:
Foul Mouth Jerk ft. Masta Ace - Small Town USA
0
lambf
geplaatst: 9 juni 2008, 18:13 uur
Lekker Jazzy "Café Hip-Hop" nummer. De rapper's zijn uitspraak vind ik af en toe een beetje raar, hij kan de o niet goet uitspreken. Maar gellukig word ie genoeg afgewisseld door andere rappers. maar om eerlijk te zeggen, ik heb het iet zo op die amerikaanse uitspraak, beetje slap hier en daar en niet geheel mijn smaak. verder vond ik dat fluitje ook niet zo in het nummer passen. 7
0
geplaatst: 10 juni 2008, 12:11 uur
http://www.youtube.com/watch?v=EpDkWO3n9WQ
Trigger Tha Gambler - My Crew Can't Go For That
Vind ik zelf een heel fijn nummer.:)
Trigger Tha Gambler - My Crew Can't Go For That
Vind ik zelf een heel fijn nummer.:)
0
lambf
geplaatst: 16 juni 2008, 15:45 uur
[Trigger Tha Gambler - My Crew Can't Go For That]
Dat begin, aiaiai, dat is wel heel erg slijmerig, hier kan menig modern R'n'B nummer nog een puntje aan zuigen. Ah, gelukkig is dat alleen het begin. Dan krijgen we een vaag telefoongesprek en dan begint het nummer. dat refrein, echt
Verder vind ik de beat wel lekker maar productioneel vind ik het wat suf in elkaar zitten. Dat piano'tje, die zangeres op de achtergrond, aiaiai. De raps zelf zijn bij vlagen wel aardig, maar echt goed? Als ik verliefd zou zijn zou ik er bij wegdromen, maar nu vind ik het echt te meelig. 2/10
[Pacewon & Mr. Green - Hip Hop]
Mooi, die scherpe en heldere piano in het begin (en in het nummer zelf speelt ie natuurlijk ook een lekkere rol). De beat is lekker vet en dat geschreeuw van die tiener is wel grappig. De ene stem klinkt wat melig, de andere is wat harder en komt beter uit vind ik. Zijn uitspraak is een stuk beter en zijn flow is daarentegen ietsje stroever. 7,5/10
Dat begin, aiaiai, dat is wel heel erg slijmerig, hier kan menig modern R'n'B nummer nog een puntje aan zuigen. Ah, gelukkig is dat alleen het begin. Dan krijgen we een vaag telefoongesprek en dan begint het nummer. dat refrein, echt
Verder vind ik de beat wel lekker maar productioneel vind ik het wat suf in elkaar zitten. Dat piano'tje, die zangeres op de achtergrond, aiaiai. De raps zelf zijn bij vlagen wel aardig, maar echt goed? Als ik verliefd zou zijn zou ik er bij wegdromen, maar nu vind ik het echt te meelig. 2/10[Pacewon & Mr. Green - Hip Hop]
Mooi, die scherpe en heldere piano in het begin (en in het nummer zelf speelt ie natuurlijk ook een lekkere rol). De beat is lekker vet en dat geschreeuw van die tiener is wel grappig. De ene stem klinkt wat melig, de andere is wat harder en komt beter uit vind ik. Zijn uitspraak is een stuk beter en zijn flow is daarentegen ietsje stroever. 7,5/10
0
geplaatst: 16 juni 2008, 22:29 uur
lambf schreef:
De ene stem klinkt wat melig, de andere is wat harder en komt beter uit vind ik.
Het is maar één rapper? De ene stem klinkt wat melig, de andere is wat harder en komt beter uit vind ik.
Dat 'geschreeuw' is trouwens een sample van MC Shan (zoals Pacewon ookal aangeeft).
0
geplaatst: 17 juni 2008, 11:19 uur
Trigger Tha Gambler - My Crew Can't Go For That: 8,5
Ik word altijd vrolijk van dit nummer, het zit volgens mij ook in een film waarvan ik de naam even niet meer weet.
Pacewon & Mr. Green - Hip hop: 7
toffe beat, lyrics passen er ook goed bij, alleen de flow ligt mij niet.
Ik word altijd vrolijk van dit nummer, het zit volgens mij ook in een film waarvan ik de naam even niet meer weet.
Pacewon & Mr. Green - Hip hop: 7
toffe beat, lyrics passen er ook goed bij, alleen de flow ligt mij niet.
0
geplaatst: 17 juni 2008, 11:21 uur
0
raffael77
geplaatst: 17 juni 2008, 13:23 uur
Lekkere westcoast shit. Waren die tijd wel 1 van de betere groepen.
0
lambf
geplaatst: 17 juni 2008, 18:21 uur
Chrisseh schreef:
(quote)
Het is maar één rapper? Toch hoor ik duidelijk aan het begin van een rap, of soms als hij niet rapt een andere stem.
0
geplaatst: 17 juni 2008, 19:18 uur
Rodney O & Joe Cooley - Dose of Dope is best relaxed. Die beat is vrij droog, daar hou ik wel van.
Cijfer: 7/10
Cijfer: 7/10
0
lambf
geplaatst: 20 juni 2008, 15:26 uur
[Rodney O. & Joe Cooley - Dose of Dope]
Inderdaad lekker uitgedroogde beat, maar ik cruwel bijna van die veels te overheersende claps. Nou ben ik sowieso geen liefhebber van claps, maar hierdoor word het nummer al snel irritant. De rap bvind ik niet echt geweldig, hij heeft een beetje een karakteristieke stem waar ik niet echt van houd. Verder vind ik het ritme / tempo van het nummer net niet helemaal lekker. 5,5/10
Inderdaad lekker uitgedroogde beat, maar ik cruwel bijna van die veels te overheersende claps. Nou ben ik sowieso geen liefhebber van claps, maar hierdoor word het nummer al snel irritant. De rap bvind ik niet echt geweldig, hij heeft een beetje een karakteristieke stem waar ik niet echt van houd. Verder vind ik het ritme / tempo van het nummer net niet helemaal lekker. 5,5/10
0
geplaatst: 21 juni 2008, 14:12 uur
Viro the Virus - Top Dog
Heb net kennis gemaakt met de rapper op het album van Snowgoons en was onder de indruk. Dit nummer van hem vind ik ook erg dope, het doet wat denken aan een freestyle, deze gast heeft echt skills. Het album Jersey's Finest heb ik toegevoegd en staat nu in de wachtrij, hou het in de gaten als je dit dope vind.
0
lambf
geplaatst: 22 juni 2008, 13:42 uur
[Viro the Virus - Top Dog]
Een harde, droge beat. De productie is leuk, goed dat het niet al te druk is, want anders zou het de beat in de weg liggen. De rap is bij vlagen goed, maar heeft duidelijk de muzikale ondersteuning nodig om het interessant te houden, want het stukje waar de productie even weg valt, klinkt het niet echt goed. 7,8/10
Een harde, droge beat. De productie is leuk, goed dat het niet al te druk is, want anders zou het de beat in de weg liggen. De rap is bij vlagen goed, maar heeft duidelijk de muzikale ondersteuning nodig om het interessant te houden, want het stukje waar de productie even weg valt, klinkt het niet echt goed. 7,8/10
0
lambf
geplaatst: 22 juni 2008, 13:44 uur
II Tone Committee - Beings From A Word Struck Surface
Let even niet op het begin, want dat hoort niet bij het nummer, beetje raar dat het ervoor is gezet.
0
geplaatst: 24 juni 2008, 15:10 uur
Nog maar een keer Viro The Virus:
Snowgoons (de producers) feat. Viro The Virus (de rapper) - Starlight
Snowgoons (de producers) feat. Viro The Virus (de rapper) - Starlight
0
geplaatst: 24 juni 2008, 22:00 uur
[Viro the Virus - Top Dog]
Beat vind ik niet zo goed door de drums. Raps zijn wel goed.
7
[II Tone Committee - Beings From A Word Struck Surface]
Beat is veels te druk. Het kan ook door de mc's komen, want die flowen veels te snel en onverstaanbaar. Soms lijkt het geeneens Engels?
4
[Snowgoons feat. Viro The Virus - Starlight]Goede beat. Mc past goed op de beat.
8
Oja, nog wat over Pacewon - Hiphop. De beat is erg hard
, door die pianomelodie. Ook die Mc Shan sample is tof. Eerst vond ik dat nummer niet zo goed, door Pacewon. Maar nu kan ik hem wel waarderen.
8.5
Beat vind ik niet zo goed door de drums. Raps zijn wel goed.
7
[II Tone Committee - Beings From A Word Struck Surface]
Beat is veels te druk. Het kan ook door de mc's komen, want die flowen veels te snel en onverstaanbaar. Soms lijkt het geeneens Engels?
4
[Snowgoons feat. Viro The Virus - Starlight]Goede beat. Mc past goed op de beat.
8
Oja, nog wat over Pacewon - Hiphop. De beat is erg hard
, door die pianomelodie. Ook die Mc Shan sample is tof. Eerst vond ik dat nummer niet zo goed, door Pacewon. Maar nu kan ik hem wel waarderen. 8.5
* denotes required fields.