Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 29 juni 2008, 17:43 uur
Die 953 albums waar ik een stem bij heb achtergelaten lijken idd erg op elkaar.
Bijv.
Dead Prez & Nujabes
Charizma & Danny!
DNA6 & Everliven Sound
Jedi Mind Tricks & DJ Jazzy Jeff
Viro the Virus & Canibus
En Lil Wayne en best wel een goeie rapper in een zin
Bijv.
Dead Prez & Nujabes
Charizma & Danny!
DNA6 & Everliven Sound
Jedi Mind Tricks & DJ Jazzy Jeff
Viro the Virus & Canibus
En Lil Wayne en best wel een goeie rapper in een zin

0
geplaatst: 29 juni 2008, 18:23 uur
Ik vraag me al een hele tijd iets af over de volgende twee nummers, van een rapgroep genaamd 'ICF':
en
Het is hetzelfde nummer, alleen de beat verschilt. Volgens mij is de bovenste het origineel. De beat van de waarschijnlijke remix vind ik beter, maar de raps passen er niet zo haarfijn op als bij het bovenste nummer, vanwaar ik denk dat de onderste de remix is.
In ieder geval, mijn vraag was: kent iemand 'ICF'? Het is een dusdanig vaakvoorkomende lettercombinatie dat er niet zo snel iets over hen te vinden is, en JijBuis heeft maar twee nummers, of eigenlijk één, van hen te bieden. Ik ben hier behoorlijk benieuwd naar, omdat die twee / dat ene nummer wel goed klinkt.
p.s. Van de laatste 2 pagina´s (30 berichten) vond ik alleen het nummer K-Otix echt goed. De helft vond ik zelfs ronduit matig tot slecht. Ik begrijp niet dat mensen hier almaar zo positief zijn
.
en
Het is hetzelfde nummer, alleen de beat verschilt. Volgens mij is de bovenste het origineel. De beat van de waarschijnlijke remix vind ik beter, maar de raps passen er niet zo haarfijn op als bij het bovenste nummer, vanwaar ik denk dat de onderste de remix is.
In ieder geval, mijn vraag was: kent iemand 'ICF'? Het is een dusdanig vaakvoorkomende lettercombinatie dat er niet zo snel iets over hen te vinden is, en JijBuis heeft maar twee nummers, of eigenlijk één, van hen te bieden. Ik ben hier behoorlijk benieuwd naar, omdat die twee / dat ene nummer wel goed klinkt.
p.s. Van de laatste 2 pagina´s (30 berichten) vond ik alleen het nummer K-Otix echt goed. De helft vond ik zelfs ronduit matig tot slecht. Ik begrijp niet dat mensen hier almaar zo positief zijn
.
0
raffael77
geplaatst: 29 juni 2008, 18:26 uur
Ken het niet maar de remix is vet goed. Veel beter zelf dan orgineel.
0
geplaatst: 29 juni 2008, 18:48 uur
Ze zijn alle 2 echt vet. Dit is mijn stijl, beetje Mobb Deep achtig, vooral die onderste. En de bovenste gebruikt een Shook Ones pt 2 Sample
0
geplaatst: 29 juni 2008, 18:52 uur
raffael77 schreef:
Ik vind ze heel moeilijk te vergelijken, omdat ze toch dezelfde vocalen hebben. Ik neig uiteindelijk toch meer naar het waarschijnlijke origineel, omdat de raps daar precies samenvallen met de meeslepende beat. Dat laatste past ook weer goed bij de raps. En dat gaat niet op voor de tweede versie.
0
geplaatst: 30 juni 2008, 17:54 uur
Die remix is geweldig. Weetje wie de beat heeft gemaakt? Nice one, Sjaakspeare.
0
geplaatst: 30 juni 2008, 20:29 uur
Jammer dat er niks over deze groep te vinden is. Ik mag hun erg graag
0
geplaatst: 2 juli 2008, 12:20 uur
0
geplaatst: 4 juli 2008, 13:28 uur
Die 0.2 die Seedorf achterwegen laat doe ik er dan maar bij 
8.2
Big Shug ziet er wel uit zo van: We got shrimp sandwich, shrimp cocktail, shrimp salad... naja je snapt het wel
(als je Forrest Gump hebt gezien
)

8.2
Big Shug ziet er wel uit zo van: We got shrimp sandwich, shrimp cocktail, shrimp salad... naja je snapt het wel
(als je Forrest Gump hebt gezien
)
0
geplaatst: 9 juli 2008, 03:12 uur
Ikzelf vind het een erg merkwaardig nummer, daarom post ik het ook: omdat ik me afvraag wat jullie ervan vinden...
0
raffael77
geplaatst: 9 juli 2008, 09:26 uur
wat een kut stijl heeft die gast. De beat vind ik nog wel leuk maar hij kan niet rappen bah 3
0
geplaatst: 9 juli 2008, 11:36 uur
Zoals ik bij zijn album ook zij, ik vind deze muziek wel erg lekker, hij kan naar mijn mening zeker wel rapper, heeft ook goede teksten. Productie is ook uitstekend gedaan.
8,5
8,5
0
geplaatst: 9 juli 2008, 16:06 uur
0
raffael77
geplaatst: 9 juli 2008, 16:31 uur
Jammer dat we niets meer hebben gehoort van deze lui.
Ook de producer van Cru was dope. Mighty Hi was zijn naam geloof ik. Hij heeft geloof ik na dat album nog een projectje gedaan met een soort van mix of album met allemaal features.
Van de 2 rappers nooit meer iets gezien.
Ook de producer van Cru was dope. Mighty Hi was zijn naam geloof ik. Hij heeft geloof ik na dat album nog een projectje gedaan met een soort van mix of album met allemaal features.
Van de 2 rappers nooit meer iets gezien.
0
geplaatst: 10 juli 2008, 16:45 uur
8, dope nummer, moet het album echt nog een keer checken.
Nieuw nummer:
Substantial - Ain't No Happy Ending (prod. by Nujabes)
Nieuw nummer:
Substantial - Ain't No Happy Ending (prod. by Nujabes)
0
geplaatst: 11 juli 2008, 00:22 uur
Mooie beat maar zijn stem/flow doen me niet zo veel, wel leuke tekst...
7,5
7,5
0
geplaatst: 11 juli 2008, 16:03 uur
P Jay schreef:
Ikzelf vind het een erg merkwaardig nummer, daarom post ik het ook: omdat ik me afvraag wat jullie ervan vinden...
(quote)
Ik doelde ook op de naam van de rapper.
0
geplaatst: 11 juli 2008, 20:44 uur
Je begrijpt dat het een grap is, van mijn kant? De rapper is denk ik wel serieus. Helaas.
-zucht-
-zucht-
0
Relax
geplaatst: 11 juli 2008, 21:02 uur
Die "rapper" klinkt anders best serieus, ik ken genoeg mensen van dat lage niveau die serieus denken dat ze wat mooi's maken.
* denotes required fields.