Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
lambf
geplaatst: 12 juli 2008, 17:32 uur
[Big Shug - Play It]
De productie is doet wat kunstmatig aan, maar erger dan dat is dat hij teveel overheerst waardoor het niet erg opvel dat de rapper begon te rappen. Zijn stem is wel aardig, behalve in de refreintje's waar hij probeert te zingen, dat klinkt echt nergens naar. Verder vooral een erg laydback nummer. 7,5/10
[Serum - Ichabod Cranium]
Vet nummer zeg. Lekker donker en dreigend, daar houd ik wel van. De productie is geweldig, de beats zijn iets minder en de raps zijn het minst. Ik vind zijn stem iet te...overdreven aangezet klinken wat bij hem net niet helemaal goed overkomt. 8/10
[Ajax Starglider- Riverfront Park]
Inderdaad, die raps zijn erg raar. Hij heeft een verveeldee, suffe stem die wat "nerdy" klinkt en veel overtuiging mist. De beats zijn echter wel goed, lekker droog. 5/10
[Cru - Just Another Case]
Erg goede productie, vooral die piano is erg mooi. Wat me wel opvalt is dat hij hier en daar iets te hard in de mix is gezet, wat een beetje raar klinkt. De raps zijn helaas wat minder goed, vooral die rapper met de zachtere en minder scherpe stem vind ik eigenlijk niet zo lekker klinken. Met die andere stem kan ik dan wel weer goed overweg. 8/10
[Substantial - Ain't No Happy Ending]
Heerlijk Jazzy productie, mooi
De rapper ligt me wel qua stemgeluid, maar helaas is zijn flow wat raar. Ook houdt hij zijn stem niet helemaal goed constant, waardoor het een beetje vermoeiend nummer word. 7,5/10
De productie is doet wat kunstmatig aan, maar erger dan dat is dat hij teveel overheerst waardoor het niet erg opvel dat de rapper begon te rappen. Zijn stem is wel aardig, behalve in de refreintje's waar hij probeert te zingen, dat klinkt echt nergens naar. Verder vooral een erg laydback nummer. 7,5/10
[Serum - Ichabod Cranium]
Vet nummer zeg. Lekker donker en dreigend, daar houd ik wel van. De productie is geweldig, de beats zijn iets minder en de raps zijn het minst. Ik vind zijn stem iet te...overdreven aangezet klinken wat bij hem net niet helemaal goed overkomt. 8/10
[Ajax Starglider- Riverfront Park]
Inderdaad, die raps zijn erg raar. Hij heeft een verveeldee, suffe stem die wat "nerdy" klinkt en veel overtuiging mist. De beats zijn echter wel goed, lekker droog. 5/10
[Cru - Just Another Case]
Erg goede productie, vooral die piano is erg mooi. Wat me wel opvalt is dat hij hier en daar iets te hard in de mix is gezet, wat een beetje raar klinkt. De raps zijn helaas wat minder goed, vooral die rapper met de zachtere en minder scherpe stem vind ik eigenlijk niet zo lekker klinken. Met die andere stem kan ik dan wel weer goed overweg. 8/10
[Substantial - Ain't No Happy Ending]
Heerlijk Jazzy productie, mooi
De rapper ligt me wel qua stemgeluid, maar helaas is zijn flow wat raar. Ook houdt hij zijn stem niet helemaal goed constant, waardoor het een beetje vermoeiend nummer word. 7,5/10
0
geplaatst: 12 juli 2008, 17:54 uur
0
geplaatst: 12 juli 2008, 17:55 uur
^^^^^^^
jammer
Heerlijk nummer, lambf. De geluidskwaliteit is alleen niet optimaal. Maar de track is goed geproduceerd en straalt veel sfeer uit.
8
jammer
Heerlijk nummer, lambf. De geluidskwaliteit is alleen niet optimaal. Maar de track is goed geproduceerd en straalt veel sfeer uit.
8
0
geplaatst: 15 juli 2008, 15:20 uur
8, vet nummer man
Heltah Skeltah ft. Tha Dogg Pound - Brownsville II Long Beach
Heltah Skeltah ft. Tha Dogg Pound - Brownsville II Long Beach
0
geplaatst: 15 juli 2008, 23:50 uur
Gauge The Mental Murderah ft. Cella Dwellas - Cranium
Je vindt nog eens wat op JijBuis...
0
geplaatst: 16 juli 2008, 00:06 uur
Dat nummer van Street Smartz vind ik overigens wel lekker, wat behoorlijk zeldzaam is in dit topic. 8!
0
geplaatst: 17 juli 2008, 14:06 uur
Youtube-filmpje was niet meer beschikbaar, dus maar zo:
http://www.speedyshare.com/890635178.html
Prodigy - Basics
http://www.speedyshare.com/890635178.html
Prodigy - Basics
0
CaliLove
geplaatst: 17 juli 2008, 15:17 uur
^^^^
Jouw usernaam, doe jij het er nu voor?
Of heb je helemaal niets door?
Jouw usernaam, doe jij het er nu voor?
Of heb je helemaal niets door?
0
geplaatst: 3 augustus 2008, 22:16 uur
Hard 2 Obtain - L.I. Groove
Dit nummer is uit '94: 'nuff said
lekker jazzy, harde beat, Rakim-sample, horns,... Gotta love it!
Dit nummer is uit '94: 'nuff said
lekker jazzy, harde beat, Rakim-sample, horns,... Gotta love it!
0
geplaatst: 4 augustus 2008, 06:32 uur
^^
Ja, klopt! harde underground shit dit! Weinig mensen die dit kennen
Street Dwellers is ook een erg lekker nummer van hun album. Het sax sampletje op 0:55 sec is daar geniaal!!
Ja, klopt! harde underground shit dit! Weinig mensen die dit kennen
Street Dwellers is ook een erg lekker nummer van hun album. Het sax sampletje op 0:55 sec is daar geniaal!!
0
lambf
geplaatst: 9 augustus 2008, 16:43 uur
Het verbaasd mij dat je zo'n nummer plaatst R&P. Wat een flauw R&B nummer, waar toevallig ook nog een beetje in gerapt wordt. Nouja, de rapper(s) rappen gelukkig wel aardig (op 1 uitzondering na, maar dan moeten ze dat wel vaker doen. 1/10
0
geplaatst: 9 augustus 2008, 23:18 uur
Foei lambf (ja je hoort het goed, foei
). Anthony Hamilton en flauw R&B gaat niet samen als je het mij vraagt
. Een van de beste soul zangers van dit moment wat mij betreft. En ook dit nummer vind ik erg lekker. De rappers van Nappy Roots zijn wat wisselvallig maar op dit nummer vind ik ze goed flowen. Heerlijke productie als je het mij vraagt.
). Anthony Hamilton en flauw R&B gaat niet samen als je het mij vraagt
. Een van de beste soul zangers van dit moment wat mij betreft. En ook dit nummer vind ik erg lekker. De rappers van Nappy Roots zijn wat wisselvallig maar op dit nummer vind ik ze goed flowen. Heerlijke productie als je het mij vraagt.
0
lambf
geplaatst: 9 augustus 2008, 23:32 uur
R&B, Soul, zoveel maakt het nou niet uit voor mij. Zeker niet als zoiets flauws als die wel Soul maar geen R&B mag heten. Dat vreselijk irrtant geklap, die kleffe achtergrond "ooh" en "aaahaaahaah", en als die zinger dan gaat zingen, tsja, dan is de lol er snel af
De rappers zijn overigens wel aardig tot goed, maar helaas worden die altijd overheerst door de negatieve Soul / R&B elementen. De Productie vind ik overigens niet geweldig, wel aardig, maar eigenlijk ook wel een beetje saai gekoppeld aan dat numer.
De rappers zijn overigens wel aardig tot goed, maar helaas worden die altijd overheerst door de negatieve Soul / R&B elementen. De Productie vind ik overigens niet geweldig, wel aardig, maar eigenlijk ook wel een beetje saai gekoppeld aan dat numer.
0
geplaatst: 9 augustus 2008, 23:44 uur
lambf schreef:
als die zinger dan gaat zingen.
als die zinger dan gaat zingen.
Die zingers toch ook he...
0
lambf
geplaatst: 9 augustus 2008, 23:49 uur
Zingen is niet per sé lelijk hoor, als je dat soms denkt.
* denotes required fields.