MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
Relax
10

Improvision schreef:
Walkin' Large - Reachin' (For My People)

(embed)

Hey, ik ken deze gozer man! Ono! Heb hem vaak in Duitsland ontmoet!! Is een toffe gast! Da's lang geleden!!! Hij woont namelijk in Osnabruck! Althans toentertijd (14 jaar geleden). Is een Zuid Afrikaan.

Goed nummer! Hij was altijd al goed. Volgens mij is dit een nummer van miden negentig? Ik geef hem een 9/10 (Heus niet omdat ik hem ken, hehehe).

Improvision
ewalk schreef:
(quote)

Hey, ik ken deze gozer man! Heb hem vaak in Duitsland ontmoet!! Is een toffe gast! Da's lang geleden!!! Hij woont namelijk in Osnabruck! Althans toentertijd (14 jaar geleden).

Goed nummer! Hij was altijd al goed. Volgesn mij is dit een nummer van miden negentig? Ik geef hem een 9/10 (Heus niet omdat ik hem ken, hehehe).

Wat is de wereld klein.

En de track is van 1995.

Luister ook naar zijn nummer met Jeru!!

Smiff-N-Wessun - Bucktown

Een van de meest overschatte nummers ooit, imo. Vind er weinig aan:

6-

Relax
8, die teksten passen niet op die beat.

CaliLove
7, gwn goede track verder niks bijzonders.

10 zonder twijfel: geniaal nummer!!

CaliLove
Wordt er in dit topic nog zo'n soort van rankering gehouden, bv dat iemand de cijfers die de users geven bij een track gaat optellen ofzo en dan om de paar weken een tijdelijke rangschikking maakt?

Heey ja, dat is wel een tof idee.
Alleen moeten we dan denken wel rekening houden dat er op elke track er even veel word gestemd. (5x? 10x?)
Wie zijn er voor?

Voor de track: 7

Ahhhh, die sax sample hit me altijd op the right spot.

Enter the cipher, witcha lighter
L's are ready, prepare for another all-nighter

Heerlijk sfeertje heeft die track

9,5 ^_^

CaliLove schreef:
Wordt er in dit topic nog zo'n soort van rankering gehouden, bv dat iemand de cijfers die de users geven bij een track gaat optellen ofzo en dan om de paar weken een tijdelijke rangschikking maakt?

Zo toevallig, ik had dit in mn gedachte nou 10 minuten geleden
Ik ben dus voor.

Over 't nummer (ook al mag je misschien neit zelf raten?):
Ik vind dit 't chillste nummer van Dah Shinin'. De keiharde drumsample, en daarop de rustgevende trompet geeft een mix van rauw en chill. Misschien past het niet bij elkaar, maar ik vind het een mooi geheel.

9,5

Dan kunnen we al mooi met dit nummer beginnen. Ik zou zeggen dat elk nummer minimaal 5 stemmen (waarom 5? omdat ik zelf denk dat 10 in de meeste gevallen niet haalbaar is gezien de populairiteit van dit topic) moet krijgen om een beetje een redelijk beeld te krijgen.

Ben zelf niet zo'n fan van dit nummer. Beide rappers zijn natuurlijk wel goed qua flow en ook de productie krijgen ze met zich mee. Tekstueel vind ik het zelf wat minder.

7

Maar wie gaat dit bij houden of iets.. en hij heeft al 8 stemmen

Mwah, ik ben tegen het bijhouden van normeringen, vooral omdat dit topic (dacht ik) vooral iets was om met rap kennis te maken die we van te voren nog niet kenden - en als je er cijfers aan gaat toekennen, heeft men eerder de neiging om de klassiekers te posten opdat ze een hoog cijfer kennen.

?

Bucktown is wel een chill lied.

lambf
Lekker harde beat, en de verdere productie is erg goed. Maar helaas zijn de raps saai.
5,5/10

CaliLove
Aight, tijd voor een volgende track en wie zin heeft mag vanaf deze track gaan rekenen....

Lord Finesse feat O.C. and KRS-One - Brainstorm

Dat is toch niet 24 uur na Bucktown?

CaliLove
MJ_DA_MAN schreef:
Dat is toch niet 24 uur na Bucktown?

Laten we het voor deze track effe door de vingers kijken

Er hebben trouwens voor de vorige track al meer als 8 users gestemd.

lambf
Lekkere donkere productie wat ook nog eens word ondersteund door de lage bas van de beat. Die eerste rapper vind ik wat saai, de tweede vind ik een stuk interessanter met zijn hoege en scherpe stem. Die gast die op het einde schreeuwend zijn teksten brengt is wel grappig. 7,5/10

Relax
Dit is geen wedstrijd topic, show gewoon wat je ontdekt hebben.

Die gast die op het einde schreeuwend zijn teksten brengt is wel grappig. 7,5/10

Je bedoelt KRS-One, één van de belangrijkste en beste MC's ooit?

9/10 van mij

Relax schreef:
Dit is geen wedstrijd topic, show gewoon wat je ontdekt hebben.

Ze bedoelen dus dit:
Het is geen wedstrijd, het is gewoon het zelfde als eerst, maar nu houden we na elke dag een paar stemmen een gemiddelde bij over hoe mensen denken over de track die je ondekt hebt.

Het bijhouden van het gemiddelde maakt het juist een wedstrijd.

In mijn ogen is het gewoon een verduidelijking van de mening van mensen...

lambf
Komop, doe niet zo moeilijk. Als iemand de behoefte heeft om de scores bij te houden, leuk Of je het nou als strijd ziet of niet, dat ligt aan jou, het is alleen behoorlijk zielig. Maar nu weer beoordelen mensen, want dat is de bedoeling van het topic.

Het werd in het begin van het topic ook al gedaan..
Oke effe verder zonder gezeik dan:
Een track die steeds hoger stijgt in mijn "favoriete nummers van het moment-lijst"

Mobb Deep - Get Dealt With

Hey lol ja.. op de allereerste pagina hebben ze het al over een stand

CaliLove
7 voor die track van Mobb Deep.

En ja , daarom vroeg ik om het mss terug te doen met die stand omdat het in het begin van dit topic ook zo ging....

Gast
geplaatst: vandaag om 06:15 uur

geplaatst: vandaag om 06:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.