MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:

lambf
Die rapper, beetje rare stem, alsof die verkouden is. De tweede rapper vind ik wat beter. De productie is erg goed, maar de beat vind ik wat matig, alsof er iemand op zo'n houten blokje staat te slaan. 7/10

Hier een nummer wat ik momenteel grijs draai:

The Loyalists - Maximum

9,0 !!!

Zo! Erg lekker nummer. Ken deze gast(en) niet.

8,.8/10

lambf
Mooie Productie - alhoewel ik het iets te opgewekt , lekker diepe beat en..hoewel niet slecht, zijn de raps wel het wel het struikelblok van het nummer.

8/10

Wat betreft The Loyalists; heel goed uitgewerkt, verder jammer genoeg niet heel bijzonder. Maar desalniettemin goed genoeg voor een 8,5.

Cormega - Fallen Soldiers

JET_JAGUAR
Jay-Z killt die sample harder:

Fantastisch, maar je mag geen filmpje plaatsen
En ik vind m totaal neit beter dan Fallen Soldiers

Anders leg je het even uit aan iemand die net nieuw is op de site . Het is de bedoeling dat er om de 24 uur een track geplaatst wordt (gelieve een track die niet iedereen kent). Hier wordt dan op gestemd. En zo zie ik dat Jljuju ook nog niks mocht plaatsen, hij is welgeteld 3 uur te vroeg.

Fallen Soldies is mijn favoriete track op dat album, goede raps op een goede beat.

8

Nog een groep gevonden die niet op MusicMeter vertegenwoordigd wordt: The Longshots.

The Longshots - First Brick

Mag ik nu gewoon terug een nieuwe plaatsen? Het is alweer een soep. Op 24u 3 video's...

Ik denk dat ik maar weer opnieuw begin. En morgen om 14u43 mag er een nieuwe geplaatst worden!

Zion I - Soo Tall

Dit nummer doet me wat aan de sfeer van Arrested Development denken... Leuk nummer!

Ja, zeker een leuk lied, met een vrolijke beat.

dikke 7

CaliLove
Nieuwe track:

Raekwon The Chef - Sneakers

Topproductie van Pete Rock.

De combinatie van een rustgevende productie met de krachtige raps van Raekwon passen opvallend goed bij elkaar. Heerlijk scratchwerk van Pete Rock.

9

Vet lied inderdaad, een 8.

Cleen - I'd Like to Get to Know You

Doet door de sample misschien een klein beetje popperig aan, maar de man kan wel rappen.

CaliLove
Corny

Een 5

Goede beat, erg slecht refrein hij moet niet gaan zingen. Rappen kan hij daarintegen wel, ik hou wel van wat uptempo rap.

6,8

Zíngt híj dat refrein wel?
Nuja, ik vind het wel ok. 7.

Nee volgens mij zingt hij 't niet, maar is het gewoon gesampled. Najah ik vind het wel leuk, en hij heeft vaak wel leuke lines (heb z'n album, wat ook veel andere beats heeft dan deze);

Little hippie-hip-hop chick, just pretty enough to have self-esteem/
but not so pretty she'd fuck the high-school basketball team

Enniewee, carry on.

lambf
Sample-refrein is inderdaad erg soft. Gewoonrappen vind ik hem niet al te goed afgaan. 4,5/10

Slap, sullig aftreksel van The Gift Of Gab. Toch vind ik het niet vreselijk slecht. Ik erger me bijvoorbeeld niet aan de sample. Een 5,5 vind ik wel op zijn plaats.

Grappig, het deed mij ook denken aan Gift of Gab alleen heb ik het niet gepost aangezien ik regelmatig de plank mis sla als ik een vergelijking maak tussen rappers. Aangezien Gift of Gab wel een unieke rapper is, behoordt tot een van mijn favoriete rappers, vind ik het niet zo erg dat zijn stijl enigzins gekopieeerd wordt. Origineel is het nummer daardoor zeker niet, maar ik vind het wel lekker in het gehoor liggen.

Ik denk nu idd niet meer dat het refrein door Cleen wordt gezongen, is inderdaad een wat mindere sample in mijn ogen.

Jahi ft Dwele - On My Own

Ik heb er over nagedacht maar ik plaats deze toch. Ik denk wel dat hij van een aantal users een laag cijfer krijgt aangezien het refrein gezongen wordt door Dwele, ik denk niet dat iedereen zijn stem kan waarderen. Ik vind het wel erg fijne muziek, fijn refrein lekkere rustige productie en een uitstekend rappende Jahi.

8

http://www.zshare.net/download/17442441671b5f68/

Redman - Bobyahed2dis

Hij's ook op youtube te horen, maar in nogal al krakkemikkige kwaliteit

Gast
geplaatst: vandaag om 03:16 uur

geplaatst: vandaag om 03:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.