MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
CaliLove
Rene1979 schreef:
Eminem feat Mr. Eon - Flyest Material

Vind de track wel lekker is dit nieuw materiaal??

Nee is zo eind jaren '90 opgenomen.

Dead Residents and Optimas Prime - Boogaloo

Vind het een vet lied, 7,5.

Supastition & Nicolay -The Williams

Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen:

Rene1979
Rhythm & Poetry schreef:
Supastition & Nicolay -The Williams

Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen:

Lekkere track 7

8 Goede track.

Op welk album komt dit nummer te staan/ staat dit nummer?

Het staat op deze verzamelaar het is dus al een wat ouder nummer.

Oh, lijkt me een leuke verzamelaar.

Wat vinden jullie van de laatste van Common?
Ik vind hem beter en beter, naarmate ik er meer naar luister.

Die ouwe kan het nog steeds . Heeft een erg fijne flow die ik zeer zeker niet minder vind geworden de laatste jaren. Op dit soort rustige beats vind ik hem op zijn best. Tekstueel kan het allemaal nog net wat beter. Het refreintje is misschien niet al te hoog staand maar klinkt natuurlijk wel erg lekker. Dan komt Pharrel en die verrast met zowaar een lekkere flow, want dat ontbreekt de laatste tijd nog wel eens bij hem. En de clip is ook nog eens meer dan de moeite waard. Dit soort commerciele nummers (deze gaat het denk ik ook goed doen op tv) vind ik een meerwaarde voor de hiphop.

8,5

Eerste lines van eerste verse, beetje Lil' Wayne-achtig (jatten).

Ik vind het maar een simpel nummertje. De drums vind ik ook niet echt goed.

FunkyMonk schreef:
Wat vinden jullie van de laatste van Common?

Na dit nummer stopt hij ermee neem ik aan?

lambf
3/10, Slechte productie dat refreintje kan echt niet.

R&P schreef:
Dit soort commerciele nummers (deze gaat het denk ik ook goed doen op tv) vind ik een meerwaarde voor de hiphop.

8,5
Zeker waar!

Ook als je dat in je hoofd houdt, vind ik dit zeker een lekker nummer. Dus ja, ik vind 'm wel leuk het nieuwe nummer.

Waarom die kut clapsnare nou weer, symbool van mainstream hip-hop i.m.o. Ben ook de enige die daar oog voor heeft eigenlijk.. maar ik vind 't gewoon een lelijk geluid. Jammer dat Common ook deze weg inslaat (hopelijk) voor een keer

5,5/10 ben er niet weg van...commerciele hip-hop

Beetje commercieel getint inderdaad. Aardig beatje al zijn de drums inderdaad wat minder (al vind ik die van 9th Wonder vaak ook maar niets). Pharrel verrast hier ook met een niet onaardige flow.

7

(toch zie ik Common veel liever op zijn oude manier te werk gaan, maar goed... als het zo blijft, heeft hij nog mijn zegen)

CaliLove

Onyx feat Biohazard - Judgement Night

Niet vervelend bedoeld of zo, maar luister jij soms alleen naar Onyx en undergroundnummers van Eminem?

CaliLove
MJ_DA_MAN schreef:
Niet vervelend bedoeld of zo, maar luister jij soms alleen naar Onyx en undergroundnummers van Eminem?

Ik wist dat deze vraag wel is zou vallen, en ja ik luister momenteel voornamelijk naar dat maar ook naar veel andere Hip-Hop stuff.

8,5*
Kende ik al heel lang.
De beat is gewoon zo hard dat je ogen gaan knipperen.
Gewoon super dikke track

CaliLove schreef:
(quote)

Ik wist dat deze vraag wel is zou vallen, en ja ik luister momenteel voornamelijk naar dat maar ook naar veel andere Hip-Hop stuff.
Variatie is niet verboden, ik krijg namelijk steeds minder trek om te beoordelen als het steeds dezelfde artiest(en) is/zijn.

CaliLove
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Variatie is niet verboden, ik krijg namelijk steeds minder trek om te beoordelen als het steeds dezelfde artiest(en) is/zijn.

Ik heb effe wat gaan kijken en ik heb een track van Lord Finesse feat O.C. and KRS-One , een track van Raekwon The Chef, een undergroundtrack van Eminem, een track van Onyx gepost dus er is toch wel variatie?

Anti Bill O'Reilly nummer van de East Coast Avengers genaamd Kill Bill O'Reilly

Jelmer jij kent de regels toch wel? Je moet nog even wachten met het plaatsen van de video. Vind het overigens echt wel een toptrack kijk erg uit naar de cd van ECA, heerlijke productie en stevige lyrics.

Track van CaliLove: 8 lekker stevige rockbeat.

Herplaatsing, maar toen was ik nog niet op de hoogte van de plaatsingsregel. En ik vind dit nummer de moeite wel waard.

Gauge The Mental Murderah ft. Cella Dwellas - Cranium

Niet helemaal mijn soort hip-hop, maar wel een hard lied. 7

Wax Tailor - The Games you Play

lambf
[Gauge The Mental Murderah ft. Cella Dwellas - Cranium]

Dat piepje haha, die is ook in een reclame gebruikt. De snare is lekker droog en hard, daar houd ik van. Ook de raps zijn zeker niet verkeerd. 8,5/10

[Wax Tailor - The Games you Play]
Leuk om weer eens een vrouw hier te horen Haar stem zwoel, maar voor mijn gevoel zit er iets te weinig pit in. De productie is erg mooi. 8/10

Wax Tailor - The Games you Play -> 8.5
Echt een lekkere song dit.. De instumenten matchen perfect bij de producties. Dit nummer straalt een hele rustige apparte sfeer uit waar het stemgeluid ook nog eens perfect bij past. Textuele samples als in dit nummer kan ik altijd goed waarderen.

Ik geef op zn minst wel een 8 voor dit laatste nummer. Weer zo´n meeslepende beat. Het lijkt trouwens alsof de pitch heel hoog staat of alsof de file van hele slechte kwaliteit is ofzo, of het moet aan m´n boxjes van m´n laptop liggen natuurlijk (zijn sowieso niet al te goed)

Gast
geplaatst: vandaag om 00:11 uur

geplaatst: vandaag om 00:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.