MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
Nieuwe van Common Market. Het heet Winter Takes All en staat op het album Tobacco Road die 9 september zal verschijnen. Hier is de track te beluisteren.

Tot daarnet had ik de moeite nog niet genomen om die track van Wax Tailor te checken. Nu dus wel gedaan. Productie vind ik wel mooi met die (pan?)fluit en die drums eronder. Ik mag ook graag naar de rapster luisteren, zij heeft geen geforceerde stem, wat ik nog wel eens tegen wil komen bij een female mc. Lyricaal is het ook in orde. Het oog wil ook wat, dus hebben ze er een mooie clip bij geschoten.

8,5

Ik geef het nummer van Wax Tailor een 6. Veel te gezapig, te onorigineel, te cliche... Ik ga het niet goed vinden omdat het zo overduidelijk niet de hiphop is die ik veracht en idioten aanbidden. Maar dit is niet het soort muziek dat op zou moeten vallen. Een saai concept, degelijk verwerkt met aardige raps. Een 5,5 is dus wel echt het maximum.

Cranium van Gauge The Mental Murderah, wat ik zelf gepost heb, zou ik -dat kan nu toch wel?- graag een 9 geven. Ik vind het zeker een van de beste nummers in dit topic. Het nummer heeft een geweldig geaccentureerde beat waarbij je met geen mogelijkheid het idee krijgt dat je hem wel eens eerder gehoord hebt. Ondanks de authenticiteit van de beat valt hij toch nog perfect samen met de creatieve en al net zo authentieke raps van Gauge. Zuchten, shout-outs, toast-achtige benadrukking van een laatste lettergreep, en dan nog een mooie flow neerzetten; ik vind het geweldig. Ik begrijp dan ook niet waarom er niet meer van deze Gauge The Mental Murderah te vinden is. Ook niet op MusicMeter.

D0dg3r
Sjaakspeare schreef:
Herplaatsing, maar toen was ik nog niet op de hoogte van de plaatsingsregel. En ik vind dit nummer de moeite wel waard.

Gauge The Mental Murderah ft. Cella Dwellas - Cranium

(embed)

Jammer dat Gauge nooit een album heeft gedropt.

Sjaakspeare schreef:
Ik geef het nummer van Wax Tailor een 6. Veel te gezapig, te onorigineel, te cliche... Ik ga het niet goed vinden omdat het zo overduidelijk niet de hiphop is die ik veracht en idioten aanbidden. Maar dit is niet het soort muziek dat op zou moeten vallen. Een saai concept, degelijk verwerkt met aardige raps. Een 5,5 is dus wel echt het maximum.

Ik vind dit ook wel een beetje. Gwn een formule die afgezaagd is. 6.

Next:
Vergeten nummertje van the Artifacts:
Haagen Daz

Hé die kende ik nog niet.

Relaxt nummer. 8.5

Stond dat nummer alleen op deze EP?
http://www.discogs.com/release/245461

Van de week 'Between a Rock and a Hard Place' in mijn top 10 gezet.

Rene1979

Zo'n vet nummer dit...
De cd meegenomen uit de states..

8

Rene1979 schreef:
(embed)

Zo'n vet nummer dit...
De cd meegenomen uit de states..

8

Wel leuk ja.
7

Rene1979
Ook dees vin ik erg goed!

8

Osiris Apis schreef:
Hé die kende ik nog niet.

Relaxt nummer. 8.5

Stond dat nummer alleen op deze EP?
http://www.discogs.com/release/245461

Ik denkvan wel ja; Ik ken het ook alleen vandie EP.

Rhythm & Poetry schreef:
Nieuwe van Common Market. Het heet Winter Takes All en staat op het album Tobacco Road die 9 september zal verschijnen. Hier is de track te beluisteren.

Iemand die hier op wil stemmen?

Nummer van T.H.U.G. Angelz is erg lekker, donkere sfeer met harde raps. 8

Deup met gevoel 9

Common Market - Winter Takes All Found
8, heerlijke vibe

Rene1979 schreef:
Ook dees vin ik erg goed!

(embed)

8
Haha, was dat nummer net een het luisteren .

7,75 - 8 waard.

Album is ook vet!

D0dg3r
Hard nummer, inderdaad. Dat hele album sowieso. 8.

Ik wil meteen weer terug als ik die clip zo zie.

Rene1979
Echt he die thug angelz kan ik wel de hele dag draaien!

Common market word een 7.75 vette trck

Rene1979
Heb er trouwens nog twee voor de stem....

Deze is een dikke 8.5 waard voor mij hele album trouwens!

Dit is mij favo vrouwelijk mc heb de 9thwonder cd met nummer 820 van de 1000 van de usa hoes....Ze heeft van de drie hoezen elk 1000 laten maken

Lekker geproduced van 9th wonder.

Jammer dat dit topic een beetje verdrinkt nu in alle nieuwe video's; even voor de duidelijkheid, Rene1979: het is de bedoeling dat men 24uur wacht voordat er een nieuwe video wordt geplaatst om een beoordeling te geven.

Enniewee, het is nu twee dagen geleden, dus ik zet deze neer:

D-sisive - Kneecaps

Je kent D-sisive misschien van dit lied met Abdominal, een redelijk vrolijk lied. Helaas ging het D-sisive niet zo goed af, nadat hij en z'n label een meningsverschil kregen en ook nog eens beide ouders overleden, viel hij in een depressie. Vandaar ook dat dit lied, en de gehele 'The Book EP' een veel sombere laag heeft.

8 lekker nummer zeg, flow kan wel wat beter

Jablonski
Ik had niet goed gelezen en al een nieuwe video geplaatst, ik zal van de week nog wel een paar keer langs komen.

Nog even terugkomen op Wax Tailor, ik heb het album hope & sorrow en het is heel relaxed, niet goed om al te vaak te luisteren maar zeer zeker dope. Positively inclined en sometimes zijn de sterkste tracks op dat album als je het mij vraagt.

Viktor Vaughn feat . Kool Keith - Doper Skiller

Voor het toffere scratchwerk + 2 vette MCs

Jablonski
Dikke 9.

raffael77
Idd. Super track en daarom een 10.

Geweldig sratchwerk, het geeft het hele nummer een boost. Een 9 verdient die wel ja

The Creators Ft Craig G - That's my word

Vind dit heerlijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:32 uur

geplaatst: vandaag om 22:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.