Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 28 september 2008, 18:33 uur
Als ik ergens niet tegen kan dan zijn het nonchalante indy bandjes die denken dat ze kunnen rappen, maar stiekem niets zinnigs te melden hebben. 1. 

0
raffael77
geplaatst: 28 september 2008, 18:45 uur
GarnalenPeller schreef:
Als ik ergens niet tegen kan dan zijn het nonchalante indy bandjes die denken dat ze kunnen rappen, maar stiekem niets zinnigs te melden hebben. 1.

Idd. Ik heb ff nog een nummer van ze gechecked en ze doen me denken aan een hele foute tijd. Namelijk Diddy & Mase samen bah.
Crappie en floppie shit hehehehe.
0
geplaatst: 28 september 2008, 18:46 uur
Oja, met dubbelklikken doet hij het wel. Vreemd.
Nummer met weinig kwaliteit. Het heeft idd wel wat weg van Outkast. Het refrein is wel grappig.
4/10.
Ik zou dit nou niet bestempelen als indie bandje aan. Alleen omdat je gitaren hoort?
Nummer met weinig kwaliteit. Het heeft idd wel wat weg van Outkast. Het refrein is wel grappig.
4/10.
GarnalenPeller schreef:

Ik zou dit nou niet bestempelen als indie bandje aan. Alleen omdat je gitaren hoort?
0
geplaatst: 28 september 2008, 19:30 uur
Kijk hoe ze erbij lopen. En de artiestenaam. Het is wel duidelijk dat ze een dergelijk image willen creëren.
0
geplaatst: 28 september 2008, 22:25 uur
Cappuccino van The Knux vind ik wel aardig. Maar Bang! Bang! is van het niveau van een kinderliedje. Dat valt alleen niet op omdat het niet goed te vergelijken is met andere nummers. Het is muzikaal gezien verder oninteressant. 4* voor dat nummer.
0
geplaatst: 30 september 2008, 20:40 uur
Heeft Seedorf deze niet al eens geplaats?
iig zalig nummer: 8
iig zalig nummer: 8
0
geplaatst: 30 september 2008, 21:46 uur
Ja, klopt. Maar dat was geloof ik bij track vs. track.
Erg rustgevend nummer. 8.
Erg rustgevend nummer. 8.
0
lambf
geplaatst: 30 september 2008, 21:54 uur
Beetje jammer van dat begin, maar als de beat opkomt belooft het niet veel beters. Gelukkig kan de rapper het niveau op te trekken, maar helaas moet hij kleffe refreintjes gebruiken. Verder vind ik de productie wel cheesy hoor. 2/10
0
lambf
geplaatst: 1 oktober 2008, 21:42 uur
Toen ik de naam MF Doom zag had ik geen al te goed gevoel dat dit een lekker nummer zou worden. Dat is het ook helaas niet, maar dat ligt hier niet alleen aan de productie. De rapper vind ik maar matig, dat hij geen goede flow heeft, so what. Maar helaas heeft hij ook een beetje irritante stem. De producties vind ik, zoals u al had geraden, ook niet echt om de vingers bij af te likken. 2 / 10
0
geplaatst: 1 oktober 2008, 21:54 uur
Ik begin toch benieuwd te worden wat voor Amerikaanse hiphop jij wel goed vindt. Dat jij meer van hiphop uit de UK houdt wist ik al maar heel veel tracks uit het grote hiphop land (en in vele ogen ook het beste land qua hiphop) beoordeel jij met een zware onvoldoende. En er zijn toch heel wat verschillende tracks voorbij gegaan.
Vergeet niet dat lyrics een heel belangrijk onderdeel is in de rapscene. Ik weet dat jij je daar minder op focust en ik zie het dan ook zelden terug in een beoordeling van jou. Dat je een stem niet kunt waarderen (of een accent) kan ik wel inkomen. Verder vind ik de productie wel erg sterk maar ook dat is een smaak die je wel of niet hebt.
Vergeet niet dat lyrics een heel belangrijk onderdeel is in de rapscene. Ik weet dat jij je daar minder op focust en ik zie het dan ook zelden terug in een beoordeling van jou. Dat je een stem niet kunt waarderen (of een accent) kan ik wel inkomen. Verder vind ik de productie wel erg sterk maar ook dat is een smaak die je wel of niet hebt.
0
geplaatst: 1 oktober 2008, 22:54 uur
7
De stem van de rapper ken ik ergens van. Ik denk van zijn alias Lil Sci.
De stem van de rapper ken ik ergens van. Ik denk van zijn alias Lil Sci.
0
Hypnotick
geplaatst: 1 oktober 2008, 23:49 uur
lambf schreef:
Toen ik de naam MF Doom zag had ik geen al te goed gevoel dat dit een lekker nummer zou worden. Dat is het ook helaas niet, maar dat ligt hier niet alleen aan de productie. De rapper vind ik maar matig, dat hij geen goede flow heeft, so what. Maar helaas heeft hij ook een beetje irritante stem. De producties vind ik, zoals u al had geraden, ook niet echt om de vingers bij af te likken. 2 / 10
Hehe eindelijk eens iemand die beseft dat MF Doom verschikkelijk is werd eens tijd. zijn complete rapcarriere is de grootste fout die hij gemaakt heeft. 1 van de meest slechtste rappers ooit kan zo in het lijstje samen met Lil Wayne en Nine.
0
geplaatst: 2 oktober 2008, 00:11 uur
Ik vind deze DOOM-productie eigenlijk ook helemaal niks. En de rapper maakt met zijn kneuterige boodschap en gezapige delivery weinig goed. Echt vervelend wordt het dan ook weer niet. Een 4,5.
@lambf; ik moet toegeven dat ik ook wel een beetje de indruk krijg dat je wat bevooroordeeld tegenover Amerikaanse hiphop staat. Dat nummer van Ill Poetic is naar mijn idee toch ongeveer het rauwst dat je kunt krijgen wat betreft zoetvloeiende, dromerige, ontspannen nummers. Allerminst klef of 'cheesy'. Dat vind ik vreemd omdat onze meningen bij UK hiphop toch niet zo ver uit elkaar lagen.
@lambf; ik moet toegeven dat ik ook wel een beetje de indruk krijg dat je wat bevooroordeeld tegenover Amerikaanse hiphop staat. Dat nummer van Ill Poetic is naar mijn idee toch ongeveer het rauwst dat je kunt krijgen wat betreft zoetvloeiende, dromerige, ontspannen nummers. Allerminst klef of 'cheesy'. Dat vind ik vreemd omdat onze meningen bij UK hiphop toch niet zo ver uit elkaar lagen.
0
geplaatst: 2 oktober 2008, 00:48 uur
Vind het een degelijke track eigenlijk. Redelijke mc, redelijke beat. 6,4
0
raffael77
geplaatst: 2 oktober 2008, 08:21 uur
Ligt er aan wat voor UK hiphop Lambf Leuk vind als dat Dizzle Rascall is lag ik mij rot want dat is nou echt een crappie rapper.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu de tijd niet meer zoveel UK hiphop volg omdat ze minder bekendheid hebben.
Vroeger had je Derek B, The Brotherhood, Numskullz, Mindbomb en dat soort dingen. Oja ik vergeet een belangrijke group Hijack.
Ik vind deze plaat super. Lekkere beat en nice flow. Ik vind wel leuk dat MF scratches gebruikt in het nummer. Is hij niet die rapper van Scienz Of Life.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu de tijd niet meer zoveel UK hiphop volg omdat ze minder bekendheid hebben.
Vroeger had je Derek B, The Brotherhood, Numskullz, Mindbomb en dat soort dingen. Oja ik vergeet een belangrijke group Hijack.
Ik vind deze plaat super. Lekkere beat en nice flow. Ik vind wel leuk dat MF scratches gebruikt in het nummer. Is hij niet die rapper van Scienz Of Life.
0
geplaatst: 2 oktober 2008, 08:23 uur
Ja is idd de rapper van Scienz Of Life.
Het nummer komt van dit album, zoals jullie zien ben ik er dus wel erg positief over.
Het nummer komt van dit album, zoals jullie zien ben ik er dus wel erg positief over.
0
lambf
geplaatst: 2 oktober 2008, 17:25 uur
Sjaakspeare schreef:
Ik moet toegeven dat ik ook wel een beetje de indruk krijg dat je wat bevooroordeeld tegenover Amerikaanse hiphop staat.
Ik moet toegeven dat ik ook wel een beetje de indruk krijg dat je wat bevooroordeeld tegenover Amerikaanse hiphop staat.
Ik zal niet ontkennen dat ik helemaal niet bevooroordeeld ben. het breekpunt ligt op de uitspraak / stem. Hoe vaker ik er naar luister, hoe sneller ik me eraan irriteer. (Ik heb het over Amerikaanse Hip-Hop over het algemeen)
Dat nummer van Ill Poetic is naar mijn idee toch ongeveer het rauwst dat je kunt krijgen wat betreft zoetvloeiende, dromerige, ontspannen nummers. Allerminst klef of 'cheesy'. Dat vind ik vreemd omdat onze meningen bij UK hiphop toch niet zo ver uit elkaar lagen.
Die kleffe refreinen zijn niet niet cheesy
De ambient-achtige productie is erg zoet en dromerig ja, maar dat wil ik liever niet. Ligt er aan wat voor UK hiphop Lambf Leuk vind als dat Dizzee Rascall is lag ik mij rot want dat is nou echt een crappie rapper.
Gelukkig maar dat ik er dan niks aan vind

0
geplaatst: 2 oktober 2008, 23:09 uur
Heerlijke oldskool-beat, lekkere flow, ritmisch een goed refrein. Maar wat is die rapper verder een lompe knakker zeg... Die inhoud is ook behoorlijk bedroevend. Toch krijgt hij van mij nog wel een 7,5. Het klinkt immers wel echt goed. Met z'n plank.
0
geplaatst: 3 oktober 2008, 07:41 uur
6,3
productie is erg sterk, de rapper doet ook goed z'n best. Zijn stem vind ik niet zo goed (combinatie van Roots Manuva en Shaggy imo). Het refrein vind ik slecht, matige tekst daar.
productie is erg sterk, de rapper doet ook goed z'n best. Zijn stem vind ik niet zo goed (combinatie van Roots Manuva en Shaggy imo). Het refrein vind ik slecht, matige tekst daar.
0
geplaatst: 3 oktober 2008, 14:51 uur
8
Vet dat je Serum ook kent man, ik geloof dat ik 1 van de eerste was die iets van m postte hier
Ik vind m erg dope rapper, unieke flow en beats zijn altijd erg vet
Vet dat je Serum ook kent man, ik geloof dat ik 1 van de eerste was die iets van m postte hier
Ik vind m erg dope rapper, unieke flow en beats zijn altijd erg vet
0
lambf
geplaatst: 3 oktober 2008, 18:24 uur
Ik ken hem dan ook vanwege het nummer dat jij had gepost 

0
Gekkenhuis
geplaatst: 4 oktober 2008, 15:52 uur
5. Geen prettige rapper en een te drukke productie
Volgende:
The Grouch - Breathe
Volgende:
The Grouch - Breathe
0
lambf
geplaatst: 5 oktober 2008, 17:32 uur
Beetje saaie rapper.De productie is wel aardig, alhoewel vrij dromerig, die claps hadden wel weg mogen blijven hier. 6/10
0
raffael77
geplaatst: 5 oktober 2008, 19:35 uur
Lekkere song.
The Grouch is wel relax en komt uit de stal van Living Legends
The Grouch is wel relax en komt uit de stal van Living Legends
* denotes required fields.