MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
Ik vind gewoon dat je een liedje gewoon 24uur moet laten staan, daarna pas weer een nieuwe. Als je hier af en toe een filmpje post mag je ook wel eens wat beluisteren en erop stemmen.

FunkyMonk schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=XSn1OpGV9uY&feature=related
Onlangs deze nog eens beluisterd...wat een nummer blijft dit toch.

Ik stem een 6 voor dit nummer, het weet me niet echt te pakken. Vind zijn stem niet echt aangenaam en ben niet echt fan van dit soort langzame "reggae-achtige" beats.

6/10

P Jay schreef:
Kwest Tha Madd Lad - "101 Things To Do While I'm With Your Girl"

(embed)

Ik ben volledig weg van deze funky beat en de grappige lyrics van Kwest. Album is uit '96 en valt erg goed mee.

Dit nummer krijgt een 7,5/10 van mij. Super relaxe productie met een leuke MC, alleen zijn stem ligt me niet echt, anders had het best een 8,5 of een 9 kunnen zijn.

7,5/10

RedLightCityBoy schreef:
er is nogniet op mijn video gestemt, sorry

once again:

CYNE - First Person
(embed)

9/10, kende dit niet maar wat een heerlijk nummer! Super lekkere beat met goed klinkende rappers. Ga hiervan maar eens wat meer luisteren.

raffael77
Finsta is dope. Staat met een classic song op de allerschaarste mixtape zo'n beetje. Mixtape met alleen BCC gerelateerde rappers.

raffael77
oeps mijn stem nog 9

Dj2Jelle
finsta bundy:

het is hoe je het bekijkt, geen minpunten dus.. 10

edit: sencored, 9,5

RedLightCityBoy
7.0

Wel een sterk nummer natuurlijk, maar toch niet helemaal mijn stijl.
De beat is wel goed, maar ik denk dat Finsta Bundy beter op andere producties past.

grimy_jason
Nieuwe track :

Esham - Mental Stress

" This song is like heroin to my veins its amazing tune and dark lyrics soothes my depression and kills the pain knowing I could end my life any day and finally have peace of mind. "

Harco
Die beschrijving.

grimy_jason
Harco schreef:
Die beschrijving.

Ja heb ik gequote van één van de comments van op youtube.
Ik vind dat je dat moet kunnen begrijpen en er zit toch wel een zekere vorm van realiteit in voor sommige mensen.

Harco
Mensen moeten gewoon ophouden zo depressief te zijn.

grimy_jason
Harco schreef:
Mensen moeten gewoon ophouden zo depressief te zijn.

Ja, niet iedereen heeft zo'n leuke leventje zoals jij misschien? Ik ken je natuurlijk niet maar vind het altijd enorm irritant en onwetend als mensen neerbuigend doen over mensen die zelfmoordgedachten hebben. Ik had een hekel aan zelfmoord en alles wat er mee te maken had nog niet zo lang geleden omdat het Christendom het verbiedt, maar ik probeer het vooral te begrijpen en heb er nu minder moeite mee als het onderwerp aan bod komt.

lambf
Realiteit? aandachttrekkerij zul je bedoelen.

Whattabout: Wees blij met wat je hebt en niet verdrietig om wat je niet hebt?

Die gedachte houd mij er altijd vanaf om zelfmoord te plegen

grimy_jason
Wordt er nog gestemd?

RedLightCityBoy
0.5/1.0

De beat is geprobeerd funky...
en die rapper, tja belabberd.
Sorry, maar als hij rapt lijkt het net op hij op de play zit, wat een irritante kreun stem. En zijn teksten, ze raken mij totaal niet.

grimy_jason
Nou ja ik ben het dus helemaal NIET eens, maar ik kan het wel begrijpen

Een 7,5 voor Finsta Bundy: goede, bezielde flow, heerlijk originele beat, hoewel die ingebedde stem tijdens de verzen wel wat storend wordt na verloop van weinig tijd. Vandaar dat het cijfer niet hoger is.

Op dat nummer van Esham stem ik niet. Ik moet namelijk niets hebben van Satanistische psychopatenmuziek. Horrorcore kán ik heel vet vinden, maar dan moet het op eenzelfde manier 'horror' zijn als in films. Dat is dit overduidelijk niet. Daarom vind ik de naam 'Horrorcore' hier ook niet zo geschikt voor eigenlijk. Het probleem is dat het ego zo prominent aanwezig is bij hiphop (brag 'n' boast), dat wanneer er over duistere zaken gerapt wordt, het blijkbaar al snel psychopatisch wordt. Al met al heb ik dus vrijwel niks op met horrorcore. Alleen met Warcloud/Holocaust. Maar die rapt dan ook over vampiers, minotaurussen, zombies en monsters onder je bed. En van zo'n sinistere fantasiewereld lust ik wél pap.

Dj2Jelle
2, irritante rapper en beat. de lyrics zijn nog redelijk

lambf
Esham

Beter dan ik had verwacht, maar daarom nog niet echt goed. Ik verwachte een nummer in de stijl van Psychopathic, maar gelukkig is dat niet zo. Zoals gezegd, niet goed. De rapper heeft geen enkele flow, maar geen stem om deze op te vangen. Sterker nog, zijn stem klinkt erg geforceerd. De productie vind ik erg leeg en neigt te veel naar kitch (die belletjes, arg) en zij straalt erg weinig sfeer uit. 2/10

Finsta Budy

Niet mijn smaak. Te veel geschreeuw, te weinig wol; ik mis een aanvullende productie, de hier en daar wat toegevoegde saxofoonklanken vind ik te mager, hoe lekker zij ook mogen klinken. De beat is nog wel leuk, maar weet het geheel niet staande te houden. Verder vind ik het nummer te lang doorgaan, vooral omdat het geen al te interessant nummer is. 4/10

Shit die Esham is gewoon een legende in de hip-hop wereld. 10/10 voor die track. Die is gewoon te goed.

@ Redlightcityboy Die beat is gewoon bangin! Die irritante kreun stem draagt nog extra bij aan de cuicidal toughts van hem, die goed door de tekst worden weergegeven.

@ Sjaakspeare Dat liedje is niet Brag n Boast, hij zegt juist dat hij zelfmoord wil plegen en dergelijke. Dat je niet van horrorcore houdt tenzij het over monsters gaat vind ik vaag, maar kom, ik snap het. Begrippen als Horrorcore en G-funk zijn inderdaad voor iedereen anders interpreteerbaar.

@ Lambf En Esham geen flow? Kom zeg, die flow is gewoon ziek. en die geforceerde stem moet depressief overkomen. En hoe zou dit liedje geen sfeer uitstralen? damn.

Oke, sorry als ik misschien bot overkom, maar ik kan niet vatten dat jullie dit waardeloos vinden. Ikzelf vind dit geweldige muziek. Maar ik ben dan ook erg open-minded. Misschien dat het daar ook aan ligt.

Hypnotick
Esham een legende wees een beetje voorzichtig met dat woord want het verliest een beetje de echte betekenis als we elke matige rapper een legende noemen. Esham heeft echt wel goede tracks gemaakt alleen zijn die op 1 hand misschien 2 handen te tellen. Hij was in z,n prime in 93/96. En ik ben geen fan van Horrorcore tenzij het goed uitgevoerd wordt en dat is bij Esham meestal niet het geval. maargoed nu even over de track

Mental Stress is misschien wel de beste track die ik van Esham heb gehoort, de productie is erg sterk, de track is erg orgineel vooral in 94, hij flowt erg lekker en z,n stem klinkt lekker sinister met name in het refrein die overigens erg sterk is. rijms zijn erg simpel maar ja dat is bij Esham altijd het geval. hij creert een erg sinistere sfeer in de track die mij persoonlijk wel trekt. Al deze elementen zorgt ervoor dat ik Mental Stress in van de beste hiphoptracks van 1994 vind.

8.5/10

Wat een kleuterlyrics zeg, op die Esham-track.

Hypnotick schreef:
Esham een legende wees een beetje voorzichtig met dat woord want het verliest een beetje de echte betekenis als we elke matige rapper een legende noemen.
Ja, en jij noemt Spinal een van de beste rappers ter wereld . Beetje dubieus, niet waar?

Next:
Naast de Flow On remix hadje ook nog deze, die ik ookwel leuk vind.
Lords of the Underground - Tic Toc (Pete Rock Remix)

grimy_jason
Jorge-E schreef:
Shit die Esham is gewoon een legende in de hip-hop wereld. 10/10 voor die track. Die is gewoon te goed.

@ Redlightcityboy Die beat is gewoon bangin! Die irritante kreun stem draagt nog extra bij aan de cuicidal toughts van hem, die goed door de tekst worden weergegeven.

@ Sjaakspeare Dat liedje is niet Brag n Boast, hij zegt juist dat hij zelfmoord wil plegen en dergelijke. Dat je niet van horrorcore houdt tenzij het over monsters gaat vind ik vaag, maar kom, ik snap het. Begrippen als Horrorcore en G-funk zijn inderdaad voor iedereen anders interpreteerbaar.

@ Lambf En Esham geen flow? Kom zeg, die flow is gewoon ziek. en die geforceerde stem moet depressief overkomen. En hoe zou dit liedje geen sfeer uitstralen? damn.

Oke, sorry als ik misschien bot overkom, maar ik kan niet vatten dat jullie dit waardeloos vinden. Ikzelf vind dit geweldige muziek. Maar ik ben dan ook erg open-minded. Misschien dat het daar ook aan ligt.

Propz

Ook al vind ik die rhymes niet al te sterk , het is vooral de sfeer en het refrein die geweldig is.

Jorge-E schreef:

Ik zeg ook helemaal niet dat dat nummer brag 'n' boast bevat. Ik noemde het fenomeen 'brag 'n' boast' alleen maar om mijn standpunt dat het ego zo'n prominente rol speelt binnen hiphop te ondersteunen...

En dat er een duidelijk onderscheid is tussen de 'horrorcore' op 'The Holocaust', een van mijn favoriete albums, en de 'horrorcore' van bijvoorbeeld Necro behoeft volgens mij geen eens argumentatie. Dat jij het vervolgens vaag vindt dat ik van het één wel houd, maar tegelijkertijd niet van het ander, terwijl het dus duidelijk verschillende zaken zijn, vind ik weer vaag.

Sjaakspeare schreef:

Ik zeg ook helemaal niet dat dat nummer brag 'n' boast bevat. Ik noemde het fenomeen 'brag 'n' boast' alleen maar om mijn standpunt dat het ego zo'n prominente rol speelt binnen hiphop te ondersteunen...

Oke, dat is waar.

Sjaakspeare schreef:

En dat er een duidelijk onderscheid is tussen de 'horrorcore' op 'The Holocaust', een van mijn favoriete albums, en de 'horrorcore' van bijvoorbeeld Necro behoeft volgens mij geen eens argumentatie. Dat jij het vervolgens vaag vindt dat ik van het één wel houd, maar tegelijkertijd niet van het ander, terwijl het dus duidelijk verschillende zaken zijn, vind ik weer vaag.

Ik ken The Holocaust niet, maar uit jouw vorig bericht kan ik opmaken dat je daar enkel van houdt vanwege de onderwerpen, terwijl het qua sounds gelijkaarig kan zijn aan bijvoorbeeld Esham of iemand anders.
Maar normaals, ik ken Holocaust niet, dus kan ik me hierover niet uitspreken.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:54 uur

geplaatst: vandaag om 08:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.