MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:

Bij hiphop/rap is geschiedenis toch wel hel belangrijk!!! Eigenlijk is het de omgekeerde wereld tegenwoordig....hiphop/rap was vroeger arm...je maakte muziek met 2 draaitafels en/of een beatbox. Tegenwoordig heb je platina in je mond nog voordat je iets uitbrengt.

Toen ben ik afgehaakt!!

laboomzaa schreef:
Bij hiphop/rap is geschiedenis toch wel hel belangrijk!!! Eigenlijk is het de omgekeerde wereld tegenwoordig....hiphop/rap was vroeger arm...je maakte muziek met 2 draaitafels en/of een beatbox. Tegenwoordig heb je platina in je mond nog voordat je iets uitbrengt.

Toen ben ik afgehaakt!!

Kijk iets verder dan TV zou ik zeggen, er zijn de laatste jaren toch wel genoeg goede albums uitgekomen

Dj2Jelle
laboomzaa schreef:
hiphop/rap was vroeger arm... enz...

Je moet verder kijken dan je neus lang is, of je hebt niet zo'n grote neus, maar je gaat mij niet wijsmaken dat het een feit is dat goedverdiende muzikanten per definitie slechtere muziek maken dan arme mensen .

Improvision

Relax
Dj2Jelle schreef:
(quote)

Je moet verder kijken dan je neus lang is, of je hebt niet zo'n grote neus, maar je gaat mij niet wijsmaken dat het een feit is dat goedverdiende muzikanten per definitie slechtere muziek maken dan arme mensen .

Vaak is dat wel het geval als ik eerlijk mag zijn.

Dj2Jelle schreef:
(quote)

???

Grap Luva & Kev Brown

Erg relaxte beat weer van Kev Brown.
8+

RedLightCityBoy
8 chill nummer.

Bishop Brigante - About 2 Change (Ft. Mikey G & Section 6)
(deze kwam ik weer eens tegen, leuk zomers nummer)

Een magere 7 voor Grap Luva & Kev Brown - Power Bars; ontspannen beat die nergens bijzonder wordt, in wat voor opzicht dan ook. Voor de raps geldt eigenlijk hetzelfde. Niet gezapig, maar ook niet verfrissend.

Een 4,5 voor Bishop Brigante. Dat hele nummer bestaat namelijk uit aan elkaar gelijmde cliché's, zowel inhoudelijk als muzikaal.

4, wat een afgrijselijk refrein.

Dj2Jelle
5, grotendeels door de beat.

Cradle Orchestra - So Fresh (Ft. Talib Kweli)

Ai, niemand die wil stemmen .

RedLightCityBoy
Zeer goed nummer. Mooie beat alleen Kweli steekt er wel echt bovenuit, en ik vind dat er meer evenwicht moet zijn, maar alsnog een dikke 7.8

RedLightCityBoy
Masta Killa - Pass the Bone (Remix)
In 1 keer opgenomen tijdens een opname sessie (ja, wiet geeft je inspiratie).

Dj2Jelle
Ghehe, totdat je blackout gaat of de mic onderkotst . 5,5.

RedLightCityBoy
haha das waar, je hoort hem ook veeel te laat beginnen

CunninLynguists - Never Come Down (nieuw nummer)

Van wat? Een EP?

RedLightCityBoy
CunninLynguists komen zoals altijd hard met de juiste soul samples, het refrein is al dope, maar die sample die loopt wanneer ze rappen is geniaal. Plus, de raps klinken gewoon erg dope.

9

Kill_illuminati schreef:
Van wat? Een EP?

Van het aankomende album getiteld Strange Journey Vol.1.
Ik las overigens dat ze dit jaar! ook nog met Strange Journey Vol. 2 komen.

CunninLynguists: Goede sample, fraai begin. Maar ik ben nog alles behalve fan van de raps (wat ik toch altijd wel een sterk punt heb gevonden van de heren).

6,25

Tijd voor een nieuw nummer, deze keer heb ik weer gekozen voor een instrumentale track; Nomak - For the Children

Youtube's video's zijn veranderd. De titel en beoordeling staan nu gewoon op de video zelf.

Dj2Jelle
Over "Nomak - For the Children". Had ik al beluisterd nadat jij dit nummer had aangeprezen bij het album van Nomak. (Ja ik heb je toegevoegd aan mijn gebruikersupdates ofzoiets ). En ik moet zeggen dat het erg leeg en saai klinkt, erg weinig variatie in het al lege nummer. Het idee is leuk, maar dan met een rapper erbij

RedLightCityBoy
7.7 voor Nomak. Ik hou wel van die rustige instrumentale hip-hop met die aparte instrumenten.

Dj2Jelle
Dit nummer deed me trouwens denken aan Moby.

En ik had nog geen cijfer gegeven, nog een keer geluisterd. ennn: 6,5

Classified - Trouble

Hiero, als video hier op het forum werkte hij niet

Nummer van nieuwe album "Self Explanatory" wat in April uitkomt. Ik weet zelf nog niet echt wat ik er van moet denken.

Een wat eenvoudig in het gehoor liggende productie, maar die doet het wel goed bij mij. Verder is Classified een vermakelijke rapper qua flow en qua teksten. Daarnaast werkt de clip positief mee aan het geheel.

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 17:12 uur

geplaatst: vandaag om 17:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.