Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 29 januari 2009, 22:37 uur
Bij hiphop/rap is geschiedenis toch wel hel belangrijk!!! Eigenlijk is het de omgekeerde wereld tegenwoordig....hiphop/rap was vroeger arm...je maakte muziek met 2 draaitafels en/of een beatbox. Tegenwoordig heb je platina in je mond nog voordat je iets uitbrengt.
Toen ben ik afgehaakt!!
Toen ben ik afgehaakt!!
0
geplaatst: 29 januari 2009, 22:40 uur
laboomzaa schreef:
Bij hiphop/rap is geschiedenis toch wel hel belangrijk!!! Eigenlijk is het de omgekeerde wereld tegenwoordig....hiphop/rap was vroeger arm...je maakte muziek met 2 draaitafels en/of een beatbox. Tegenwoordig heb je platina in je mond nog voordat je iets uitbrengt.
Toen ben ik afgehaakt!!
Toen ben ik afgehaakt!!
Kijk iets verder dan TV zou ik zeggen, er zijn de laatste jaren toch wel genoeg goede albums uitgekomen

0
Dj2Jelle
geplaatst: 29 januari 2009, 22:45 uur
laboomzaa schreef:
hiphop/rap was vroeger arm... enz...
hiphop/rap was vroeger arm... enz...
Je moet verder kijken dan je neus lang is, of je hebt niet zo'n grote neus, maar je gaat mij niet wijsmaken dat het een feit is dat goedverdiende muzikanten per definitie slechtere muziek maken dan arme mensen
.
0
Relax
geplaatst: 30 januari 2009, 08:54 uur
Dj2Jelle schreef:
Je moet verder kijken dan je neus lang is, of je hebt niet zo'n grote neus, maar je gaat mij niet wijsmaken dat het een feit is dat goedverdiende muzikanten per definitie slechtere muziek maken dan arme mensen
.
(quote)
.Vaak is dat wel het geval als ik eerlijk mag zijn.
0
geplaatst: 30 januari 2009, 12:09 uur
Dj2Jelle schreef:
.
(quote)
.???
0
geplaatst: 30 januari 2009, 15:38 uur
Grap Luva & Kev Brown
Erg relaxte beat weer van Kev Brown.
8+
Erg relaxte beat weer van Kev Brown.
8+
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 31 januari 2009, 12:57 uur
8 chill nummer.
Bishop Brigante - About 2 Change (Ft. Mikey G & Section 6)
(deze kwam ik weer eens tegen, leuk zomers nummer)
Bishop Brigante - About 2 Change (Ft. Mikey G & Section 6)
(deze kwam ik weer eens tegen, leuk zomers nummer)

0
geplaatst: 31 januari 2009, 21:34 uur
Een magere 7 voor Grap Luva & Kev Brown - Power Bars; ontspannen beat die nergens bijzonder wordt, in wat voor opzicht dan ook. Voor de raps geldt eigenlijk hetzelfde. Niet gezapig, maar ook niet verfrissend.
Een 4,5 voor Bishop Brigante. Dat hele nummer bestaat namelijk uit aan elkaar gelijmde cliché's, zowel inhoudelijk als muzikaal.
Een 4,5 voor Bishop Brigante. Dat hele nummer bestaat namelijk uit aan elkaar gelijmde cliché's, zowel inhoudelijk als muzikaal.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 2 februari 2009, 22:28 uur
Zeer goed nummer. Mooie beat alleen Kweli steekt er wel echt bovenuit, en ik vind dat er meer evenwicht moet zijn, maar alsnog een dikke 7.8
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 2 februari 2009, 22:29 uur
Masta Killa - Pass the Bone (Remix) 
In 1 keer opgenomen tijdens een opname sessie (ja, wiet geeft je inspiratie).

In 1 keer opgenomen tijdens een opname sessie (ja, wiet geeft je inspiratie).
0
Dj2Jelle
geplaatst: 2 februari 2009, 22:40 uur
Ghehe, totdat je blackout gaat of de mic onderkotst
. 5,5.
. 5,5.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 2 februari 2009, 23:02 uur
haha das waar, je hoort hem ook veeel te laat beginnen 

0
RedLightCityBoy
geplaatst: 3 februari 2009, 22:29 uur
CunninLynguists komen zoals altijd hard met de juiste soul samples, het refrein is al dope, maar die sample die loopt wanneer ze rappen is geniaal. Plus, de raps klinken gewoon erg dope.
9
9
0
geplaatst: 3 februari 2009, 22:51 uur
Van het aankomende album getiteld Strange Journey Vol.1.
Ik las overigens dat ze dit jaar! ook nog met Strange Journey Vol. 2 komen.
0
geplaatst: 5 februari 2009, 14:21 uur
CunninLynguists: Goede sample, fraai begin. Maar ik ben nog alles behalve fan van de raps (wat ik toch altijd wel een sterk punt heb gevonden van de heren).
6,25
Tijd voor een nieuw nummer, deze keer heb ik weer gekozen voor een instrumentale track; Nomak - For the Children
6,25
Tijd voor een nieuw nummer, deze keer heb ik weer gekozen voor een instrumentale track; Nomak - For the Children
0
geplaatst: 5 februari 2009, 14:24 uur
Youtube's video's zijn veranderd. De titel en beoordeling staan nu gewoon op de video zelf.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 5 februari 2009, 15:18 uur
Over "Nomak - For the Children". Had ik al beluisterd nadat jij dit nummer had aangeprezen bij het album van Nomak. (Ja ik heb je toegevoegd aan mijn gebruikersupdates ofzoiets
). En ik moet zeggen dat het erg leeg en saai klinkt, erg weinig variatie in het al lege nummer. Het idee is leuk, maar dan met een rapper erbij 
). En ik moet zeggen dat het erg leeg en saai klinkt, erg weinig variatie in het al lege nummer. Het idee is leuk, maar dan met een rapper erbij 
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 5 februari 2009, 15:40 uur
7.7 voor Nomak. Ik hou wel van die rustige instrumentale hip-hop met die aparte instrumenten.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 5 februari 2009, 15:57 uur
Dit nummer deed me trouwens denken aan Moby.
En ik had nog geen cijfer gegeven, nog een keer geluisterd. ennn: 6,5
En ik had nog geen cijfer gegeven, nog een keer geluisterd. ennn: 6,5
0
geplaatst: 6 februari 2009, 10:40 uur
Classified - Trouble
Hiero, als video hier op het forum werkte hij niet
Nummer van nieuwe album "Self Explanatory" wat in April uitkomt. Ik weet zelf nog niet echt wat ik er van moet denken.
Hiero, als video hier op het forum werkte hij niet

Nummer van nieuwe album "Self Explanatory" wat in April uitkomt. Ik weet zelf nog niet echt wat ik er van moet denken.
0
geplaatst: 6 februari 2009, 13:30 uur
Een wat eenvoudig in het gehoor liggende productie, maar die doet het wel goed bij mij. Verder is Classified een vermakelijke rapper qua flow en qua teksten. Daarnaast werkt de clip positief mee aan het geheel.
7,5
7,5
* denotes required fields.