MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
Sorry voor het overtreden van de 24 uurs-regel, maar gezien ik eigenlijk nooit iets plaats en ik bang ben dat iemand anders me straks weer voor is wíl ik gewoon dat iedereen deze track even hoort (en eventueel beoordeelt, zoals dat eigenlijk ook hoort):

Nujabes (producer) feat. Substantial (rapper) - Hikari

Prachtig.

Social_Mask
Duits vind ik echt een zwaar klote vak, maar dat nummer is echt enorm groovy!!

7,5

Dat nummer van Nujabes was mij al bekend en die kun je gerust schaarsen onder Feather, Reflection Eternal etc.

Dikke 9.

Ik ken het nummer van Nujabes ook al, het is inderdaad meer dan geweldig. Fenomenalte track van wat sowieso een sterk duo is.

9+

Nujabes dan maar. MJ toch het is 24-uur hè

Heerlijke laidback productie zeg! Ken al wat albums van Nujabes, maar lang geleden dat ik ze beluisterd heb. Wordt weer eens tijd.
Van dit soort jazzy-hiphop hou ik namelijk wel.

8.5/10

raffael77
Dit is een dope track met vooral Nujabes die het goed doet.
De rapper vind ik slecht en saai.

Jazzy is het niet maar wel lekker. 8

8 niet zo boeiende raps ja.

Het enigste wat ik weet van Nujabes is dat hij bestaat. Bij deze track kom ik niet verder dan een 7: de productie vind ik goed zonder meer en de rapper voegt helemaal niks toe aan de song. Het zet me dus helemaal niet aan om meer van deze man te leren kennen (de reacties bij z'n albums daarentegen...)

Kern Koppen - NulPunt (met Paja)

Wat rapt die man(die eerste) onverstaanbaar zeg! Nee dit is niet zo mijn ding, al is de productie best aardig. Maar vooral de raps vallen met tegen.

5/10

raffael77
De productie vind ik echt lekker maar de raps vallen idd tegen.

7 voor de beat

ManMonster
Kazi - A.V.E.R.A.G.E.

9,5

Blijft heerlijk nummer!

8,5
Madlib's the baddest...

RedLightCityBoy
10!!!

Al tijden 1 van mijn favo hip-hop nummers. Madlib heeft die sample ziek geflipt en Kazi is gewoon een dope mc, met (een) sterk(e) flow/lyrics.

10, perfect.

Kende dit nummer nog niet, maar wat een lekker productie zeg! Madlib is daar verantwoordelijk voor lees ik hier.
De raps zijn ook goed, lekker aanstekelijk gedaan.
8.5/10

Met Madlib kan je echt niet fout gaan, zo blijkt maar weer. En Kazi is een fijne ontdekking voor mij. Een 8.

10. heerlijk sfeertje

raffael77
Blijft lekker dit nummer. 10

Hij staat op een verzamel album van D&D Allstarz.
Vol 2 geloof ik.

Is er eigenlijk nog wel iets bekend van hem want hoor niets meer van Kazi.

RedLightCityBoy
Hij is een goede vriend van mc: Oh No. Ze hebben samen 1 album en A.V.E.R.A.G.E. staat op een EPtje van Kazi (staat op de site). Ik weet niet of er nog een nieuw album komt, want die Kazi is ovlgens mij niet voledig gecontracteerd bij Stones Throw.

Een nummer van een album dat ik recentelijk ontdekt heb, en van zeer grote klasse vind;

Kemetic Suns - Ballad Pt. One

Ik zou dit album (Kemetic Suns - Koncept: Ambershine Project) dolgraag toevoegen, heb het ook geprobeerd, maar faalde daarin grandioos door geklooi met de afbeelding van het voorkantje. Zoals zo vaak.

Overigens:
8,5 voor Kazi. Goede, nergens echt voorspelbare of uitgekauwde flow, acceptabele teksten en een geweldige beat die je bij je nekvel oppakt en door streken sjouwt waarvan je voorheen alleen in de eigen perceptie suggestief een bestaansvermoeden had kunnen hebben; een droomprofetische gewaarwording. In normaal taalgebruik: het is een mooie, moeilijk te vangen beat waarbij ik niet de associaties kreeg die ik doorgaans bij hiphopbeats krijg. Dat duidt op originaliteit, wat ik waardeer om hetgeen ik in de zin hiervoor zei. Maar kijkende naar de aard van de associaties die ik hierbij krijg, zeker in combinatie met de tekst, wil ik niet hoger gaan dan een 8,5.

RedLightCityBoy
Sterk nummer 8+, ik heb gelijk even het album gedownload en het klinkt echt goed. Jammer genoeg heb ik ook geen geschikte cover kunnen vinden. Maar die foto op youtube bij het nummer. is dat niet de cover? Zo ja, dan kan ik die user even vragen of hij die cover voor me heeft.

RedLightCityBoy schreef:
Maar die foto op youtube bij het nummer. is dat niet de cover? Zo ja, dan kan ik die user even vragen of hij die cover voor me heeft.

Ja, dat is het voorkantje.

Nog een nummer van een album dat ik steengoed vind, maar niet op deze site staat:

Sole and the Skyrider Band - Stupid Things Implode On Themselves

Het album waar dit nummer van afkomstig is heet naar de artiest: 'Sole and the Skyrider Band'.

Kemetic Suns: 7
wel een aardige track, beetje doffe drums.

Skyrider Band 5
Sole flow ligt me niet, productie vind ik ook te druk, inhoudelijk gaat het wel ergens over, maar moeilijk te verstaan.

Sole & the Skyrider band staat wel op mume:
Sole and the Skyrider Band - Sole and the Skyrider Band (2007)

Volgens mij heten hij/ze King Koncepts ipv Kemetic Suns. Dat is het label of de groep?

Ik heb een printscreen gemaakt en de grootte aangepast:

[img=http://img218.imageshack.us/img218/4567/kemeticsuns.jpg]

Gast
geplaatst: vandaag om 07:59 uur

geplaatst: vandaag om 07:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.