MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
RedLightCityBoy
King Koncepts is de groep, Kemetic Suns is het label.

Oké. Ik was al niet helemaal zeker van mijn zaak, wat de artiestennaam betrof. De albumtitel is blijkbaar ook anders. Het is: 'Project: Ambershine'.

Uit wat een magnifieke bron put ik toch weer. Wauw!

RedLightCityBoy
Ik heb contact gezocht met die user (die hun persoonlijk kent):

First of all, the boys have pressed me to thank you for your support then and now; over the years. Karma and Koncepts have me contacting all their fans in anticipation of what you may have already heard: the FundaMentals are back together after a decade. Do them the favor of:
1) subscribing to the channel; I'll upload a new track every 2 weeks
2) gathering everyone else you know who appreciates the music
3) helping to build a fan driven and fan led movement; they want to put out music direct to the fans without record labels

Give me your email and I'll send you the album and cover. Let me know if theres anything you need. Also there is a fan page on Facebook that a fan made if you are interested, but nobody has built anything on Myspace as of yet.

Nou, da's mooi. ze komen heel toevallig na 10 jaar met nieuwe tracks! ik zou zeggen, subscribe! en support ze.

Dit laatste nummer bevalt me wel. Mooi opgebouwd vanaf de intro. Maar het knalt misschien net niet genoeg echt door.

7/10

Oke... King Koncepts is dus een producer, die een album op cassette heeft uitgebracht, genaamd Project: Ambershine. Samen met KarmaChi vormt hij de groep FundaMentals, en al dit werk valt onder het label Kemetic Suns. Ook zat hij in een groep met ene Kirby Dominant. Deze kliek heette Konceptual Dominance. Daar valt nog een volgende groep waar deze producer deel van heeft uitgemaakt aan toe te voegen: Soul Purpose.

Maar... Er is ook een groep die 'Kemetic Suns' heet. En, ja, daar hoorde King Koncepts ook bij. Project: Ambershine bevat overigens veel gastartiesten, die raps verzorgen. Hoewel ik het idee heb dat King Koncepts zelf ook rapt.

RedLightCityBoy
Uit nieuwsgierigheid toch maar even wat meer gevraagd aan die man:

King Koncepts is een rapper/mc (op ambershine) rapt hij alles en wordt zo nu en dan afgewisselt door zijn maatje: Karmachi (samen idd FundaMentals). Ook is er een grote crew met de naam: King Koncepts (waaronder FundaMentals en nog een waslijst aan namen).

PS: Ik heb een grote cover weten te krijgen, heb hem net toegevoegd! )

Dit zei die gast:
I am an intern for Karma's (KarmaChi) consulting company, trying to earn some undergraduate credit. He assigned me this job of "put some feelers back out there for our fans".

Even later:

Karma just walked by my cubicle and told me to tell you:

"thank you. This next movement is all about the most important part: YOU THE FANS"

Album net beluisterd (ook gelijk gekregen) en 1e luistebeurt beviel prima. Heerlijke doffe/mellow producties, wel echt underground audio, maar toch erg sterk.

nou ik post ook maar eens dan,

Ghostface Killah - Winter Warz (van Ironman volgensmij)

RedLightCityBoy schreef:
Uit nieuwsgierigheid toch maar even wat meer gevraagd aan die man:

King Koncepts is een rapper/mc (op ambershine) rapt hij alles en wordt zo nu en dan afgewisselt door zijn maatje: Karmachi (samen idd FundaMentals). Ook is er een grote crew met de naam: King Koncepts (waaronder FundaMentals en nog een waslijst aan namen).

Discogs zei toch echt heel iets anders. Daar kwam King Koncepts als producer naar voren. Dus óf Discogs is gewoon bagger op basis van deze kwestie, of jij hebt contact met een schizofrene gast. Of ik begrijp niks van Discogs of jouw berichten.

Hoe het ook zij; mooi dat je het album hebt toegevoegd, en grappig dat we hier enigerwijs communiceren met de mensen achter de muziek.

RedLightCityBoy
Sorry is schreef: King Concepts is rapper/MC. maar het moet zijn: Rapper/Producer.

ManMonster
Supastition - Hate My Face

Een 4 voor Supastition - Hate My Face. Het bestaat uit een irritante, ongeïnspireerde accordeonbeat zonder noemenswaardige variatie, aangevuld met een nog ergerlijke stemsample, behoorlijke flows, een refrein dat qua intonatie, melodie en timing al duizenden malen precies op deze manier is gedaan en lompe teksten. Eigenlijk is die 4 nog redelijk mild.

best aardig, 6.5/10

Tupac op een DJ Premier beat

Er schijnt een hele mixtape te zijn met deze onzin.

(afbeelding)

YouTube - Tupac & DJ Premier - Paper On My Block ETC.

ik vind de beat wel goed klinken, maar helaas vind ik dat de sfeer die het uitstraalt niet goed overeenkomen met de sfeer die tupac neerzet met zijn raps, jammer

5,5/10

Klinkt voor geen meter samen...

Toch jammer dat 2Pac nooit met DJ Premier heeft samengewerkt, vooral in zijn Me Against The World ('94-'95) periode.

Dj2Jelle
Ik vind het wel vet. 7. Omdat ik niet zo'n tupac fan bent, heb ik zeg maar niet een directe link met de originele beat. Dus ik kan hier best naar luisteren

raffael77
P Jay schreef:
Klinkt voor geen meter samen...

Helemaal mee eens.

Die sfeer is er niet juist omdat 2Pac niet zo geweldig is als dat men doet denken.
Hij klinkt toch wel erg matig over een Premier beat.
Dat is toch bij velen niet gebeurd.
Nu moet ik wel zeggen dat dit gedaan is door een 3e rangs dj, die dacht laat ik eens de beste rapper en producer samen voegen lol.

Zwaar zuig deze shit.

Tupac moet gewoon rappen over een dikke westcoast beat.
Dit klinkt niet.
Maar toch jammer dat die 2 nooit samen hebben gewerkt.

Nja,heb een vraagje en post het gewoon hier, ik heb hiervoor geen topic kunnen vinden, sorry dus.

Heeft iemand ooit iets gekocht via cdwow.nl? Ik heb eind februari 2 cds besteld, bij mijn orderstatus staat dat ze zijn verzonden, maar heb niets binnen. De verzendtijd is max. 10 dagen volgens hun. Op mijn emailtjes willen ze niet reageren, er staat ook gen telefoonnummer bij. Is dit nog bij andere overgekomen ?

Oh dat is normaal, dat het wat langer kan duren. Maak je geen zorgen, je CD zal gewoon aankomen .

Dj2Jelle
Nouja, normaal zou zijn dat je contact met ze kunt opnemen, maar het duurt soms wat langer ja.

The Roots - Don't Feel Right

Die zal inderdaad nog niemand kennen .

Maar goed het is een briljante track van The Roots: 9,5

Dj2Jelle
een gemiddelde track van 1 van hun betere albums: 8,5

Bij The Roots kan je eender welk nummer plaatsen, weinig kans dat het een stinker zal zijn. Dat Jelle het een gemiddelde track noemt en toch een 8,5 geeft zegt al genoeg. Ik vind het ook niet hun beste song, maar geef toch een welverdiende 9.

Ik vind die vermenging van Tupac en DJ Premier erg geslaagd. Natuurlijk, het is absoluut niet de meest voor de hand liggende manier om over deze beat te rappen, maar dat maakt deze samenstelling juist interessant. Premo-beats klinken namelijk altijd ongeveer hetzelfde, en bijna alle artiesten die ik van zijn diensten gebruik heb horen maken rappen er over dezelfde manier overheen; snel noch langzaam, gemiddeld vurig en met een doorsnee hoeveelheid melodie in de flows. Nu krijg ik hier een rap over een prototype DJ Premier-beat voor de kiezen, die zowaar sneller is dan je in eerste instantie zou verwachten. Maar het klopt gewoon. Lekker verfrissend.

Echter, Tupac heb ik nooit, en hier ook niet, geweldig gevonden. Ook is de beat, zoals zoveel DJ Premier-beats, een kluit van eenheid; er verandert het hele nummer niets, wat toch tamelijk slaapverwekkend kan zijn. Of het moet van de briljante scratches komen, welke hier niettemin afwezig zijn. Om deze redenen zal ik niet hoger gaan dan een 7,5. Dus, bij dezen: een 7,5...

En ja, ik maakte hierboven gebruik van het cliché dat alle Premo-beats op zijn minst goed zijn, door het niet te promoveren tot een opmerking, maar te laten zweven in impliciteit.

Casual Projects - Golden Eggs

Niet iets waar ik normaalgesproken naar zou luisterteren. Ook dit staat trouwens niet op MusicMeter.

niet mijn favoriete soort hiphop, maar desondanks kan ik de rock-invloeden wel waarderen. klinkt erg vermakelijk

7,5/10

raffael77
Dit is zwaar zuig. Klinkt erg matig zoals Limp Bizkit.

Als je dan toch leuke rock hiphop wil horen luister dan naar:

Run DMC
O.S.T. Judgement Night
Beasty Boys

Zelfs JMT en Necro hebben regelmatig rock invloeden die zelfs richting netal gaan.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:48 uur

geplaatst: vandaag om 09:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.