MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
ManMonster
raffael77 schreef:

O.S.T. Judgement Night

Is dit waar het nummer (Judgement Night) van Biohazard en Onyx vandaan komt?

Edit: ja dus, Judgment Night (1993),

ManMonster
Josh Martinez - Nightmare

raffael77
Sterke plaat. Voor mij ook onbekend maar het klinkt lekker zoals hiphop moet klinken. 8

Ik vind dit maar niks, too gimmicky. Een 5, want echt slecht is het ook niet.

klinkt best lekker, die meer zingende flow bevalt met wel

7/10

7/10 wel leuk, ook Scapegoat leuk gesampled.

RedLightCityBoy
Proof - Searchin' (Prod, by J Dilla) (Raw 1995)

thejazzscène
4/10

Leuk dat je ook mee wil doen, maar lees even de regels van dit topic... (als je ze niet kunt vinden: je mag pas 24 uur na de vorige track een nieuw nummer plaatsen).

thejazzscène
Oké, sorry had niet op de datum gekeken.

RedLightCityBoy
en...verder nog toelichting voor die 4? is wel leuk je mening erover te geven.

Josh Martinez - Nightmare:
9. Ik kende Josh Martinez al, en dit vind ik een van zijn beste nummers. Dat zijn magnifieke, in en in originele manier van rappen hier wordt afgedaan als 'gimmick' vind ik misplaatst. Ik kan me namelijk niet indenken dat het onorthodoxe van zijn toast-achtige rapstijl het enige interessante aan zijn muziek is. Zijn raps klinken bijvoorbeeld gewoon echt goed; hij flowt anders, maar heel treffend. De beats waarover hij dat doet zijn ook niet de beats die in de kelder om de hoek in elkaar worden gefröbeld. Het is namelijk echt niet makkelijk om hiphopbeats te maken waarop goed te toasten is. Josh Martinez' beats zijn daar als vanzelfsprekend wel geschikt voor. Daarom klinken ze ook wat anders; wat hakkelig zelfs. In combinatie met die merkwaardige en o zo interessante manier van toasten, met opvallende tempowisselingen, melodie-injecties en toonhoogteverschillen, wordt het mijns inziens een verwonderlijk geheel. Zijn muziek, en zeker dit nummer, klinkt als een droom dan wel nachtmerrie. Één keer raden waarom juist dit nummer zo hoog aangeschreven staat bij mij.

Improvision
RedLightCityBoy schreef:
Proof - Searchin' (Prod, by J Dilla) (Raw 1995)

(embed)

Die staat op 5 Elementz - The Album That Time Forgot (1998)

raffael77
Sjaakspeare schreef:
Josh Martinez - Nightmare:
9. Ik kende Josh Martinez al, en dit vind ik een van zijn beste nummers. Dat zijn magnifieke, in en in originele manier van rappen hier wordt afgedaan als 'gimmick' vind ik misplaatst. Ik kan me namelijk niet indenken dat het onorthodoxe van zijn toast-achtige rapstijl het enige interessante aan zijn muziek is. Zijn raps klinken bijvoorbeeld gewoon echt goed; hij flowt anders, maar heel treffend. De beats waarover hij dat doet zijn ook niet de beats die in de kelder om de hoek in elkaar worden gefröbeld. Het is namelijk echt niet makkelijk om hiphopbeats te maken waarop goed te toasten is. Josh Martinez' beats zijn daar als vanzelfsprekend wel geschikt voor. Daarom klinken ze ook wat anders; wat hakkelig zelfs. In combinatie met die merkwaardige en o zo interessante manier van toasten, met opvallende tempowisselingen, melodie-injecties en toonhoogteverschillen, wordt het mijns inziens een verwonderlijk geheel. Zijn muziek, en zeker dit nummer, klinkt als een droom dan wel nachtmerrie. Één keer raden waarom juist dit nummer zo hoog aangeschreven staat bij mij.

Mee eens. Hij heeft een rap flow dat lijkt op Sage Fransis, Gift of Gab, Ugly Duckling & Abdominal.

Allen rappen ze met een flow waarvan de intonatie van de stem zo unique is en apart dat ze vaak niet gewaardeerd worden juist om die reden.

De meeste rappers doen het met een gelijke sound in hun stem waardoor zij vaak meer als rap gezien worden.

6, saaie beat maar Proof maakt wel wat goed.

Matige productie, de raps zijn wel redelijk maar klinken een beetje vervormd of slecht opgenomen(of ligt dat aan zijn stem? ik ben niet zo bekend met Proof). 5,5/10

6je voordie van Proof!
Tijd voor een classic

STEZO FEAT. JIM SLICE- "BOP YA HEADZ" (1994)

(wist tot voor kort niet dathier een video van was...én sorry voor het disrespecteren van die 24-regel (waar intussen iedereen toch zijn laars aan lapt))

Dj2Jelle
8, gewoon chillll.

FunkyMonk schreef:
én sorry voor het disrespecteren van die 24-regel (waar intussen iedereen toch zijn laars aan lapt))

Ik màg dat; heb genoeg anciëniteit op deze site jongen
Nee ik had er eigenlijk geen erg op; maar bij het lezen vandie post van R&P dacht ik er ineens aan...

Erg lekker nummer. 8.5 Heeft hij in die tijd geen album gemaakt?
Hé hij is de neef van Dooley-O.

raffael77 schreef:
(quote)

Hij heeft een rap flow dat lijkt op Sage Fransis, Gift of Gab, Ugly Duckling & Abdominal.

Ik ben het jammer genoeg dan weet totaal niet met jou eens, wat betekent dat jij het ook niet op alle vlakken eens met mijn stukje eens kan zijn. Of je moet natuurlijk bedoelen dat Josh Martinez wat betreft excentriciteit op dit lijstje lijkt. Hoewel ik het er dan nog niet echt mee eens ben, omdat ik deze vier niet zo ontzettend opvallend vind rappen, op The Gift of Gab na.

thejazzscène
RedLightCityBoy schreef:
en...verder nog toelichting voor die 4? is wel leuk je mening erover te geven.

Ik mis spanning. Met zang kan je zoveel kanten op maar dit blijft mij te braaf en binnen de lijntjes zingen.

ManMonster
STEZO FEAT. JIM SLICE- "BOP YA HEADZ" (1994)

8
Dope, beat is te chill en klinkt na 15 jaar nog steeds fris!

lekker nummer

8/10

O ja, by the way, ik ben aan het denken om mijzelf op een hiphopmagazine te abonneren. aangezien ik niet zo veel weet over deze zaken, zou iemand weten welke bladen goed zijn (en in nederland verkrijgbaar)?
Bedankt

Redman - Green Island

Geweldig grappig nummer

JesseJanefan
R-onniej schreef:
lekker nummer

8/10

O ja, by the way, ik ben aan het denken om mijzelf op een hiphopmagazine te abonneren. aangezien ik niet zo veel weet over deze zaken, zou iemand weten welke bladen goed zijn (en in nederland verkrijgbaar)?
Bedankt

Geen....

Abonneer je liever op Penthouse, Playboy of Hustler heb je veel meer aan....

Om je te abonneren op Hip-Hop bladen ben je een paar jaartjes te laat aangezien er nu toch alleen maar crap in staat over de hedendaagse mainstream rappers....

Bwa ja grappig... Zo kun je dan veel van z'n nummers omschrijven. Verder een aardig nummer, maar het wordt nergens echt spannend: 6,5

TiRon - Still Never Happy (prod. by Madlib)

Z'n Ketchup-mixtape kan je gratis downloaden.

Ik geef dit nummer een 8.

Een lekkere feel-good nummer, met een erg relaxte rapper die word versterkt door een sterke productie van Madlib. Ook het refrien is erg fijn, ik zal eens kijken. Voordat ik dit ging luisteren was ik vrij sceptisch, wat natuurlijk niet nodig is/was.

ManMonster
De hook verpest het nummer wat imo, beat is zoals we van Madlib gewend zijn weer van een zeer hoog niveau! Ik vind het echt jammer van het refrijn anders was het een dikke 9 geweest!
7/10
Nieuwe: Motion Man ft Gift Of Gab (Of Blackalicious) - One Time For Your Mind (produced by Kutmaster Kurt)

Gast
geplaatst: vandaag om 11:31 uur

geplaatst: vandaag om 11:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.