MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
4, productie vind ik erg slecht en de raps wel leuk

RedLightCityBoy
3tje. Kutmaster Kurt heeft veel beter beats! (hij is erg goed) maar hier vind ik de sample iets te eentonig. Raps zijn zeker niet goed als je naar ander werk kijkt van The Gift of Gab dan is dit wel erg matig. Die Motion Man klinkt ook niet al te bijzonder..

Kutmaster Kurt...

Tja het is Kutmasta Kurt, maar dan nog in het NL...

Motion Man ft. The Gift of Gab & KutMasta Kurt - One Time For Your Mind

Ik verbaas me een beetje over de reacties. Vooral over die van RedLightCityBoy eigenlijk. Om dat toe te lichten zal ik even mijn eigen mening geven: ik vind de beat erg slecht; het is slaapverwekkend concept, dat dan ook nog helemaal leeggemolken worden. Het vers van Motion Man vind ik redelijk, maar niet meer dan dat. Het vers van The Gift of Gab daarentegen, is één van beste verzen die ik ooit gehoord heb wat flow aangaat. Echt onvoorstelbaar goed gewoon. Vandaar dat ik dit nummer ook al zeker twintig keer heb beluisterd. Het refreintje vind ik overigens ook bedroevend. Alles bij elkaar opgeteld heb ik er een 5,5 voor over. Maar goed, die verbazing over de reacties zat hem dus in de miskenning van de immense kwaliteit van het vers van The Gift of Gab. Ik ga me hierdoor wel afvragen hoe goed mensen hier naar de afzonderlijke compartementen van een nummer luisteren.

Ja ach zoals good old Rini Voets zou zeggen: 'Je kunt je maar wat afvragen.'

Ik ben zelf allerminst onder de indruk van het nummer, alhoewel The Gift er meestal nog wel iets bijzonders van kan maken en dat nu dus ook weer doet. Maar dan nog biedt het geen redding voor het matige nummer:

4

RedLightCityBoy
Ik blijf na nog 2 keer luisteren nog steeds bij mijn punt Sjaakspeare Gift of Gab is zeker niet slecht daar, erg goed zelfs, maar ik ken echt veel betere verses van de beste man.

PS: Het album van King Koncepts is trouwens niet geaccepteerd.
De vorm van de cover is erg lang en als ik het dan 200 bij 200 maak word het blijkbaar te gepixelt.

4

Gewoon een kut nummer, zelfs Gift of Gab kan het niveau niet redden.

raffael77
Nu blijkt wel weer eens wat ik al eerder zei en menig discussie veroorzaakte.

No respect voor oldschool.

Dit is een soort van remake van een oldschool trsck.

Geweldig in elkaar gezet. Master beat van Madlib en leuke raps van Bay area Motion Man en natuurlijk ook van Gift.

Ze brengen de jaren 80 oldschool vibe geweldig terug.

Oo respect voor de cuts van Kutmaster Kurt die ook al wat jaartjes meegaat in de game.

10

ManMonster
Idd, meer basic hip-hop wordt hier blijkbaar niet gesmaakt..
Ik denk dat de beat met opzet zo eenvoudig is gehouden zodat de complexiteit van de teksten meer zou opvallen, wat imo ook gelukt is. Beat is overigens niet van Madlib maar gewoon van de Kustmaster zelf.

Ik vind het wel meevallen. Gift of Gab steelt de show. 6,5

raffael77 schreef:

Dit is een soort van remake van een oldschool trsck.

Geweldig in elkaar gezet. Master beat van Madlib en leuke raps van Bay area Motion Man en natuurlijk ook van Gift.

Ze brengen de jaren 80 oldschool vibe geweldig terug.

Oo respect voor de cuts van Kutmaster Kurt die ook al wat jaartjes meegaat in de game.

10

Ik heb heel veel respect voor old school maar ik vind dit gewoon een slecht nummer.
Mag dat?

RedLightCityBoy
Raffael is gewoon heel erg vaag. Moet je niet opletten voor een volwassen man toch zeer onvolwassen vind ik. Tja, hij denkt dus echt dat dat echt old-skool is...maar sorry, ik ken betere old-skool muziek. Dit is gewoon een zwak aftreksel ervan als je het mij vraagt.

Ten eerste wil ik zeggen dat The Gift of Gab een vakman is. Snel kunnen flowen en niet vervallen tot een grote geforceerde gimmick is belachelijk lastig, maar Gift beheerst deze kunst als geen ander.
Ten tweede roept dit nummer veel gevoel bij me op zonder erg lastig in elkaar te zitten. En het refrein spoort mijn bounce-arm aan zijn werk te doen. Dit vind ik in een goede bui zeker wel genoeg voor 7.8/10

Seven Star - Super Natural Tangents

Dj2Jelle
Jammer van de flow van de rapper, die de hele tijd nét wat later is dan de beat. Verder alles goed inclusief een héééél relaxte productie:

8

Lekker nummer, Apis. Is het album een beetje de moeite?
8.

Ja hoor het album is de moeite waard. Ik heb het 3.5* gewaardeerd. Het hele album heeft een relaxte sfeer. Niet het hele album is het niveau als Super Natural Tangents. Maar er staan ook geen slechte nummers op.
Seven Star staat ook als gastartiest op de 2 EP's van CYNE.

raffael77 schreef:

Leer je het nou nooit?

Dj2Jelle
Specifics - Dreams

raffael77
RedLightCityBoy schreef:
Raffael is gewoon heel erg vaag. Moet je niet opletten voor een volwassen man toch zeer onvolwassen vind ik. Tja, hij denkt dus echt dat dat echt old-skool is...maar sorry, ik ken betere old-skool muziek. Dit is gewoon een zwak aftreksel ervan als je het mij vraagt.

Het is een oldschool track in een nieuw jasje.
Het is dus een track van Kurt en dat dacht ik eigenlijk al maar er werd gezegt dat het een madlib beat was.

Kurt maakt vaker remake van oldschool nummers en slaagt daarin altijd.

Wat vind jij oldschool dan?

RedLightCityBoy
Old Skool is alle rap uit jaren '80 en 90', toch?

Natuurlijk heeft die track met Gift of Gab een oldskool sfeertje, maar alleen daarom hoef ik het toch niet goed te vinden? Ik kan oldskool echt wel waarderen hoor, geloof me. Alleen dat nummer vind ik niet echt sterk.

raffael77 schreef:
(quote)

Het is een oldschool track in een nieuw jasje.
Het is dus een track van Kurt en dat dacht ik eigenlijk al maar er werd gezegt dat het een madlib beat was.

Kurt maakt vaker remake van oldschool nummers en slaagt daarin altijd.

Wat vind jij oldschool dan?

Jij las gewoon Madlib omdat je zo'n grote fan van hem bent
Er stond toch echt Kutmasta Kurt.

gewoon lekker

7/10

Originoo Gunn Clappaz - Gunn Clap

Dj2Jelle
7

Ja een sterk nummer van OGC, een simpele maar doeltreffende productie en prachtige raps:

8,25

Tijd voor de volgende...

Wat vinden we van de nieuwe Kero One?

Ik vind het een lekker, toegankelijk nummer. Een warme productie die naar de zomer doet verlangen, een mooi gezongen refrein en een uitermate fijn rappende Kero One.

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 15:18 uur

geplaatst: vandaag om 15:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.