Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 25 mei 2009, 15:49 uur
Directed by Shia LeBouf
(mooie clip)!
Opzich wel een lekker nummertje, ja. Mooi pianospel en het rustige sfeertje en de diepe teksten hebben wel wat. Dacht altijd dat Cage agressief rapte, hier niet, en dat bevalt me wel.
7
(mooie clip)!Opzich wel een lekker nummertje, ja. Mooi pianospel en het rustige sfeertje en de diepe teksten hebben wel wat. Dacht altijd dat Cage agressief rapte, hier niet, en dat bevalt me wel.
7
0
geplaatst: 25 mei 2009, 16:08 uur
Ik ben het met GarnalenPeller eens, misschien niet het mooiste nummer van dit jaar maar het komt wel in de buurt. Nou ben ik wel fan van Cage en vond ik dus al erg veel nummers van hem goed.
8,75
8,75
0
geplaatst: 25 mei 2009, 18:59 uur
Stapler schreef:
Stapler - Beste MJ
zSHARE - Stapler - Beste MJ.mp3
En MJ als je dit hoort, ik hoop dat je de humor ervan in kan zien
Dit lees/hoor ik nu pas, maar dit is zonder gein een groot compliment. Maar ik vind me er zelf eigenlijk niet in terug en weet niet of ik het moet opvatten als diss of iets anders.Stapler - Beste MJ
zSHARE - Stapler - Beste MJ.mp3
En MJ als je dit hoort, ik hoop dat je de humor ervan in kan zien
0
geplaatst: 25 mei 2009, 20:20 uur
Ach het is totale gein, het is totaal verzonnen dus ik ben blij dat je het positief opvat.
0
geplaatst: 26 mei 2009, 15:21 uur
Kebee - Wake Up
Het begin deed mij denken aan de vroege N*E*R*D. Jammer van het gezapige refrein...
Dit is Koreaans trouwens...
Het begin deed mij denken aan de vroege N*E*R*D. Jammer van het gezapige refrein...
Dit is Koreaans trouwens...
0
geplaatst: 26 mei 2009, 18:27 uur
Ik vind het zelf erg lomp dat die gast Engels gebruik door zijn eigen, totaal verschillende taal heen. Dat slaat echt nergens op. Z'n flow vind ik wel aardig; hij gebruikt een creatieve intonatie. Van de tekst versta ik ook geen hol, dus daar kan ik niks over zeggen. Verder is het refrein, zoals gezegd, erg magertjes. De beat daarentegen vind ik geslaagd. Dat is ook de reden dat ik het nummer geplaatst heb. Ik houd wel van druk, en er zit wel melodie in, zonder dat het te poppy wordt. Hoewel het nergens creatief is. Goede scratches overigens.
Al met al geef ik dit door mijzelf geplaatste nummer zelf een hoogsteigen 6,8...
Al met al geef ik dit door mijzelf geplaatste nummer zelf een hoogsteigen 6,8...
0
raffael77
geplaatst: 26 mei 2009, 19:10 uur
En dat gebeurt zeker ook niet in nederland he Sjaak.
De beat vind ik wel goed en nu moeten ze net als Giant Panda engels gaan rappen.
De beat vind ik wel goed en nu moeten ze net als Giant Panda engels gaan rappen.
0
geplaatst: 26 mei 2009, 23:59 uur
Nou, in Nederland gebruiken ze wel veel anglicismen, maar nummers met Nederlandstalige coupletten en Engelstalige refreinen heb ik nog nooit gehoord. Bovendien verschilt het Nederlands relatief gezien zeer weinig van het Engels. Over het Koreaans of het Japans valt dat allerminst te zeggen. Dat kleine verschil maakt de implementatie van Engelse woorden in het Nederlands betrekkelijk eenvoudig, waar het in de twee zojuist genoemde Oost-Aziatische talen haast per definitie geforceerd is.
Zo'n gast als deze Kebee moet gewoon volledig in het Koreaans rappen. Net als Shing02 overigens, ook al is die voor een aanzienlijk deel in Engelstalige landen opgegroeid.
Zo'n gast als deze Kebee moet gewoon volledig in het Koreaans rappen. Net als Shing02 overigens, ook al is die voor een aanzienlijk deel in Engelstalige landen opgegroeid.
0
raffael77
geplaatst: 27 mei 2009, 08:12 uur
Dat komt omdat hollanders zeer slecht zijn in accentloos engels zingen of rappen.
In NL hiphop gebruiken ze woordjes en deze gasten hele zinnen.
0
geplaatst: 27 mei 2009, 09:31 uur
raffael77 schreef:
Dat komt omdat hollanders zeer slecht zijn in accentloos engels zingen of rappen.
Kempi
Z'n teksten zijn net een woordenbrij van verschillende talen.
0
ManMonster
geplaatst: 28 mei 2009, 14:43 uur
The Netherworlds (Murs, Anacron & Himself) - Fat Boys
0
geplaatst: 29 mei 2009, 22:53 uur
Best dope.
Micah James - Lightskinned
And he ain't wanna make it happen,
but he was wronged by that peer pressure
being stronger than air-plane cabins
So he swung and he missed,
I felt bad and nice as I am
let him off with a slap to his wrist,
which, really meant a kick to the chest
Van de mixtape/demo Agoraphobia, gratis te downloaden van z'n MySpace. Als je dit vet vind (ik vind van wel), dan vindt je Agoraphobia vast ook dope!
Micah James - Lightskinned
And he ain't wanna make it happen,
but he was wronged by that peer pressure
being stronger than air-plane cabins
So he swung and he missed,
I felt bad and nice as I am
let him off with a slap to his wrist,
which, really meant a kick to the chest
Van de mixtape/demo Agoraphobia, gratis te downloaden van z'n MySpace. Als je dit vet vind (ik vind van wel), dan vindt je Agoraphobia vast ook dope!
0
geplaatst: 29 mei 2009, 23:29 uur
ManMonster schreef:
Ik wist helemaal niet dat Murs in die groep zat. Wel lekker nummer.
0
geplaatst: 31 mei 2009, 16:31 uur
Drunken Tiger - One
Las ik Koreaans? Dan mag Drunken Tiger zeker hier niet ontbreken.
Las ik Koreaans? Dan mag Drunken Tiger zeker hier niet ontbreken.
0
SlimShady1997
geplaatst: 31 mei 2009, 22:36 uur
get the fuck outta here met die spleetoog, hier wat echte shit :
0
geplaatst: 31 mei 2009, 22:41 uur
Geef mij maar die spleetoog, vind ik zelf toch wat fijner klinken dan Mr. Hyde. Vreselijke cliché horror hiphop, maar gelukkig heb ik een kotsemmer naast mijn pc staan
.
Een mooie 2 voor Mr. Hyde.
Die Koreaanse MC is ook niet helemaal mijn ding, maar de productie klinkt wel lekker relaxt en zorgt voor een fijne oosterse sfeer. De raps kan ik niet helemaal volgen
.
6,5
. Een mooie 2 voor Mr. Hyde.
Die Koreaanse MC is ook niet helemaal mijn ding, maar de productie klinkt wel lekker relaxt en zorgt voor een fijne oosterse sfeer. De raps kan ik niet helemaal volgen
.6,5
0
geplaatst: 1 juni 2009, 01:23 uur
Heeft niet echt zin om die ''spleetoog'' te verdedigen tegen iemand die gebanned is.
Mr. Hyde krijgt van mij een 5-je
Mr. Hyde krijgt van mij een 5-je
0
geplaatst: 1 juni 2009, 12:45 uur
Niet mijn ding, en bovendien vind ik zowel de productie als de raps tamelijk oninteressant.
4
4
0
geplaatst: 1 juni 2009, 14:33 uur
Maak kennis met rap en check deze link: Muziek >> Toplijsten en favorieten >> JLjuju's Top-500 Hiphop
En laat als het effe kan een reactie achter. Dank u zeer
En laat als het effe kan een reactie achter. Dank u zeer

* denotes required fields.