Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 13 juni 2009, 21:32 uur
Ik denk dat de meeste mensen Unorthadox wel kennen. Dit is m'n favoriete nummer van hem.
0
Mb.
geplaatst: 18 juni 2009, 16:24 uur
Normaal heb ik het niet zo met 'femcees', maar er zijn zeer zeker wel uitzonderingen te vinden zoals Apani B of zelfs een Queen Latifah. (U.N.I.T.Y
). Toch is mijn favoriet Yarah Bravo, die overigens getrouwd is met DJ Vadim. Dit is afkomstig van Vadims nieuwe CD genaamd "U Can't Lurn Imaginashun". Deze track is hard!
0
raffael77
geplaatst: 18 juni 2009, 19:07 uur
Ik kan je vertellen dat deze dame bijna dezelfde stijl heeft als Prinsess Superstar. Dus erg orgineel is ze niet. Ze rapt wel slordig en Vladim vind ik ook al niet zo geweldig.
Geef mij dan maar Queen Latifah die toevallig wel 1 van de beste femcees is in hiphop geschiedenis.
Geef mij dan maar Queen Latifah die toevallig wel 1 van de beste femcees is in hiphop geschiedenis.
0
geplaatst: 18 juni 2009, 20:01 uur
Osiris Apis schreef:
The Upstarts - So Nice
(embed)
Deze beat is so nice! Al heb ik het gevoel dat ik zoiets al eerder heb gehoord.
De mc is ook van Sound Providers.
The Upstarts - So Nice
(embed)
Deze beat is so nice! Al heb ik het gevoel dat ik zoiets al eerder heb gehoord.
De mc is ook van Sound Providers.
Het is gesampled van Wonderful van Isaac Hayes, misschien ken je het daarvan.
0
Mb.
geplaatst: 19 juni 2009, 14:40 uur
raffael77 schreef:
Ik kan je vertellen dat deze dame bijna dezelfde stijl heeft als Prinsess Superstar. Dus erg orgineel is ze niet. Ze rapt wel slordig en Vladim vind ik ook al niet zo geweldig.
Ik vind dat nogal een onterechte en ook slechte vergelijking eerlijk gezegd.
Overigens vind ik Queen Latifah gewoon een goede femcee hoor.

0
geplaatst: 19 juni 2009, 17:13 uur
Nu een track van 'up-and-coming' MC genaamd Wax. EOM (voor mij onbekend) op de beats. Heerlijke, smooth beat, met een refreintje dat er perfect in past - alhoewel het misschien op eerste gehoor wat popperig aandoet. Zeer donkere tekst, met de melancholische beat erbij... Check it! (bekijk ook de clip... is het zeer waard.)
Wax and EOM - The Adventures of Larry and Tina
Voor iemand voor wie dit té serieus is... check dan deze video van Wax en zijn broer Herbal T (tweelingen), die alleen met geluiden van allerdaagse dingen een beat maken en wat rhymes eroverheen gooien - de track heet dan ook 'Low Budget'. Ik kan er wel om lachen! Vooral de "scratch"-geluiden met de rits vind ik goed bedacht
.
Voor iemand voor wie dit té serieus is... check dan deze video van Wax en zijn broer Herbal T (tweelingen), die alleen met geluiden van allerdaagse dingen een beat maken en wat rhymes eroverheen gooien - de track heet dan ook 'Low Budget'. Ik kan er wel om lachen! Vooral de "scratch"-geluiden met de rits vind ik goed bedacht
.
0
Mb.
geplaatst: 19 juni 2009, 17:30 uur
Ik vind die beat, maar ook gewoon de sfeer in totaal zeer geslaagd. Toch vind ik Wax een beetje teleurstellend want zijn manier van rappen ligt me gewoon niet zo. Beetje te 'houterig' ofzo. Toch; 7.
0
geplaatst: 20 juni 2009, 15:47 uur
Ik vind het helemaal niet zo geslaagd. Integendeel; vreselijke, absurd clichématige sentimentenrap, zogenaamd engagement. Er zit nog net geen pianoloopje in. Verder heeft die flap gewoon een suffe stem. Toch had de beat erger gekund. Daarom een 4.
Nieuwe:
Weer eens iets anders: Oostenrijkse rap! ....
Waxolutionists ft. Manuva - Nachtschattengewächs
Nieuwe:
Weer eens iets anders: Oostenrijkse rap! ....
Waxolutionists ft. Manuva - Nachtschattengewächs
0
geplaatst: 20 juni 2009, 16:33 uur
Wat een verschrikkelijk nummer, sorry hoor maar wat Sjaakspeare al zegt belachelijk clichématig. (dat reffrein ook
)
Ook maar een 4 dan.
Dat Low Budget nummer is dan wel weer leuk gedaan, toevallig moet ik nu op school op die manier een nummer maken
Dus wel leuke inspiratie opgedaan.
Dan het nummer Waxolutionists ft. Manuva - Nachtschattengewächs
Helaas is mijn Duits/Oostenrijks niet zo goed tot zeer slecht
Maar dit kwam al eerlijker/echter over dan Wax.
En de beat, ja dat is echt mijn stijl. Het zou zelfs zo een beat van mij kunnen zijn in de zin hoe die gemaakt is.
Het minpunt van het nummer is dat het veelste uitgerekt is.
Daarom een 7.
Wat een verschrikkelijk nummer, sorry hoor maar wat Sjaakspeare al zegt belachelijk clichématig. (dat reffrein ook
)Ook maar een 4 dan.
Dat Low Budget nummer is dan wel weer leuk gedaan, toevallig moet ik nu op school op die manier een nummer maken
Dus wel leuke inspiratie opgedaan.Dan het nummer Waxolutionists ft. Manuva - Nachtschattengewächs
Helaas is mijn Duits/Oostenrijks niet zo goed tot zeer slecht

Maar dit kwam al eerlijker/echter over dan Wax.
En de beat, ja dat is echt mijn stijl. Het zou zelfs zo een beat van mij kunnen zijn in de zin hoe die gemaakt is.
Het minpunt van het nummer is dat het veelste uitgerekt is.
Daarom een 7.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 22 juni 2009, 22:01 uur
Ennuh...Sjaakspeare...
Ik heb even een Konceptual Dominance nummer upgeload (King Koncepts & Kirby Dominant) zodat ik misschien je aandacht kan trekken voor hun onmenselijke album! Ik ga binnenkort denk ik verhogen.
Mensen blijf vooral op de video van Sjaakspeare stemmen, dit is even snel tussendoor.
Ik heb even een Konceptual Dominance nummer upgeload (King Koncepts & Kirby Dominant) zodat ik misschien je aandacht kan trekken voor hun onmenselijke album! Ik ga binnenkort denk ik verhogen.
Mensen blijf vooral op de video van Sjaakspeare stemmen, dit is even snel tussendoor.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 23 juni 2009, 01:10 uur
RedLightCityBoy schreef:
even snel tussendoor.
even snel tussendoor.
Nieuwe regel?
Het nummer van Genelec & Memphis Reigns vind ik wel goed, maar wel saai eigenlijk. Als je dit mooi vind moet je eigenlijk dit album een keer proberen. Producties zijn in hetzelfde sfeertje, misschien nog wel donkerder. Teksten zijn niet te vergelijken.
Over het nummer van Konceptual Dominance: Niet echt mijn smaak, maar het word verderop in het nummer nog wel redelijk mooi.
0
geplaatst: 23 juni 2009, 17:17 uur
Dj2Jelle schreef:
Als je dit mooi vind moet je eigenlijk dit album een keer proberen. Producties zijn in hetzelfde sfeertje, misschien nog wel donkerder. Teksten zijn niet te vergelijken.
Als je dit mooi vind moet je eigenlijk dit album een keer proberen. Producties zijn in hetzelfde sfeertje, misschien nog wel donkerder. Teksten zijn niet te vergelijken.
Dank.
Op het eerste gehoor hoor ik de parallel niet. Wel enigszins qua beats, maar vooral niet qua raps. De rappers van S.E.L.F. zijn niet van die flowbeesten als Genelec & Memphis Reign en hun teksten lijken in veel vergaandere mate betrekking te hebben op de wereld om hen heen. Er zit trouwens ook een rapper bij S.E.L.F. met dezelfde haast onbevattelijke gave als Sole (of is het Sole?); het rappen zonder duidelijke rijm, of op zijn minst geen eindrijm. Nou goed, het is interessant.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 23 juni 2009, 18:21 uur
De raps lijken inderdaad voor geen meter op de raps van het nummer dat jij poste. Je moet erg aan de flow van de rappers van S.E.L.F. wennen voordat je het kunt waarderen (in elk geval bij mij). Maar ik ben sowieso iemand die meer op de producties let dan op de raps (er zijn uitzonderingen). En de producties blijven interessant.
0
geplaatst: 24 juni 2009, 23:44 uur
Wat een sterk nummer weer, RoodLichtStadsJongen. Het is dan wel niet zo briljant als de nummers op Project: Ambershine; daar mist de beat de melodie voor en is het refrein te gezapig, maar de rappers flowen weer golvend als Polynesische nomaden, de sfeer is weer hypnotiserend als het heupwiegen van Beyonce en de teksten doen weer verwonderen als Beyonce die haar heupen wiegt op een vlot bij Polynesische nomaden.
0
geplaatst: 28 juni 2009, 17:44 uur
Awol One & Factor - Stand Up ft. Myka 9 & Aesop Rock
Het refrein vind ik erg leuk.
Het refrein vind ik erg leuk.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 28 juni 2009, 18:17 uur
Wat is Myka 9 toch een held! geweldig refreintje door hem inderdaad!
De beat vind ik ook wel experimenteel en het geeft veel energie. MC's doen ook goed mee, maar Myka 9 is toch wel mijn favoriet.
7.5
De beat vind ik ook wel experimenteel en het geeft veel energie. MC's doen ook goed mee, maar Myka 9 is toch wel mijn favoriet.7.5
0
ManMonster
geplaatst: 1 juli 2009, 15:37 uur
8/10, best wel vet! Ga dat album eens moeten checken.
Yak Ballz - Monster vs Maker
Yak Ballz - Monster vs Maker
0
geplaatst: 6 juli 2009, 19:27 uur
Tijd om dit topic weer tot leven te brengen en wel met een heel bijzonder nummer. Nou ja: nummers. Drie in één filmpje maar liefst. En echt rap is het niet, maar ja ik vond dat het wel een keer kon.
Het is mijn broer: Zanger Niels. Daarachter mijn neef DJ Willem.
En voor de liefhebbers van mij, tussen de 43 en 44 seconde kom ik in beeld (bruine G-Star shirt) ik maak dat ik weg kom.
Soms schaam ik me voor mijn familie
.
Het is mijn broer: Zanger Niels. Daarachter mijn neef DJ Willem.
En voor de liefhebbers van mij, tussen de 43 en 44 seconde kom ik in beeld (bruine G-Star shirt) ik maak dat ik weg kom.
Soms schaam ik me voor mijn familie
.
0
geplaatst: 6 juli 2009, 19:34 uur
Nee want ik heet Rob
. En ik zing niet, ik heb minder talent meegekregen van onze lieve heer (en daar ben ik heel dankbaar voor
).En Jelle, iedereen loopt inderdaad naar buiten. En terecht.
0
Frostyx
geplaatst: 6 juli 2009, 19:37 uur
Wat een lange kut intro zeg
en dan te bedenken dat dat het hoogte punt was (op 0:44 na).
Soms he, soms denk ik dat België een groot dorp is
en dan te bedenken dat dat het hoogte punt was (op 0:44 na).Soms he, soms denk ik dat België een groot dorp is

0
Frostyx
geplaatst: 6 juli 2009, 19:39 uur
Sint-Michielsgestel is niet in België
?
Dan is Brabant, Limburg en Legoland vanaf nu België.
?Dan is Brabant, Limburg en Legoland vanaf nu België.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 6 juli 2009, 19:40 uur
Jan Smits cover is veruit mijn favo nummer van de 3!
Toch wel een strak 8tje! Mooie backingvocals en Niels stem is erg mooi, met een rauw randje.
Maar...is zijn artiesten naam: zanger niels? of gewoon niels? misschien moet ik hem maar eens boeken.
Toch wel een strak 8tje! Mooie backingvocals en Niels stem is erg mooi, met een rauw randje.
Maar...is zijn artiesten naam: zanger niels? of gewoon niels? misschien moet ik hem maar eens boeken.
0
geplaatst: 6 juli 2009, 19:40 uur
@ Frostyx: Alles onder de rivieren hè
.
Hij heeft heel veel artiestennamen (althans ik heb ze hem gegeven). Dit zijn ze:
Pimpernelis
Nakkerfist
Nakker
MC Niels
Angry Nakker
Niels en Zijn Zagende Zeurstem
Roel van Houtum
Hier zijn fanhyves: http://zangerniels.hyves.nl/
.Hij heeft heel veel artiestennamen (althans ik heb ze hem gegeven). Dit zijn ze:
Pimpernelis
Nakkerfist
Nakker
MC Niels
Angry Nakker
Niels en Zijn Zagende Zeurstem
Roel van Houtum
Hier zijn fanhyves: http://zangerniels.hyves.nl/
* denotes required fields.