MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
Een nummer wat ik bijna vergeten was. Ik hou wel van dit soort lekkere relaxte jazzy beats. Large Pro en Nas zijn natuurlijk daarnaast prima MC's.

Social_Mask
Die Qwazaar doet me een beetje denken aan Monch. Goed nummer verder.

One Plus One - kende ik niet. Erg lekkere beat jah, en Nas in his prime. Het resultaat spreekt voor zich.

Mb.
Ter promotie van het Hip-Hop album van de week, waar niemand nog op gereageerd heeft. Misschien wel wat onterecht, want Hilltop Hoods brengt leuke Australische Hip-Hop. Als je het accent kan waarderen, dan is dit nummer genieten.

Hilltop Hoods: 6.5. Ik vind het altijd moeilijk om op basis van een nummer een artiest te beoordelen. Zeker na 1 luisterbeurt (zo beoordeel ik hier meestal de nummers). Dit nummer heeft wel een relaxte, jazzy beat. Daar zou ik een 7 voor geven. De raps vind ik niet goed en niet slecht. Het accent stoort me maar licht. Ik zou hier een 6 voor geven. Vandaar mijn gemiddelde van 6.5.

Ik vind dit qua teksten en orginaliteit een erg leuk nummer. Verder ken ik weinig van deze man. The Last Emperor - Secret Wars pt. 1. Qua productie vind ik het niet bijzonder.

Hmmmm, niet zoveel reactie op Last Emperor. Misschien dan bij deze: Ahmed - Back In The Day. Een echte one-hit wonder uit hiphop-land voor zover ik weet. Overigens dezelfde beat zoals gebruikt door Compton's Most Wanted voor Can I Kill It?

RedLightCityBoy
Heb altijd wel een zwak voor dit soors nummer. Lekkere hook, aardige raps en gewoon een leuke beat. Krijgt van mijn kant toch wel een ruime 7!

Harco
Klassiekertje natuurlijk.

raffael77
Yo Principal die van Last Emp is goed een 8.
Meesterlijk hoe hij andere mc's imiteert en ook op Pt 2.

Ahmad is klassieker dus een 10

@ raffael: Ik vind pt. 1 qua productie ietsje beter dan pt. 2, maar beiden zijn niet uitmuntend op dit gebied. Natuurlijk is de rest (orginaliteit en teksten) bij beide nummers prima. Ik moest er alleen eentje kiezen om hierop te zetten. En aangezien ik niet zo een ster ben in het erop zetten van de youtube-clip.....

Gezien de vermindering van de reacties hierbij een nummer dat eigenlijk tekstueel en inhoudelijk erg gangster (ben ik niet echt van) is, maar die ik toendertijd toch stiekem best lekker vond. Kijken of dergelijke nummers meer reacties oproepen.

S.C.C. - Gang Story

Edit: Kan het niet over mijn hart krijgen om alleen een dergelijk nummer te plaatsen. Dus hierbij een meer inhoudelijk qua teksten nummer. Kies maar welke je een cijfer wilt geven / wat je smaak is:

King Sun - Be Black

Mb.
Beide matig. SCC is me echt te 'gangsta' en King Sun is me te 'afrocentrisch' - maar ik bespaar jullie mijn visies daarop. Sowieso vind ik dat King Sun te eentonig rapt.

8 voor SCC

raffael77
SCC een 7

King S een 9 (Geweldig nummer met goede boodschap)

Dj2Jelle
Mogen andere mensen ook nog wat posten? Ik wou zaterdag al wat posten maar ben het alweer vergeten

Verder 6en voor beide nummers.

raffael77

Dj2Jelle schreef:
Mogen andere mensen ook nog wat posten?
Mee eens.

Dat lied begint trouwens wel erg relaxed. Als de MC eenmaal gaat rappen dan stoort dat hooguit een beetje; ik heb het idee dat de beat een beetje te luid staat voor de MC. 'Tweede' deel is ook wel leuk.

Dj2Jelle schreef:
Mogen andere mensen ook nog wat posten?

Uiteraard. Dat juich ik alleen maar toe. Ik vond alleen de reacties wat weinig / traag. Dus ik voegde maar wat nummers die ik vroeger erg kon waarderen (en nu meestal nog) toe.

@Raffael: Leuk(e) nummer(s) van deze Canadese rapper (ja, ik heb ge-googled). Tikkeltje duister, maar wel lekker. 7,5

Denizen Kane - Lastchild Speaks

Ik vind het een héérlijke track. Het soort hip-hop waar ik van houd. Mooie, niet te fancy productie, met een eerlijke, oprechte MC die er goede teksten overheen gooit. Mooi.

Komt trouwens van Denizen Kane's - Tree City Legends II - My Bootleg Life. Denizen Kane is misschien een tikkeltje meer bekend als een van de drie van de Typical Cats.

Denizen Kane: 6,5. Ik vind zijn stem licht irritant. Iets te nonchalant / suffig. De beat is best wel leuk en licht jazzy. De loomheid van de beat kan ik wel waarderen. Ik denk dat ik me eigenlijk vooral licht stoor aan zijn flow. Beetje abrupt einde, maar dat kan ook slecht aan het youtube-filmpje liggen.

Mb.
Ik vind zijn flow niet lekker. Daarnaast heeft meneer wat teveel 'fuck it'-houding.

raffael77
Grappige rapper die wel een Q-Tip & Common stijl heeft vind ik.

Niet onaardig. 6

RedLightCityBoy
De rapper zelf vind ik wel heel dope klinken hoor! de beat vind ik dan weer drie keer niks, te weinig variatie... Ik ga ook voor een 6.

De biet is een bietje simpel. 6.5
Alle Typical Cats zijn dope (Zie ook mijn opmerking van Qwazaar op deze pagina). Bijna hele Galapagos4 label eigenlijk wel.

Dj2Jelle
Van een gratis te downloaden EP van Freddie Joachim: One More Night. Deze staat niet op Youtube, dus heb hem upgeload naar zShare.

Staan 5 nummers op de EP, allemaal erg dope en layback vind ik

Edit: Check deze ook even

Frostyx

Dj2Jelle
Fijn Frostyx

Frostyx
Ja vind je hem leuk ?

Dj2Jelle
Nee +24 uursregeling.

Frostyx
ik dacht dat al 28 uur voorbei was

Gast
geplaatst: vandaag om 00:53 uur

geplaatst: vandaag om 00:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.