Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 1 oktober 2009, 15:55 uur
Def P: 7. Ben helemaal geen fan van Nederlandstalige hiphop. Def P is natuurlijk een veteraan, maar Osdorp Posse heb ik alleen in mijn jeugdjaren gecheckt en vond het toen vooral grappig.
De beat vind ik wel okay. Redelijk rauw en simpel. De tekst is wel okay, maar ik stoor me aan het Amsterdams accent. Ik vind de Nederlandse taal sowieso altijd een beetje storend klinken. Al met al kan ik dit niet slecht vinden, maar uitmuntend ook niet. De geluidskwaliteit is ook matig, maar daar zal ik doorheen prikken. De drumbeat had misschien iets minder aanwezig moeten zijn, waardoor eventuele andere geluiden duidelijker hoorbaar waren.
De beat vind ik wel okay. Redelijk rauw en simpel. De tekst is wel okay, maar ik stoor me aan het Amsterdams accent. Ik vind de Nederlandse taal sowieso altijd een beetje storend klinken. Al met al kan ik dit niet slecht vinden, maar uitmuntend ook niet. De geluidskwaliteit is ook matig, maar daar zal ik doorheen prikken. De drumbeat had misschien iets minder aanwezig moeten zijn, waardoor eventuele andere geluiden duidelijker hoorbaar waren.
0
geplaatst: 1 oktober 2009, 22:09 uur
Hé ik kan het hele nummer nog meerappen. 
7.5 halve ster extra voor de nostalgie.

7.5 halve ster extra voor de nostalgie.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 3 oktober 2009, 11:58 uur
Dat is toch expres gedaan voor 50 Cent, tegen Fat Joe's nieuwe album?
0
geplaatst: 3 oktober 2009, 12:09 uur
Volgensmij niet, want 50 cent heeft nu toch ook beef met Young Buck?
0
Social_Mask
geplaatst: 3 oktober 2009, 13:24 uur
Daar is een andere topic voor..
Snoop Dogg & The Doors - Riders on the Storm

Snoop Dogg & The Doors - Riders on the Storm

0
Dj2Jelle
geplaatst: 3 oktober 2009, 14:10 uur
Heus wel dat me dit doet denken aan Need For Speed Underground (2?).
Fijn nummer
.
Fijn nummer
.
0
geplaatst: 3 oktober 2009, 19:59 uur
Ja lekker nummer. Erg goed geproduceerd ook. Kon ik nog wel van NFS idd.
Is dit nou een echte combo of is de zang ook gesampled?
Is dit nou een echte combo of is de zang ook gesampled?
0
geplaatst: 3 oktober 2009, 21:12 uur
Snoop Dogg: 5. Beetje goedkope g-funk versie van een onbetwistbare klassieker. Snoop's stem vind ik heel vervelend. Echt een vieze pooier die smooth probeert te zijn. Van dit soort nummers wordt ik echt niet blij. 

0
geplaatst: 3 oktober 2009, 21:16 uur
Da's wel humor. Zo'n overdreven idioot die loopt te showen met zijn bike en dan gewoon.....paf op zijn bek.

0
geplaatst: 4 oktober 2009, 17:18 uur
principal2000 schreef:
Da's wel humor. Zo'n overdreven idioot die loopt te showen met zijn bike en dan gewoon.....paf op zijn bek.
(quote)
Young Buck always hits the streets hard, but he doesn't usually do it so literally.

0
geplaatst: 5 oktober 2009, 15:41 uur
LA Symphony: 7-. Aardig goed. Ik mis een jazzy sampletje. De rappers zijn niet echt speciaal qua stem en flow. Het geheel klinkt een beetje als een demo-nummer. Toch is de beat wel goed, maar had dus met wat extra geluidjes / samples beter gekund.
0
geplaatst: 5 oktober 2009, 18:08 uur
King Kong: een 6,8; ik vind de beat behoorlijk goed (heerlijk vaag en goed gestructureerd, maar wat te leeg naar mijn smaak), maar de rappers niet meer dan degelijk.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 5 oktober 2009, 18:13 uur
Een ruime 9 van mijn kant. Dit is de muziek waar ik dus van hou! 

0
geplaatst: 5 oktober 2009, 22:15 uur
8 Vette drums en (bas)gitaar sample. Mc's klinken ook goed, alleen Pigeon John past niet echt op de beat. Op welk album staat dit nummer? Ik dacht dat LA Symphony meer evangelisch was.
0
Social_Mask
geplaatst: 6 oktober 2009, 00:36 uur
Tumi and the Volume - Signs
Ga dit beluisteren!! Heerlijke Hip-Hop, die jullie haast moet liggen. Album is ook een aanradertje, zoals dat zo mooi heet.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 00:51 uur
Klinkt harmonieus!
Hier kan je het best op weg dromen tijdens een mooie zonnige lente dag , liggend tegen een boom op de heide met een graan stengel in je mond.
Hier kan je het best op weg dromen tijdens een mooie zonnige lente dag , liggend tegen een boom op de heide met een graan stengel in je mond.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 11:34 uur
Klinkt goed ja. Echte droom muziek.
Spelen ze zelf die instrumenten in? dat is wel dope
Spelen ze zelf die instrumenten in? dat is wel dope

0
geplaatst: 7 oktober 2009, 13:46 uur
5,5. Weet niet wat ik hiervan moet vinden. Ik denk hierbij niet gelijk aan hiphop. Naast rap is er ook veel halfzingende poezie. Als dit representatief is voor het album, is deze niet voor mij weggelegd. Niet omdat ik het echt slecht vind, maar het is voor mij geen hiphop en binnen andere muziekgenres zijn er betere alternatieven.
0
geplaatst: 7 oktober 2009, 21:43 uur
Ik krijg hier dus kippenvel van, ben benieuwd wat andere hier van vinden (weet dat Julian het ook dope vind).
Het nummer van Sigur Rós is trouwens Untitled (Vaka).
* denotes required fields.