Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 7 oktober 2009, 22:12 uur
Whaha, past verassend goed bij de raps! Alleen de rest (zonder raps) boeit me dan weer nul.
0
geplaatst: 7 oktober 2009, 22:17 uur
Knap dat ie van zo'n verschrikkelijke zeursample nog een aardige beat heeft gemaakt 

0
geplaatst: 8 oktober 2009, 00:25 uur
7. In het begin vond ik het (instrumentale stuk) niks. Na wat herhalingen kon ik de beat wel waarderen. De raps zijn er goed in gemixt. Al met al best wel een lekkere spacy beat en daar is Mobb Deep lekker in gemixt.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 8 oktober 2009, 08:23 uur
Raps passen er natuurlijk voor geen meter bij, maar de muziek is erg mooi. 8 voor de muziek.
0
Mb.
geplaatst: 8 oktober 2009, 18:33 uur
Ik ken deze al heel lang maar toch; goed nummer of guilty pleasure? 

0
geplaatst: 8 oktober 2009, 18:45 uur
Rhythm & Poetry schreef:
(embed)
Ik krijg hier dus kippenvel van, ben benieuwd wat andere hier van vinden (weet dat Julian het ook dope vind).
Het nummer van Sigur Rós is trouwens Untitled (Vaka).
Erg leuk gesampled door het grote talent.(embed)
Ik krijg hier dus kippenvel van, ben benieuwd wat andere hier van vinden (weet dat Julian het ook dope vind).
Het nummer van Sigur Rós is trouwens Untitled (Vaka).
0
geplaatst: 8 oktober 2009, 19:38 uur
Etupirka feat.Grip Grand - DJ Sly
Edit: of moet ik een dag wachten. Kan ook gewoon 2 nummers beoordelen toch?
0
geplaatst: 8 oktober 2009, 19:44 uur
Ready for wee is trouwens erg nice. Heel fijne stem hebben ze en gewoon een super chilluh beat eronder. Lekker refreintje ook.
0
geplaatst: 8 oktober 2009, 19:48 uur
J.M. schreef:
Ready for wee is trouwens erg nice.
Ready for wee is trouwens erg nice.
Vertaling:
By the way, klaar voor pis is very netjes.
0
Social_Mask
geplaatst: 8 oktober 2009, 20:31 uur
principal2000 schreef:
5,5. Weet niet wat ik hiervan moet vinden. Ik denk hierbij niet gelijk aan hiphop. Naast rap is er ook veel halfzingende poezie. Als dit representatief is voor het album, is deze niet voor mij weggelegd. Niet omdat ik het echt slecht vind, maar het is voor mij geen hiphop en binnen andere muziekgenres zijn er betere alternatieven.
5,5. Weet niet wat ik hiervan moet vinden. Ik denk hierbij niet gelijk aan hiphop. Naast rap is er ook veel halfzingende poezie. Als dit representatief is voor het album, is deze niet voor mij weggelegd. Niet omdat ik het echt slecht vind, maar het is voor mij geen hiphop en binnen andere muziekgenres zijn er betere alternatieven.
Dat 'halfzingende poëzie' wordt spoken word genoemd. En Tumi is in eerste instantie ook een dichter, dan pas een rapper. Al vind ik hem als MC bovengemiddeld. Muzikaal is het Jazz - niet jazzy - in combinatie met 'gewone' Hip-Hop beats. Het is wel representatief voor het album - al is het een tamelijk gevarieerde plaat - dus laat jij het idd maar links leggen.

0
RedLightCityBoy
geplaatst: 8 oktober 2009, 20:34 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ik krijg hier dus kippenvel van, ben benieuwd wat andere hier van vinden (weet dat Julian het ook dope vind)
heej! die had ik laatst ook al eens gezien. heerlijke mix inderdaad. Ik krijg hier dus kippenvel van, ben benieuwd wat andere hier van vinden (weet dat Julian het ook dope vind)

0
Mb.
geplaatst: 8 oktober 2009, 21:01 uur
J.M. schreef:
Op zich niet zo'n probleem, maar dat nummer heb ik al eens gepost hierzo - meen ik! Mwah, Grip Grand is sowieso goed, dus ik vergeef het je. Ben blij dat je Ready For We kan waarderen; dan toch geen guilty pleasure. Of is het refreintje toch te catchy?

0
geplaatst: 8 oktober 2009, 21:31 uur
Ik vind het ook wel redelijk lied. En inderdaad, ik meende dat je dat Grip Grand liedje al eens had gepost.
Al ben ik het niet helemaal eens met je opmerking 'is het refrein te catchy?'. Een catchy refrein is an sich toch helemaal niet erg. Als het goed uitgevoerd is kan ik er zeer vaak van genieten. Als het een zing-erig refreintje is hoeft het in mijn opinie niet meteen een guilty-pleasure te zijn.
(Nu snap ik je opmerking wel hoor; soms doet een erg catchy refreintje een beetje teniet aan een goede track).
Al ben ik het niet helemaal eens met je opmerking 'is het refrein te catchy?'. Een catchy refrein is an sich toch helemaal niet erg. Als het goed uitgevoerd is kan ik er zeer vaak van genieten. Als het een zing-erig refreintje is hoeft het in mijn opinie niet meteen een guilty-pleasure te zijn.
(Nu snap ik je opmerking wel hoor; soms doet een erg catchy refreintje een beetje teniet aan een goede track).
0
geplaatst: 8 oktober 2009, 21:48 uur
Mb. schreef:
Op zich niet zo'n probleem, maar dat nummer heb ik al eens gepost
(quote)
Op zich niet zo'n probleem, maar dat nummer heb ik al eens gepost
Aaah. Wist ik niet. Zag hem vandaag toevallig staan op het album van Dj Sly. Ik dacht misschien leuk om te posten. Maar zo onbekend was het dus niet
. Ik vind catchy refreintjes trouwens altijd wel een pluspunt, al moet het geen album vol zijn maar op ze tijd kan ik het altijd wel waarderen. Bij dit nummer vind ik het ook niet zo heel catchy meer gewoon chill.
0
geplaatst: 9 oktober 2009, 17:13 uur
Ready for we luister lekker weg hoor. Hou wel vandie beat.
7,5.
7,5.
0
Social_Mask
geplaatst: 9 oktober 2009, 17:18 uur
Misschien tijd voor een nieuwe?
Diamond District - In the Ruff
Diamond District - In the Ruff
0
geplaatst: 9 oktober 2009, 17:21 uur
Nee je bent meer dan één uur te vroeg. 
Maar ik stem lekker toch, vind het namelijk een goed nummer. Een van de betere op het solide album van Diamond District.
7,8

Maar ik stem lekker toch, vind het namelijk een goed nummer. Een van de betere op het solide album van Diamond District.
7,8
0
geplaatst: 9 oktober 2009, 19:27 uur
The Physics: 6-. Vind niets speciaal aan dit nummer, maar het is ook niet vervelend. Misschien wel de dubbele stemmen (man + vrouw). Daar komt dat minnetje dan door.
Etupirka: 6+. Wederom een nummer waar ik niet warm of koud van wordt. Bij vlagen kan ik de MC wel waarderen (qua stem). De beat vind ik op zich wel redelijk goed, maar ook iets te druk / muzikaal.
Diamond District: 6.5. De beat begint redelijk goed met prima drums. Helaas vind wordt deze lijn niet doorgezet en blijft het een middelmatige beat. De MC's vind ik heel vervelend / slecht (flow en stem), maar dit geldt niet voor de laatste rapper. Al met al niet iets wat ik zou kopen of waar ik meer van zou checken.
Etupirka: 6+. Wederom een nummer waar ik niet warm of koud van wordt. Bij vlagen kan ik de MC wel waarderen (qua stem). De beat vind ik op zich wel redelijk goed, maar ook iets te druk / muzikaal.
Diamond District: 6.5. De beat begint redelijk goed met prima drums. Helaas vind wordt deze lijn niet doorgezet en blijft het een middelmatige beat. De MC's vind ik heel vervelend / slecht (flow en stem), maar dit geldt niet voor de laatste rapper. Al met al niet iets wat ik zou kopen of waar ik meer van zou checken.
0
Mb.
geplaatst: 10 oktober 2009, 11:20 uur
Die van Diamond District geef ik rond de 6,8 ofzo. Leuke productie, maar ik kan me wel vinden in de mening van principal2000; de rappers zijn gewoon wat minder.
...en hoor ik daar nou een vocal sample afkomstig uit iets van de Gorillaz?
Ik hou wel van catchy refreintjes hoor, maar menig Hip-Hop liefhebber moet er niks van hebben. Het was ook lichtelijk spottend bedoeld. Dus vandaar die opmerking.
...en hoor ik daar nou een vocal sample afkomstig uit iets van de Gorillaz?

Chrisseh schreef:
Ik hou wel van catchy refreintjes hoor, maar menig Hip-Hop liefhebber moet er niks van hebben. Het was ook lichtelijk spottend bedoeld. Dus vandaar die opmerking.

0
geplaatst: 10 oktober 2009, 15:19 uur
Ah ok. Dan deel ik je mening, veel hip-hop heads zijn veel te... cynisch (weet niet of dat goed verwoord is) tegenover (gezongen) refreintjes.
0
Harco
geplaatst: 10 oktober 2009, 15:30 uur
Ik houd van cheesy gezongen refreintjes, maar ik ben dan ook niet zo'n conscious "I am better than thou"-hiphopvriendje.
0
geplaatst: 11 oktober 2009, 17:21 uur
Vond het weer even tijd voor een harde nineties track:
Tim Dog - Step To Me
Tim Dog heeft eigenlijk kinderlijk simpele lyrics, maar zijn ultra-hardcore delivery maakt het erg genietbaar. Uiteraard is deze man vooral bekend van zijn hit Fuck Compton.
Tim Dog - Step To Me
Tim Dog heeft eigenlijk kinderlijk simpele lyrics, maar zijn ultra-hardcore delivery maakt het erg genietbaar. Uiteraard is deze man vooral bekend van zijn hit Fuck Compton.
0
geplaatst: 13 oktober 2009, 12:35 uur
Gezien de weinige reacties gooi ik maar weer eens een nummer van een nineties classic album erop: Paris - This Is A Test
0
geplaatst: 14 oktober 2009, 15:35 uur
Ik ken dit nummer van de serie The Wire. Dope nummer.
Het origineel is langzamer. Die vind ik toch iets beter.
0
Harco
geplaatst: 14 oktober 2009, 18:04 uur
principal2000 schreef:
Gezien de weinige reacties gooi ik maar weer eens een nummer van een nineties classic album erop: Paris - This Is A Test
(embed)
(embed)
Tevens het beste nummer van die plaat.
0
geplaatst: 15 oktober 2009, 09:44 uur
Harco schreef:
Tevens het beste nummer van die plaat.
(quote)
Tevens het beste nummer van die plaat. Ik vind het moeilijk om het beste nummer van dit album te kiezen. The Hate That Hate Made, Mellow Madness, Escape From Babylon en de twee hits vind ik ook erg fijne tracks. Maar deze hoort inderdaad zeker (voor mij) in dat rijtje thuis.
* denotes required fields.