Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 15 oktober 2009, 09:53 uur
Sharpshooters: 8-. Het heeft iets van nineties hiphop. Dat is altijd positief. Ik ga ervan uit dat het (redelijk) nieuw is. Zijn stem is duidelijk verstaanbaar. De beat is relaxed met jazzy horns. Ik vind alleen dat er iets meer energie in zijn stem / delivery had gekund. Ik vind de iets rustigere versie ook de beste.
0
geplaatst: 15 oktober 2009, 23:24 uur
Goed nummer
8.5 Vooral de rapper met de blauwe cap vind ik goed. Is dat U-N-I? Of is dat een duo, want ik zie 3 rappers in de clip?
8.5 Vooral de rapper met de blauwe cap vind ik goed. Is dat U-N-I? Of is dat een duo, want ik zie 3 rappers in de clip?
0
Dj2Jelle
geplaatst: 15 oktober 2009, 23:30 uur
Dat is Y-O van U-N-I. In dit nummer speelt hij Mike dus kan een beetje verwarrend zijn
.
.
0
geplaatst: 17 oktober 2009, 11:40 uur
U-N-I: 8.5. Inderdaad lekker. Ken deze gasten niet, maar ben al een tijdje niet echt meer op de hoogte van hiphop. Is dit representatief voor hun werk? Enig licht puntje van kritiek is dat ze bij vlagen qua flow lijken op gangstarappers. Maar dat maakt dit nummer er niet minder op.
0
Mb.
geplaatst: 17 oktober 2009, 12:39 uur
U-N-I: 8+. Goed nummer. Alleen soms vloekt de productie iets wat met de rap. Ik was wel al bekend met U-N-I, alhoewel ik alleen de singles ken... maar dat zijn er best veel en die zijn ook best vermakelijk, zoals deze;
0
geplaatst: 19 oktober 2009, 10:55 uur
MF Doom: 6. Vervelende chaotische beat. Eerste MC vind ik echt bagger. Is dit echt MF Doom?
U-N-I (beautiful day): 6.5. Wel aardig, maar kwalitatief ver verwijderd van dat andere nummer van hen dat hier gepost werd. Ook klinkt de beat van dit nummer in de verte naar Dead Presidents van Jay-Z.
Deep Puddle Dynamics: 6. "Moeilijke" beat. Flow vind ik (daarom) niet prettig (off beat). Ook duurt het nummer te lang. Misschien is dit iets te veel "moderne underground" of iets wat ik persoonlijk zo noem zonder dat ik precies weet wat de typerende sound hiervoor is (dit dus
).
U-N-I (beautiful day): 6.5. Wel aardig, maar kwalitatief ver verwijderd van dat andere nummer van hen dat hier gepost werd. Ook klinkt de beat van dit nummer in de verte naar Dead Presidents van Jay-Z.
Deep Puddle Dynamics: 6. "Moeilijke" beat. Flow vind ik (daarom) niet prettig (off beat). Ook duurt het nummer te lang. Misschien is dit iets te veel "moderne underground" of iets wat ik persoonlijk zo noem zonder dat ik precies weet wat de typerende sound hiervoor is (dit dus
).
0
Harco
geplaatst: 19 oktober 2009, 14:37 uur
Deep Puddle Dynamics wil ik niet moderne underground noemen. Gelukkig niet, zeg. Een typische donkere eind-jaren '90-productie, zoals ze toen alleen gemaakt werden, net als King Koncepts. Tonedeff ook, rond die tijd.
Doseone, btw.
Doseone, btw.

0
geplaatst: 19 oktober 2009, 15:43 uur
principal2000 schreef:
MF Doom: 6. Vervelende chaotische beat. Eerste MC vind ik echt bagger. Is dit echt MF Doom?
Nee, ik snap ook niet waarom er MF DOOM staat, degene die het gepost heeft dacht waarschijnlijk dat MF DOOM die beat gemaakt had.
Eigenlijk is het dus gewoon: Super Chron Flight Brothers - Dirtweed
En die beat vind ik dus echt geniaal, dat piano riedeltje dude.

0
geplaatst: 19 oktober 2009, 19:45 uur
Ik heb ook (voornamelijk in andere topics) wel eens iets gepost waarvan ik helemaal onder de indruk was. Werd vervolgens (door de meerderheid) afgeschoten. Zag mijn gezicht er ook zoiets uit:
Ach ja, Ieder zijn eigen ding.Gelukkig kan je er zelf nog van genieten. Was ook altijd mijn troost.

0
Mb.
geplaatst: 19 oktober 2009, 20:50 uur
Die van Super Chron Flight Brothers heb ik doorheen geskipt.. vind er echt niks aan. Sluit me volledig aan bij principal2000 in zowel zijn mening over het nummer als in zijn laatste commentaar. Maar laat ik me bij deze maar is kwetsbaar opstellen, want het volgende nummer vind ik zeer sterk;
..dus wees lief haha.
..dus wees lief haha.

0
geplaatst: 19 oktober 2009, 21:19 uur
Son Of Ran: 8-. Goede stem en lekkere flow. Drumbeat is super. De beat in zijn geheel is goed en lekker. Al met al een goed en lekker nummer (al is dit maar een gedeelte van het nummer?) dat bij goede representativiteit van dit nummer voor al zijn werk (volgens Sjoerd in ieder geval wel), ervoor kan zorgen dat ik mijn best ga doen om deze naam te onthouden (vooral in muziekwinkels).
0
geplaatst: 19 oktober 2009, 21:22 uur
Heb de beat nog even speciaal voor jou geluisterd
en blijf het niet prettig vinden. Wat mij vooral stoort, is die gekke stem of wat het dan ook mag zijn. De piano is wel okay, maar haalt het niet bij bijvoorbeeld het "The Bridge Is Over-pianotje". Dus ik moet je hiphop-ego toch helaas nog steeds blijven krenken. 
0
Mb.
geplaatst: 19 oktober 2009, 21:28 uur
principal2000 schreef:
Son Of Ran: 8-. Goede stem en lekkere flow. Drumbeat is super. De beat in zijn geheel is goed en lekker. Al met al een goed en lekker nummer (al is dit maar een gedeelte van het nummer?) dat bij goede representativiteit van dit nummer voor al zijn werk (volgens Sjoerd in ieder geval wel), ervoor kan zorgen dat ik mijn best ga doen om deze naam te onthouden (vooral in muziekwinkels).
Het is het hele nummer en het is afkomstig van het "In With Time" album van producer Freddie Joachim. Wat overigens inderdaad een goed album is met veelal jazzy producties die zich laten kenmerken door een bepaalde warmte en rust.

0
geplaatst: 19 oktober 2009, 21:32 uur
au! mijn ego!
ik heb het nooit zo storend gevonden als iemand iets niet zwaar digged hoor. 
DPD: 8.3
Son of Ran: 6.8
ik heb het nooit zo storend gevonden als iemand iets niet zwaar digged hoor. 
DPD: 8.3
Son of Ran: 6.8
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 19 oktober 2009, 21:54 uur
U-N-I: 8.5
SCFB: 10
DPD: 7.8
Son of Ran: 2.5
SCFB: 10

DPD: 7.8
Son of Ran: 2.5
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 20 oktober 2009, 00:12 uur
Sorry man. ff korte uitleg: van dat soort voorspelbare / eentonige beats in de conscious hiphop-scene word ik gek. Ik vind er gewoon niks aan...
0
geplaatst: 20 oktober 2009, 00:23 uur
RedLightCityBoy schreef:
Sorry man. ff korte uitleg: van dat soort voorspelbare / eentonige beats in de conscious hiphop-scene word ik gek. Ik vind er gewoon niks aan...
Helemaal mee eens. Zo'n beat als deze heb ik nu ook al een miljard maal gehoord.
0
geplaatst: 20 oktober 2009, 01:58 uur
Mwa; ik vind son of ran een goeie rapper; hoor hem graag bezig. Vernieuwende beat of niet.. 7,5
0
geplaatst: 20 oktober 2009, 16:30 uur
Dit onbekend Bay Area-cd'tje heb ik hier origineel in de kast staan 
8

8
0
geplaatst: 20 oktober 2009, 23:14 uur
GarnalenPeller schreef:
Nee, ik snap ook niet waarom er MF DOOM staat, degene die het gepost heeft dacht waarschijnlijk dat MF DOOM die beat gemaakt had.
(quote)
De beat is van KMD. Dus vandaar dat er MF DOOM bij stond.
0
geplaatst: 21 oktober 2009, 11:06 uur
Capital Tax: 7-. Wel lekker nummer zonder ooit echt heel speciaal te worden. Denk dat de houdbaarheid van het nummer ook niet zo hoog ligt.
P-jay, ik kende het idd niet.
Na het nummer van KMD te hebben gehoord (kende ik ook niet, maar ik ben niet zo'n fan van KMD), vind ik dat andere nummer nog minder. Hoewel de beat ook hier irritant is, komt het wat rustiger (minder chaotisch) over bij KMD. Komt waarschijnlijk ook gedeeltelijk door de MC's. KMD krijgt van mij de van die andere groep; hun cijfer keldert naar een 5-.
P-jay, ik kende het idd niet.
Na het nummer van KMD te hebben gehoord (kende ik ook niet, maar ik ben niet zo'n fan van KMD), vind ik dat andere nummer nog minder. Hoewel de beat ook hier irritant is, komt het wat rustiger (minder chaotisch) over bij KMD. Komt waarschijnlijk ook gedeeltelijk door de MC's. KMD krijgt van mij de van die andere groep; hun cijfer keldert naar een 5-.
0
raffael77
geplaatst: 21 oktober 2009, 11:19 uur
KMD was die tijd erg abstract en heel erg underground. Nu begrijp ik het wel dat sommige niet alles waarderen maar Zev aka MF Doom en zijn maatje RIP Subroc waren wel geniaal.
Heel orgineel en dope stijl.
De eerste 2 zijn van hun eerste album en de andere van de 2e maar dat heeft Subroc helaas niet mee mogen maken.
Zeer dope onderwerpen als duscriminatie en onderdrukkingen van afro amerikanen en natuurlijk racisme.
Heel orgineel en dope stijl.
De eerste 2 zijn van hun eerste album en de andere van de 2e maar dat heeft Subroc helaas niet mee mogen maken.
Zeer dope onderwerpen als duscriminatie en onderdrukkingen van afro amerikanen en natuurlijk racisme.
* denotes required fields.