MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
@ Raffael: Deze nummers klinken eigenlijk wel lekker. Ik luister hiphop vooral voor de beats, maar MC's die goede boodschappen verkondigen maken de combi helemaal compleet. Ik denk dat ik ooit toch eens moet kijken of ik in ieder geval het eerste album van KMD op de kop kan tikken. Dat ene nummer dat ik hiervoor minder goed vond (en vind), neem ik dan voor lief. Volgens mij is het album wel redelijk zeldzaam. Heb hem nog nooit op cd zien staan (vinyl volgens mij wel).
Deze gasten waren toch 'down met' 3rd Bass. Die kan ik wel waarderen.

Ik heb alleen Black Bastards, ga gelijk die andere checken. (die beat!)

Harco
It Sounded Like a Roc.

|Joël|
De nieuwe 5-Elementz:

Zalig

8.

Chill nummer, alleen die snare heb ik nu al zo vaak gehoord..

Dat komt er van als je het hele nummer afluistert.

RedLightCityBoy

0.22 sec (the chronic is back)

Pooiertje schreef:
Dat komt er van als je het hele nummer afluistert.

xD

RedLightCityBoy
iemand een cijfertje?

Dope remix van Mick, fijne anthem. 020

Even een wat bekender nummer, dat momenteel ook weer actueel is geworden nu het op de vers van de pers gelekte verzamelaar van R.A. staat. Zelf vind ik het een van de gruwelijkste tracks die ik ooit gehoord heb, stond ook in mijn top 500:

8. Erg dope nummer. Ontdekt uit je top 500

Harco
Kijk, dit soort hiphop zoek ik dit jaar, maar dat wordt niet meer gemaakt, blijkbaar. Is het nou zo moeilijk?

Hell Razah, Timbo King, die hele hoek is sowieso stoer en Tragedy blijft gewoon een held.

5 Elementz: 7. Lekkere beat. Toch had die snare van mij niet per se gehoeven.
Evidence e.a.: 7+. Basisbeat is wel goed, maar dat G-funk geluidje vind ik misplaatst. Haal je die weg en voeg je iets goeds eraan toe, dan heb je een hele goede beat en zou ik richting een 8 gaan.
Hell Razah e.a.: 7.5. Aardig goed nummer. Niet al te veel toeters en bellen, maar gewoon lekkere hiphop. Ken overigens al die gasten (op Tragedy na) niet.

Ken je R.A. the Rugged Man ook niet?

Van de drie nummers vanaf 22 oktober kan alleen 'Amsterdam' me enigszins bekoren. Die andere twee nummers wekken niets dan ergernis; oppervlakkige uitgekauwde geluidsgom is het. Doe dan toch eens iets nieuws! Of wees op zijn minst origineel binnen die verderfelijk strakke conventies! Dat laatste doet de beat van 'Amsterdam' wel. Ik houd zeker wel van vage, onbekende en daarmee vervreemdende geluidjes. Het maakt het door die vervreemding ook veel kunstzinniger. Die stemsample is trouwens knijtervet. De rappers op dit nummer zijn echter weer zo onopvallend als een zandkorrel in de woestijn. Geen ingenieuze intonatie, geen vette stemmen, gezapige teksten en een degelijke flow. Dat geldt voor het merendeel van de rapperts (ja, die 't' hebben ze verdiend) die in de hier besproken nummers. Pff, vermoeiend...

raffael77
Ra is verrot en zeker kwa stem zwaar irritant. Een rapper die eigenlijk nooit is geworden wat het had moeten zijn net als met gasten als Shyne, Saigon, Canibus.

Timbo King is het broerje van Ed Lover.

Het nummer is leuk gedaan op Ra na dan lol

Haha, R.A. zijn flow is niet te overtreffen. MJ zei het ooit, maar hoe die man woorden aan elkaar rijgt is op zijn minst erg knap te noemen. Dat je zijn stem niet goed vindt kan natuurlijk altijd maat dat is dan ook meer een kwestie van smaak.

Rhythm & Poetry schreef:
Ken je R.A. the Rugged Man ook niet?

Oh ja, die ken ik ook. Ben eigenlijk ook niet echt te spreken over zijn stem. Ik zal in ieder geval nooit een album van die gast kopen. Maar een gastoptreden of wat roepen op de achtergrond (bij Company Flow) heb ik geen problemen mee.

Amsterdaaaam was stuck in my heaaaaad
Puur voice-sample goud.

8 voor die track.

I'm Wu-Tang, Killa Bee, epitome of Public Enemy
Gamblin', Hustlin', like Smooth and Trigger be bitter, b
Bums diggety-diggety, Das
Literally, I'm Pun in the middle of Little Italy
Didn't do diddly, gettin' me

Harco
Smoothe, hè, MJ?

EDIT: Whoa, die smiley is eng.

raffael77
principal2000 schreef:
(quote)

Oh ja, die ken ik ook. Ben eigenlijk ook niet echt te spreken over zijn stem. Ik zal in ieder geval nooit een album van die gast kopen. Maar een gastoptreden of wat roepen op de achtergrond (bij Company Flow) heb ik geen problemen mee.

Welke Company Flow track doet ie mee dan.

raffael77 schreef:

Welke Company Flow track doet ie mee dan.

Hij 'doet mee' op Population Control. Dat wil zeggen: hij roept wat boze zinnen over broke emcee's en love of the music en zo op het einde van het nummer. Hij rapt dus niet, maar laat zijn (verrotte) stem horen.

MF Grimm: 6. Heb de driedubbelaar waar dit nummer op staat en net als dit nummer vind ik het album over het algemeen niet goed en niet slecht. Zet hem eigenlijk nooit op, terwijl ik het in de winkel over het algemeen aardig goed vond klinken.

Harco

Kan nou niet zeggen dat ik het zo'n geweldig nummer vind. Tech N9ne zal dan ook niet snel een favoriet rapper van mijn worden, dit is weliswaar beter dan dat ik van hem ken maar het is nog geen voldoende in mijn ogen. De beat werkt zelfs een tikkeltje op mijn zenuwen.

4

Gast
geplaatst: vandaag om 14:02 uur

geplaatst: vandaag om 14:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.