Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 28 oktober 2009, 18:27 uur
Tech n9ne: 5.5. Beat vind ik wel wat hebben. De MC is heel naar.
De gimmicks die hij gebruikt, zouden wel kunnen werken bij iemand met een betere stem / ander imago. Ken de beste man overigens helemaal niet, maar gezien zijn naam ga ik dat zo houden.
De gimmicks die hij gebruikt, zouden wel kunnen werken bij iemand met een betere stem / ander imago. Ken de beste man overigens helemaal niet, maar gezien zijn naam ga ik dat zo houden.
0
geplaatst: 28 oktober 2009, 19:52 uur
Sjaakspeare schreef:
Dat laatste doet de beat van 'Amsterdam' wel. Ik houd zeker wel van vage, onbekende en daarmee vervreemdende geluidjes. Het maakt het door die vervreemding ook veel kunstzinniger. Die stemsample is trouwens knijtervet.
Dat laatste doet de beat van 'Amsterdam' wel. Ik houd zeker wel van vage, onbekende en daarmee vervreemdende geluidjes. Het maakt het door die vervreemding ook veel kunstzinniger. Die stemsample is trouwens knijtervet.
GarnalenPeller schreef:
Amsterdaaaam was stuck in my heaaaaad
Puur voice-sample goud.
Amsterdaaaam was stuck in my heaaaaad
Puur voice-sample goud.
Het origineel is van Peter, Bjorn and John. Het origineel vind ik trouwens leuker, maar die kende ik ook eerder.
Misschien kennen jullie die ook wel van het fluit melodietje:
op een blog zag ik een keer een heel album van Mick Boogie met remixen van deze Zweedse band.
0
geplaatst: 28 oktober 2009, 20:10 uur
Ruffians een 8. Lekkere jazz sample. De mc's klinken niet echt overtuigend muv de 2e mc.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 28 oktober 2009, 20:15 uur
Ja dat remix album ban PB&J van Mick Boogie heb ik ook al 2 keer geprobeerd toe te voegen maar net toen ik die enorme lijst zelf had ingevoerd klikte ik per ongeluk op terug (een knopje op m'm muis).
als ik een keer zin heb om het toe te voegen zal ik het doen.
als ik een keer zin heb om het toe te voegen zal ik het doen.
0
geplaatst: 29 oktober 2009, 23:13 uur
Zou de eerste single worden vanhet project Blacroc. Ik vind het best goed klinken.
0
geplaatst: 30 oktober 2009, 21:38 uur
FunkyMonk schreef:
Zou de eerste single worden vanhet project Blacroc. Ik vind het best goed klinken.
(embed)
(embed)
Video is niet meer beschikbaar. Lijkt me ook een leuk project. Black Keys laatste album vond ik goed.
0
geplaatst: 31 oktober 2009, 02:37 uur
Elevated Ruffians: 7. Wel een relaxed nummer (vooral de jazzy beat) al vind ik de MC's ook niet helemaal uit de verf komen. Hun stemmen zijn erg duidelijk, maar ook een beetje saai. Ze mogen van mij iets minder duidelijk articuleren en iets meer emotie / improvisatie toevoegen.
YZ: 8,5. Verrassende stem van de MC wanneer je eerst de foto hebt gezien. Prima nummer. Ik kende het (nog) niet. Ik geniet wel van dit soort nummers.
YZ: 8,5. Verrassende stem van de MC wanneer je eerst de foto hebt gezien. Prima nummer. Ik kende het (nog) niet. Ik geniet wel van dit soort nummers.
0
geplaatst: 1 november 2009, 12:50 uur
Spark 950: 8,5. Lekkere ruffneck hiphop dat ongetwijfeld uit de gouden periode van hiphop stamt. Ik heb nog nooit van deze heren gehoord en schaam me een beetje
. Dit soort nummers kan ik altijd wel waarderen!
. Dit soort nummers kan ik altijd wel waarderen!
0
Harco
geplaatst: 1 november 2009, 13:15 uur
Spark 950 & Timbo King - United We Slam (1994)
Ga hem luisteren! Eén van mijn weinige toevoegingen met een stem.
Ga hem luisteren! Eén van mijn weinige toevoegingen met een stem.

0
Mb.
geplaatst: 2 november 2009, 16:33 uur
Spark 950: 4. Wat is die MC irritant zeg.
Mirage: 6,5. Niet slecht, maar valt in de middelmaat. Ik moest denken aan 'La Tribu de Dana' van Manau qua productie, maar achteraf slaat dat nergens op.
Mirage: 6,5. Niet slecht, maar valt in de middelmaat. Ik moest denken aan 'La Tribu de Dana' van Manau qua productie, maar achteraf slaat dat nergens op.

0
RedLightCityBoy
geplaatst: 3 november 2009, 14:58 uur
Een 10 van mijn kant. Rauwe/Warme hiphop is mijn favoriete soort.
0
geplaatst: 3 november 2009, 20:04 uur
Mirage & Concept: 6. Matige MC (voornamelijk qua stemvolume). Beat is soso. Niet goed en niet slecht. Scratches zijn wel redelijk leuk. De beat zegt mij niks.
MHz (als dit de naam van de artiest is): 4,5. Hou niet van dit soort rommelige (loop) en tegelijkertijd kale beats. De MC vind ik ook al niet denderend.
MHz (als dit de naam van de artiest is): 4,5. Hou niet van dit soort rommelige (loop) en tegelijkertijd kale beats. De MC vind ik ook al niet denderend.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 3 november 2009, 20:21 uur
kale beat? het is enorm abstract, maar kaal? als je goed luistert hoor je wel degelijk melodieën. misschien ben jij wat geliktere muziek gewend, maar kaal kun je het niet noemen. en met name die eerste MC kun je niet slecht vinden toch? wat een flow! 

0
Harco
geplaatst: 3 november 2009, 20:23 uur
Als ik zo zijn stemgedrag (zowel binnen dit topic als binnen zijn stemlijst) is "gelikt" wel het laatste wat je over zijn "hiphopsmaak" kunt zeggen.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 3 november 2009, 20:26 uur
De nummer een van hem dan weer totaal niet.
maar oke.. zijn 3.5 bij madvillain laat bijv. zien dat hij Madlib kan waarderen, maar Madlib's beats vind ik dan net zo ''kaal'' als deze muziek.
maar oke.. zijn 3.5 bij madvillain laat bijv. zien dat hij Madlib kan waarderen, maar Madlib's beats vind ik dan net zo ''kaal'' als deze muziek.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 3 november 2009, 20:32 uur
Dat kan ook invloed hebben op zijn hiphop smaak. Als hij het ''geliktere'' gewend is vind hij dit dus wat rommelig, maar ik zou in geen 100 jaar op zo'n vergelijking komen.
0
geplaatst: 3 november 2009, 22:14 uur
Om eventjes jullie dialoog over mij te onderbreken
, snap ik de verbazing van Redlightcityboy wel een beetje. Er zitten idd wel een aantal samples / loops in de beat, maar ik vind het toch als geheel kaal overkomen. Dus misschien IS het niet kaal, maar het komt op mij over als kaal. Als je een vergelijkbaar AANTAL samples / loops maar dan van totaal andere aard door elkaar heen zou laten lopen in een beat, zou het normaal gesproken alleen maar rommelig zijn. Dat is wat ik bedoelde / wilde aangeven. Het is dus eigenlijk wel knap dat hij de beat niet geheel rommelig en bombastisch heeft gekregen, maar dit resultaat werkt voor mij ook niet.
Oh ja, ik zou mezelf niet een gelikte hiphop-luisteraar noemen. En ik kan ook veel geliktere artiesten dan Van Hunt bedenken. Maar als je alles wat tot (nu-)soul/oude r&b etc. gelikt noemt, hou ik OOK van gelikte muziek.
, snap ik de verbazing van Redlightcityboy wel een beetje. Er zitten idd wel een aantal samples / loops in de beat, maar ik vind het toch als geheel kaal overkomen. Dus misschien IS het niet kaal, maar het komt op mij over als kaal. Als je een vergelijkbaar AANTAL samples / loops maar dan van totaal andere aard door elkaar heen zou laten lopen in een beat, zou het normaal gesproken alleen maar rommelig zijn. Dat is wat ik bedoelde / wilde aangeven. Het is dus eigenlijk wel knap dat hij de beat niet geheel rommelig en bombastisch heeft gekregen, maar dit resultaat werkt voor mij ook niet.Oh ja, ik zou mezelf niet een gelikte hiphop-luisteraar noemen. En ik kan ook veel geliktere artiesten dan Van Hunt bedenken. Maar als je alles wat tot (nu-)soul/oude r&b etc. gelikt noemt, hou ik OOK van gelikte muziek.

0
RedLightCityBoy
geplaatst: 4 november 2009, 00:07 uur
Now i get it! maar dan heb ik wel een tip... als je vaak naar dat soort hiphop luistert als MHz bijvoorbeeld, dan ga je na een tijdje steeds meer mooie details en geluiden horen. Dat maakt dat soort hiphop zo interessant voor mij. Bij anderen beats ken ik de structuur wel naar 2 luisterbeurten. Maar ik zie nu inderdaad ook dat je rauwere hiphop waardeert, dus dan voel je dit nummer gewoon niet zo, dat kan. 

0
Mb.
geplaatst: 4 november 2009, 14:48 uur
Pfft wat een autoritaire houding zeg. Ik snap best wat principal bedoeld, en als ik dat niet zou doen, dan nog is het een mening. Daar kan je het uiteraard mee oneens zijn maar jij wijst het gewoon weg alsof het nergens opslaat en stelt dat hij dan maar van 'gelikter' muziek zou houden. Komaan zeg..
Ik geef het nummer een 3. Waarom? Ik vind de productie niet geslaagd, want het doet saai aan. Overigens vind ik de structuur echt niet zo ingewikkeld als jij stelt. De MC is daarnaast niet om aan te horen; wat een druktemaker. Hij haalt teveel door, gebruikt zowat geen rustpauzes en zijn gebruik van intonatie is eerder een belemmering dan een toevoeging.
Ik geef het nummer een 3. Waarom? Ik vind de productie niet geslaagd, want het doet saai aan. Overigens vind ik de structuur echt niet zo ingewikkeld als jij stelt. De MC is daarnaast niet om aan te horen; wat een druktemaker. Hij haalt teveel door, gebruikt zowat geen rustpauzes en zijn gebruik van intonatie is eerder een belemmering dan een toevoeging.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 4 november 2009, 15:27 uur
Mb. schreef:
jij wijst het gewoon weg alsof het nergens opslaat en stelt dat hij dan maar van 'gelikter' muziek zou houden. Komaan zeg..
jij wijst het gewoon weg alsof het nergens opslaat en stelt dat hij dan maar van 'gelikter' muziek zou houden. Komaan zeg..
Zeg ik dat het nergens op slaat? ik zeg dat ik er persoonlijk in geen 100 jaar op zou kunnen komen. Daarmee heb ik niks over principal gezegt toch? Ook stelde ik slechts dat hij dan misschien van wat geliktere muziek zou kunnen houden (ik zei dus niet dat het zo is). Daarna corrigeerde ik me ook door te zeggen: Maar ik zie nu inderdaad ook dat je rauwere hiphop waardeert
0
Mb.
geplaatst: 4 november 2009, 16:14 uur
Ik zeg 'jij wijst het gewoon weg alsof', niet dat je het daadwerkelijk zei. Of anders gezegd, jij suggereert dat het nergens op slaat. En wederom slaat die suggestie op het 'kunnen houden'. Maar ach.. let's drop it.
0
geplaatst: 4 november 2009, 18:37 uur
Laten we weer lekker hiphop beoordelen
. Heb een toepasselijke
:
Kam - Peace Treaty
Lekkere westcoast politieke rap voordat de G-funk geïntroduceerd werd.
. Heb een toepasselijke
:Kam - Peace Treaty
Lekkere westcoast politieke rap voordat de G-funk geïntroduceerd werd.
* denotes required fields.