Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 4 november 2009, 22:59 uur
Check dan ook zijn ondergewaardeerd eerste album. Meer van dergelijke nummers die alleen maar groeien: Kam - Neva Again
0
geplaatst: 5 november 2009, 19:58 uur
Magnetics is echt een geweldig nummer, jammer genoeg vind ik de rest van dat album klasses minder. Dat komt vooral door de beat. De beatbakker die deze beat verzorgd heeft, heeft volgens discogs zelfs nooit een andere beat gemaakt. Dat zal wel niet kloppen, maar op dit album bleef het in ieder geval wel beperkt tot één beat. De flows zijn op andere delen van het album ook nog wel eens zo vet, maar zonder een dergelijke beat, die ik ook warm en vol genoeg vind, waarbij ik nog zwijg over de verbazingwekkende harmonie tussen de op het eerste gehoor ontwrichtende samples, doet dat me vrij weinig.
Een 9 voor dit nummer.
Een 9 voor dit nummer.
0
geplaatst: 5 november 2009, 20:26 uur
Sjaakspeare schreef:
Magnetics is echt een geweldig nummer, jammer genoeg vind ik de rest van dat album klasses minder.
Magnetics is echt een geweldig nummer, jammer genoeg vind ik de rest van dat album klasses minder.
Vind ik ook. Maar die beat is dus niet door RJD2 gemaakt? Vond hem al iets te exotisch klinken daarvoor.
0
geplaatst: 6 november 2009, 18:12 uur
GarnalenPeller schreef:
Vind ik ook. Maar die beat is dus niet door RJD2 gemaakt? Vond hem al iets te exotisch klinken daarvoor.
(quote)
Nee, door ene S.G.:
http://www.discogs.com/artist/S.G.
0
geplaatst: 7 november 2009, 13:42 uur
Necro: 6. Beat is niet slecht, maar klinkt demo-achtig en lijkt toch nog iets te missen. Die psycho-gimmick troep zou Necro wat meer moeten laten varen. Dat hij prima beats kan maken, staat niet ter discussie.
Kre: 7,5. Dit vind ik eigenlijk wel een goede beat. Er zit iets van rauwigheid in en toch is het nog relaxed. Is het echt een instrumental nummer of een instrumental version van een normaal nummer?
Kre: 7,5. Dit vind ik eigenlijk wel een goede beat. Er zit iets van rauwigheid in en toch is het nog relaxed. Is het echt een instrumental nummer of een instrumental version van een normaal nummer?
0
geplaatst: 7 november 2009, 14:55 uur
Kre is een lekkere beat. Maar ik mis toch raps. Nu is het nummer wat kaaltjes.
7
7
0
geplaatst: 9 november 2009, 20:00 uur
0
raffael77
geplaatst: 10 november 2009, 09:27 uur
Hier een dope zeer onbekende mc. Blank is hij ook nog en heet EC Illa.
Ik vond deze no ff aangezien hij niet op mume staat zal denk ik niemand deze gast kennen.
Ik vond deze no ff aangezien hij niet op mume staat zal denk ik niemand deze gast kennen.
0
geplaatst: 13 november 2009, 18:11 uur
Hij heeft een negerstem. Het lijkt net alsof hij het niet zelf ingerapt heeft.
iig, wel dope nummer. 7,5.
Nogal een lang en ontoegankelijk nummer, maar zeker relax.
0
geplaatst: 14 november 2009, 00:29 uur
JLjuju schreef:
(embed)
(embed)
'Relax' zou ik het niet noemen. Intrigerend is voor mijn beleving een veel beter woord. Ik luister toevallig ontzettend veel naar dit nummer de laatste weken. Die zwellende beat met die verfrissende panfluit neemt me al in zijn greep, maar het gevoel in de flow van DoseOne slaat alles. Werkelijk magnifiek. Wat een timing heeft die man ook. En dan heb ik het nog niet eens over de briljante teksten, die ik steeds weer anders kan beluisteren. Ook de afwisseling in dit nummer, met onder andere die canon met zichzelf, is heel goed geslaagd. De beat is overigens van de Anticon-huisproducer Jel. 9,5
0
raffael77
geplaatst: 14 november 2009, 09:19 uur
Osdorp is 1 van de meest verrotte hiphop acts die NL heeft gehad.
Nu hebben ze een paar serieuze nummers gemaakt maar het gros is dikke rotzooi.
Jammer dat zij nou altijd credits krijgen voor het ozo matig zijn en toch wel vaak matige teksten en zeker een kutflow kwa rapstijl.
Jammer dat zij nou altijd credits krijgen voor het ozo matig zijn en toch wel vaak matige teksten en zeker een kutflow kwa rapstijl.
0
geplaatst: 14 november 2009, 14:28 uur
Die van Doseone vind ik ook een goed nummer. Dezelfde stijl als Deep Puddle Dynamics. De beat van Jel is erg mooi. En Doseone stem kan ik normaal niet echt waarderen. Maar hier vind ik zijn stem niet storend en zijn flow is hierop niet heel raar. Op het einde van het nummer valt hij wel in herhaling. Een 8.
Ik zie dat J. Rawls en Fat Jon ook beats op dat album Hemisphere hebben gedaan. Die 2 producers had ik totaal niet verwacht bij een Anticon werk.
Ik zie dat J. Rawls en Fat Jon ook beats op dat album Hemisphere hebben gedaan. Die 2 producers had ik totaal niet verwacht bij een Anticon werk.
0
Harco
geplaatst: 14 november 2009, 14:44 uur
Het werk van zowel Fat Jon als Rawls is dan ook niet echt te vergelijken met hun andere werk, misschien op That Ol' Pagan Shit van Rawls na, dan.
Spitfire (ook een J. Rawls beat) is mijn favoriete nummer van die plaat, met een geweldige bijdrage van vrouwelijke emcee, Lionesque. Grappig dat ik daar nu over begin trouwens, want ik zie net dat ze eindelijk weer eens van zich heeft laten horen op de nieuwe Themselves-plaat.
Spitfire (ook een J. Rawls beat) is mijn favoriete nummer van die plaat, met een geweldige bijdrage van vrouwelijke emcee, Lionesque. Grappig dat ik daar nu over begin trouwens, want ik zie net dat ze eindelijk weer eens van zich heeft laten horen op de nieuwe Themselves-plaat.
0
geplaatst: 14 november 2009, 19:47 uur
EC Illa:6,5. MC vind ik niet bijzonder (zelfs licht irritant). Beat geldt min of meer hetzelfde voor. Die 2e MC vind ik beter.
Doseone: 7. Ben niet weg van de MC met zijn hakkelende manier van rappen en raar stemgeluid. De beat is wel aardig genietbaar.
Osdorp Posse: 5,5. De stem van Def P vind ik best vervelend...inclusief dat lelijke Amsterdamse accent. De beat is wild, maar zo wil OP graag overkomen. Zeker niet de beste Nederlandse act.
Kaotic Style: 7. Een beetje een rommelig nummer qua productie, terwijl de basisbeat erg lekker is met die vette, diepe basslijn. De MC's zijn prima, maar de geluidskwaliteit is matig. Eigenlijk ook niet gek dat de MC's prima zijn, want met M.O.P., Cella Dwellas en Heltah Skeltah heb je toch gearriveerde namen. Er had qua productie meer in gezeten....jammer.
Doseone: 7. Ben niet weg van de MC met zijn hakkelende manier van rappen en raar stemgeluid. De beat is wel aardig genietbaar.
Osdorp Posse: 5,5. De stem van Def P vind ik best vervelend...inclusief dat lelijke Amsterdamse accent. De beat is wild, maar zo wil OP graag overkomen. Zeker niet de beste Nederlandse act.
Kaotic Style: 7. Een beetje een rommelig nummer qua productie, terwijl de basisbeat erg lekker is met die vette, diepe basslijn. De MC's zijn prima, maar de geluidskwaliteit is matig. Eigenlijk ook niet gek dat de MC's prima zijn, want met M.O.P., Cella Dwellas en Heltah Skeltah heb je toch gearriveerde namen. Er had qua productie meer in gezeten....jammer.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 15 november 2009, 05:03 uur
raffael77 schreef:
Iemand die de grondleggers van de NL hip-hop dikke rotzooi noemt neem ik natuurlijk niet serieus.

0
Harco
geplaatst: 15 november 2009, 11:35 uur
Ja, want als je een grondlegger bent, maakt het je ook automatisch goed. 

0
geplaatst: 15 november 2009, 11:49 uur
Nee, maar er is wel een verschil tussen iets niet goed vinden en respectloos zijn. Nou komt het woord respect - heb ik zo het idee - niet voor in het woordenboek van Raffael, dus van dergelijke uitspraken ligt geloof ik niemand meer wakker op deze site.
Ik heb overigens ook niet veel met de muziek van Osdorp Posse maar zie wel het belang van de groep.
Ik heb overigens ook niet veel met de muziek van Osdorp Posse maar zie wel het belang van de groep.
0
raffael77
geplaatst: 15 november 2009, 16:42 uur
Wat voor belang zie je in deze groep dan. De NL hiphop van nu is meer getrouw aan Extince zijn stijl van hiphop dan dat van Osdorp.
Alleen valt het kwartje bij het gros van de hiphop fanaten niet.
Kijk wat ze schrijven bij de nederlandse wiki shit en gelijk laten zien dat ze het bij het verkeerde eind hebben. Praten over hardcore rap terwijl PE een groep was die je iets wilde bijbrengen over matige politiek en rassenhaat.
hier wiki stukje en nou weet ik ook wel waarom het gros van de mensen hiphop niet serieus neemt.
De Amsterdamse groep Osdorp Posse stond begin jaren negentig aan de basis van de Nederlandstalige rap. Voor die tijd waren al wel enkele noveltyhitjes gescoord waarop in het Nederlands werd gerapt maar de Osdorp Posse was de eerste groep die zich toelegde op pure rap (hardcorerap). Deze rauwe stijl was halverwege de jaren tachtig in Amerika ontwikkeld door groepen als Public Enemy. Rapper Def P, de voorman van de Osdorp Posse, vertaalde voor vrienden die het Engels niet zo goed beheersten als hij, de teksten van Amerikaanse hiphop in het Nederlands. Het letterlijk omzetten van clichés leverde daarbij een komisch effect op. Hiermee was de nederhop geboren.
Alleen valt het kwartje bij het gros van de hiphop fanaten niet.
Kijk wat ze schrijven bij de nederlandse wiki shit en gelijk laten zien dat ze het bij het verkeerde eind hebben. Praten over hardcore rap terwijl PE een groep was die je iets wilde bijbrengen over matige politiek en rassenhaat.
hier wiki stukje en nou weet ik ook wel waarom het gros van de mensen hiphop niet serieus neemt.
De Amsterdamse groep Osdorp Posse stond begin jaren negentig aan de basis van de Nederlandstalige rap. Voor die tijd waren al wel enkele noveltyhitjes gescoord waarop in het Nederlands werd gerapt maar de Osdorp Posse was de eerste groep die zich toelegde op pure rap (hardcorerap). Deze rauwe stijl was halverwege de jaren tachtig in Amerika ontwikkeld door groepen als Public Enemy. Rapper Def P, de voorman van de Osdorp Posse, vertaalde voor vrienden die het Engels niet zo goed beheersten als hij, de teksten van Amerikaanse hiphop in het Nederlands. Het letterlijk omzetten van clichés leverde daarbij een komisch effect op. Hiermee was de nederhop geboren.
0
raffael77
geplaatst: 15 november 2009, 16:43 uur
Maar gelijk hebben ze wel dat Osdorp erg komisch is en niet serieus lol.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 15 november 2009, 16:46 uur
Inderdaad vaak ''komisch'' maar ook vaak genoeg HARD:
0
geplaatst: 15 november 2009, 17:58 uur
Hun album is nooit uitgekomen. Het is een Prince Paul productie. Lijkt op de beginjaren van De La.
* denotes required fields.