Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 15 november 2009, 22:05 uur
Resident Alien: 9-. Jammer dat dit nooit is uitgekomen. Hier hou ik van. Prince Paul in vorm.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 16 november 2009, 01:32 uur
raffael77 schreef:
Maar gelijk hebben ze wel dat Osdorp erg komisch is en niet serieus lol.
Maar gelijk hebben ze wel dat Osdorp erg komisch is en niet serieus lol.
LOL, als je zoiets roept dan weet je dus echt niet waar je het over hebt.

0
raffael77
geplaatst: 16 november 2009, 07:57 uur
Pastichio Rocker schreef:
(quote)
Ahhh hebben we hier een Osdorp fan. Jammer dan, maar de waarheid is hard.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 16 november 2009, 10:18 uur
Aangezien het de waarheid niet is, is het allesbehalve hard. Gelukkig weet ik beter. Jij bent waarschijnlijk nooit verder gekomen dan hun eerste album. 

0
ManMonster
geplaatst: 16 november 2009, 10:38 uur
Volgens mij (ben het eigenlijk 100% zeker) was Def P en dus ook Osdorp Posse wel serieus bezig hoor, het is niet omdat jij het komisch en niet serieus vindt, dat het ook zo is!
Dat sommigen niet verder kijken dan hun neus lang is en niet kunnen inzien dat Osdorp en Def P solo heel wat tracks hebben met een serieuze inhoud vind ik eigenlijk best jammer. De commentaar is meestal gebaseerd op de sound van hun eerste albums (demo kwaliteit) en hun laatste albums waar het duidelijk te horen is dat Def P zwaar gefrustreerd aan het worden was doordat hij niet serieus genomen werd/wordt en dit in veel nummers ook ging verkondigen. Persoonlijk vind ik dat laatste ook wel jammer want van voor mij (en hoogstwaarschijnlijk ook de rest van zijn fans) moest hij zich niet bewijzen, ik heb dus ook geen boodschap aan zo'n nummers maar ik kan het wel begrijpen dat hij het deed.
Persoonlijk vind ik het ook 10 keer creatiever om iets letterlijk te gaan vertalen met een eventuele grappige bijwerking dan Engelse woorden in een Nederlandse tekst te gaan gebruiken wat je tegenwoordig heel veel ziet.
Ja, ik ben dus ook een Osdorp fan, heb ze onlangs live gezien met hun afscheid-tour en ze zijn samen met KRS-One en Dilated Peoples één van de beste live optredens die ik zag (Percee P was ook indrukwekkend maar geen feestje zoals die andere 3 wel waren)!
0
geplaatst: 16 november 2009, 10:51 uur
ManMonster schreef:
Volgens mij (ben het eigenlijk 100% zeker) was Def P en dus ook Osdorp Posse wel serieus bezig hoor, het is niet omdat jij het komisch en niet serieus vindt, dat het ook zo is!
Ik ben niet zo'n Osdorp-fan, maar kan dit wel onderschrijven.
Heb ze een paar keer live gezien (en ook wel eens met een bandlid gesproken) en ze zijn er echt wel serieus mee bezig geweest en hebben serieuze onderwerpen aangesneden. Dat Raffa dat niet snapt en ze quasi-stoer afdoet als komedianten is nogal kinderachtig en respectloos, wat mij betreft.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 16 november 2009, 11:35 uur
Nummers zoals 'De Alcohol-List', 'Echte Pijn', 'Zelfrespect', 'De Zin Van Rap', 'Ik Eerst', 'Onkwetsbaarheid is Eenzaamheid', 'Bestrijd Het Drugsbeleid!', 'Wat Zou Je Doen', 'Zie Je De Cyclus?', 'De Pion' en 'Dit Is Wat We Zijn' bevatten toch wel degelijk serieuze teksten met inhoud.
Daarom is raffael77 ook iemand die geen flauw benul heeft waar hij het over heeft en is zijn mening over deze groep dus ook totaal niet serieus te nemen. Ik mag hopen dat die '77' niet staat voor het jaar dat 'ie is geboren, want dan is het nog triester. Dit soort domme replies verwacht ik namelijk van iemand in de leeftijd van twaalf tot zestien en niet van een 32-jarige.
Daarom is raffael77 ook iemand die geen flauw benul heeft waar hij het over heeft en is zijn mening over deze groep dus ook totaal niet serieus te nemen. Ik mag hopen dat die '77' niet staat voor het jaar dat 'ie is geboren, want dan is het nog triester. Dit soort domme replies verwacht ik namelijk van iemand in de leeftijd van twaalf tot zestien en niet van een 32-jarige.
0
geplaatst: 16 november 2009, 11:58 uur
Mwa, zijn mening is zijn waarheid. En jou mening is jou waarheid. Ik denk dat de werkelijkheid ergens in het midden ligt
.
Ook al zouden ze veel serieuze nummers hebben gemaakt, ver boven het gemiddelde steken ze niet uit. Ik ken in NL alleen al misschien 100 rappers die ik beter vind. En beatmakers ook zeker wel
.
.Ook al zouden ze veel serieuze nummers hebben gemaakt, ver boven het gemiddelde steken ze niet uit. Ik ken in NL alleen al misschien 100 rappers die ik beter vind. En beatmakers ook zeker wel
.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 16 november 2009, 12:05 uur
Mja, maar dat is jouw mening. En het ging me erom dat raffael77 de OP een groep noemt die komisch is en geen serieuze nummers heeft geproduceerd en geen rol van betekenis heeft gespeeld in het ontstaan en populariseren van Nederlandse hip-hop, en dat is niet waar. Zelfs al vind je de groep helemaal niks, dan nog kun je dat niet ontkennen.
0
geplaatst: 16 november 2009, 12:17 uur
Ja ok. Ik ben er al aan gewend dat Raffael de dingen zo zegt
.
Het is bij hem volgens mij alles of niets, I dunno.
.Het is bij hem volgens mij alles of niets, I dunno.
0
geplaatst: 16 november 2009, 15:41 uur
That bloke from Oasis said I couldn't play guitar
Somebody shoulda told him I'ma fuckin' rockstar
TODAY IS GONNA BE THE DAY
THAT I'M GONNA THROW IT BACK TO YOUUUU

En een erg lekkere beat van Kanye West.
0
geplaatst: 17 november 2009, 22:33 uur
Akir, Hasan Salaam, Billy Woods, Goldenchild, en Vordul Mega.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 18 november 2009, 18:18 uur
Een 7. Sterke MC's vooral! De stemsample spreekt mij wat minder aan.
en wat vinden we hier van:
en wat vinden we hier van:
0
geplaatst: 18 november 2009, 19:32 uur
Jay-Z: 1. Snap niet wat mensen in deze gast zien. Heel vervelende manier van rappen. Qua productie vind ik de beat ook zwaar irritant en veel te leeg. Ik kan werkelijk niks positiefs aan dit nummer ontdekken.
The Reavers: 7. De MC's vind ik redelijk goed. De beat is voor mij eigenlijk van hetzelfde niveau.
Alpha.Noise:7+. De beat is ook hier aardig goed, maar tegelijkertijd niet heel erg speciaal op die subtiele gitaar na. De MC's zijn ook wel okay.
The Reavers: 7. De MC's vind ik redelijk goed. De beat is voor mij eigenlijk van hetzelfde niveau.
Alpha.Noise:7+. De beat is ook hier aardig goed, maar tegelijkertijd niet heel erg speciaal op die subtiele gitaar na. De MC's zijn ook wel okay.
0
geplaatst: 19 november 2009, 19:24 uur
Ilum Sphere: 6-. Niet erg speciaal. Veel rare of wazige geluidjes, maar toch niet echt spannend. Heb het idee dat het meer om de videoclip gaat.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 19 november 2009, 23:50 uur
24 uursregeling! (Er moet 24 uur zitten tussen de video die je post en degene die voor jou is gepost) Is die clip trouwens van het nummer?
Wel grappig, 6.
Wel grappig, 6.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 20 november 2009, 17:33 uur
Oh pardon, even niet aan gedacht. Die clip is van het nummer ja. 

0
Dj2Jelle
geplaatst: 21 november 2009, 13:58 uur
Ik vind de beat wel fijn, maar de rappers.. Beetje irritant accentje met overdreven articulatie.
6
6
0
geplaatst: 21 november 2009, 19:41 uur
Laten we onze meningen bundelen en een straal creëren die de wereld kan vernietigen. 

* denotes required fields.