MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
ManMonster
8/10 Vette beat, jammer dat er niemand op rapt..
Heltah Skeltah - Never Ending

@ J.M.: Klinkt goed! Zowel als MC's als de beat, eigenlijk vrij weinig om op aan te merken, rond de 8 als beoordeling.
@ Harco: Vind dit soort beats vrij weinig met Hip-Hop te maken hebben? Of het zal mijn soort koek wel weer niet zijn. Vind de eletronische invloeden of bliepjes vind ik meestal storend en hier ook. Een 3.
@ Man Monster: Heltah Skeltah, nuff said. Eigenlijk altijd goed, en de beat vind ik ook fijn. Een 8 dan maar weer.

Stapler schreef:
Search - the-breaks.com
Een hele waslijst met wie het gesampled heeft .

Ha ik kende hem van deze:

Geen heel dope nummer trouwens, hoewel het ook niet slecht is.

Geweldig nummer van een van mijn favoriete albums. Het is alleen niet het sterkste nummer op die plaat, vanwaar ik het 'slechts' een 9 geef. Mr. Spyce zijn tekst is namelijk lomper dan waar ook op het album, en een paar andere nummers hebben zowaar nog betere beats, waardoor het al met al een gemiddels nummer wordt op Elementalz. Shylocks vers is wel geweldig, zeker qua intonatie.

Ik geef overigens een dikke 10 aan het baardje van Shylock.

raffael77

Het is zeker niet slecht, maar ik digg het niet zo. 6

If you don't here back from me!

Ik vin em wel vet, 7.

Mb.
Die clip vind ik echt tof, hoewel ik Mike Mictlan maar een fout mannetje vind. Als rapper vind ik hem ook niet echt indruk maken. De productie vind ik echter wel aardig; ik houd sowieso wel van gepitchte vocals. Refreintje is minder. 6,5.

Mike Mictlan vind ik de minste rapper van Doomtree. En een beat met een gepitchte vocal? Tsja, dat heb ik nu wel zo vaak gehoord dat ik er nog maar weinig om geef. Matige track, een 4.

Vind het ook niet echt indrukwekkend inderdaad. Leuke beat, maar de raps zijn dermate storend dat ik het niet nog een keer op zal zetten. Een 5 dan maar.

Social_Mask
De live versie van God's Bathroom Floor. Ik vind de oorspronkelijke versie die op Overcast EP staat, als ik me dat goed herinner, al één van de beste nummers van Atmosphere. Maar deze bewerking ervan is, en ik had dat niet voor mogelijk gehouden, zowaar nóg mooier. Bijzonder intens en innemend.

raffael77
Atmos is geweldig goed.

raffael77

Haha, die clip is echt heel tof. De beat is niet alledaags, wat het tot een best verrassende track maakt. Dat refrein is helaas wel wat minder (die scratches zorgen wel voor afwisseling, maar zijn wel weer voorspelbaar), maar het is al met al toch wel een prima track.

7

Atmosphere is inderdaad geweldig, live vind ik ze nog beter dan op de plaat.

9,25

Eno D. kende ik nog niet, die beat is erg tof inderdaad. Ook de raps kunnen mij bekoren. Clip doet me een klein beetje aan oude Wu denken. Een 7.5-8.

Atmosphere: Één van de betere tracks van Atmosphere, en ook live erg sterk. Een 9.

God's Bathroom Floor
Live ook erg goed, 9.

MAS
Erg vette track van Atmosphere die live goed tot zijn recht komt. Een 8.

Eno.D had ik nog nooit van gehoord maar dit vind ik ook wel een vet nummer. leuke beat ook. een 7,5.

raffael77
Voor de mensen die Eno D. leuk vinden check dit maar eens dan.

De 2 mc's die je in de clip hoort zijn Magnificent Ruffians die ook deel uit maken van Elevated Ruffians.

Hier is nog een clip van een ander project met Mag. Ruff.

Vind zelf dit een dope track:

Greenhouse - Cold Out Here

Ja vind ik ook, mailde het naar Thomas en hij staat nu dan ook op www.hiphopleeft.nl.

Ah. Nu lijk ik weer zo onorigineel

Nee, maar verdient sowieso wat meer aandacht, dus verdient het plekje op HHL wel. Moet misschien dat EPtje maar eens gaan beluisteren!

Mb.
Leuk nummer hoor, Chrisseh. Ik ben echter nooit zo'n fan geweest van Blueprint.

EDIT: R&P, vindt je het erg iets te minderen met die goedkope reclame voor HHL? Lief gevraagd.

@ Raffael: Zal het een keer checken. Het klinkt goed, hoewel de beat van de eerste clip me niet helemaal ligt.

@ Chrisseh: Sterk nummer inderdaad, had het EPtje ook a; eens geluisterd, maar dit was één van de weinige tracks die echt is bijgebleven. Misschien binnenkort maar weer eens een "draai" geven. Lekker donker sfeertje ook. Een 7.5

Mb. schreef:
Leuk nummer hoor, Chrisseh. Ik ben echter nooit zo'n fan geweest van Blueprint.

EDIT: R&P, vindt je het erg iets te minderen met die goedkope reclame voor HHL? Lief gevraagd.

Ja, dat vind ik erg. Ik kan wel zeggen dat ik hem naar Thomas mailde, maar dan weet niemand waar ik het over heb. En onder elke review die ik hier plaats zet ik mijn bron. Dat jij daar een probleem van maakt vind ik geen punt.

Heerlijk nummer met een sfeervolle clip. Die EP is ook de moeite waard.

9.5

De video van Greenhouse wilde ik ook net plaatsen video topic.
Erg dope nummer. 8.5
De hele EP is ook de moeite waard. Hij is gratis te downloaden. Electric Purgatory - Part One (PROMO VERSION) | Greenhouse (Blueprint & Illogic) - greenhousecrew.bandcamp.com

^Dank u. Hoor dit voor het eerst, klinkt echt lekker.

Dillon - Concentrate

Van het veel te weinig ge-checkte album Studies in Hunger.

Mb.
Ik vind de rapper een beetje matig, eigenlijk. Het spreekt me gewoon niet aan.

raffael77
Leuke track. 7

Gast
geplaatst: vandaag om 15:53 uur

geplaatst: vandaag om 15:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.