MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
Kos schreef:
Als er maar een kleine niche binnen de hiphop is die je ligt, kun je hier inderdaad vrij lang wachten op iets leuks.

Los daarvan lijkt me dat hier iets te vaak nogal bekende nummertjes (/klassiekers) onder het mom van een favoriet geplaatst worden.

Da's toch net iets anders dan het "kennismakingsdoel" van dit topic.

En verder ken ik ook een paar interessante hip-hop nummers buiten die gesuggereerde niche.

Ik geef Onderhond groot gelijk. Er wordt hier alleen maar muziek gepost die Hip-Hop liefhebbers moet aanspreken (Ik heb ook sterk het een gevoel dat het een wedstijdje is wie de meest onbekende artiest of grootste klassieker kan posten). Kom dan met wat andere dingen inplaast van al die afgezaagde troep die iedereen al kent en niemand op zit te wachten.

Hoe bedoel je dat precies en welke dingen zou jij plaatsen?

Nou ik vind het allereerst alweer jammer dat de topic "Rap" heet en niet "Hip-Hop" wat inhoudt dat het grootste stel kleuters dat Hip-Hop op deze website vertegenwoordigd meteen gaat zeiken als er iets instrumentaals wordt neergezet.

Social_Mask
Ik begrijp het niet echt... Ikzelf ben hier niet zoveel nrs tegengekomen die ik al kende. En het is toch juist goed dat iemand onbekende nrs plaatst ? Trouwens, hoeveel niet Hip-Hop liefhebbers komen er hier eigenlijk ? Ik denk dat je aan 1 vinger wel genoeg hebt of niet soms..

Social_Mask schreef:
En het is toch juist goed dat iemand onbekende nrs plaatst ?

Niet als je op YouTube toevalig een of andere halfgare maloot tegen komt en die hier post puur om te laten zien hoeveel verstand je er wel niet van hebt, ik noem geen namen...
Hatsjoe... Cali, proest, hoest... Love...

Social_Mask schreef:
Trouwens, hoeveel niet Hip-Hop liefhebbers komen er hier eigenlijk ? Ik denk dat je aan 1 vinger wel genoeg hebt of niet soms..
Ik wijs naar Onderhond .

Social_Mask
@ waxs, tja... dat is dan toch maar 1 user. Al begrijp ik je wel. Maar de andere plaatsen erg goede en onbekende nummers. Voorbeelden genoeg.

rico-bballer
Ik wou een nummer plaatsen dat vrij onbekend is hier maar zie dat ik te laat ben. Ik wou hem plaatsen omdat het niet de standaard hiphop is en ik denk dat de meeste mensen dat bedoelen.

Social_Mask
Oh, wat een toeval rico

Ik geef de ontbrekenden trouwens niet al te veel ongelijk. Als je sowieso al weinig interesse hebt in hip-hop (zou inderdaad veel mooier staan in de titel) wordt er weinig genoemd dat die interesse zou kunnen aanwakkeren.

Social_Mask schreef:
@ waxs, tja... dat is dan toch maar 1 user. Al begrijp ik je wel. Maar de andere plaatsen erg goede en onbekende nummers. Voorbeelden genoeg.

Nee, sorry vind het echt een nutteloze zielige bijdrage aan het geheel. Plaatst hier asjeblieft gewoon dingen die mensen aanspreken die nog niet zo in het genre zitten, en dan kun je bij video's je ei kwijt wat betreft het posten van jou favoriete liedje (of om te showen hoeveel onbekende artiesten je wel niet kent). Desnoods open je nog een topic om te kijken of jou liedje een stemgemiddelde van een 8,5 haalt om je daar vervolgens op te gaan zitten aftrekken maar doe dat niet hier, want het draagt niks bij aan het beeld dat mensen van Hip-Hop hebben en de vooroordelen die mensen hebben, die worden hier alleen maar bevestigd en onder uit getrapt.

Social_Mask
Nogmaals waxs, hier zul je niet veel niet Hip-Hop liefhebbers vinden. Deze topic spreekt alleen maar de Hip-Hop heads aan. Denk je echt dat de mensen die elke dag op tv rappers als 50 Cent (natuurlijk hij) het gevoel hebben van: ''Hm, ik moet me toch echt eens wat meer in Hip-Hop verdiepen.''

rico-bballer
Social_Mask schreef:
Oh, wat een toeval rico

Ik voel situaties aan .

@ waxs & social: Juist daarom kan je toch best af en toe een paar classics plaatsen. Als mensen op zoek zijn naar HipHop hier kunnen ze zien wat de echte HipHop is, als ze dat niet goed vinden weten ze waar ze aan toe zijn.

Social_Mask schreef:
Nogmaals waxs, hier zul je niet veel niet Hip-Hop liefhebbers vinden. Deze topic spreekt alleen maar de Hip-Hop heads aan. Denk je echt dat de mensen die elke dag op tv rappers als 50 Cent (natuurlijk hij) het gevoel hebben van: ''Hm, ik moet me toch echt eens wat meer in Hip-Hop verdiepen.''

Dan hou je deze nutteloze topic toch lekker in stand en verander je daar niks aan, zal mij een worst wezen.

Social_Mask
Ik vind dit verre van nutteloos. Ik denk dat er hier heus wel mensen bij zitten die een nummer gehoord hebben en nieuwsgierig zijn geworden naar meer. Iig ik wel.

ZULLEN WE maar verder gaan?

Ja maar jij bent al iemand die Hip-Hop luistert. Ik vind het gewoon triest om te lezen dat iemand als Onderhond die hier braaf elke dag zijn mening verkondigd vandaag aangeeft dat er alleen maar troep wordt gepost. Ik vind het triest hoe mensen misbruik maken van deze topic door hun favoriete nummertje te posten, hoe mensen hun kennis bevestigd willen zien worden en erop geilen een hoog stemgemiddelde voor hun liedje te krijgen. Ik vind het triest dat deze topic niks bijdraagt aan dit subforum en het forum in ze geheel. Ik vind het triest dat 90% van de mensen die Hip-Hop luisteren klagen over te weinig erkenning voor het genre en op deze manier alleen maar en bijdrage leveren aan deze ontwikkeling en het in stand houden. Ik vind het triest dat mensen hun wekker op kwart voor 5 zetten om als eerste een linkje te kunnen dumpen. Maar bovenal vind ik het triest dat dit een topic zou moeten zijn gericht op mensen die over het algemeen geen Hip-Hop luisteren maar weer een Hip-Hop onder-onsje dreigt te worden.

Social_Mask schreef:
Deze topic spreekt alleen maar de Hip-Hop heads aan.

Da's dan erg jammer, maar welk nut dient dit topic dan nog ? Kan je het evengoed sluiten en een ander topic met een correctere naam aanmaken.

Ik denk dat er op deze site nog wel een aantal mensen te vinden zijn die best openstaan voor hip-hop maar niet goed weten waar te beginnen.

Er is niks mis met een paar sterke vertegenwoordigers van subgenres te plaatsen, maar dit topic mist wmb wat variatie en echte "binnentrekkers".

Ik vind het gewoon triest om te lezen dat iemand als Onderhond die hier braaf elke dag zijn mening verkondigd vandaag aangeeft dat er alleen maar troep wordt gepost.

Zo sterk zou ik het nu ook weer niet willen stellen, alleen ontbreken een beetje de nummers waar ik echt achter zou gaan. Ik mis ook een beetje de input van een BoordAppel, mensen die iets beter op de hoogte zijn van wat er in de marges van hip-hop afspeelt. Via zulke wegen wordt je toch ook makkelijker een genre ingetrokken.

Social_Mask
Tuurlijk zijn er mensen die openstaan voor Hip-Hop, maar laten die zich dan horen? Ik denk het niet hoor. Hoe kunnen wij hun nou lokken? Gratis Radiohead album ofzo? Kijk, ik begrijp jullie punt echt wel (creatief gebracht waxs ) maar hoe, en zeg me hoe, kunnen we ervoor zorgen dat de niet Hip-Hop luisteraars hier gaan komen.. Daar kunnen wij niks aan doen, tenzij ze dat zelf willen. En ik zei al, ik vind dit totaal geen nutteloos topic (we kunnen trouwens ook gwn de naam veranderen) maar de doel die jullie voor ogen zien is behoorlijk moeilijk te bereiken als andere hier niet naartoe komen. We kunnen wel proberen allerlei verschillen Hip-Hop/Rock etc. nrs te plaatsen, maar ik denk niet dat dat veel nut heeft. Want er komt hier volgens mij toch geen ene rockfan op af.

Social_Mask
We kunnen het natuurlijk wel altijd proberen..

Social_Mask schreef:
We kunnen het natuurlijk wel altijd proberen..

Hehe, duurt even.

Social_Mask
Tja we wachten wel, maar dan moet jij degene zijn die zo'n nummer gaat plaatsen hé.

Want er komt hier volgens mij toch geen ene rockfan op af.

Makkelijk is het zeker niet, je bent zo'n mensen ook redelijk snel kwijt als je binnen de week niet wat gepost hebt wat hun interesse trekt.

Heb het metal topic ook even gevolgd maar daar kwamen ook alleen maar dingen voorbij die ik reeds associeerde met metal en dus niet boeiend vond.

Bij hip-hop heb ik mijn doop al gehad, daarom dat ik nog steeds dit topic zoveel mogelijk probeer te volgen. Ik kan me inbeelden dat mensen die erg weinig met hip-hop hebben hier nog niet teveel gevonden hebben om hun mening bij te draaien.

Net als ikzelf ooit gedaan heb voor het electronic genre heeft BoordAppel ook ooit een mooie poging ondernomen. Kan me niet inbeelden dat er met gebundelde krachten geen betere lijst kan samengesteld worden.

waxs schreef:
Ik heb ook sterk het een gevoel dat het een wedstijdje is wie de meest onbekende artiest of grootste klassieker kan posten).
Heb 'tzelfde gevoel, maar ik vind dan juist wel dat juist onbekende artiesten hier wel gepost moeten worden ('maak kennis met hip-hop'). Ik snap je punt over het 'post de meeste onbekende artiest' - maar aan de andere kant is wat onbekends ook leuk. Misschien is het beter om 't gemiddelde af te schaffen, want zo durven mensen ook wat alternatievere (/instrumentaal) hip-hop aan te raden.

Persoonlijk denk ik dat nummers als deze (voorbeeld) wel in trek kunnen vallen. De lijst die door Onderhond was gepost van BoordAppel had ook absoluut een aantal nummers erin staan die wel potensieel zouden kunnen hebben.

Social_Mask
Misschien is dat een ideetje jah, ik wou namelijk ook instrumental Hip-Hop plaatsen, jah Ik voel situaties aan
Maar eerst even aandacht gaan trekken !

Wat waxs en onderhond duidelijk verwarren is dat 'onbekende' Hip Hop niet perse hetzelfde is als 'afwijkende, experimentele Hip'. Het kan wel maar hoeft lang niet altijd, ik post net iets van Justin Warfield je kan moeilijk zeggen dat het erg bekend is. De stijl is misschien wel bekend dat is iets anders. Tot nu toe is de behoefte hier schijnbaar niet erg groot geweest experimentele hip hop te plaatsen. Tot nu toe zijn er ook weinig mensen van andere genres hier te vinden. Het meeste wat overgens geplaatst is is heel toegankelijk voor mensen die bv. van Jazz of Soul houden. Dat je perse alle hoeken uitsluit vind ik onzin. Wat jullie niet moeten vergeten is dat deze topic naar kopie is van de jazz en R & B topic waar ook vooral de mainstrreamclassics aan bod komen.

Overgens Onderhond, ik heb jou nergens hier zien reageren met welke kant van de hiphop jij wel goed vind. Mensen kunnen dat natuurlijk niet ruiken. Als jij bv. enig verzoek had geplaatst over welke richting je wat wilde horen, dan is niemand daar te beroerd voor dat verzoek te negeren. Ik zal wel een nieuwe topic maken die meer ruimte heeft voor experimentele Hip Hop.

Ik verwar helemaal niet onbekend met experimenteel? Waar doe ik dat dan, er zijn juist andere gebruikers die deze conclusies, zoals jij nu ook weer met je reactie dit weet op te maken uit mijn verhaal. Ik doel op het feit dat de muziek mensen die normaal geen Hip-Hop luisteren moet kunnen aanspreken, en het dus "niet" een doorsnee Hip-Hop geluid moet hebben. Wat Revo hier duidelijk wil laten zien is dat hij mijn papa wil spelen zonder zich te verdiepen in mijn argumenten, dus kap met zulke domme beschuldigingen want daar zit ik niet op te wachten.

En bij welke muziek is niet doorsnee, de afwijkende muziek toch? Dit blijft vragen om de bekende weg natuurlijk. Je ziet overgens weer dingen die nergens op slaan. Ik probeer helderheid in de discussie te krijgen want erg duidelijk wordt het er niet op zo.

Ik raad je aan maar eens met voorbeelden te komen van tracks die genoemd zouden kunnen worden. Je noemde zelf al instrumentale tracks dat is niet iets wat zo maar als doorsnee geassocieerd wordt.

Revo schreef:
En bij welke muziek is niet doorsnee, de afwijkende muziek toch? Dit blijft vragen om de bekende weg natuurlijk.

Dat maak jij eruit op, ga er nou nog maar een keer rustig mijn verhaal doorlezen. Ik zal je een handje helpen en mezelf citeren: "Ik doel op het feit dat de muziek mensen die normaal geen Hip-Hop luisteren moet kunnen aanspreken."

Gast
geplaatst: vandaag om 09:44 uur

geplaatst: vandaag om 09:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.