MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / MC's die je helemaal niet voelt...

zoeken in:
Jay-Z, Kanye West, Talib Kweli, Lupe Fiasco, Madlib, Common

Harco
raffael77 schreef:
(quote)

Toch nog iemand die Wu een keer aanhaald. Ik deed het ook maar gingen ze direct zeuren

Och, jongetje toch. Niet huilen.

Hahaha

Ach ja, je krijgt al kritiek hier als Lupe Fiasco je niet ligt. Ieder zijn eigen mening.

Eric B, ligt mij duidelijk niet zo goed, de albums zijn voor mij voornamelijk zo goed door Rakim.

In NL valt mij Blaxtar vies tegen en de solo albums van 0118-vier met name die van Neger R. De Vries.

Harco
Ik vind Lupe Fiasco ook niks, maar dat is ook omdat het totaal niet mijn stijl is.

raffael77
Harco schreef:
(quote)

Och, jongetje toch. Niet huilen.

Dat laat ik wel aan jou over, OK

Rhythm & Poetry schreef:

Eric B, ligt mij duidelijk niet zo goed, de albums zijn voor mij voornamelijk zo goed door Rakim.

Daarom rapt Eric B ook niet maar produceert hij. En het forum gaat over MC's.

raffael77
Foutje, maar kan gebeuren al moet ik zeggen dat ik het wel grappig vind.

Social_Mask schreef:
Rakim ook nog. In de periode van Paid in Full vind ik hem niet echt goed, maar pas begin '90

Ik had hem moeten qouten het was ^^^^hier^^^^ nog een late reactie op. Ik vind dat het album zo sterk is door Rakim, de producties van eric b vind ik persoonlijk minder sterk. Maja ieder zijn mening. Back on Topic, ik houd in het algemeen niet van het rauwe van dmx, m.o.p. & Onyx. Ookal hebben ze wel allemaal minimaal een leuk album gemaakt. Albums die ik wel leuk vind en af en toe opzet:

DMX - It's Dark and Hell Is Hot (1998)
Onyx - Bacdafucup (1993)
M.O.P. - To the Death (1994)

Albums die daarna kwamen vond ik beduidend minder.

Mayne
Begrijp het aantal berichten hier die Lupe aanhalen niet. Hij is geen slechte MC, daar is gewoon geen discussie over mogelijk. Wat ik wel kan begrijpen, is dat het je stijl niet is.

rico-bballer
Wil je zeggen dat GZA mf doom en common wel slechte mc's zijn? Ht gaat er hier juist om wie jouw niet ligt.

Mayne schreef:
Hij is geen slechte MC, daar is gewoon geen discussie over mogelijk.
Hoezo is er geen discussie mogelijk ? Ik vind hem namelijk wél behoorlijk slecht.

SinX
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Hoezo is er geen discussie mogelijk ? Ik vind hem namelijk wél behoorlijk slecht.

Idem.

Oh, ik bedacht me er laatst nog een, Murs. Ik heb er tot nu toe bar weinig aangevonden, terwijl hij over het algemeen hier best gewaardeerd is.

raffael77
Mayne schreef:
Begrijp het aantal berichten hier die Lupe aanhalen niet. Hij is geen slechte MC, daar is gewoon geen discussie over mogelijk. Wat ik wel kan begrijpen, is dat het je stijl niet is.

Ik weet niet wat voor stripverhalen jij leest maar Lupe is echt geen mc maar gewoon soort van Lil Wayne figuur die ook graag iets wil doen in muziek.

Relax
Mayne schreef:

Hij heeft goede momenten en dat kom je heel soms tegen in 1 nummer van het hele album.
Dat is niet goed genoeg voor een rapper.

Oeps ik startte toch echt een discussie hier.

Mayne
Ik begrijp nog steeds niet hoe je hem een slechte MC kunt vinden. Hij brengt idd weinig tot niets vernieuwends, is zeker niet werelds beste/meest revolutionaire rapper, maar aan zijn kwaliteiten ontbreekt echt niet veel.

Common en Kweli, zijn allebei ook erg goede MC's, maar je houdt van ze of niet. Zo is het ook bij Lupe. Ik begrijp niet dat je gebrek aan kwaliteit kunt zien bij deze drie rappers. Ze rappen gewoon goed, dat het je stijl niet is, oke.
En Lupe met Lil' Wayne vergelijken is het belachelijkste wat ik deze week heb gehoord, vergelijk elk willekeurig nummer van Lupe met bijvoorbeeld "Fireman" van Weezy en je begrijpt wat ik bedoel.

raffael77
Lupe is net zo'n geld gierige gek.
Een smaus zonder rapvaardigheden.

Ik had het over stripverhalen en daar bedoel ik mee aan welke zeide jij staat. Aan de kant van Underground of original hiphop heads of Commerciele bagger zooi zoals Common(zeker nu de tijd), Kanye West, Lupe, Wayne, Dre & Snoop en meer van dat soort onzin.

Mayne
Aan beide kanten. Ik ben sowieso geen hardcore hiphop fan. Ik luister meer naar klassieke rock/folk.
Maar enkele hedendaagse rappers die ik wel kan waarderen zijn idd Kanye (Graduation niet echt, maar College Dropout blijft een klassieker imo), Lupe (geldgierig? ) , Mos Def, Common en Nas.

Van de oude hiphop ken ik enkel wat losse nummers, zoals van Eric B & Rakim, Souls of Mischief, NWA, etc. Ben er nog niet aan toe gekomen om wat albums te downloaden, maar vind het wel vette muziek.

Mayne schreef:
Ik begrijp nog steeds niet hoe je hem een slechte MC kunt vinden. Hij brengt idd weinig tot niets vernieuwends, is zeker niet werelds beste/meest revolutionaire rapper, maar aan zijn kwaliteiten ontbreekt echt niet veel.

Common en Kweli, zijn allebei ook erg goede MC's, maar je houdt van ze of niet. Zo is het ook bij Lupe. Ik begrijp niet dat je gebrek aan kwaliteit kunt zien bij deze drie rappers.
Ben ik 't wel mee eens. Lupe is niets echts bijzonders, maar hij brengt zo nu dan wel lekkere nummers uit

En raffael77, probeer het voor één keertje wat minder zwart wit te zien. Ik zal niet ontkennen dat Common, Kanye en Lupe aan de commerciële kant zitten, maar f*ck dat, het betekent niet dat ze meteen 'bagger zooi' zijn. Het is NIET zo dat als je van underground houdt (waaronder ik) je meteen al het commerciele moet haten. Sterker nog, ik vind dat bijv. Kanye en Lupe een verfrissing zijn in het commerciële rap-circuit (als tegenstelling tot de 'gangsta'-meuk als 50ct enz.).

raffael77
Ik zie het niet zwart op wit. De La Soul & Beasty Boys zijn voor mij de enige commerciele gasten die het goed doen. Ze hebben hun sound en stijl gehouden die ze altijd hadden.

Kanye is gewoon een arrogante kwast die denkt dat hij de beste is.
In zijn R&B stijl is hij cool maar onder de hiphop is hij erg zwak.
Hij praat nu meer omdat J Dilla dood is. Hij wilde gewoon zoals hem zijn en dat is hem niet gelukt.

Zeg nou zelf Chrisseh. Zijn laatste album vol met 80 pop samples omdat hij zo gek van pop is is toch een beetje anti-hiphop.
Hij lijkt vernieuwend maar dat is hij niet.
1 die een hele eigen sound heeft is Timbaland maar is niet edcht mijn ding.

Zwartwit is een groot woord maar waar ken ik dat toch van:

It's not where ya from, but where ya at.

Mayne
Ik kan er geen touw aan vastknopen. Misschien komt dat omdat je bericht vol met nonsens staat.

Ach, raffael77 heeft gewoon een hele directe mening. Of het altijd te begrijpen is is een ander verhaal, maar dat het vaak zwart op wit is valt niet te ontkennen.

raffael77 schreef:
Zeg nou zelf Chrisseh. Zijn laatste album vol met 80 pop samples omdat hij zo gek van pop is is toch een beetje anti-hiphop.
Hij lijkt vernieuwend maar dat is hij niet.
Tja, ik was zelf ook niet echt onder de indruk van z'n laatste, maar hij geeft alsnog een positiever imago (netzoals Lupe) aan de commerciële hip-hop scene. En hij is (zij zijn) wel 'redelijk' vernieuwend in de huidige commerciele hip-hop. Waar mensen doodgegooid worden met gangsta-rap (en daardoor denken dat hip-hop alleen over die standaard onderwerpen gaat) zijn tracks als 'Jesus Walks' (Kanye) en 'Kick, Push' (Lupe), toch redelijk positief - weer eens wat ander soort hip-hop in de toplijsten. Alhoewel ik het ook wel jammer vind dat Kanye grootheidswaanzin heeft, maar als hij leuke muziek maakt, moet dat maar.

raffael77 schreef:

It's not where ya from, but where ya at.

Wordt ook weer tegengesproken he

Fuck where you at kid, it's where you from (Havoc - Right Back At You)

It's not where you're from, not where you at it's where you're going (Sage Francis - Runaways)

raffael77
Conway Twitty schreef:
(quote)

Wordt ook weer tegengesproken he

Fuck where you at kid, it's where you from (Havoc - Right Back At You)

It's not where you're from, not where you at it's where you're going (Sage Francis - Runaways)

Leuk gedaan maar zij zijn beide de weg ook kwijt en vooral Havoc.
Kiest ook liever geld boven goede hiphop. Mobb Deep is ook zeker niet meer van wat het is geweest.

Sage heeft tegenwoordig wel goeie dingen te zeggen maar sinds hij geen nummers meer laat produceren door Joe Beats klinkt hij erg zwak over simpele saaie beats.

Mobb Deep is inderdaad een mooi voorbeeld. Van rappers die commercieel zijn gegaan en flink verzwakt zijn.

rico-bballer
Maar die lijn van Sage is cool . Lijkt toch wel op mijn leefstijl

talib kwali solo meestal
aesop rock soms
lupe , kanye , jayz,blackmilk
del tha funky soms ,

Ik luister met moeite altijd naar MF Doom.
En van Blaxtar had ik ook meer verwacht.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:28 uur

geplaatst: vandaag om 04:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.