MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / MC's die je helemaal niet voelt...

zoeken in:
Same here

Ik heb wel eens naar beide MC's wat geluisterd, maar het zijn toch vooral leuke rappers voor de echte lyric-freaks denk ik

Hypno
Nou MF Doom z,n lyrics worden hier wel erg overschat hoor zo Goed zijn die lyrics van hem ook weer niet.

Relax
Mayne schreef:
Ik begrijp nog steeds niet hoe je hem een slechte MC kunt vinden. Hij brengt idd weinig tot niets vernieuwends, is zeker niet werelds beste/meest revolutionaire rapper, maar aan zijn kwaliteiten ontbreekt echt niet veel.

Daar gaat het niet om.
Zijn teksten zijn vaak zwak, er zitten gaten in.
Je hoord hem ook vaak 1 woord herhalen als de zin niet af geschreven is op de beat.

Canibus en Vinnie Paz. Beide kut stem en te agressieve stijl. Dat ligt me gewoon niet.

edit; Oja Celph Titled ook nog. Ook door zijn stem en domme lyrics. Komt weinig zinnigs uit.

Osiris Apis schreef:
Canibus en Vinnie Paz. Beide kut stem en te agressieve stijl. Dat ligt me gewoon niet.

Ze liggen me beiden ook niet echt, zeer spijtig eigenlijk van die te agressieve stijl, want ik geniet wel van hun teksten en de beats van Stoupe mogen er zeker zijn.

RedLightCityBoy
Vinnie Paz
Slug
Ill Bill
Cage
DMX
Pete Philly

dmx

Talib Kweli (ik voel z'n stem niet)
Common (ook de stem, maar de het wordt de laatste tijd meer genieten van hem )
Eminem (Idem dito )

Arabian Prince, hij was lid van NWA maar ik voel zijn albums echt niet. Veel te saai.

Baby Beesh/Bash heeft bij Dope House goede verses als gastartiest gedropt maar na een soloalbum van hem beluisterd te hebben bleef ik maar bij de albums van SPM waar hij goed op meedeed.

Gangsta Dre zou een van de beste uit Sacramento zijn maar na het album Inner City Poet kreeg ik echt twijfels. Ik heb nu een ander gedownload om te zien of ik me niet vergiste.

Ice-T, ik zie er niet de legende in die iedereen ziet.

Lady of Rage van Death Row. Zelfde verhaal als Baby Beesh

Suga Free, zelfde verhaal als Ice-T, met het verschil dat deze mij irriteerd en veel nummers vernield heeft als gastartiest.

Zagg, de vrouw van Brotha Lynch Hung. Ook van haar kan ik niet genieten, ook niet als gast.

Souljah Boy van de Mo Thugs. Dit is geen grap.

En Keak Da Sneak is gewoon zeer matig.

Oja en Aesop Rock

Harco
Slug
Cage (behalve op dat Nighthawks album)
Necro
Typhoon
Rico
Celph Titled
Madlib

...komen in mij op.

raffael77
Ik begin maar ff met het straatje crap rappers uit het zuiden.

Alle domme rappers zoals lil wayne en soort gelijken.

Ook rappers als Feminem kan ik wel schieten.

Ik luister liever naar Canibus dan dit soort rappers.
Wat ik ook vreemd vind is dat veel Dirty South in hiphop profiel als slechts beschouwen, maar dan toch redelijke underground rappers afkraken lol.

RedLightCityBoy
Dat komt door P Jay het topic opende door te zeggen dat je geen rappers als: Nelly en Mims enzo moest kiezen.

Jay-Z.

Heeft erg veel fans, iedereen loopt er mee weg (niet hier op MM trouwens) maar ik voel hem niet. Zijn stem doet het gewoon niet. Ik vind het wel grappig om eens soms een nummertje op te zetten maar verder ga ik niet. Ik probeerde vorig jaar nog om door The Black Album te komen maar dat ging gewoon niet... Zijn laatste 2 albums kreeg ik wel helemaal af, maar dat was nog vrij teleurstellend. Ik erken zijn legendarische status wel, maar zijn muziek doet me heel weinig.

Ik voel Jay-Z ook niet. En de southside rappers (behalve de underground) is vanzelfsprekend dat je die niet voeld.
Verder voel ik Q-Tip ook helemaal niet. Ik kan die gast gewoon niet meer aanhoren.

Harco
JLjuju schreef:
En de southside rappers (behalve de underground) is vanzelfsprekend dat je die niet voeld.

Haha ja ik weet het misschien een beetje te over een kam geschoren maar grotendeels is het allemaal 1 pot nat in mijn ogen.

Game schreef:
Jay-Z.

Heeft erg veel fans, iedereen loopt er mee weg (niet hier op MM trouwens) maar ik voel hem niet. Zijn stem doet het gewoon niet. Ik vind het wel grappig om eens soms een nummertje op te zetten maar verder ga ik niet. Ik probeerde vorig jaar nog om door The Black Album te komen maar dat ging gewoon niet... Zijn laatste 2 albums kreeg ik wel helemaal af, maar dat was nog vrij teleurstellend. Ik erken zijn legendarische status wel, maar zijn muziek doet me heel weinig.

Ik vind Jay-Z in bepaalde periodes erg goed (94 - 97/01-04).
Hij heeft 3 zeer goede platen afgeleverd, dat zijn Reasonable Doubt, Blueprint, Black Album en daarbij kan ik MTV Unplugged nog eens toevoegen.

Sorry maar ik kan hem vanalles verwijten mar ik voel zijn nummers erg goed. Ik geniet nu zeer van the Black Album. Maar verder gaat het niet om hoe goed "hij wel niet is" maar of Jij hem wel voelt.
Dus ik respecteer je mening.

raffael77 schreef:

Ik luister liever naar Canibus dan dit soort rappers.

Wat bedoel je daarmee? Dat je eigenlijk niet zo graag naar Canibus luistert.
Het klinkt aardig denigrerend.

Rene1979
Ik snap de opmerkingen over Canibus, Vinnie Paz, Celph en Talib niet..... Juist 4 mannen wel zeker in mijn top staan...

Rapper die ik niet voel

Souljaboy
Aesop Rock

Rappers die ik niet kan pruimen, maar die wel muziek maken die niet ver af ligt van wat ik luister?

Onder andere: Vinnie Paz, Aesop Rock, Raekwon, Q-Unique, die kneuzen van Slum Village, John Robinson.

Tja, en ik vind nog veel meer rappers overschat, maar die vallen niet in deze categorie, of ik vind ze niet slecht, maar matig, in plaats van goed. Dit betekent trouwens niet (tja, ervaring dit) dat ik alle bovenstaande rappers slecht vind. Ik heb het bij de bovenste vier gewoon niet op hun stijl. Het slaat niet aan. Hoewel ik Aesop Rock nog wel eens wil proberen.

Slum Village kneuzen? Ik ken nog niet veel van de groep, maar toch wel goed genoeg om te weten dat het geen keuzen zijn. Natuurlijk kun je ze minder of zelfs slecht vinden, maar kneuzen? Ja Rule of D4L (van het wereldnummer Laffy Taffy), dat zijn kneuzen.

RedLightCityBoy
Slum Village kent gewoon 3 top mc's.
T3, Elzhi en Baatin flowen er altijd gruwelijk op los.

Tupac

raffael77
MJ_DA_MAN schreef:
Slum Village kneuzen? Ik ken nog niet veel van de groep, maar toch wel goed genoeg om te weten dat het geen keuzen zijn. Natuurlijk kun je ze minder of zelfs slecht vinden, maar kneuzen? Ja Rule of D4L (van het wereldnummer Laffy Taffy), dat zijn kneuzen.

idd.

Dat is bij mij juist de rapper die ik het meeste voel. Je kan zijn pijn gewoon voelen in zijn teksten. (Voornamelijk dan in het werk voor z'n dood)

grimy_jason
Common, zijn tweede cd uit '94 vind ik alles behalve een classic en verder heeft ie in mijn mening niets bijzonders.
Maar ja nu kunnen we hem natuurlijk onder de noemer "fall off" plaatsen na die laatste cd van hem....

Guru, vind ik een enorm saai rapper....

grimy_jason schreef:
Guru, vind ik een enorm saai rapper....

Inderdaad. Ik snap niet waarom mensen hem zo geweldig vinden. Hij heeft wel goede teksten alleen het lijkt alsof ie de tekst gewoon staat op te lezen. Heel saai ja.

Toch luister ik graag naar Gang Starr door de geweldige Primo beats.

RedLightCityBoy
Als ik aan een rapper denk die rapt alsof hij staat op te lezen dan is het wel...The Game...Guru rapt imo zonder moeite en zijn stem is ook nog eens meesterlijk.

Nee, dat vind ik niet. Hij heeft erg veel emotie in zijn stem en heeft ook vaak andere stemwisselingen. Dat kun je horen op de verschillende albums. Guru rapt bijna altijd hetzelfde.

RedLightCityBoy
Niet echt.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:39 uur

geplaatst: vandaag om 00:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.