MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week

zoeken in:
Ben het album aan het binnenhalen, ben benieuwd!

Zo doods dat het hier is

Ik was je album om eerlijk te zijn helemaal vergeten.

Ik ga hem zo luisteren.

Sorry Fake World. Ik haal het nog wel in allemaal....

Ben hem aan het binnenhalen!

Hele hiphop gedeelte is doods eigenlijk.

tis niets, tis niets, Ik vroeg me alleen maar af of jullie nog leefden

Ik leef ook nog! Maar ben nog totaal niet aan de nieuwe platen uit dit topic toegekomen.

Zullen we bij dit topic dan gewoon maar even een pinkstervakantie houden (morgen is het pinkster toch? ). Dan kan iedereen nog even de albums beluisteren die hij nog niet heeft beluisterd en er een berichtje bij zetten en dan kunnen we daarna weer met een schone lei beginnen.

- Harderwiek
- He$$el_01
- Silky $ Smooth
- nega
- Rene1979
- Dungeon
- Elohim
- MAS
- Colucci_Era
- bennerd
- Fake_world

Wanneer gaan we dit topic weer tot leven brengen?

Ik zal morgen nieuw album plaatsen....

(afbeelding)
Deze keer geen oud album uit het stof vissen, maar een recente plaat van producer Gensu Dean, die van mij duidelijk meer aandacht mag hebben. Het album Lo-Fi Fingahz is afkomstig uit 2012 en is uitgekomen via Mello Music. Op de plaat wordt Gensu Dean bijgestaan door rappers als Large Professor, Brand Nubian, Count Bass D en Roc Marciano. Gensu Dean bakt al zijn beats op een traditionele manier met alleen een SP1200 sampler, en dat is ook duidelijk terug te horen in de productie. Alleen Rene heeft helaas alleen al gestemd op het album.

Gensu Dean - Lo-Fi Fingahz (2012)

Ben benieuwd. Forever klinkt goed in ieder geval.

Forever is best vet! Meisje in de clip is echt geniaal xD

Ik heb deze ooit een keer gedownload, maar weggegooid omdat er nooit naar omkeek. Toch ben ik zeer benieuwd, want een tijdje geleden heb ik hier nog naar gezocht.

MAS
Hmm ik heb nog niet actief meegedaan sinds de herstart. Dit album ken ik toevallig al. Best een tof album vooral die track met Large Pro

Yoehoe

Wat een rust hier hè.

Misschien maar even een zomerstop inlassen om daarna maar weer te bekijken hoe we het verder gaan doen?

Ik zal jouw album na me tentamens (eindelijk) even beluisteren.

Is het misschien een goed idee om dit topic nieuw leven in te blazen. En dan ipv dat er alleen de mogelijkheid is met maximaal 10 die op een album hebben gestemd... Om er ook wat albums die nog toegevoegd moeten worden bij te doen, dit alles om het wat obscuur te houden...

Volgens de oorspronkelijke regels. Mij lijkt dit wel wat... Daar er bijvoorbeeld in BeatSense (PeteSense, jwz) veel mensen zijn die voor een zeker gedeelte ook geïnteresseerd zijn in Hip Hop! Ok, dat was het... Laat maar wat horen ajb

Geinig om dit forum te herontdekken na 8 jaar afwezigheid, blijkt in de tussentijd Pete zich nog te hebben aangemeld. Aan dat e-mail adres te zien hebben we ooit nog veel langer geleden muziek uitgewisseld via msn haha.

Ik wil misschien wel binnenkort wel wat aandragen mocht er geen respons zijn voor dit topic.

Revo schreef:
Geinig om dit forum te herontdekken na 8 jaar afwezigheid, blijkt in de tussentijd Pete zich nog te hebben aangemeld. Aan dat e-mail adres te zien hebben we ooit nog veel langer geleden muziek uitgewisseld via msn haha.

Ik wil misschien wel binnenkort wel wat aandragen mocht er geen respons zijn voor dit topic.

Wacht even, Revo van het Ajax-Netwerk? Tof, btw: mijn smaak toentertijd stond in de kinderschoenen in vergelijking met nu, veel ontwikkeling smaaksgewijs. En eh, ik heb ook wel een album of 2, 3 om aan te dragen...

zaaf
Revo schreef:

doedan

zaaf schreef:
(quote)
doedan

Ik trap wel af met een 2020 album dat in mijn shortlist zat... Net niet gehaald. Erg dope... Casual van the Hieroglyphics kwam dit jaar met een verrassing. Ik vond hem erg nice!

Ik zal voor het gemak een Spotify en een YouTube-link met het album plaatsen:

Big Head Science by Casual on Spotify

Ca$ual- Big Head science - YouTube

Ik ben ook wel fan van een reboot, Silky & Smooth liet het ook al terecht vallen in dit topic. Regels maken niet uit, zo lang het album maar ergens gemakkelijk te luisteren/streamen valt.

bennerd schreef:
Ik ben ook wel fan van een reboot, Silky & Smooth liet het ook al terecht vallen in dit topic. Regels maken niet uit, zo lang het album maar ergens gemakkelijk te luisteren/streamen valt.

Eens. Misschien leuk om in het nieuwe jaar weer op te pakken?

Nou, Silky & Smooth en/of bennerd, ik hoop dat een van jullie meer organisatietalent heeft dan ik en dit op wil gaan pikken. Lijkt me leuk en als er genoeg animo is, zeker ook de moeite waard (maar ik zie maar verrekte weinig mensen hier rondhobbelen)...

ForWhomThePeteTolls schreef:
Nou, Silky & Smooth en/of bennerd, ik hoop dat een van jullie meer organisatietalent heeft dan ik en dit op wil gaan pikken. Lijkt me leuk en als er genoeg animo is, zeker ook de moeite waard (maar ik zie maar verrekte weinig mensen hier rondhobbelen)...

Ik ga hier in de loop van de dag wel werk van maken. Trap jij dan maandag officieel af, ForWhomThePeteTolls?

Ik wil dit jaar ook wel wat meer hip-hop ontdekken.
Laatste jaren ligt het een beetje stil.

Beste ForWhomThePeteTolls / aerobag / Rene1979 / GarnalenPeller / Septua / Delars / Johnny Marr / jordidj1 / Nr.4 / overmars89 / panjoe / Poles Apart / Mausie / waxs / -SprayIt- / shaadiq haynes / bennerd / Bananenwhisky / gweah / 5713Finest / hycine / Koenr / Flipmode90 / Chrisseh / Ernie / niels94 / Glaciers of Ice / dilluhn / soer1988 / LarsHiphop / gerardus / MJ_DA_MAN / mh040 / Bruno_6 / Sjaakspeare / thomzi50 / HipHopHassin / -marco- / Yestsida / Harderwiek / Osiris Apis / zaaf / MAS / Ataloona / g-verwijk / Kos / GijsV / Slowgaze / Ploppesteksel / Boermetkiespijn / Ralph,

Zoals een goed hiphopnerd betaamt, beschouw ik mijzelf altijd als zeer goed ingelicht. Toch moet ik erkennen dat er veel goede hiphop aan mij voorbij gaat. Zeker sinds ik dit topic een tijdje volg.

Het lijkt mij dan ook een leuk idee om dit topic weer leven in te blazen. Aangezien iedereen een druk leven heeft lijkt het mij verstandig om het topic niet onnodig ingewikkeld te maken. De regels die er ooit waren over een maximaal aantal stemmen etc. kunnen wat mij betreft achterwege worden gelaten. Iedereen kan voor zichzelf wel inschatten of een album meer aandacht verdient.

Dit is hoe ik het voor mij zie:

Iedere maandag post iemand zijn/haar Hip-Hop Album van de Week. Uiteraard met een luisterlinkje (of een oldschool ZIP-bestandje in de PM) en een begeleidend verkoopraatje. In de loop van de week luisteren volgers van dit topic het album en plaatsen een stem en/of berichtje bij het album.

Iedereen die mee wil doen kan dit laten weten in dit topic. Volgende week publiceer ik een lijstje en het lijkt mij daarna makkelijk dat nieuwe deelnemers zelf hun naam onder het lijstje zetten.

Bij voorbaat dank!

Hier dacht ik vanochtend nog aan, tof! Ik probeer af en toe een duit in het spreekwoordelijke zakje te doen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:20 uur

geplaatst: vandaag om 00:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.