Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week
zoeken in:
2
geplaatst: 3 april 2021, 08:26 uur
Nr.4 schreef:
Die drumloze trend mag overigens van mij vandaag nog eindigen. Al vind ik best een aantal van de vele MC's die die stijl hanteren erg tof, ben ik blij als er weer meer bangers geproduceerd worden.
Oof, nagel op de kop. Helemaal waar. Ga blij zijn als dat terug wat minder trendy is.Die drumloze trend mag overigens van mij vandaag nog eindigen. Al vind ik best een aantal van de vele MC's die die stijl hanteren erg tof, ben ik blij als er weer meer bangers geproduceerd worden.
2
geplaatst: 6 april 2021, 10:53 uur
Ik vond die Cut Beetlez zeker wel lekker en ben ook vooral op het spoor gezet van die prima The Good People. Hele fijne rappers.
0
geplaatst: 6 april 2021, 11:53 uur
Oh, mag ik? Maar ik heb geen van jullie albums gecheckt, is dat dan wel fair?
1
geplaatst: 6 april 2021, 17:56 uur
Johnny Marr schreef:
De liefhebber komt helemaal in je naar boven in dit topic heh!?

0
geplaatst: 6 april 2021, 18:50 uur
Johnny Marr schreef:
Wat mij betreft wel. En inderdaad een extra goede inzending!

0
geplaatst: 6 april 2021, 19:15 uur
zaaf schreef:
hohoho niet zo snel, denk er nog even over na!
hohoho niet zo snel, denk er nog even over na!
Is goed, ik drop morgen wat!
0
zaaf
geplaatst: 6 april 2021, 19:16 uur
jij bent een snelle denker! had ik je mijn complimenten al gegeven?
4
geplaatst: 6 april 2021, 20:45 uur
Ik ga voor een recenter werkje:
https://www.musicmeter.nl/images/cover/786000/786998.jpg?cb=1590607171
$ilkMoney - Attack of the Future Shocked, Flesh Covered, Meatbags of the 85 (2020)
Zie m'n eerste bericht bij het album maar ofzo. Niet op slapen.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/786000/786998.jpg?cb=1590607171
$ilkMoney - Attack of the Future Shocked, Flesh Covered, Meatbags of the 85 (2020)
2
geplaatst: 6 april 2021, 22:24 uur
Na mijn flauwe opmerking meteen maar weer eens opgezet, al was het maar om de inbrenger te waarderen en respecteren. 
Even inkomen, de eerste track is vrij intens. Daarna een lawine aan woorden, een heel verhaal met een ietwat haastige delivery. Elke track heeft een beetje hetzelfde recept, er is geen chorus bij. Het gaat allemaal snel en er blijft weinig adem over. Ik word er een beetje zenuwachtig van, maar de vaak relaxte muziek als achtergrond en de duur van het album heffen de heftigheid wat op. This One's a Doozie is weer even heel gespannen, maar daarna is het weer genieten van lome beats en veel, heel veel verhaal. Ik ga de teksten er nog even bijpakken en deze de komende week een paar kansen geven, de eerste luisterbeurt laat bij mij wisselende gedachten achter. Al met al wel wat beter dan op basis van de naam en hoes gedacht. Leuke inbreng!

Even inkomen, de eerste track is vrij intens. Daarna een lawine aan woorden, een heel verhaal met een ietwat haastige delivery. Elke track heeft een beetje hetzelfde recept, er is geen chorus bij. Het gaat allemaal snel en er blijft weinig adem over. Ik word er een beetje zenuwachtig van, maar de vaak relaxte muziek als achtergrond en de duur van het album heffen de heftigheid wat op. This One's a Doozie is weer even heel gespannen, maar daarna is het weer genieten van lome beats en veel, heel veel verhaal. Ik ga de teksten er nog even bijpakken en deze de komende week een paar kansen geven, de eerste luisterbeurt laat bij mij wisselende gedachten achter. Al met al wel wat beter dan op basis van de naam en hoes gedacht. Leuke inbreng!
3
geplaatst: 7 april 2021, 12:31 uur
White People Don't Clean Their Chicken
https://lh3.googleusercontent.com/-s2dWwcctPxU/YCaEoQ_YFkI/AAAAAAAAFSU/m8vRl6fXR1klGTaZMG1yVh9jf4Y6p_RegCLcBGAsYHQ/offended.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-s2dWwcctPxU/YCaEoQ_YFkI/AAAAAAAAFSU/m8vRl6fXR1klGTaZMG1yVh9jf4Y6p_RegCLcBGAsYHQ/offended.JPG
0
geplaatst: 7 april 2021, 23:03 uur
Johnny Marr schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Ik pas op zijn Johnny Marr's voor dit album.
2
geplaatst: 9 april 2021, 11:22 uur
Ik vind het verrassend goed. Het doet mij erg denken aan Jay Electronica. Ik ben het wel eens met -SprayIt- dat elke track hetzelfde recept is, maar zijn flow en delivery vind ik juist wel tof. Ik weet trouwens niet of ik dit wel mag luisteren als witte man...
1
zaaf
geplaatst: 9 april 2021, 15:06 uur
Ik vind m ook erg lekker. Gepassioneerd, inhoud moet ik nog checken (waar maakt ie zich nou zo druk om?) met een druggy en toch melodieuze omlijsting. En toch mis ik de drums op den duur.
1
geplaatst: 9 april 2021, 15:47 uur
Ik vind het teveel een Griselda-vibe hebben zonder de agressieve ondertoon. Ik voel dit niet zo, de beats zijn me niet echt op het lijf geschreven... Dit wordt hem niet voor mij!
1
geplaatst: 9 april 2021, 19:06 uur
Goeie titel ook wel. Goeie songtitels ook trouwens haha.
Album klinkt trouwens best prima.
Album klinkt trouwens best prima.
1
Rene1979
geplaatst: 9 april 2021, 20:48 uur
Gaan hem nu luisteren. Ben meteen de anderen ook aan het checken.
1
geplaatst: 9 april 2021, 20:54 uur
#45 in mijn Top 50 van 2020. Vind het behoorlijk goed te pruimen. Loop overigens behoorlijk achter in dit topic. Volgende week een weekje vrij, dan kan de schade worden ingehaald.
0
geplaatst: 9 april 2021, 22:12 uur
Silky & Smooth schreef:
Cut Beetlez - What Beetlez?
Prima plaat waar de hiphop passie goed te horen is en eigenlijk alles van de plaat wel goed in elkaar zit. Toch weet mij helaas niet te overtuigen en krijg ik nergens echt een enthousiast gevoel bij dit album. Misschien zijn het de verschillende MC's, of de DJ kunsten die ik niet per se kan waarden. Ik verwacht het ieder geval niet nog een keer op te zetten. Rolling with Guilty is overigens wel echt een heerlijke banger, die ik verwacht nog wel eens te gaan draaien!Cut Beetlez - What Beetlez?
0
geplaatst: 9 april 2021, 22:37 uur
Wat vind je eigenlijk van The Good People? Zelfde straatje, stukje beter nog imo.
0
geplaatst: 9 april 2021, 23:16 uur
Eerlijk gezegd nooit een album van gecheckt. Wel eens een EP en wat nummers van Esmkee beluisterd, waar ik erg goed van kon genieten. Ga eens wat van The Good People beluisteren binnenkort, thanks voor de tip!
5
geplaatst: 10 april 2021, 09:46 uur
Album van $ilkMoney is op zich niet onaardig.
De man kan echt wel rappen maar de producties zijn niet helemaal mijn ding. Op een gegeven moment ging het meer los en zat ik er wat lekkerder in maar dat bleek omdat Spotify automatisch was overgegaan op een eerder album van hem.
De man kan echt wel rappen maar de producties zijn niet helemaal mijn ding. Op een gegeven moment ging het meer los en zat ik er wat lekkerder in maar dat bleek omdat Spotify automatisch was overgegaan op een eerder album van hem.
* denotes required fields.