MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop

zoeken in:
0118-Vier. De rest is overbodig .

Door Merg & Brain van Brainpower is ook aight.

FightForMore
Alle albums van de Stropstrikkers.

Je kunt ook De Voorbode van Spoken Words proberen. Dat is een mateloos ondergewaardeerd, of beter gezegd: genegeerd, album. Verder zijn ook de platen van Steach & Dobleye de moeite waard en wil ik ook Kwaad Tegen Kwaad van Nul7Negen nog even noemen.

Dingen die ik zelf niet bijzonder vind, maar wel breed gewaardeerd worden, zijn bijvoorbeeld: Dret & Krulle, Diggy Dex en Engel.

En ik heb hem origineel (Spoken Words) omdat Raffael stiekem best wel een held is .

niels94 schreef:
Ik ben sinds kort naar Nederlandse hip-hop gaan luisteren, vond eerst de taal maar niks, maar ben er sinds ik Typhoon heb geluisterd aan gewend. Kan nu erg genieten van Typhoon, Fresku, Zwart Licht en Opgezwolle. Heeft iemand nog een paar Nederlandstalige rappers/groepen die ik moet checken? Vind de goeie Nederhop toch wel erg fijn eigenlijk, maar omdat ik totaal niet in dat genre bekend ben weet ik het niet zo heel goed te vinden. Ik wil Winne en Jawat! nog proberen, maar iemand nog andere tips? Thanks.

Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Stapler's Nederhop Top 50
Mijn Top 50 Nederhop toentertijd .

Hartelijk bedankt allemaal, hier kan ik zeker wat mee

toris
sowieso ook Zo Moeilijk

MAS
Als je zo Moeilijk gaat checken raad ik hun eerste tape/album aan.

En hun tweede .

MAS
Mwaah die vind ik persoonlijk wat minder. Heb hem nooit echt goed gevonden. Vind ZM de laatste tijd wel weer dope komen.

Kleine Jay - 3 Tekens van het zijn.
Beat is van Kno (Graveyard).

en hij is bezig met een solo-mixtape.

MAS
Sjaakspeare schreef:
Je kunt ook De Voorbode van Spoken Words proberen. Dat is een mateloos ondergewaardeerd, of beter gezegd: genegeerd, album.
Die naam kwam ik de laatste tijd een paar keer tegen. Ben er eigenlijk wel benieuwd naar. Waarmee is het te vergelijken?

Ik snap echt niet waarom deze man zo populair is.

Ik wel . Ik lach mij kapot .

1:24

MAS
Ik vind Polski vaak ook wel grappig. Vind Kapoole Machien wel leuker.

MAS

Leuk nummer vooral Cartes komt dope . Laatste scene is van hun optreden bij DVD, Was wel vet toen ze dat nummer live deden.

MAS
Al lang niet meer gehoord maar zeker een dope track. Voor mij is dit een klassieker.

FightForMore
Idd, een dope track. Stropstrikkers was één van m'n eerste Nederlandse hip-hop groepen die ik ooit gehoord heb en ze blijven hard. Jammer dat ze gestopt zijn.

Is dat nou een referentie aan "Protect Ya Neck"?

Geen idee, vond 't wel een dope track.
Gasten waren enkele jaren geleden op mijn schoolfeest

FightForMore
Slowgaze schreef:
(quote)

Is dat nou een referentie aan "Protect Ya Neck"?

De Stropstrikkers zijn zwaar geïnspireerd door de Wu-Tang Clan, vooral de beatmaker (Klaas Vaak). En Bedek Je Nek is de deftige vertaling van Protect Ya Neck, en niet 'Bescherm Je Nek', dus het is idd een referentie er naar.

Kijk eens, dat wilde ik weten.

Terug naar 1999! 033

De Fusie federatie - 't Laatste woord

Check de rest van ze ook ff, Alweer 11 jaartjes oud. Fakking geniaal album.

Improvision
'Presenteerd' moet 'Presenteert' zijn.

That is all.

True, Ik sms m ff,
Haha thanks

MAS
alexander-r schreef:
Geen idee, vond 't wel een dope track.
Gasten waren enkele jaren geleden op mijn schoolfeest

Wtf? Lijkt mij het beste schoolfeest ooit.

Wij moesten het doen met Ali B . Ben toen ook niet gegaan .

Gast
geplaatst: vandaag om 15:32 uur

geplaatst: vandaag om 15:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.