MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop

zoeken in:
Premier Changed My Life staat op de Luisterpaal.

FightForMore schreef:
Idd, een dope track. Stropstrikkers was één van m'n eerste Nederlandse hip-hop groepen die ik ooit gehoord heb en ze blijven hard. Jammer dat ze gestopt zijn.

gaan door hoor, alleen zonder Jaemel

Moderator-edit: de volgende zes berichten zijn hierheen verplaatst vanaf het album Winne - Winne Zonder Strijd (2009).

Wat een schande van mij zeg, heb Winne eigenlijk pas sinds vrijdag ontdekt. Toch vind ik nu al dat Winne 1 van de beste rappers van Nederland is.

Mijn top bestaat op het moment uit:
1. Zwart Licht
2. RB Djan
3. Winne
4. Fresku
5. Hef

Verder nog wat artiesten met goede singles zoals: Polski, Dret & Krulle, Kleine Viezerik.

Winne komt toch echt in mijn top 3 omdat zijn beats lekker zijn, hij heeft een goede flow, heeft woorden met kracht (ja, dat kan nu dus ook zonder schelden) + het feit dat hij gewoon over echte dingen rapt , niet over gangsterstyle en alleen voor de fame.

RB Djan + Kleine Viezerik = . Afvalbak van de Nederhop die gasten.

MAS
Ik vind ze allebei wel aangenaam om naar te luisteren. Het zijn niet de beste rappers maar ze hebben "iets" (tegenwoordig noemen ze dat swagger ) Het is alleen jammer dat ze vaak kiezen voor slechte featurings en R&B-refreintjes in hun nummers.

Maar dat die Polski nu zo populair is snap ik écht niet...

Premier Changed My Life staat op Puna, Sticks en Jiggy steken er wel bovenuit zeg.

MAS
Hij heeft humor. Echt goed is hij niet maar ik kan altijd wel om hem lachen.

MAS
Er staan erg veel matige nummers op die tape. Sticks, Tastic, M.O. & Brakko en Jiggy komen wel vet.

Polski vind ik wel grappig om 1 keer naar te luisteren, maar om hem een talent te noemen vind ik wat ver gaan.

MAS schreef:
(embed)

Leuk nummer vooral Cartes komt dope . Laatste scene is van hun optreden bij DVD, Was wel vet toen ze dat nummer live deden.

Cartes doet het hier inderdaad goed, maar mij viel vooral M.O. op. Hij flowt hier heel strak.

MAS
Dat heeft M.O. wel vaker.

Dat hoef je mij niet te vertellen hoor. Ik zette M.O. eens in een top 3 van Nederlandstalige MC's. Tot ontsteltenis van velen hier, overigens. De man heeft aardige tot heel aardige teksten en hanteert klankrijm alsof het zijn duim is.

Een dergelijke boodschap verkondigen en dan met een Nike-rugtas rondlopen: ironisch. Het ontbreekt dergelijke rappers vaak aan de kennis (van hoe het er in de wereld aan toegaat) waardoor ik me er flink aan erger.

Dan kun je net zo goed niks kopen en dood gaan. Tjek jij waar je eten geproduceerd word? Je kleding? Je fiets? Waar de bomen vandaan komen waar je schrift van gemaakt is? Dacht het ook niet.. Onmogelijk.. Je ontkomt er in deze wereld helaas niet aan soms iets te kopen,hebben of krijgen wat door een ongure zaak is gemaakt of verhandeld. Dan mag je toch nog steeds wel rappen wat er aan mis is en beter kan?

Het verschil is dat ik materialistisch ingesteld ben en M.O. doet overkomen alsof hij dat niet is. Ik rap dan ook over de echte bling bling (De Vaas) terwijl M.O. het kapitalisme de schuld weer eens geeft van alle ellende. Beter draagt hij in zijn volgende clip een shirt van Eric Cantona.

Je bekijkt het wel heel zwart-wit. Aan je reactie te merken heb je geen zin in een serieuze discussie.

PS. Ik wil nog steeds me royalties vangen omdat je me beat hebt gejat, dus snel anders stuur ik Bram en Gerard op je ass .

Dit nummer gaat maar in heel beperkte mate over kapitalisme. Eigenlijk maakt hij er maar één opmerking over. Hij haalt echt ontzettend veel dingen aan. Dat doet hij in het kader van het in feite heel abstracte refrein. Juist doordat hij vanalles en nog wat verbindt met de gedeeltelijke onsterfelijkheid van het intellect vind ik dit een erg sterk nummer. Dat is tenslotte een erg boeiend concept.

Stapler schreef:
Je bekijkt het wel heel zwart-wit. Aan je reactie te merken heb je geen zin in een serieuze discussie.

PS. Ik wil nog steeds me royalties vangen omdat je me beat hebt gejat, dus snel anders stuur ik Bram en Gerard op je ass .

Wie is Gerard?

Spong .

Oow dus Bram is niet Pooiertje.

Rhythm & Poetry schreef:
Oow dus Bram is niet Pooiertje.

In z'n vrije tijd wel.

Ja eigenlijk heb je wel gelijk.

Even een vraagje, ik ben wel is toe aan iets nieuws, en aangezien hier aardig wat kenners zitten, iemand wat tips? Ik luister vooral Nas, Opgezwolle, Sticks, de oude albums van Eminem, Jiggy Djé, de oude shit van Winne, Kanye West, Mr. Probz, Zo Moeilijk, Zwart Licht, Typhoon.
Bedankt.

Offtopic berichten verwijderd. Het gaat om Nederlandstalige hiphop.

Dus, wie heeft er tips voor jordkaka?

MAS
D.A.C. - Professioneel Chillen
Fresku - Fresku
DuvelDuvel - Aap-O-Theek
Extince - Binnenlandse Funk
Nul7Negen - Kwaad Tegen Kwaad

101 barz RB Djan, Sticks en Adje:
Link

FightForMore
101 Barz.

Harco
Donis flikt het hem weer.

toris
verassende combinatie, maar wel ok sessie. Wat heb je tegen 101 barz FFM?

Gast
geplaatst: vandaag om 14:04 uur

geplaatst: vandaag om 14:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.