Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop
zoeken in:
0
geplaatst: 5 december 2010, 14:27 uur
FightForMore schreef:
Idd, een dope track. Stropstrikkers was één van m'n eerste Nederlandse hip-hop groepen die ik ooit gehoord heb en ze blijven hard. Jammer dat ze gestopt zijn.
Idd, een dope track. Stropstrikkers was één van m'n eerste Nederlandse hip-hop groepen die ik ooit gehoord heb en ze blijven hard. Jammer dat ze gestopt zijn.
gaan door hoor, alleen zonder Jaemel

0
geplaatst: 6 december 2010, 10:20 uur
Moderator-edit: de volgende zes berichten zijn hierheen verplaatst vanaf het album Winne - Winne Zonder Strijd (2009).
Wat een schande van mij zeg, heb Winne eigenlijk pas sinds vrijdag ontdekt. Toch vind ik nu al dat Winne 1 van de beste rappers van Nederland is.
Mijn top bestaat op het moment uit:
1. Zwart Licht
2. RB Djan
3. Winne
4. Fresku
5. Hef
Verder nog wat artiesten met goede singles zoals: Polski, Dret & Krulle, Kleine Viezerik.
Winne komt toch echt in mijn top 3 omdat zijn beats lekker zijn, hij heeft een goede flow, heeft woorden met kracht (ja, dat kan nu dus ook zonder schelden) + het feit dat hij gewoon over echte dingen rapt , niet over gangsterstyle en alleen voor de fame.
Wat een schande van mij zeg, heb Winne eigenlijk pas sinds vrijdag ontdekt. Toch vind ik nu al dat Winne 1 van de beste rappers van Nederland is.
Mijn top bestaat op het moment uit:
1. Zwart Licht
2. RB Djan
3. Winne
4. Fresku
5. Hef
Verder nog wat artiesten met goede singles zoals: Polski, Dret & Krulle, Kleine Viezerik.
Winne komt toch echt in mijn top 3 omdat zijn beats lekker zijn, hij heeft een goede flow, heeft woorden met kracht (ja, dat kan nu dus ook zonder schelden) + het feit dat hij gewoon over echte dingen rapt , niet over gangsterstyle en alleen voor de fame.
0
geplaatst: 6 december 2010, 10:22 uur
RB Djan + Kleine Viezerik =
. Afvalbak van de Nederhop die gasten.
. Afvalbak van de Nederhop die gasten.
0
geplaatst: 6 december 2010, 11:52 uur
Ik vind ze allebei wel aangenaam om naar te luisteren. Het zijn niet de beste rappers maar ze hebben "iets" (tegenwoordig noemen ze dat swagger
) Het is alleen jammer dat ze vaak kiezen voor slechte featurings en R&B-refreintjes in hun nummers.
) Het is alleen jammer dat ze vaak kiezen voor slechte featurings en R&B-refreintjes in hun nummers.
0
geplaatst: 6 december 2010, 16:09 uur
Premier Changed My Life staat op Puna, Sticks en Jiggy steken er wel bovenuit zeg.
0
geplaatst: 6 december 2010, 16:43 uur
Hij heeft humor. Echt goed is hij niet maar ik kan altijd wel om hem lachen.
0
geplaatst: 6 december 2010, 17:14 uur
Er staan erg veel matige nummers op die tape. Sticks, Tastic, M.O. & Brakko en Jiggy komen wel vet.
0
geplaatst: 6 december 2010, 22:44 uur
Polski vind ik wel grappig om 1 keer naar te luisteren, maar om hem een talent te noemen vind ik wat ver gaan.
0
geplaatst: 7 december 2010, 01:12 uur
MAS schreef:
(embed)
Leuk nummer vooral Cartes komt dope
. Laatste scene is van hun optreden bij DVD, Was wel vet toen ze dat nummer live deden.
(embed)
Leuk nummer vooral Cartes komt dope
. Laatste scene is van hun optreden bij DVD, Was wel vet toen ze dat nummer live deden. Cartes doet het hier inderdaad goed, maar mij viel vooral M.O. op. Hij flowt hier heel strak.
0
geplaatst: 7 december 2010, 17:37 uur
Dat hoef je mij niet te vertellen hoor. Ik zette M.O. eens in een top 3 van Nederlandstalige MC's. Tot ontsteltenis van velen hier, overigens. De man heeft aardige tot heel aardige teksten en hanteert klankrijm alsof het zijn duim is.
0
geplaatst: 7 december 2010, 17:47 uur
Een dergelijke boodschap verkondigen en dan met een Nike-rugtas rondlopen: ironisch. Het ontbreekt dergelijke rappers vaak aan de kennis (van hoe het er in de wereld aan toegaat) waardoor ik me er flink aan erger.
0
geplaatst: 7 december 2010, 18:29 uur
Dan kun je net zo goed niks kopen en dood gaan. Tjek jij waar je eten geproduceerd word? Je kleding? Je fiets? Waar de bomen vandaan komen waar je schrift van gemaakt is? Dacht het ook niet.. Onmogelijk.. Je ontkomt er in deze wereld helaas niet aan soms iets te kopen,hebben of krijgen wat door een ongure zaak is gemaakt of verhandeld. Dan mag je toch nog steeds wel rappen wat er aan mis is en beter kan?
0
geplaatst: 7 december 2010, 18:33 uur
Het verschil is dat ik materialistisch ingesteld ben en M.O. doet overkomen alsof hij dat niet is. Ik rap dan ook over de echte bling bling (De Vaas) terwijl M.O. het kapitalisme de schuld weer eens geeft van alle ellende.
Beter draagt hij in zijn volgende clip een shirt van Eric Cantona.
Beter draagt hij in zijn volgende clip een shirt van Eric Cantona.
0
geplaatst: 7 december 2010, 18:39 uur
Je bekijkt het wel heel zwart-wit. Aan je reactie te merken heb je geen zin in een serieuze discussie.
PS. Ik wil nog steeds me royalties vangen omdat je me beat hebt gejat, dus snel anders stuur ik Bram en Gerard op je ass
.
PS. Ik wil nog steeds me royalties vangen omdat je me beat hebt gejat, dus snel anders stuur ik Bram en Gerard op je ass
.
0
geplaatst: 7 december 2010, 18:50 uur
Dit nummer gaat maar in heel beperkte mate over kapitalisme. Eigenlijk maakt hij er maar één opmerking over. Hij haalt echt ontzettend veel dingen aan. Dat doet hij in het kader van het in feite heel abstracte refrein. Juist doordat hij vanalles en nog wat verbindt met de gedeeltelijke onsterfelijkheid van het intellect vind ik dit een erg sterk nummer. Dat is tenslotte een erg boeiend concept.
0
geplaatst: 7 december 2010, 19:48 uur
Stapler schreef:
Je bekijkt het wel heel zwart-wit. Aan je reactie te merken heb je geen zin in een serieuze discussie.
.
. Wie is Gerard?

0
geplaatst: 7 december 2010, 21:42 uur
0
geplaatst: 9 december 2010, 19:41 uur
Even een vraagje, ik ben wel is toe aan iets nieuws, en aangezien hier aardig wat kenners zitten, iemand wat tips? Ik luister vooral Nas, Opgezwolle, Sticks, de oude albums van Eminem, Jiggy Djé, de oude shit van Winne, Kanye West, Mr. Probz, Zo Moeilijk, Zwart Licht, Typhoon.
Bedankt.
Bedankt.

0
geplaatst: 10 december 2010, 00:22 uur
Offtopic berichten verwijderd. Het gaat om Nederlandstalige hiphop.
Dus, wie heeft er tips voor jordkaka?
Dus, wie heeft er tips voor jordkaka?
0
geplaatst: 10 december 2010, 00:36 uur
D.A.C. - Professioneel Chillen
Fresku - Fresku
DuvelDuvel - Aap-O-Theek
Extince - Binnenlandse Funk
Nul7Negen - Kwaad Tegen Kwaad
Fresku - Fresku
DuvelDuvel - Aap-O-Theek
Extince - Binnenlandse Funk
Nul7Negen - Kwaad Tegen Kwaad
0
toris
geplaatst: 11 december 2010, 13:32 uur
verassende combinatie, maar wel ok sessie. Wat heb je tegen 101 barz FFM?
* denotes required fields.