Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop
zoeken in:
0
geplaatst: 5 november 2010, 09:46 uur
0
geplaatst: 5 november 2010, 17:38 uur
Er komt een album met sticks en duvel. En er komt een album met Rico en Kubus
Vooral rico en kubus lijkt me een geweldige combo!
Bron:
Albums RICO & KUBUS en STICK-N-DUUV in de maak. | Fakkelteitgroep

Vooral rico en kubus lijkt me een geweldige combo!
Bron:
Albums RICO & KUBUS en STICK-N-DUUV in de maak. | Fakkelteitgroep
0
geplaatst: 5 november 2010, 17:49 uur
Rico en Kubus kan wel leuk worden al ben ik eigenlijk helemaal niet zo'n fan van Kubus maar wie weet dat het samen met Rico die natuurlijk geniaal is toch wat wordt.
Sticks en Duvel, tsjaa ik heb eigenlijk helemaal niks met duvel dus verwacht daar ook niet zoveel van aangezien Sticks er met de jaren ook niet beter op is geworden.
Sticks en Duvel, tsjaa ik heb eigenlijk helemaal niks met duvel dus verwacht daar ook niet zoveel van aangezien Sticks er met de jaren ook niet beter op is geworden.
0
geplaatst: 5 november 2010, 18:08 uur
Vast niet. Die heren in Zwolle lijken sowieso geen brede smaak te hebben. Altijd maar samenwerken met de vaste kliek.
Als ze daar toch aan vast willen houden had Rico wel beter kunnen kiezen voor DJ Nikes.
Als ze daar toch aan vast willen houden had Rico wel beter kunnen kiezen voor DJ Nikes.
0
geplaatst: 5 november 2010, 18:08 uur
Jongens (inclusief Delic, maar zonder Kubus) kunnen beter werken aan een Opgeduveld 2.
0
geplaatst: 5 november 2010, 18:09 uur
Kubus vind ik gewoon een degelijke producer. Buitenwesten beschouw ik ook als een classic. Er zijn betere producers maar zijn beats passen perfect bij Rico en Sticks.
@Pascal83 Opgeduveld 2 komt er niet meer. Tenminste niet in die vorm dat hebben ze al 100 x gezegd.
@Pascal83 Opgeduveld 2 komt er niet meer. Tenminste niet in die vorm dat hebben ze al 100 x gezegd.
0
geplaatst: 5 november 2010, 18:12 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Vast niet. Die heren in Zwolle lijken sowieso geen brede smaak te hebben. Altijd maar samenwerken met de vaste kliek.
Ik kan me wel voorstellen dat als je een album wilt gaan maken met iemand je toch ook iets van een klik moet hebben, ik zou iig niet een aantal maanden met iemand in de studio die ik helemaal niet mag. Hopelijk dat Delic zich ooit weer bij Rico en Sticks voegt.
0
geplaatst: 5 november 2010, 18:22 uur
Inderdaad, ben erg benieuwd wat Delic gaat doen. Heb namelijk het idee dat Rico solo echt heel tof kan worden en veel potentie heeft, maar dat het met Kubus vervalt tot een standaard knal album.
0
geplaatst: 5 november 2010, 20:35 uur
Ah, daar gaat de droom van de solo-Rico en Delic combo. Kubus is een aardige producer maar toch wel zeer gelimiteerd in zijn kunnen; zijn beats blijven altijd hetzelfde klinken. Vond Kubus in combinatie met Bang Bang wel goed gevonden, maar Rico heeft andere kwaliteiten die waarschijnlijk beter uit zouden komen dan op Kubus-beats.
Dit alhoewel ik eigenlijk sowieso haast geen nederlandse hip-hop meer luisteren.. ben een beetje over m'n Opgezwolle periode heen
Dit alhoewel ik eigenlijk sowieso haast geen nederlandse hip-hop meer luisteren.. ben een beetje over m'n Opgezwolle periode heen

0
geplaatst: 11 november 2010, 00:38 uur
Yo @ iedereen.
Sorry dat ik het hier post maar wist verder niks anders.
Iemand zin om hier heen te gaan? Ik heb nog 1 kaartje over:

PM mij maar
Sorry dat ik het hier post maar wist verder niks anders.
Iemand zin om hier heen te gaan? Ik heb nog 1 kaartje over:

PM mij maar

0
geplaatst: 11 november 2010, 11:44 uur
Had het ook al gezien. Maar ik ga vanavond naar JMT. Jammer dat het niet wat later begint.
0
geplaatst: 11 november 2010, 15:24 uur
MAS schreef:
Ze zouden toch uberhaupt niet meer samenwerken en hadden een 'conflictje'? Daar zijn ze ook van op terug gekomen?
0
geplaatst: 13 november 2010, 16:32 uur
pascal83 schreef:
Ze zouden toch uberhaupt niet meer samenwerken en hadden een 'conflictje'? Daar zijn ze ook van op terug gekomen?
(quote)
Ja maar ze hebben nadat het "conflictje" was uitgepraat nog meerdere malen aangegeven dat Opgeduveld 2 niet meer komt. Niet meer in de oorspronkelijke vorm althans. Materiaal van dat album is ook al al gebruikt op andere albums zoals Puur Kultuur. Sticks heeft gezegd dat er waarschijnlijk nog wel samenwerkingen komen tussen het Aperotz en Zwolle kamp. Die lijkt er nu te komen met het Sticks N Duuv project.
0
geplaatst: 14 november 2010, 11:51 uur
0
geplaatst: 14 november 2010, 12:01 uur
Daar ben ik opzich wel benieuwd naar. Gikkels is geen supergoede rapper maar hij kan wel leuk uit de hoek komen.
0
FightForMore
geplaatst: 14 november 2010, 12:45 uur
Geen supergoede rapper ? Ik vind het toch de top van Nederland, hoor. 

0
geplaatst: 14 november 2010, 19:55 uur
Geen supergoede inderdaad. Ik vind hem wel een vermakelijke en interessante rapper maar zeker niet de top van Nederland.
0
geplaatst: 14 november 2010, 21:33 uur
Als je in Nederland niet bij de top zit moet je wel echt heel dramatisch zijn.
0
toris
geplaatst: 14 november 2010, 22:39 uur
Ik vind hem zeker wel een leuke rapper, en ik ben dan ook benieuwd naar zijn album. Nu is het alleen nog wachten op het debuut van zijn labelgenoten Dret&Krulle.
0
geplaatst: 14 november 2010, 22:40 uur
Ik ken alleen Doofpot, maar dat vond ik een erg fijn nummer! Dus dat album wil ik nog wel een kans geven.
0
geplaatst: 14 november 2010, 23:06 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Like Robhef

0
geplaatst: 19 november 2010, 11:55 uur
Wat een kutrefrein. Het type refrein dat echt niet past in een hiphopnummer.
0
geplaatst: 20 november 2010, 14:15 uur
Ik ben sinds kort naar Nederlandse hip-hop gaan luisteren, vond eerst de taal maar niks, maar ben er sinds ik Typhoon heb geluisterd aan gewend. Kan nu erg genieten van Typhoon, Fresku, Zwart Licht en Opgezwolle. Heeft iemand nog een paar Nederlandstalige rappers/groepen die ik moet checken? Vind de goeie Nederhop toch wel erg fijn eigenlijk, maar omdat ik totaal niet in dat genre bekend ben weet ik het niet zo heel goed te vinden. Ik wil Winne en Jawat! nog proberen, maar iemand nog andere tips? Thanks.
0
geplaatst: 20 november 2010, 14:25 uur
Ik ben niet van de Nederlandse hiphop maar ik denk dat Zo Moeilijk wel wat voor je is Niels. Verder heeft NuClear Family wel een dope album gedropt en is 0118-vier ook best aan te horen. Kop & Ernst kun je ook checken, maar dat is wel weer hele andere koek. Wellicht mijn favoriete Nederlandse hiphopduo.
0
geplaatst: 20 november 2010, 15:00 uur
Dit zijn allemaal goede albums om mee te beginnen. Alleen deOP is wel oldschool ik weet niet of je dat wel kan waarderen.
Kleine Jay & Cartes - Wie Wat Bewaard
DuvelDuvel - Aap-O-Theek
Winne - Onoverwinnelijk
Jawat - Ut Zwarte Aap
0118-Vier - Flessepost
Raymzter - Rayacties
M.O. & Brakko - Koester
Jiggy Dje - Noahs Ark
Extince - Binnenlandse Funk
Osdorp Posse - Afslag Osdorp
Kleine Jay & Cartes - Wie Wat Bewaard
DuvelDuvel - Aap-O-Theek