MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop

zoeken in:
MAS
De Zieke Zuiden winter sessie bij 101 barz is echt vet! 3 van de beste Nederlandstalige mc's zijn aanwezig: Skenkie, Fresku en Per.Verz. Kleine Jay komt ook vet op de beat van Graveyard.

101BARZ :: Wintersessie 4 - Zieke Zuiden

Met die skenkie kan ik dus helemaal niks. Per.Verz moest ik nog om lachen en Kleine Jay rapt verdienstelijk. Fresku komt wel ongelofelijk hard op die sessie, de eerste 24 keer dat ik zijn verse beluisterde lag ik dubbel.

toris
Ik het allemaal niet veel, maar kleine Jay steekt er bovenuit.

Nieuwe cypher van het VerZet met J.A.E.:

Verloren Zielen. Bonus track: Verloren Zielen | Fakkelteitgroep

En CD van Sillo besteld bij hem zelf, zou vandaag komen, zie hem niet. Maar zal morgen wel komen hoop ik.

MAS
Inderdaad een leuk nummer weer van Sticks.

Die zieke zuiden sessie is echt goed, althans een aantal rappers, die blanke gast valt de eerste verse nog wel mee, maar die tweede is zo verschrikkelijk slecht. Fresku is echt genieten en kleine jay komt ook hard, die laatste beat van kanye wests is natuurlijk ook vet.

Ik vind alle rappers bedroevend slecht op die sessie. Kleine Jay kan nog aardig flowen dus krijgt het voordeel van de twijfel maar de overige rappers (met uitzondering van Fresku) bakken er nog minder van dan een bakker zonder werk.

Wat ik van die sessie heb gezien vond ik ook niet bepaald geweldig op zijn zachtst gezegd (op Fresk na uiteraard).

MAS schreef:
De Zieke Zuiden winter sessie bij 101 barz is echt vet! 3 van de beste Nederlandstalige mc's zijn aanwezig: Skenkie, Fresku en Per.Verz. Kleine Jay komt ook vet op de beat van Graveyard.

Jammer dat Killian gewoon een track van hem doet. Vind hem wel meevallen, Fresku en Kleine Jay zijn wel erg nice!

Stapler schreef:
Hahah, nadat de Frisse geweest is gaan ze opeens met passie rappen, Fresku vermoord iedereen daar alleen de Kleine blijft nog overeind en Killian bloed zachtjes dood. Met andere woorden op Skenkie (die echt leem komt) na ken ik ze niet en wil ik ze niet kennen.

Opmerkelijk dat iedereen hier zo negatief over die sessie is. Ik bedoel voor 101 barz maatstaven is dit classic, niet dat wat zegt, maar toch. Ik vind zelf Per.Verz, Killian, Kleine Jay en Fresku wel goed komen, en ik zie vooral Killian samen met Sillo als de toekomst van de nederhop.

Haha, wat Killian daar doet kan echt niet. Heb continu het idee dat hij gaat huilen omdat het te spannend voor hem is.

Inderdaad, een rapper moet stoer zijn. Shit is madd ill, yo!

En dat is niet wat ik zeg. Maar hij staat daar gewoon erg ongelukkig/verlegen te performen waardoor zijn raps totaal niet geloofwaardig overkomen.

Dan vraag ik me toch echt af wat je punt is? Killian is namelijk geen brag & boaster? Die horen daar te staan met een stoere blik, bontkraag swag, alles. Killian is eerder iemand die zich blootlegt en zich kwetsbaar opstelt, iets wat niet veel mensen überhaupt durven.

Als ik choke op die mic ben ik gewoon zenuwachtig.

Dat hij als een doorweekte zak met aardappelen staat te performen is denk ik het punt dat ik wil maken.

Hmm goed punt, de volgende keer dat ik 101 barz ga kijken zal ik ook rappers vergelijken met diverse soorten groentes om het vervolgens op mume te melden.

pqt
Ik vind die eerste verse van Per.Verz echt heel hard. Komt ie in 2011 nog met een album ofzo?

MAS
Dat zegt hij in die sessie. Als het goed is komt zijn album in maart! Ik vind zijn verse wat minder als normaal. Hij kan nog veel beter! Sowieso het album waar ik het meest naar uitkijk!

pqt
qua Nederlandstalige hiphop voor mij ook inderdaad

MAS schreef:

Oké, die E's van Rotjoch waren altijd al treurig, maar op 6:24 maakt hij het wel heel bont.

Trouwens, alleen Fresku vond ik opvallend. Kleine Jay brengt heel veel energie, maar zijn teksten hebben nog minder inhoud dan een kerstpakket. En wat is die Shock-N-Surprise slecht zeg. Maar wat wil je, met zo'n naam.

Zullen wij een album maken Sjaak? En voor altijd en langer 101Barz overbodig maken?

CD van Sillo vandaag binnengekomen, ziet er professioneler uit dan ik had gedacht, klinkt ook lekker.

MAS
Leuk =8176]interview over Nouveau Riche. (o.a. Polski, Boaz en Steph)

Top 5 Nederlandstalige hiphop:

1. Akwasi ft Sticks & Hef - Jonge Ondernemers
2. Akwasi ft Fresku, Typhoon & Winne - Binnenvetter (Remix)
3. Zo Moeilijk - De Reünie
4. Typhoon ft Sticks - Wind Waait
5. Fresku ft Winne - Nieuwe Dag

MAS
Jonge ondernemers vind ik niks voor de rest wel dikke tracks maar mijn top 5 zou er anders uit zien.

Die beat van Hayzee komt zo ongelofelijk hard. En Hef heeft swagg, hij rapt Akwasi en Sticks er gewoon helemaal uit.

R&P weet beter hoe het zit dan MAS.

BAM!

Zenuwachtige beat van Jonge Ondernemer.
Hef komt sowieso het hardst.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:24 uur

geplaatst: vandaag om 10:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.