Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop
zoeken in:
0
geplaatst: 25 januari 2011, 11:22 uur
Ik zag hem gisteren, samen met Verloren Zielen de beste track van de laatste tijd. 
Edit: 'zag'
Moest 'hoorde' zijn.

Edit: 'zag'
Moest 'hoorde' zijn.
0
toris
geplaatst: 25 januari 2011, 13:52 uur
Het refrein vind ik wat gezapig. Voor de rest wel een aardig nummer.
0
geplaatst: 25 januari 2011, 20:16 uur
MAS schreef:
28 Januari is de releaseparty van zijn mixtape in Dynamo en de 29ste is hij te downloaden!
28 Januari is de releaseparty van zijn mixtape in Dynamo en de 29ste is hij te downloaden!
Was het geen EP?
0
geplaatst: 27 januari 2011, 22:36 uur
0
geplaatst: 27 januari 2011, 23:18 uur
Dat is nou niet echt een voor de hand liggende samenwerking. 

0
geplaatst: 2 februari 2011, 21:16 uur
Zijn hele mixtape is hard, vooral , Een Andere Jongen en Niks Houd Me Tegen.
0
geplaatst: 2 februari 2011, 21:37 uur
Ik irriteerde me wel aan die spelfout in Niks Houd Me Tegen (staat ook zo op de mixtape). Ik weet dat hij dyslexie heeft, maar laat het dan even door iemand checken 

0
geplaatst: 3 februari 2011, 00:17 uur
Zijn mixtape is inderdaad echt goed!
De Jonge Alchemist is ook echt vet.
De Jonge Alchemist is ook echt vet.
0
geplaatst: 3 februari 2011, 13:41 uur
pqt schreef:
Ik irriteerde me wel aan die spelfout in Niks Houd Me Tegen (staat ook zo op de mixtape). Ik weet dat hij dyslexie heeft, maar laat het dan even door iemand checken
Ja, is wel vaker bij rappers idd. Ook heel vaak 'wou' ipv 'wilde'.
Vandaag kwam ik bij de Mediamarkt, liggen er gewoon allemaal Nederhop Cd's:
Fakkelteit, Opgeduveld, Bliksemschicht, Eigen Wereld, Nijmeegse Modo, Colucci Era, No Juju. Heb Eigen Wereld en Nijmeegse Modo meegenomen, Eigen Wereld voor 10 euro en Nijmeegse Modo voor 12. Eigen Wereld is iig een hele mooie uitgave, weet niet of dat een speciale uitgave is? En bij Nijmeegse Modo zijn beide kanten van de Cd zwart.

0
geplaatst: 3 februari 2011, 13:50 uur
pqt schreef:
Ik irriteerde me wel aan die spelfout in Niks Houd Me Tegen
Leuke zin. Nu vraag je jezelf zeker af: waarom? Nou, daarom.Ik irriteerde me wel aan die spelfout in Niks Houd Me Tegen
0
geplaatst: 3 februari 2011, 13:53 uur
Inderdaad, wou het net zelf plaatsen MJ. 
Een fout die veel wordt gemaakt, net als: als ... zijnde.

Een fout die veel wordt gemaakt, net als: als ... zijnde.
0
geplaatst: 3 februari 2011, 15:57 uur
Oh, wou en wilde kan allebei zie ik nu, ik word gebrainwashed op school. 

0
geplaatst: 3 februari 2011, 16:25 uur
Ik zou zelf ook maar wat back-up info zoeken bij vakken als Geschiedenis en Maatschappijleer
. Ook leuk (ahum) wat ze je daar soms wijs maken..
0
geplaatst: 3 februari 2011, 18:28 uur
Onzinnige analyse van de maand. Editie: februari.
Alleen mensen met defecten in hun taalsysteem en mensen die een taal niet tot op moedertaalniveau beheersen, maken fouten die ze zelf niet opmerken. Anders is het geen fout, maar een variatie. En ik neem aan dat rappers geen... versprekingen in hun raps hebben. Hoogstens in een freestyle, maar daar ging het hier helemaal niet over. Dus, laat die rappers lekker onofficieel Nederlands praten. Taalverloedering bestaat niet, alleen taalverandering.
Interessant wordt het met het brainwashverhaal. Jullie identificeren je overduidelijk met rappers. Waar jullie met het ergernisverhaal ageerden voor de normen, ageren jullie met de hersenspoelopmerkingen tegen diezelfde normen. School is heel normatief, en het Plasterkiaanse purisme daarin ervaar ikzelf ook als aanstootgevend. Als opperrelativist ben ik natuurlijk ook een fervent propagator van descriptivisme. Maar met alleen optekenen kom je ook nergens; dat is niet praktisch. En ook al mag het educatieve systeem wat mij betreft wel iets meer richting het beschrijven gaan, is het nu ook echt niet zo vreselijk dat het gigantisch autoritair is, en hersenspoelingen toepast op mensen met 'staatsgevaarlijke denkbeelden' of iets dergelijks.
Dus zoals zo vaak ligt naast de werkelijkheid ook het verstandigste ergens in het midden: doe niet zo moeilijk over het niet navolgen van conventies door anderen, maar ook weer niet te makkelijk, want dan riskeer je maatschappelijke fragmentarisatie. En de meeste rappers hoeven denk ik niet nog meer in de marge van de samenleving te staan. (Hiphop wordt juist almaar centraler.)
Copyright 2010. Onderzoeksbureau Naast de Eiken Kast in het Huis van Sjaakspeare.
Alleen mensen met defecten in hun taalsysteem en mensen die een taal niet tot op moedertaalniveau beheersen, maken fouten die ze zelf niet opmerken. Anders is het geen fout, maar een variatie. En ik neem aan dat rappers geen... versprekingen in hun raps hebben. Hoogstens in een freestyle, maar daar ging het hier helemaal niet over. Dus, laat die rappers lekker onofficieel Nederlands praten. Taalverloedering bestaat niet, alleen taalverandering.
Interessant wordt het met het brainwashverhaal. Jullie identificeren je overduidelijk met rappers. Waar jullie met het ergernisverhaal ageerden voor de normen, ageren jullie met de hersenspoelopmerkingen tegen diezelfde normen. School is heel normatief, en het Plasterkiaanse purisme daarin ervaar ikzelf ook als aanstootgevend. Als opperrelativist ben ik natuurlijk ook een fervent propagator van descriptivisme. Maar met alleen optekenen kom je ook nergens; dat is niet praktisch. En ook al mag het educatieve systeem wat mij betreft wel iets meer richting het beschrijven gaan, is het nu ook echt niet zo vreselijk dat het gigantisch autoritair is, en hersenspoelingen toepast op mensen met 'staatsgevaarlijke denkbeelden' of iets dergelijks.
Dus zoals zo vaak ligt naast de werkelijkheid ook het verstandigste ergens in het midden: doe niet zo moeilijk over het niet navolgen van conventies door anderen, maar ook weer niet te makkelijk, want dan riskeer je maatschappelijke fragmentarisatie. En de meeste rappers hoeven denk ik niet nog meer in de marge van de samenleving te staan. (Hiphop wordt juist almaar centraler.)
Copyright 2010. Onderzoeksbureau Naast de Eiken Kast in het Huis van Sjaakspeare.
0
geplaatst: 3 februari 2011, 18:29 uur
Ik heb geen enkele keer moeten lachen toen ik je bericht las Sjaak. 

0
geplaatst: 3 februari 2011, 20:41 uur
Ja, oké, maar zo'n bijna geaccepteerde contaminatie is natuurlijk veel minder erg dan een d/t-fout. Vooral als je een officiële mixtape maakt, terwijl ik gewoon even binnen 5 seconden een berichtje tik.
0
geplaatst: 3 februari 2011, 20:53 uur
Je hoeft niet opeens moeilijke woorden te gaan gebruiken om het te camoufleren, hoor
. Ik werd er ook eens op MuMe op aangesproken en deed het daarvoor ook altijd incorrect. Maar natuurlijk is het te lachwekkend voor woorden als er zelfs al in de titel een spelfout zit, dan wil ik niet weten hoe erg de muziek zelf is.
. Ik werd er ook eens op MuMe op aangesproken en deed het daarvoor ook altijd incorrect. Maar natuurlijk is het te lachwekkend voor woorden als er zelfs al in de titel een spelfout zit, dan wil ik niet weten hoe erg de muziek zelf is.
0
geplaatst: 3 februari 2011, 21:13 uur
Muziek zelf is aan te raden imo. En contaminatie is gewoon een van de acht dubbelop-fouten die ik moest leren bij Nederlands, might as well use it 

0
geplaatst: 3 februari 2011, 22:14 uur
jordkaka schreef:
, Eigen Wereld voor 10 euro en Nijmeegse Modo voor 12. Eigen Wereld is iig een hele mooie uitgave, weet niet of dat een speciale uitgave is?
, Eigen Wereld voor 10 euro en Nijmeegse Modo voor 12. Eigen Wereld is iig een hele mooie uitgave, weet niet of dat een speciale uitgave is?
Bij de limited edition is het cdhoesje van een soort van (nep) leer. De normale uitgave is een helemaal zwarte jewel case met daarom heen een kartonnen hoesje.
0
geplaatst: 6 februari 2011, 01:58 uur
Tenet naar Sound of the Underground geweest in Tivoli de Helling (in Utrecht), die gast van de stropstrikkers (die hele zwarte), nog cd van gekregen trouwens, was er ook, hele, hele vette avond gehad!
0
geplaatst: 6 februari 2011, 03:16 uur
Jae was tof, die Tastic was ook goed zeg, pff 
Was een heerlijk optreden trouwens, lekkere sfeer enzo!

Was een heerlijk optreden trouwens, lekkere sfeer enzo!
* denotes required fields.