Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop
zoeken in:
0
FightForMore
geplaatst: 6 februari 2011, 22:51 uur
Wat een verkrachting van dat nummer, je ziet dat Fresku het niet serieus nam.
0
geplaatst: 6 februari 2011, 22:55 uur
Waaraan zie je dat dan? Volgens mij nam Fresku het gewoon heel serieus hoor
0
geplaatst: 6 februari 2011, 23:00 uur
Inderdaad als je de aflevering kijkt zie je dat Fresku enthousiast mee doet aan het programma.
0
geplaatst: 8 februari 2011, 01:02 uur
GarnalenPeller schreef:
(embed) Beroepsgeheim
(embed) Beroepsgeheim
Mooie, subtiele beat. De teksten kunnen me ook bekoren, maar qua flow en intonatie brengt de rapper geenszins iets opzienbarends. Muzikaal is hij dus nietzeggend. Dat is jammer, want dat elimineert het merendeel van het potentieel, geboden door die geslaagde beat.
0
geplaatst: 10 februari 2011, 13:08 uur
Ik snap de hype rond hun niet zo echt, ze hebben vaak goeie beats maar ik vind het gewoon slechte mcs, hef heeft wel een goeie flow dat snap ik dan weer wel, maar zijn teksten vind ik maar zwak en vooral altijd hetzelfde... (dag begint goed met ontbijt op bed, rook een dikke en blijf in bed
, mijn shit slaat aan als een lantaarnpaal
wtf )
wtf )
0
geplaatst: 11 februari 2011, 00:16 uur
thgryda schreef:
Ik snap de hype rond hun niet zo echt, ze hebben vaak goeie beats maar ik vind het gewoon slechte mcs, hef heeft wel een goeie flow dat snap ik dan weer wel, maar zijn teksten vind ik maar zwak en vooral altijd hetzelfde... (dag begint goed met ontbijt op bed, rook een dikke en blijf in bed
wtf )
wtf ) 'Hef' is uiteraard bijna 100% subtekst. Dat voel je, of dat voel je niet.
Raptechnisch is de man ontegenzeggelijk briljant met zijn timing, timbre en levering. Maar ook bij de woordkeuze zie je dat bij Hef altijd de inhoud de vorm volgt. Daarom flowt het ook als een dolle. En dan zijn de beats ook nog vaak geniaal.
0
geplaatst: 11 februari 2011, 01:20 uur
In Genres > R&B en Hip-Hop > Rauw rappen: De beste 101 sessies:
Rauw rappen: De beste 101 sessies
Geen rapper kan zich hier verstoppen. Op het matje bij Rotjoch en spitten in de mic.
Ik trap af met een splinternieuwe:
Geen rapper kan zich hier verstoppen. Op het matje bij Rotjoch en spitten in de mic.
0
geplaatst: 17 februari 2011, 03:28 uur
kilowatt schreef:
(embed)
(embed)
Als Zwart Licht Leeroy nu dumpt en deze griet erbij nemen, kan ik bij voorbaat al zeggen dat ik hun volgende album ga waarderen.
En over Hef: zijn flow is inderdaad goed, maar geenszins geweldig. Hij hanteert meestal tergend simpele rijmschema's. Wel zijn zijn metrums doorgaans volledig kloppend. Maar goed, dat wordt weer overschaduwd door de tamelijk mongoloïde teksten. Hef is raptechnisch een mislukte Prodigy-pendant en tekstueel een geslaagde en ongetwijfeld abusievelijke Prodigy-parodie. Waarom ik Prodigy erbij haal? Zie Hefs hoofd. Nee, omdat Prodigy ook de inhoud naar de vorm laat staan. Dat daarmee door hem vaak genoeg samenhangende teksten ten gehore zijn gebracht, maakt hem erg goed. Dat Hef met zijn vormverering maar wat repetitief brabbelt, doet mijns inziens juist af aan zijn vermeende kwaliteit.
0
geplaatst: 17 februari 2011, 09:15 uur
Die Zannilya is wel dope maar ik heb liever niet dat ze bij Zwart Licht gaat. Ik ben wel benieuwd naar een solo ep of zo van haar.
0
geplaatst: 18 februari 2011, 10:40 uur
het Gentse hiphopduo Basta Bla dropt een nieuwe clip samen met die andere Gentenaar Braem
IJSDROOG
Belgische hiphop jawel!
IJSDROOG
Belgische hiphop jawel!
0
geplaatst: 18 februari 2011, 11:55 uur
[quote]Sjaakspeare schreef:
Hef is gevoel en vorm tegenover constructie en kunstmatigheid.
De romantici van de straat voelen dan ook elk woord. Wat voor sommigen op een herhaling lijkt, zullen de heffianen beter weten te duiden omdat zij wél in staat zijn de subtiele net even andere lading van een lettergreep, woord, zin, op te vangen en te genieten.
(quote)
Hef is gevoel en vorm tegenover constructie en kunstmatigheid.
De romantici van de straat voelen dan ook elk woord. Wat voor sommigen op een herhaling lijkt, zullen de heffianen beter weten te duiden omdat zij wél in staat zijn de subtiele net even andere lading van een lettergreep, woord, zin, op te vangen en te genieten.
0
geplaatst: 18 februari 2011, 12:48 uur
Asjeblieft zeg.. 
Die 3 woorden die anders zijn dan in zijn andere nummers.. Daar kick jij dan weer op?

Die 3 woorden die anders zijn dan in zijn andere nummers.. Daar kick jij dan weer op?
0
geplaatst: 18 februari 2011, 14:11 uur
De eerste is een privé-video.
De raps op het tweede nummer:
. Jezus, tenenkrommend slecht.
De raps op het tweede nummer:
. Jezus, tenenkrommend slecht.
0
geplaatst: 18 februari 2011, 14:16 uur
Net deed hij het nog (zal zo wel openbaar worden gemaakt).
Rosco's teksten zijn inderdaad matig, maar wel stijlvol.
Rosco's teksten zijn inderdaad matig, maar wel stijlvol.
0
FightForMore
geplaatst: 18 februari 2011, 21:22 uur
Weer zo'n 'Nederland is net zoals Amerika'-liedje. Zijn inspiratie is zeker weer op.
0
geplaatst: 20 februari 2011, 10:07 uur
Oké dit is een nummer van mij en een maat van me. Samen vormen we het hip-hop collectief Nacht|Lab. Ik ben de 2e rapper in dit nummer, hopelijk vinden jullie het wat. Kritiek is natuurlijk ook welkom..
Hij zal verschijnen onder de naam BMK en ik onder de naam Bok. Enjoy!
0
geplaatst: 20 februari 2011, 10:13 uur
Tuurlijk vind ik echt kei en keihard! 
Nou ben ik ook wel een beetje een ZoMoeilijk groupie

Nou ben ik ook wel een beetje een ZoMoeilijk groupie

0
geplaatst: 20 februari 2011, 12:13 uur
Goeie track Legacy! De beat is echt heel goed, jullie stemmen zijn goed te horen, en ook de lyrics zijn goed. Jij bent wel duidelijk iets beter dan de eerste rapper, maar misschien komt dat omdat ik je stem wat fijner in het gehoor vind liggen.
* denotes required fields.