Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop
zoeken in:
0
geplaatst: 23 maart 2011, 23:24 uur
Tja, Fresku gaat er wel met heel veel overtuiging gevoel in, maar inhoudelijk wordt het wel heel voorspelbaar. De beat is me verder veel te carouselachtig en het refrein veel te gelikt, nergens onderscheidend. Ik moet Ali B overigens wel nageven dat hij beter is geworden. Geen idee hoe dat kan, maar ik kan het niet ontkennen. Winne heb ik altijd slap gevonden. Een soort Henk de cafébaas in zwarte versie en op de microfoon.
0
geplaatst: 24 maart 2011, 18:56 uur
Ik zeg ook niet dat Winne niet kan rappen, ik zeg dat ik hem slap vind rappen. Ik heb nog nooit een vers van hem boeiend gevonden, in ieder geval. Hij kan het, maar daar houdt het ook mee op, als je het mij vraagt. Zijn stem staat me niet zo aan, maar vooral om zijn intonatievaardigheid kan hij me niet bekoren. Wat overblijft is alleen een strakke flow en overschatte punchlines.
0
geplaatst: 24 maart 2011, 19:03 uur
Ik vond hem na Onoverwinnelijk ook erg slap op een paar nummers van Winne Zonder Strijd na.
Toch wel jammer, want hij kan het wel.
Toch wel jammer, want hij kan het wel.
0
geplaatst: 25 maart 2011, 16:56 uur
Ben het verrassend genoeg eens met Sjaak over die track. Heb Winne nooit erg sterk gevonden, Fresku vind ik wel weer goed komen, beetje voorspelbaar, maar nog steeds erg fijn om naar te luisteren. Refreintje is matig maar Ali B verrast zooo erg. Ik heb die track eerst niet gechecked omdat Ali B erbij zat, blij dat ik het nu wel heb gedaan. Vind de beat niet heel erg vet... ben beter gewend van Teemong O.o
0
Maxmus
geplaatst: 25 maart 2011, 17:29 uur
Vind het nummer niet heel speciaal, maar het is niet bepaald slecht.
Maar Ali B blijft wel redelijk irritant puur door het accent, waardoor ik minder geintreseerd raak in zijn teksten.
Maar Ali B blijft wel redelijk irritant puur door het accent, waardoor ik minder geintreseerd raak in zijn teksten.
0
geplaatst: 28 maart 2011, 16:55 uur
Omdat ik dat leuk vind, ook al zijn ze vast niet al te origineel.
Album top 5:
1. Typhoon - Tussen Licht en Lucht
2. Zo Moeilijk - Nieuwe Moves
3. Opgezwolle - Eigen Wereld
4. 0118-Vier - Flessepost
5. Opgezwolle - Vloeistof
Nummer top 10:
1. Typhoon ft. Dinopha - Zendeghi
2. Opgezwolle - De Volle
3. Typhoon & New Cool Collective - Bumayé
4. Zwart Licht - Vanaf Nu / Rauwe Hop
5. 0118-Vier - Licht Uit Spot Aan
6. Zo Moeilijk ft. Akwasi - Codes
7. Typhoon - Zo Niet Mij
8. Opgezwolle ft. Josje & Shyrock - Balans
9. 0118-Vier - Ga Boekeren
10. Fresku ft. Winne - Nieuwe Dag
Ongeveer. That's right, de versie met New Cool Collective vind ik veel beter dan die met The Flexican.
Album top 5:
1. Typhoon - Tussen Licht en Lucht
2. Zo Moeilijk - Nieuwe Moves
3. Opgezwolle - Eigen Wereld
4. 0118-Vier - Flessepost
5. Opgezwolle - Vloeistof
Nummer top 10:
1. Typhoon ft. Dinopha - Zendeghi
2. Opgezwolle - De Volle
3. Typhoon & New Cool Collective - Bumayé
4. Zwart Licht - Vanaf Nu / Rauwe Hop
5. 0118-Vier - Licht Uit Spot Aan
6. Zo Moeilijk ft. Akwasi - Codes
7. Typhoon - Zo Niet Mij
8. Opgezwolle ft. Josje & Shyrock - Balans
9. 0118-Vier - Ga Boekeren
10. Fresku ft. Winne - Nieuwe Dag
Ongeveer. That's right, de versie met New Cool Collective vind ik veel beter dan die met The Flexican.
0
geplaatst: 28 maart 2011, 20:26 uur
Je hoeft in elk geval nog geen bril 
Maar inderdaad. Hoewel Eigen Wereld er vlak achteraan komt. Mijn top 3 zijn de enige 3 Nederhop albums met een 4,5 van mij.

Maar inderdaad. Hoewel Eigen Wereld er vlak achteraan komt. Mijn top 3 zijn de enige 3 Nederhop albums met een 4,5 van mij.
0
geplaatst: 28 maart 2011, 23:24 uur
1. Opgezwolle - Vloeistof
Opgezwolle - Eigen Wereld
0118-Vier - Flessepost
4. Typhoon - Tussen Licht en Lucht
5. Opgezwolle - Spuugdingen Op De Mic
6. Sticks & Delic - Fakkelteit
7. DuvelDuvel - Aap-O-Theek
8. Kubus - Buitenwesten
9. Jawat - Ut Zwarte Aap
10. Brainpower - Door Merg en Brain
Opgezwolle - Eigen Wereld
0118-Vier - Flessepost
4. Typhoon - Tussen Licht en Lucht
5. Opgezwolle - Spuugdingen Op De Mic
6. Sticks & Delic - Fakkelteit
7. DuvelDuvel - Aap-O-Theek
8. Kubus - Buitenwesten
9. Jawat - Ut Zwarte Aap
10. Brainpower - Door Merg en Brain
0
geplaatst: 4 mei 2011, 23:19 uur
Ik heb altijd moeite met Nederlandstalige hip hop.
Niets tegen Vlaams hoor, ik bestel graag m'n frietje bij een goed gevormde blonde Vlaamse snackbarmedewerkster.
Heel de Nederlandse taal vind ik minder
Jouw top 10 daarentegen is lief
Niets tegen Vlaams hoor, ik bestel graag m'n frietje bij een goed gevormde blonde Vlaamse snackbarmedewerkster.
Heel de Nederlandse taal vind ik minder

Jouw top 10 daarentegen is lief

0
geplaatst: 4 mei 2011, 23:34 uur
ah ik heb ook niet veel met Nederlandstalige hip-hop, maar als de beats goed zijn (wat ik bijna altijd vind bij 't hof van commerce)
de jeugd van tegenwoordig vind ik ook nog goed (sommige liedjes)
zijn trouwens de enigste groepen die echt sfeer kunnen brengen volgens mijn vanuit België en Nederland op een festival terwijl bijna niemand hen verstaat. (ik versta eigenlijk beide groepen tamelijk goed, 't hof van commerce perfect want ik ben van die streek)
ik ben trouwens heel blij dat 't hof van commerce een nieuwe cd aan het opnemen is
Haha mijn top 10 lief?
de jeugd van tegenwoordig vind ik ook nog goed (sommige liedjes)
zijn trouwens de enigste groepen die echt sfeer kunnen brengen volgens mijn vanuit België en Nederland op een festival terwijl bijna niemand hen verstaat. (ik versta eigenlijk beide groepen tamelijk goed, 't hof van commerce perfect want ik ben van die streek)
ik ben trouwens heel blij dat 't hof van commerce een nieuwe cd aan het opnemen is

Haha mijn top 10 lief?
0
Rene1979
geplaatst: 5 mei 2011, 00:26 uur
Even voor de hatertjes dit was de eerste Nederhop track waar Extince op verscheen.. Waar velen willen haten op Osdorp Posse en ze niet erkennen als pioniers/grondleggers worden hier op hun plaats gezet. Of je het nou goed vind of niet, heb respect voor de grondleggers van deze stroming.!
0
geplaatst: 5 mei 2011, 01:03 uur
Die kende ik uiteraard al. Erg dope video! Jammer dat er niet zo veel videomateriaal uit die tijd is.
0
geplaatst: 18 mei 2011, 18:26 uur
Damn het contrast tussen def P en Extince is zo groot in turbotaal. Extince is l funky en flowt echt muzikaal. Def P daarentegen rap nog steeds houterig met zijn amsterdamse accent, grondlegger of niet.
0
geplaatst: 18 mei 2011, 18:33 uur
Def P rapt absoluut niet houterig mijns inziens. Hij is af en toe snedig en hij rapt heel snel en verstaanbaar, Extince geeft een wat 'rustiger' tegenwicht mijns inziens. Ze complementeren elkaar wel.
0
geplaatst: 18 mei 2011, 20:23 uur
Haha das de drumbreak van zo'n Michael Jackson nummer... Ain't No Sunshine, volgens mij.
Maar oh mijn god... ik heb die track niet uit kunnen luisteren... Vind het niks.
Maar oh mijn god... ik heb die track niet uit kunnen luisteren... Vind het niks.
0
FightForMore
geplaatst: 19 mei 2011, 19:04 uur
Dat hadden we bij het zien van de titel ook al door. 

0
geplaatst: 24 mei 2011, 14:21 uur
Aardig nummer, had er wat meer van verwacht vanwege Neger R. de Vries (
).
Er zou toch nog nieuw werk van 0118 uitkomen?
). Er zou toch nog nieuw werk van 0118 uitkomen?
* denotes required fields.