MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop

zoeken in:
Die beat van Spinal doet me denken aan havens bouwen in Age of Empires I. Ik weet niet precies hoe negatief dat is, maar negatief is het alleszins.

Die laatste track is wel aardig. De rappers zijn matig en de beat is wat simpel en herhalend, maar de sfeer is er één die in de Nederlandse hiphop nog maar mondjesmaat vertegenwoordigd wordt. Je hebt in Nederland weinig typische hardcore-acts die overwegend bangers maken waarin mannelijke stoerheid en ritmiek nóg belangrijker lijken of zijn dan in de meeste hiphop. Ik betwijfel of Scherpzinnig wel zo'n groep is, maar dit is wel zo'n nummer. Bovendien is de eerste wisselwerking leuk gevonden en goed uitgevoerd, met steeds dezelfde klinkers.

pqt
Age of Empires is de shit, niet haten

Fidelodelientje
Die Spinal he, volgens mij komt-ie terug. Helaas.

Hm, Spinal heeft toch wel stukken betere nummers gemaakt. Hinderlijke beat en dat "Ik kom terug" is ook storend. Van Spinal liever bijvoorbeeld een "Jezus Kruipt", geniaal nummer.
Scherpzinnig vind ik wat te simpel. De beat straalt heel veel Fruity Loops uit en bij de rappers krijg ik een beetje het Gekke Gerrit-"ik rap ook weet je, wacht, ik laat je horen"-gevoel.

MAS
Terilekst rapt eindelijk weer een keer

Maar wel heel slecht . Hij kan veel beter.

MAS
Hij kan wel beter ja maar ik vind het nummer + de clip geniaal!

Met een heerlijke tokkie clip erbij

Half Nederlandstalig. De andere helft is papiamento straattaal.

kilowatt schreef:
Met een heerlijke tokkie clip erbij

(embed)

Ik wist niet dat tieten ook konden rappen.

Dat is het enige interessante aan die videoclip. Tieten.

Bij die tweede blijft er niks meer over, is ook weer jammer XD

Een viddy zonder tieten, maar wél een met véél telefoons. Strak op de monnie dus.
Superharde beat.

Ik hoop zo dat dat grappig bedoeld was... Want ik heb me kapot gelachen XD

Nummer met gevoel

Die Boyz - Sorry

YEN - Onderweg

(Amsterdamse viddy)

Alleen de beat is wel dope.

Hollandse tuighop uit de ghetto's van Breda

Penoze ft. BLS - Breda Anthem 2011

Gelukkig bestaan er nog echte G's in NL.

Ik wordt er wel een beetje opgewonden van.

YouTube - Mobb Deep; Survival of The Fittest Dat is tuighop zou ik zeggen. Dit is... Tsja, in mijn ogen, is dit eerder craphop, om het toch maar een naam te geven.

Ach, iedereen zijn smaak natuurlijk.

Dope clip van Teemong.

Die Teemong clip gaat nog (hij heeft betere gemaakt) , maar die track is gewoon nuffig.

Jammer dat Rico al de nieuwe boys van het betere bouncewerk (Hef, Keizer, Gers, Adje, etc) totaal niet meer volgen kan.

Ontluisterend eigenlijk.

Het had qua flow uit de jaren 80 kunnen komen. Klinkt heerlijk over een snelle beat met dikke electronische dingen erin.

Inderdaad niet zo'n vette video van Teemong.

Gelukkig blijft het nummer wel geweldig

Clip is hard.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:43 uur

geplaatst: vandaag om 09:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.