Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop
zoeken in:
0
geplaatst: 12 oktober 2011, 05:25 uur
Is er recentelijk een prijsvraag met een miljoen euro prijzengeld uitgeschreven voor het maken van een zo professioneel mogelijk ogende clip bij een zo weerzinwekkend mogelijk klinkend nummer of zo?
0
geplaatst: 12 oktober 2011, 07:51 uur
Delars schreef:
Clip is hard.
Clip is hard.
Ik vind de clip eigenlijk ook niet zo slecht, straalt de sfeer goed uit

0
geplaatst: 13 oktober 2011, 01:57 uur
De onverwachte grote hit van Gers. Bijna een miljoen kliks in 40 dagen. Eng.
De cd van de boy die uitkomt over een paar dagen kan wel eens een klapper worden....
De cd van de boy die uitkomt over een paar dagen kan wel eens een klapper worden....
0
geplaatst: 14 oktober 2011, 16:58 uur
Eerste wat ik van gers hoor, en dit is echt niks voor mij, kinder hiphop. Ik ben blij dat Rico hem niet kan volgen zoals kilowatt aangeeft. Zelfde geldt voor Adje, Keizer en Hef: wacke shit en ik hoop dat rico zich niet gaat bezig houden met 'het betere bouncewerk'. De freak, de flow vind ik een erg degelijk nummer dat moeiteloos het oeuvre van al deze mcs overschaduwt, maar goed, ieder zijn ding. Ik vond de clip van Teemong ook best wel ok.
0
geplaatst: 16 oktober 2011, 02:14 uur
thgryda schreef:
Eerste wat ik van gers hoor, en dit is echt niks voor mij, kinder hiphop. Ik ben blij dat Rico hem niet kan volgen zoals kilowatt aangeeft. Zelfde geldt voor Adje, Keizer en Hef: wacke shit en ik hoop dat rico zich niet gaat bezig houden met 'het betere bouncewerk'. De freak, de flow vind ik een erg degelijk nummer dat moeiteloos het oeuvre van al deze mcs overschaduwt, maar goed, ieder zijn ding. Ik vond de clip van Teemong ook best wel ok.
Kijk, dat vind ik dus gewoon een volwassen reactie.
Maar omdat het kennelijk de 1e keer is dat je van Gers Pardoel hoort proberen we er nog één:
Gers Pardoel - Denk
0
geplaatst: 17 oktober 2011, 00:52 uur
Die clip van Teemong is, als je het mij vraagt, geweldig en meteen -net als het nummer waar hij bijhoort- zo ongeveer het enige goede op deze pagina in een heel lange tijd.
Die Gers Pardoel klinkt ongekend geforceerd en grossiert in clichématige pseudowijsheden. Dat laat ik mooi aan me voorbijgaan.
Die Gers Pardoel klinkt ongekend geforceerd en grossiert in clichématige pseudowijsheden. Dat laat ik mooi aan me voorbijgaan.
0
geplaatst: 17 oktober 2011, 00:58 uur
Idd eindelijk weer een toffe video van Teemong.
over gers:
“Ik denk vaak, wat denk ik veel. Maar daardoor breng ik nou dus wel het verschil.” ...
over gers:
“Ik denk vaak, wat denk ik veel. Maar daardoor breng ik nou dus wel het verschil.” ...

0
geplaatst: 17 oktober 2011, 16:26 uur
Beter... maar nog steeds veel te easy listening voor mij, dat simpele refrein, simpel pianobeatje. Het is minder slecht dan het vorige nummer dat je poste en de mc, tja zijn stemgeluid en flow zijn wel aangenaam maar voor mij heeft hij dat gewoon overgenomen van extince... Of ben ik de enige die daaraan moet denken bij het stemgeluid van Gers? Maar als je dan deze lyrics (vooral diegene die stapler aanhaalt) vergelijkt met die van extince (ook al niet zijn sterkste punt) dan moet ik toch vaststellen dat Gers maar een erg matige mc is. Nogmaals ik snap wel dat mensen dit graag kunnen horen maar zoals Sjaak aangeeft voor mij iets te cliché en bijgevolg inhoudelijk veel minder interessant dan hij doet uitschijnen. Niet mijn ding dus, dan vind ik rico vele malen sterker.
0
geplaatst: 17 oktober 2011, 21:57 uur
Ik vind het best ok en ik ben normaal niet zo van de blije hiphop. Hij is gratis te beluisteren op luisterpaal.nl dus je kunt het een kans geven. 

0
geplaatst: 18 oktober 2011, 11:48 uur
Gers Pardoel flowt echt slecht op dat nummer 'denk'.. En die teksten, ongelofelijk slecht net als z'n accent en stemgeluid die niet aan te horen is. Nee, die beat is het ergste nog niet van dat nummer.
0
geplaatst: 18 oktober 2011, 19:04 uur
Aan dit gebrek aan reacties te zien neem ik aan dat een nummer van Massih (Kidson Jones) en Kerem (Kurzalot) met Rosco, Hef en Maikal X op een track niet interessant genoeg is om te checken. Jammer.
0
geplaatst: 20 oktober 2011, 14:51 uur
Gisteren 104.000 kliks erbij voor Gers Pardoels' 'Ik neem je mee'.
Een Nederlands record voor deze man.
Een Nederlands record voor deze man.
0
geplaatst: 20 oktober 2011, 15:10 uur
De Karavaan, jah, leuk hoor, maar niet mijn ding. Erg dope beat, maar ik vind de MCs nou eenmaal niet supervet.
Brakko klinkt erg vet, maar zijn lyrics zijn meh... Doet me eigenlijk een beetje denken aan een classic Mobb Deep, alleen dan mindere flow.
Gers Pardoel... Een typisch voorbeeld van de ontwikkeling die je veel ziet in hiphop de laatste tijd. Waar Slug vaak over de struggles van de gewone man rapt, zie je de laatste tijd veel rappers die de gewone man 'zijn' en, soms heel grappig staan te doen, soms op 'gewone man'-niveau diepzinnig staan te doen.
Ik heb er weinig mee. Met deze ontwikkeling heb ik het ook over Das Racist, Asher Roth, Mac Miller etc. Rap zonder al te veel diepzinnigheid etc. Ik heb er weinig mee. Geef mij maar iets dat simpelweg knalt, of iets dat erg goed is qua lyrics. Geen 'chille beats en nonchalante rijmpjes'.
Brakko klinkt erg vet, maar zijn lyrics zijn meh... Doet me eigenlijk een beetje denken aan een classic Mobb Deep, alleen dan mindere flow.
Gers Pardoel... Een typisch voorbeeld van de ontwikkeling die je veel ziet in hiphop de laatste tijd. Waar Slug vaak over de struggles van de gewone man rapt, zie je de laatste tijd veel rappers die de gewone man 'zijn' en, soms heel grappig staan te doen, soms op 'gewone man'-niveau diepzinnig staan te doen.
Ik heb er weinig mee. Met deze ontwikkeling heb ik het ook over Das Racist, Asher Roth, Mac Miller etc. Rap zonder al te veel diepzinnigheid etc. Ik heb er weinig mee. Geef mij maar iets dat simpelweg knalt, of iets dat erg goed is qua lyrics. Geen 'chille beats en nonchalante rijmpjes'.
0
geplaatst: 28 oktober 2011, 00:20 uur
Omdat niemand het er over heeft bij de artiest zelf:
11 November komt het debuut album van Per.Verz!!!
Persoonlijk vind ik Per.Verz een van de beste Nederlandsetalige rappers en zijn album is dan ook het album waar ik het meest naar uit kijk dit jaar!
Voor de mensen uit het Zuiden (of mensen die lang willen reizen): Release party is in Dynamo Einhoven!
11 November komt het debuut album van Per.Verz!!!
Persoonlijk vind ik Per.Verz een van de beste Nederlandsetalige rappers en zijn album is dan ook het album waar ik het meest naar uit kijk dit jaar!
Voor de mensen uit het Zuiden (of mensen die lang willen reizen): Release party is in Dynamo Einhoven!
0
StijnHendriks
geplaatst: 28 oktober 2011, 15:51 uur
Wat vindt men van de EP van Discipline & Rather Real?
0
sxesven
geplaatst: 30 oktober 2011, 21:06 uur
niels94 schreef:
Omdat ik dat leuk vind, ook al zijn ze vast niet al te origineel.
Album top 5:
1. Typhoon - Tussen Licht en Lucht
2. Zo Moeilijk - Nieuwe Moves
3. Opgezwolle - Eigen Wereld
4. 0118-Vier - Flessepost
5. Opgezwolle - Vloeistof
Nummer top 10:
1. Typhoon ft. Dinopha - Zendeghi
2. Opgezwolle - De Volle
3. Typhoon & New Cool Collective - Bumayé
4. Zwart Licht - Vanaf Nu / Rauwe Hop
5. 0118-Vier - Licht Uit Spot Aan
6. Zo Moeilijk ft. Akwasi - Codes
7. Typhoon - Zo Niet Mij
8. Opgezwolle ft. Josje & Shyrock - Balans
9. 0118-Vier - Ga Boekeren
10. Fresku ft. Winne - Nieuwe Dag
Ongeveer. That's right, de versie met New Cool Collective vind ik veel beter dan die met The Flexican.
Omdat ik dat leuk vind, ook al zijn ze vast niet al te origineel.
Album top 5:
1. Typhoon - Tussen Licht en Lucht
2. Zo Moeilijk - Nieuwe Moves
3. Opgezwolle - Eigen Wereld
4. 0118-Vier - Flessepost
5. Opgezwolle - Vloeistof
Nummer top 10:
1. Typhoon ft. Dinopha - Zendeghi
2. Opgezwolle - De Volle
3. Typhoon & New Cool Collective - Bumayé
4. Zwart Licht - Vanaf Nu / Rauwe Hop
5. 0118-Vier - Licht Uit Spot Aan
6. Zo Moeilijk ft. Akwasi - Codes
7. Typhoon - Zo Niet Mij
8. Opgezwolle ft. Josje & Shyrock - Balans
9. 0118-Vier - Ga Boekeren
10. Fresku ft. Winne - Nieuwe Dag
Ongeveer. That's right, de versie met New Cool Collective vind ik veel beter dan die met The Flexican.
Tof, wil ik me ook wel even aan wagen.
Ben de laatste tijd de Nederlandstalige hiphop met veel plezier aan het verkennen.
Albums:1. Opgezwolle - Eigen Wereld (5*)
2. Zo Moeilijk - Nijmeegse Modo (4,5*)
3. Typhoon - Tussen Licht en Lucht
4. Opgezwolle - Vloeistof (4*)
5. Kubus & Rico - DMT
6. Sticks & A.R.T. - Alledaagse Waanzin (3,5*)
7. Winne - Winne Zonder Strijd
8. Zo Moeilijk - Nieuwe Moves
9. Fresku - Fresku
10. DuvelDuvel - Aap-O-Theek
(laatste twee neigen naar 3*, vind Freskus stem niet zo prettig en de beats wat inwisselbaar; DuvelDuvel lijdt ook onder saaie beats wmb maar vind ik dankzij de dronken off-beat raps nog wel genietbaar - beide echter niet heel denderend)
Tracks vind ik verdomde lastig, ga ik me eens over buigen.
Als iemand nog tips aan de hand van bovenstaand lijstje heeft, zeer welkom. Uiteraard staan dingen als Sticks & Delic - Fakkelteit al hoog op de verlanglijst, dus alles wat direct Opgezwolle-gerelateerd is vind ik wel op eigen houtje, maar daarbuiten? Geloof dat ik sowieso Flessepost maar eens op moet gaan zoeken, en zal sowieso dit draadje nog verder gaan doorlezen.

0
geplaatst: 30 oktober 2011, 21:09 uur
0
StijnHendriks
geplaatst: 1 november 2011, 14:23 uur
Protonos schreef:
Erg sterk
(quote)
Erg sterk
Nijmegen steeds beter vertegenwoordigd:) Ja vind het ook een goeie EP. Ik zie verder dat mensen over het algemeen winne en fresku niet heel super vinden, kan iemand dit uitleggen? Ik heb welliswaar nog niet veel nederlandstalige hiphop geluisterd maar ik vind die beide albums toch erg sterk...
0
geplaatst: 6 november 2011, 10:20 uur
sxesven schreef:
Als iemand nog tips aan de hand van bovenstaand lijstje heeft, zeer welkom. Uiteraard staan dingen als Sticks & Delic - Fakkelteit al hoog op de verlanglijst, dus alles wat direct Opgezwolle-gerelateerd is vind ik wel op eigen houtje, maar daarbuiten? Geloof dat ik sowieso Flessepost maar eens op moet gaan zoeken, en zal sowieso dit draadje nog verder gaan doorlezen.
Flessepost zou ik zeker checken! Daarnaast raad ik je deze albums aan:
Extince - Binnenlandse Funk
Brainpower - Door Merg en Brain
Jiggy Djé - Noah's Ark
M.O. & Brakko - Koester
Nul7Negen - Kwaad Tegen Kwaad (Beetje een duister album)
Stropstrikkers - Donkere Dagen (Hardcore hiphop)
Dit zijn allemaal albums die ik zelf met een 4,5 heb beoordeeld.
0
geplaatst: 6 november 2011, 10:47 uur
sxesven schreef:
Ben de laatste tijd de Nederlandstalige hiphop met veel plezier aan het verkennen.

Dit is trouwens inmiddels wel een verouderde top van mij, ziet er nu heel anders uit. Had ergens anders nog zo'n top van albums e.d. gemaakt, meen ik me te herinneren. Even opzoeken in welk topic dat was, anders maar weer een nieuwe maken

0
geplaatst: 6 november 2011, 17:42 uur
kilowatt schreef:
(embed)
....
(embed)
....
26 dagen later.........3,1 miljoen views!!
Héél eng.
0
geplaatst: 6 november 2011, 17:45 uur
Maar terecht. Lekker nummer en Gers is een grote baas. Extince light, zonder alle zelfingenomenheid. Gewoon baas zijn. Go Gers.
0
geplaatst: 7 november 2011, 11:29 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Maar terecht. Lekker nummer en Gers is een grote baas. Extince light, zonder alle zelfingenomenheid. Gewoon baas zijn. Go Gers.
Het is vooral erg commercieel en happy vandaar de vele hits denk ik. Een baas vind ik hem niet meteen
0
geplaatst: 7 november 2011, 22:59 uur
Voor de mensen op discogs: Discogs - Dutch Hip Hop / Nederhop
0
geplaatst: 9 november 2011, 10:56 uur
* denotes required fields.