MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop

zoeken in:
dat intro gaat echt te ver

@ Mas, dat is idd de cover .

Die jongen kent ook maar 2 onderwerpen om over te rappen.

Goed nummer.

Edit:
pascal83 schreef:
Ik hoop dat je blij bent als Fresku straks clubtracks heeft op zijn album .

Ik ben blij dat Fresku alleen maar persoonlijke nummers uitbrengt. Eindelijk iets waar TopNotch trots op kan zijn, laatste halfjaar is het niet al te best daar.

pascal83 schreef:

Hij kiest tenminste niet de onderwerpen : zijn eigen Money en bitches promoten

pascal83 heeft wel een punt, ik ken geen rapper die zo voorspelbaar is als fresku. Hij heeft idd maar een paar onderwerpen om het over te hebben, en binnen die onderwerpen rapt hij ook nog eens steeds op dezelfde manier. Dat hij het steeds over dezelfde onderwerpen heeft is zo erg nog niet, maar de inhoud kennen we nu wel. Bovendien kun je elke zin (nog voor je de track gehoord hebt) afmaken, hij is altijd zo cliché bezig.

raffael77
Rhythm & Poetry schreef:
pascal83 heeft wel een punt, ik ken geen rapper die zo voorspelbaar is als fresku. Hij heeft idd maar een paar onderwerpen om het over te hebben, en binnen die onderwerpen rapt hij ook nog eens steeds op dezelfde manier. Dat hij het steeds over dezelfde onderwerpen heeft is zo erg nog niet, maar de inhoud kennen we nu wel. Bovendien kun je elke zin (nog voor je de track gehoord hebt) afmaken, hij is altijd zo cliché bezig.

Mee eens. Hij is gewoon wack. Samen optreden met Kempi zegt al genoeg. Lange Frans en Baas Bitch hadden ook sentimentele nummers maar wil niet zeggen dat ze goed zijn.

Top Notch is altijd verrot geweest alleen zitten er een paar leuke acts bij. Veel te veel commercie op dat label.

Koop ik liever iets van eigen beheer zoals bij Engel.

FightForMore
Deze track is wel goed, maar ben eigenlijk niet benieuwd naar z'n album.

gaat hij een solo album droppen dan?

MAS
Jep 23 april

misorabi schreef:
Hij kiest tenminste niet de onderwerpen : zijn eigen Money en bitches promoten

Met die onderwerpen is weinig mis, mits je het goed kan brengen. Fresku begint mij in ieder geval te vervelen met zijn eenzijdige nummers, terwijl ik in het begin redelijk enthousiast was over hem.

MJ_DA_MAN schreef:
Ik hoop dat je blij bent als Fresku straks clubtracks heeft op zijn album .

Dat hoeft ook weer niet, maar meer variatie in nummers (beats en onderwerpen) zou alleen maar positief kunnen uitpakken.

Ik vind het bullshit dat het onderwerp weer het zelfde is. Fresku verteld hier een heel ander verhaal dan in Twijfel. Het is meer een ode aan zijn moeder. En ook staat zijn moeder hier weer centraal de boodschapt is anders dan z’n vorige nummers. Maar goed, het nummer zelf vind ik niet sterk. De beat bijvoorbeeld vind ik echt matig, veels te eentonig. Het komt ook niet overeen met het gevoel dat Fresku wilt uitdrukken. Zijn flow (eigenlijk het hele nummer) weet mijn aandacht niet vast te houden. Hoe dan ook ik kijk hier toch naar uit. Al zijn mijn verwachtingen niet bijzonder hoog.

iemand nieuws over jawat zijn nieuwe album of is hij gestopt???

P-DawG
Hij is bezig.

Hoop voor hem dat die hard terug kan komen met zijn nieuwe album

MAS
jacknina schreef:
iemand nieuws over jawat zijn nieuwe album of is hij gestopt???

Komt uit op Duvels nieuwe label de ROTZ. Waarschijnlijk met Kubusbeats.

deze kent iedereen natuurlijk, desondanks wou ik hem toch plaatsen zodat iedereen weer even kan genieten

ik vind het echt een goede plaat met een mooie boodschap!

Nou nou nou wat een leuk nummer

Everlastvillain
Je kunt wel sarcastisch gaan reageren maar o.a. ik kan enorm genieten van dat nummer. Vroeger vond ik dat refreintje niet hinderljik, nu wel een stuk meer.

raffael77
Lekker gejat nummer ja. Een artiest genaamd Spectac heeft dat nummer al gedaan. al voordat Raymster uitkwam met dit nummer.

Hij is niet zo heel slecht en heeft van de mocro knaapjes wel de beste boodschappen alleen dat accent blijft irritant.

MAS
raffael77 schreef:
Lekker gejat nummer ja. Een artiest genaamd Spectac heeft dat nummer al gedaan. al voordat Raymster uitkwam met dit nummer.

Dat wist ik niet! Is dat nummer ergens te beluisteren?

raffael77
Hier is een link naar dat nummer. De kwaliteit is niet zo maar duidelijk genoeg.

Luister het nummer Lessons From The Ghetto.

Spectac - 'Lessons From The Ghetto/ Say Momma' (12" Vinyl Single Record) Detail - Underground Hip Hop - Store - undergroundhiphop.com

Everlastvillain
thnx voor je linkje, was er zelf ook wel benieuwd naar. weet je toevallig ook waarvan het gesampeld is?

Nummer is volgens mij in 2003 uitgebracht ,

net nog naar geluisterd

MAS
raffael77 schreef:
Hier is een link naar dat nummer. De kwaliteit is niet zo maar duidelijk genoeg.

Luister het nummer Lessons From The Ghetto.

Spectac - 'Lessons From The Ghetto/ Say Momma' (12" Vinyl Single Record) Detail - Underground Hip Hop - Store - undergroundhiphop.com

Oke bedankt. Blijft toch een leuk nummer Down Met Jou.

Aardige beat maar de rapper vind ik niks.

Doet mij een beetje hier aan denken:

Gast
geplaatst: vandaag om 04:39 uur

geplaatst: vandaag om 04:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.