MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop

zoeken in:

Beat is gemaakt door een vriend van mij. Ik vind hem heel erg lekker!

Nu ik nog een keer naar de MadMarvel luister, valt me eigenlijk wel op dat die beat redelijk apart is, op een goede manier! Rapper vind ik niet erg speciaal, maar hij past wel op de beat.

Die van NLS, of eerder gezegd, de beat van Rather Real, als ik eerlijk moet zijn vind ik alleen het gesamplede stukje van Portishead leuk. (Ik weet niet wat de piepjes die er uiteindelijk doorheen komen moeten beteken..)

raffael77
Die piepjes zijn een sax sample maar dan vervormd.

Mooi nummer van Fotosynthese. Maar van die sample wordt je op een gegeven moment gewoon helemaal gek.

Blijft een lekker nummer!

Zijn nieuwe plaat gaat wel hard worden denk ik, op dit soort beats vind ik Sticks het best.

Een van de leukste tracks van z'n nieuwe album.

Ben een paar maanden geleden pas geintroduceerd aan Nuclear Family, echt vette tracks hebben die lui.

Inderdaad deze had ik nog in mijn top 50 .
Misschien leuk voor mensen die het nog niet hebben getjekt:
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Stapler's Nederhop Top 50

Vette beat van A.R.T. Ik ben nooit weg geweest van Stickert, door zijn teksten, maar zoals gebruikelijk klinkt het wel erg goed. Daarom is het meteen met afstand het beste nummer dat hier de laatste tijd geplaatst is.

Dat nummer van Nuclear Family wordt inderdaad (iemand zei dat eerst toch hier?) onderuit gehaald door erg matige raps, wat knap is omdat de beat mislukt minimalistisch is. Risskant is één van Nederlands grootste streberrappers, wat te horen valt, de beat van 'Hemelvaart' is verder veel te kitscherig. 'Tevreden met jezelf' heeft vervolgens een koele sfeer, maar een slappe, te clichématige uitvoering van de beat, en die teksten zijn al helemaal inspiratieloos (vreselijk, zo'n fictief dramaverhaaltje om interessant te doen). Dat nummer van NLS, tot slot, is mooi in het begin van een carrière, maar meer ook niet.

Wat vinden we hiervan?

raffael77
Nog niet op en top goed maar ik hoor potentie. Ik vind de 2e rapper beter dan de eerste. (Ik bedoel met die witte jas.

Beat is redelijk maar toch vrij standaard. Scratches moeten beter want ik hoor er een paar grote fouten in.

Ik vind het nummer van Nuclear Family wel goed. Vooral door de beat, die me wel ligt, de raps zijn misschien niet van erg hoog niveau, maar ik trek het wel.

Flexxfit: Redelijk standaard (Lyrics, beat flow). Ik erger me vrijwel nooit aan scratches, maar zoals Raffael al zei kan dat veel beter. Maar het klinkt wel tof opzich.

Sticks vind ik steeds minder worden. Lijkt wel alsof hij er geen zin meer in heeft. En A.R.T. kan wel leuk produceren, maar ik heb er een soort kubus gevoel bij> Beter als Delic zal het nooit worden.

Wel geinig wat ie rapt over Big2 en RBdjan .
Ik had er nog niet over na gedacht maar idd "Je moet niet zitten aan me Nikes" en dan dit:

Epic fail haha.

Ziet er nogal nep uit, dat filmpje met Big2.

deze vind ik harder van Ruwes.
deze beat is ook veel beter

Die Ruwes heeft wel een aardige flow, maar zijn teksten zijn zo lomp dat hij nog niet twee keer achter elkaar 'dominosteentje' zou kunnen zeggen. Vooral die punchlines zijn triest. Zo triest dat ik een gigantische weerzin heb om voorbeelden aan te halen. Die Koppijn-gast uit dat tweede nummer is zelfs nog slechter, trouwens. De beat van 'Hoofdpijn' is gelukkig inderdaad wel vet. Een 5 voor dat nummer.

Flexxfit viel me nog alles mee. Ik vroeg me al een tijd af waar de Maastrichtse hiphopacts bleven, waarbij ik vreesde dat het van hetzelfde abominabele niveau als de meeste Vlaamse hiphop zou zijn. Nou ja, het steekt er niet ver bovenuit, maar wel iets. De beat is wel lekker slepend en goed in balans. Natuurlijk vind ik 'm wel te simpel en te eentonig, maar goed. De flows zijn goed, maar totaal niet enerverend; erg conventioneel. De teksten zijn moeilijk te verstaan, maar bij nadere inspectie zowaar slechts gematigd suf. Een 6.

FightForMore
Deze week heeft Kiddo Cee een nieuwe track gedropt (over het ongeluk vorig jaar op Koninginnedag ?) en je kunt hem hier vinden : Kiddo-Cee - Aanslag Voor Aandacht.

Nou ja, ongeluk. Zeg maar gerust een aanslag.

10/10

Wat een K-U-T-nummer zeg, jezus. Kut-productie (ik haat zulke beat, de Nederlandse typische quasi-''kijk mij eens interessant en variërend zijn''-beat van de laatste jaren), kut-raps, kut-flows, kut-accent. Nu weet ik zeker dat ik nooit iets van Zo Moeilijk ga checken, daar moet ik Seedorf dan wel voor bedanken .

''kijk mij eens interessant en variërend zijn''-beat..

Serieus? Dat vind ik dan juist weer totaal niet .
Beetje saai na een tijdje en ook niet echt vernieuwend dus ik snap die reactie van jou niet.

Jawel toch, dat ik echt zo'n NL-beat die de laatste jaren uit alle hoeken aan komen waaien.

Vind hem ook nogal tegenvallen, vooral Nikes (of maakt hij de beat niet) kan beter als dit. Het onderwerp is wel heel afgezaagd, en hoewel ik daarvoor niet naar ze luist, verschilt het niet meer met de gemiddelde TMF rapper die zogenaamd swagger heeft... Ook de clip, hoezo ga je daar staan met drank en een sigaar als je er toch niks mee doet? Nee, erg tegenvallend want op Nijmeegse Modo staan nog wel leuke tracks.

Oja die lyrics "Ik doe mijn broek aan, doe mijn blouse aan ....

Harde track, helemaal geen quasi-interessante beat. Gewoon een rauwe productie, met niet eens veel afwisseling. Aan het accent moest ik eerst ook wat wennen, maar na een tijdje vond ik het wel gaaf klinken. Teksten zijn eerder quasi-interessant, maar er zit genoeg humor in om me daar niet aan te irriteren. Zou ik het een cijfer geven dan een dikke 7.

FightForMore
Dit is het tweede nummer dat ik hoor van hun en begin me nu toch te ergeren aan het accent en de teksten. Nijmeegse Modo (het nummer) had een harde beat, maar deze vind ik ook maar matig.

Seedorf schreef:
(embed)
10/10

Ik zou het geen 10 geven, maar ik vind het wel weer echt een vet nummer. Een positief resultaat uit de wispelturigheid van Zo Moeilijk.

Het accent heb ik altijd al vet gevonden, en die arrogante, nonchalante blufstijl van hun al evenzeer. Daarnaast komt Nikes soms met hele smerige, duistere, rauwe schaafbeats. Schaafbeats ja, zo klinkt het. Soms ook weer helemaal niet, maar dat hoort bij die wispelturigheid. Dit vind ik in ieder geval een voorbeeld van de in mijn ogen geslaagde uitkomst. De houding van Nosa en Rosco is ook weer treffend, met bijbehorende teksten. De originaliteit van de teksten waardeer ik altijd heel erg bij Zo Moeilijk, zelfs al heeft Rosco het in elk nummer over zijn lul, wat toch wel een ergerlijke gimmick begint te worden. Wel heb ik nummers van ze met originelere teksten gehoord dan deze. Misschien komt dat doordat er in dit nummer meer tekstuele samenhang zit dan in de nummers op Nijmeegse Modo. Zulke samenhang zorgt meer voor een rode draadeffect in het respect dat ze afdwingen, maar goed, het gaat om het eindresultaat, en dat is nog steeds behoorlijk wat.

@Bedorvenkebab: Tja, regels als ''Ik doe mijn broek aan. Ik doe mijn blouse aan" zijn typerend voor Zo Moeilijk, en, met die hele attitude erbij, bewonderenswaardig treffend. Het is niet dat ze het zeggen uit simplisme, vooral Nosa niet, het is uit hun eigen soort rapverwaandheid. Daarom vond ik het ook raar dat je zei dat ze geen swagger pretenderen te hebben. Ze hebben juist meer swagger dan wie dan ook, maar op een geheel eigen wijze. Wat natuurlijk maakt dat je het ook eigenlijk anders zou moeten noemen. Maar goed, ze zijn juist nonchalant-stoer, dat bedoel ik.

Wat me trouwens nog opviel aan dit nummer, is dat er meer humor in zit dan op Nijmeegse Modo. Hoe ze ''Zo Moeilijk dissen is fucking dom'' zeggen werkt echt op mijn lachspieren. En ''adamskostuma'' haha.... Enzovoort.

Een van de recentere groepjes uit Nederland die ik wel trek, aardig nummertje.

Sjaak .
Ik vind Zo Moeilijk ook een van die groepen die juist erg veel swagger hebben.
Heerlijk die onverschillige stoerheid met dat Nijmeegse accent .
Plus de lekkere rauwe beats van Nikes al is deze mij na een tijdje net wat te eentonig/voorspelbaar.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:11 uur

geplaatst: vandaag om 06:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.