MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop

zoeken in:
Seedorf schreef:
Nieuw nummer van Alledaagse Waanzin:
(embed)

Dit is al het tweede recente Sticks-en-A.R.T.-nummer dat ik erg vet vind. Je merkt dat Sticks hier veel aandacht aan zijn teksten heeft besteed. Ik moet zeggen dat dat hem geen windeieren legt. Ik bedoel: het houdt tekstueel ongeveer het midden tussen Rico en Zo Moeilijk. Ik kan het zeker waarderen.

Wow, hij kan het nog. Harde track van Stickert en ook de beat zit dit keer mee.

Inderdaad, het zou zomaar eens kunnen dat na Fakkelteit en Fakkelbrigade hij weer terugkomt, had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Tijgers en Draken is ook sterk (alleen Hindernissen vind ik niet zo van de gelekte tracks).

Jah vet nummer van sticks!!!!!

FightForMore
Ik ben benieuwd naar zijn nieuw album, op het moment denk ik dat het een goed album zal worden!

Weer een geweldige track van het duo:

P-DawG
Damn heerlijk nummer weer !

Ik krijg op deze manier (zeker na Uniek) ongelofelijk veel zin in Alledaagse Waanzin.

MAS
Beetje raar dat Puna hun mixtape rereleased met 4 nieuwe nummer maar wel dope dat er een nieuwe Sticks en ART nummer op staat.

Vanavond ga ik naar Zwart Licht, wordt lekker hard
Had ze al een keer gezien vorig jaar, toen maakten ze al mijn verwachtingen waar. Ze zijn echt geweldig live.

MAS
Zwart Licht geeft inderdaad goede liveshows. Ik zag ze voor het eerst eind 2008. Sindsdien best vaak gezien en ze worden live steeds beter.

Tekstueel is deze wel minder, maar verder is 'ie inderdaad erg sterk. Ik ben vooral blij verrast door A.R.T., die hier niet krampachtig kunstzinnig en vernieuwend probeert te zijn. Dat ligt namelijk klaablijkelijk niet in zijn aard, als je hoort dat hij nu vier keer achter elkaar met een conventionele beat de degelijkheid overschrijdt.

MAS

(afbeelding)

(afbeelding)

De eerste cd van Duvels label de ROTZ.

P-DawG
Weer een erg dope nummer (en clip), op deze manier krijg ik steeds meer zin in het album.

MAS
De ROTTZ-tape staat op de luisterpaal!

En is het wat????

MAS
Ik weet het nog niet ik ga hem morgen luisteren.

Cover van Sticks & A.R.T.:

(afbeelding)

raffael77
jacknina schreef:
En is het wat????

Er staan goede tracks op maar ook slechte

Reacties als wow hij kan het nog begrijp ik niet echt. Ik vind dat sticks en bij uitbreiding de hele zwolsche bende net garant staat voor kwaliteit. Elk album van deze man vind ik op zijn manier toch erg sterk en vaak zelfs briljant... Dit album wordt blijkbaar ook weer een klapper, tijgers & draken vond ik meteen al briljant. Ik vreesde alleen dat er net als op colucci te veel van die moeilijke beats zouden tussen zijn die live veel beter werken als op cd. Met tijgers & draken als een van de uitschieters ofzo, al vond ik hindernissen ook een erg sterke track. Op uniek, parels en drieluik 2 produceert hij echter een stuk conventioneler en dan komt een rapper als sticks met een goeie flow en sterke lyrics toch beter uit de verf. Erg dope tracks, blokkades vind ik het minste maar alle zes de tracks die ik van het album ken zijn dope dus ik heb er vertrouwen in dat ie dope wordt.

Mja beetje jammer uniek, hindernissen en drieluik staan helemaal niet op het album. Enkel tijgers & draken, parels en blokkades staan erop. Kortom de clips die ze zelf gereleased hebben dus die 'gelekte' tracks komen blijkbaar niet op het album of kregen een andere titel...

01. Welkom In De Waanzin
02. Risico Van Het Vak (met Rico)
03. Tijgers En Draken
04. Andere Fase
05. Minuten
06. Cyclus (met Nosa)
07. Niets Voor Lief (met James)
08. Blokkades
09. Parels
10. Nieuwe Notie (met Typhoon)
11. Oeii
12. Wereldpremiere (met Zo Moeilijk)
13. Eeuwigheid
14. Verloren Zielen (met Fred Zomer)
15. Goed Eten (met Duvel)
16. Vlaggenplanters
17. Te Snel (met Typhoon)
18. Alledaagse Waanzin
19. Losgeslagen

20. Smaakmaker (Stick & Duuv - bonus

thgryda schreef:

06. Cyclus (met Nosa)

Mooi dat Sticks ook een nummer opneemt met het beste onderdeel van Zo Moeilijk.

MAS
Jammer dat Rico maar een keer mee doet. Ik hoor Rico en Sticks toch het liefste samen. Maar 2 x Typhoon en 2 x Duvel maakt waarschijnlijk veel goed.

Fred Zomer is trouwens de Saxofonist van Combo Di Conjo.

Ik verwacht dat bij de limited edition van het album een extra cd'tje zal zitten met de nummers als hindernissen, drieluik2 & uniek etc.
Net zoals ze dat deden bij de limited edition van Colucci Era.

FightForMore
Ik durf het niet te vragen (ik sta serieus met twee rode wangen), maar weet er iemand van welke Nitti beat deze Kempi track is ?

Ik heb het gevoel dat het van deze track is :

thgryda schreef:
Reacties als wow hij kan het nog begrijp ik niet echt. Ik vind dat sticks en bij uitbreiding de hele zwolsche bende net garant staat voor kwaliteit. Elk album van deze man vind ik op zijn manier toch erg sterk en vaak zelfs briljant...

Ik kan het wel begrijpen. Sterker nog, ik vond hem op Fakkelteit al een stuk minder worden en ongeinspireerd klinken bij vlagen, hij mistte Rico ook. En bij Fakkelbrigade klonk het alsof de MC's geen connectie hadden met A.R.T..... Verder over Sticks zelf: Hij verpest toevallig het beste nummer daar (Karavaan) door ineens een snelle flow er tegen aan te gooien wat totaal niet bij die vibe past.

Verder wilden ze duidelijk af van de "typische Zwolle sound", maar hierin nemen ze vaak stappen die mij totaal niet liggen (Hardcore op live optredens, tefok?). Kortom, ik was redelijk positief verrast door de nieuwe tracks. Jammer dat Uniek er niet opkomt.

MAS
Dat hardcore stukje bij liveoptredens is maar 3 keer iets van 30 seconden. Bij het nummer schouders ophalen als ik me niet vergis. Ik vond het wel grappig. Hun liveshow blijft ik de beste uit NL vinden.

Naast dat ik Hardcore totaal niet kan uitstaan haalt dat ook totaal het Zwolle/Hip-Hop gevoel bij me weg, en heb ik echt geen zin meer om te pitten of wat dan ook. Zag hen ook nog op het Bevrijdingsfestival (in Zwolle uiteraard), maar daar vond ik ze toch beduidend minder dan toen ze nog Opgezwolle waren.

MAS
Ja oke dat begrijp ik dan wel. Ik vond de Opgezwolle shows op het laatst ook beter maar dat kwam puur omdat die nummers beter zijn. Maar als Opgezwolle 5/6 jaar geleden toen ik ze volgens eerst zag vergelijk met de laatste FB-show die ik zag dit jaar zie ik toch zeker een flinke vooruitgang.

Duvel heeft weer eens clip en nog wel met Sticks. Aan het nummer zelf moet ik wel wennen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:08 uur

geplaatst: vandaag om 09:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.