MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop

zoeken in:
MAS schreef:
Ja oke dat begrijp ik dan wel. Ik vond de Opgezwolle shows op het laatst ook beter maar dat kwam puur omdat die nummers beter zijn. Maar als Opgezwolle 5/6 jaar geleden toen ik ze volgens eerst zag vergelijk met de laatste FB-show die ik zag dit jaar zie ik toch zeker een flinke vooruitgang.

Ik moet ook toegeven dat de beste shows van FB die zijn waar meer tracks in voorkomen van opgezwolle Maar opgezwolle live... tja dat vond ik echt wereldklasse hoor, ik heb heel wat zogenaamde main acts het minder goed zien doen als deze heren. Maar ook de FB shows vind ik erg vet en de beats komen vaak beter over dan op het album zelf...

MAS
17 Juni komt de nieuwe tape van Skenkie genaamd Het slechtste Van...

Hele harde beat, maar wat een matige rappers. Slappe teksten, halfbakken flows en dan al dat gepoch over precies die zaken. Triest.

Top-notch tekent Jack Parow : Nederhoppers.nl

TopNotch tekent ook steeds koekenbakkers.

Sjaakspeare schreef:
Hele harde beat, maar wat een matige rappers. Slappe teksten, halfbakken flows en dan al dat gepoch over precies die zaken. Triest.

Kleine Jay en Cartes vind ik persoonlijk goede Nederlandse rappers, goede flow en hongerig. Weinig op aan te merken naar mijn mening.

pascal83 schreef:
Top-notch tekent Jack Parow : Nederhoppers.nl

TopNotch tekent ook steeds koekenbakkers.

Ze tekenen gewoon altijd " verkoopbare" artiesten en dat doen ze heel slim.

Stapler schreef:
(quote)

Ze tekenen gewoon altijd " verkoopbare" artiesten......

koekenbakkers

Heel erg dope nummer van twee vrienden van mij!!

ook nog een leuke clip

check ut

raffael77
De mc flowed niet lekker.

Beat is leuk.

DJ is wack omdat het een cd mixer is. Kan je niet echt DJ noemen.

Ik checkte ut dus, en ben eensch met Raffael op de DJ kritiek na dan. Het hoeft dan niet meteen wack te zijn, en de scratches klinken redelijk.

Verder zit er potentie in, alleen het moet veel soepeler en minder geforceerd lopen. Heb af en toe dat zinnen wat te lang zijn, en de lyrics zijn te standaard om dat te compenseren. Stemgeluid is ok. Video is tof.

Relax
raffael77 schreef:
DJ is wack omdat het een cd mixer is. Kan je niet echt DJ noemen.

Alleen omdat een CD wat kleiner is van formaat?
Alsof je 500 euro gaat voor een LP Disc om even sampletjes op te zetten.. dit is veel voordeliger.

raffael77
Relax schreef:
(quote)

Alleen omdat een CD wat kleiner is van formaat?
Alsof je 500 euro gaat voor een LP Disc om even sampletjes op te zetten.. dit is veel voordeliger.

Nee. Het is digitaal dombo en met vinyl krijg je een meer dinamisch geluid omdat het zachter is. Cd mixers zijn altijd al kut geweest maar wel handig op een feestje omdat het minder ruimte in beslag neemt.

Je gebruikt gewoon orginele platen voor samples.

MAS
Ik vind wel dat een echte DJ met vinyl moet kunnen draaien. Waar mensen van samplen zal mij verder een zorg wezen ik denk dat ik het verschil toch niet hoor.

MAS
Ben erg benieuwd naar die tape van Tastic. Toch wel een van de Nederlandse beloftes van dit moment vind ik.

Die Tastic mag eerst wel eens iets aan zijn verstaanbaarheid gaan doen. Wat ik heel vreemd vind trouwens, is dat hij in een eerder nummer dat ik van hem hoorde klonk als een iets minder beestachtige Akwasi, en hier ineens als Yes-R. Daar word ik ook niet echt enthousiast van...

pascal83 schreef:
(quote)

Kleine Jay en Cartes vind ik persoonlijk goede Nederlandse rappers, goede flow en hongerig. Weinig op aan te merken naar mijn mening.

Ik kan me wel voorstellen dat anderen, zoals jij kennelijk, totaal geen problemen hebben met Kleine Jay en Cartes. Als je er met een half oor naar luistert, klinkt het, zeker met zo'n beat, ook gewoon vet. Maar de teksten, en dan met name die van Kleine Jay, vind ik gewoon te bagger. Alhoewel Cartes er ook wat van kan: "we zijn hard als gisteravond"? Of een haast versteende punchline als ''kappen als een houthakker''... Over de flow: er zit, wederom vooral bij Kleine Jay, te weinig balans in naar mijn smaak. Bij Kleine Jay zijn het steeds twee regels die op één manier geïntoneerd zijn, en dan weer iets anders. Ik houd van variatie, maar dat is pas echt iets waard wanneer er gespeeld wordt met de verwachting van de luisteraar. En tja, Cartes vind ik wel beter te pruimen, maar ook niet meer dan benedengemiddeld.

Deze vind ik ook best dope:

MAS
Sinds gisteren is de EP van Tastic te downloaden op Puna!

(afbeelding)

FightForMore
En, is het wat ?

Staan een paar toffe nummers op.. sommige beats zijn wat zwakjes en zn ademtechniek (lees: gebrek aan ademtechniek) irriteert me best wel. Toch vette tape als je daar doorheen kijkt

raffael77 schreef:
Nee. Het is digitaal dombo en met vinyl krijg je een meer dinamisch geluid omdat het zachter is. Cd mixers zijn altijd al kut geweest maar wel handig op een feestje omdat het minder ruimte in beslag neemt.

Dit is vooral op de oude producties van DJ Premier te horen. Neem Sun Rise in The East als voorbeeld. De beats klinken vele malen organischer en daardoor naar mijn idee een mooier geluid.

nieuwe clip van overtref.

Wel leuk nummer, slechte clip.

Aardig, maar een erg irritant en slecht refrein / hook. Het 'Waar is Nicole, daar is Nicole' had anders gemoeten.

Ik vind het nummer irritant, ik vind Nederlandse hiphop in 't algemeen al irritant. Het liedje irriteert

MAS
Wat doe je dan in dit topic?

MAS
Kapers op de kust van 0118 is nu te downloaden op 0118hiphop.nl.

Dit weekend is de ep 'Zeg Kaas!' van Royal with Cheese uitgekomen!
Te downloaden & beluisteren op http://royalwithcheese.band...

(afbeelding)

JustiFicatioN schreef:
(embed)

nieuwe clip van overtref.

Wel leuk nummer, slechte clip.

Gadverdamme, wanneer houden zogenaamde MC's eens op met die walgelijke clichénummers over gevallen tienermeisjes, met een pianobeat (die mist hier gelukkig nog net) en een sociaal-maatschappelijk tamelijk neutrale meisjesnaam als titel. Het komt echt m'n strot uit. Waardeloze herhalingsoefening, dit. Waarom zou je überhaupt zo'n nummer willen maken? Het enige wat ik kan bedenken is dat je én inspiratieloos bent, én per se serieus over wilt komen. En je wilt bovendien niet zien dat dat al twee redenen zijn om gewoon geen raptracks te maken.

idd. Ik ben het met je eens. Ach RnB heeft het met de love songs.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:54 uur

geplaatst: vandaag om 10:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.