MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop

zoeken in:
Nieuw nummer van het aankomende album van Skafalau & KlaasVaak:

Je zou hun officiële promotor moeten worden .
Maar ik vind hem erg vet heur .

De beat valt me enigszins tegen, en de raps zijn dan ook nog matig. Het refrein is daarentegen wel netjes. De algehele sfeer is, heel vet. Ik hoop dat KlaasVaak wat minder spaarzame composities gaat produceren, en ik hoop ook nog steeds dat 'ie betere MC's zoekt om die te verzilveren. Want echt, Skafalau zonder engagement, zoals hier, is gewoon een typische wietrapper (definitie: een rapper die rapt over wiet met een wisselvallige flow en met de jaren steeds slechter wordt). Frappant genoeg gaat dit nummer daar nog letterlijk over ook.

FightForMore
Ik verwacht ook meer van Skafalau, de Stropstrikkers split heeft ook niet veel geholpen. Maar ik kan het toch waarderen.

FightForMore

Eind augustus komt z'n EP uit, ik vind het wel dope, dus ik denk wel dat ik hem ga beluisteren.

Ik ben hier niet weg van, maar ik vind het mooi dat de Bijlmer de laatste jaren niet alleen eindelijk echt opkomt als bolwerk binnen de Nederlandstalige hiphop, maar zich daarbij ook sterk maakt voor pure, rauwe boombapzooi.

MAS
Madd Son daar heb ik alang niks van gehoord. Hij deed vroeger freestyle batlles.

Weet iemand waarom je het album van SugaCane niet kan kopen? Alleen op Amazon maar dan alleen in mp3 vorm.

raffael77

Het is engels en nederlands talig

MAS
De line up van DVD is bekend.

Fakkelteit Groep - Fresku - Blaxtar - Cartes en Kleine Jay - VSOP - Dead Homiez - Pariaz - Rottz - Dret & Krulle - Hof Van Jaeden - Zware Jongens - Gikkels - De Kamer FATA - Van Kwaad Tot Erger - Boef en de Gelogeerde Aap - Zoiezo - Mutiara TEC - Rosa Ana - Fotosynthese - Mid Kade - Surya - Timmietex - Vieira - Dion Mase - Pharao - D-Lipps - Scherpzinnig - Grote boze neger - De Dichter - Onderons - Xterne ruis - Killian - Hinderlaag - Blocq Van Kuffeler - Braz - Spitbull - Zwarte Lijst - Polski - Tastic

PJC
Power ende Mauz hebben hun eerste album gedropt 'The Golden Sound of Power ende Mauz'. Beste Vlaamse hiphop in jaren wat mij betreft. Check een paar tracks op hun myspace!

Power en de Mauz op MySpace Music – Gratis gestreamde MP3’s, foto’s en Videoclips

raffael77 schreef:
(embed)

Het is engels en nederlands talig

Ik ben hier wel van onder de indruk, ook al zijn de teksten best lomp. Ik bedoel: snoeihard rappen in een smerige Britse dum 'n bass-stijl, zomaar even op een balkon op Koninginnedag.

raffael77 die kende ik al hahahaha

FightForMore

Beat is dope!

Ja die is zeker hard man .

Yo Impro/FightForMore en alle andere belgen Vlaamsche hiphop op je moffel!

FightForMore
Allang geen goede Vlaamse hip-hop gehoord sinds ''t Hof Van Commerce. Dope!

raffael77
Brandwerk heeft een dope beat alleen de ik vind ze niet zo goed rappen. Al is de een wel beter dan de andere.

Rijmtechniekers een dope track.

Improvision
FightForMore schreef:

Check dit:
Nag - Toekomstmuziek (2009)

MAS
Die Brandwerk en RIjmtechniekers vind ik allebei wel vet vooral de laatste.

raffael77 schreef:
Brandwerk heeft een dope beat alleen de ik vind ze niet zo goed rappen. Al is de een wel beter dan de andere.

Rijmtechniekers een dope track.

Mee eens, hoewel ik wel vind dat ze kunnen flowen. Aan de teksten moeten ze nog werken maar dan denk ik wel dat ze erg dope kunnen worden. Die beat is erg sterk.

FightForMore schreef:
(embed)

Beat is dope!

Nog maar eentje uit Dordt dan:

Improvision
Nog wat Belgische shizzle.

FightForMore
Hier nog een Belgische plaat :

PJC
FightForMore schreef:

dan moet je dringend Power ende Mauz checken. Iets fris en funky in de bescheiden Vlaamse hiphopscene. Samen met de gasten van Eigen Makelij (Nag, Twan, 2000Wat, Antraks) het beste wat Vlaamse hiphop te bieden heeft.

Hun album The Golden Sound of Power ende Mauz is net uit en er zijn nog geen videoclips dus check even hun myspace om een paar tracks te beluisteren.

Power ende Mauz myspace

raffael77

Die beat. Die raps.

FightForMore
D'r is weer een nieuwe Extavaganza (met terug dezelfde nummers van vorige edities + de nieuwe dudes van TN° : PUNA.NL | Blog | Mixtape: Extravaganza VII- Operatie Lowlands

Improvision schreef:
Nog wat Belgische shizzle.

(embed)

(embed)

Die eerste vind ik niks; veel te hakkelend en loom, maar die tweede is erg vet. Die heeft een soort Company Flow-beat, met gewoon rauwe, snelle mepraps eroverheen. Heel netjes. Oké, de teksten kunnen nog stukken beter, maar ik vind het al heel tof dat ze totaal niet stoer proberen te doen met allerlei subcultuuronderscheidende bewoordingen, meestal rechtstreeks uit het Engels geplukt. Ze doen gewoon stoer met Vlaams.

MAS
Mooi filmpje van Manu. Ik hoop dat hij binnenkort ook met een album komt.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:54 uur

geplaatst: vandaag om 12:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.