MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop

zoeken in:
Bij Winne - Winne Zonder Strijd (2009):

Ik vind winne en fresku imo het beste wat nederhop te bieden heeft.

FightForMore
[embed]http://www.youtube.com/watch?v=3xFgEMfhOpE[/url]

Mr.Probz (nederlandse rapper) heeft een nieuwe track gedropt en vind hem gelijk dope.

Brakko . Dope nummer.

Winne ja, Fresku is wel creatief soms maar ik vind hem niet altijd geweldig.

MAS
Inderdaad een dikke track van Brakko.

MAS
Al best oud maar wel goed vind ik:

Vind em best hard. Sowieso vette beat.

Moet nou daadwerkelijk iedere beat van deze bodem voortaan zo'n soort sound bevatten? Kraantje Pappie is overigens de zelve.

Fucking dubstep beats idd. En alweer zo'n rapper met van die wacke associatieve wordplay wat zo hip is tegenwoordig. Word er eng van.

Alleen Zwart Licht kan iets leuks doen met Dubstep, de rest moet ervan afblijven.

Beat is trouwens van Hayzee. XL (NoizBoiz), Akwasi en Skinto hebben al over de beat gerapt.

Kraantje Pappie

Harco
Bedorvenkebab schreef:
Kraantje Pappie

Keer tien.

toris
De beat vind ik best vet, kraantje pappie vind ik 3 keer niks

toris schreef:
De beat vind ik best vet, kraantje pappie vind ik 3 keer niks

Ik wou zo ongeveer hetzelfde typen.

Hij is wel grappig, maarja iemand die in de poep trapt is ook wel grappig. Hayzee doet gewoon zijn ding, goed dus.
Shout out naar het Gewoon Bam t-shirt .

Colucci_Era schreef:
(embed)

Vind em best hard. Sowieso vette beat.

Ik vind het nogal hypocriet als mensen Zwart Licht supervet vinden, en dit nummer waardeloos. Het is een geslaagde beat van Hayzee, met daarover een flapdrol die ditmaal Leeroy nadoet, in plaats van -zoals in de vorige clip die ik van hem zag- Mr. Sheikz. Afvoerputje Brintaatje rapt hier ook erg ritmisch en met nonsensicale, half-Engelse teksten. Akwasi heeft natuurlijk wel een veel vettere stem en rapt tegelijkertijd ook melodieuzer, maar dat rechtvaardigt nog geen verhouding in de trant van 'geweldig-afgrijselijk' tussen dit nummers en de knallers van Zwart Licht.

Persoonlijk vind ik de beat goed te doen, maar erger ik me te erg aan die misselijkmakend lompe teksten en wel heel erg evidente afwezigheid van noemenswaardige intonatie. Vandaar dat de man (lees: heikneuter) die ik eerder 'Spoelbak Buurtje' genoemd heb, nu 'Afvoerputje Brintaatje' op zijn conto bij mag schrijven.

Vind dat niet hypocriet, Afvoerputje Brintaatje verneukt dat hele nummer, hoe goed de beat ook is.

MAS
Hoe kan het nou hypocriet zijn als je iets vet vind.

HIj zegt: als je Zwart Licht vet vindt EN dat nummer niet. Wel de zin aflezen natuurlijk.

MAS
Ik heb de zin afgelezen en ik blijf erbij dat je het niet hypocriet kan zijn als je een nummer vet vind.

Ik denk dat ik je standpunt snap MAS, maar leg het wel even uit waarom. Verduidelijkt een boel .

Ja, ik snap het niet helemaal.

MAS
Dat is misschien wel handig. Bij deze: Iets goed vinden is natuurlijk een kwestie van smaak en van emoties die je bij een bepaald nummer wel of niet hebt. Smaak en emotie zijn dingen die je moeilijk hypocriet kunt noemen. Je kunt iemand ook niet hypocriet noemen omdat hij geen pure maar wel melkchocolade lust.

Ah, op die fiets. Ja, daar ben ik het wel mee eens. Maar ik vind sowieso dat het prima mogelijk is om Zwart Licht goed te vinden en dat nummer niet, alleen al vanwege dat Pappie-geval.

MAS
Ik heb het nummer ook maar eens geluisterd. Ben er ook niet zo kapot van. Van de beat niet zo bijzonder en te chaotisch en van Kraantje ben ik helemaal niet onder de indruk.

FightForMore
Iemand die Zwart Licht niet waardeert, is het niet waard om te leven.

MAS schreef:
Dat is misschien wel handig. Bij deze: Iets goed vinden is natuurlijk een kwestie van smaak en van emoties die je bij een bepaald nummer wel of niet hebt. Smaak en emotie zijn dingen die je moeilijk hypocriet kunt noemen. Je kunt iemand ook niet hypocriet noemen omdat hij geen pure maar wel melkchocolade lust.

Je kunt heus wel hypocriet zijn als het gaat om subjectieve dingen. Even buiten je oordeel om kunnen zaken tenslotte meer of minder op elkaar lijken. Dit nummer van Kraantje Pappie lijkt volgens mijn waarnemingen -die ik vertrouw, maar natuurlijk niet uit alwetendheid geboren zijn- erg op een Zwart Licht-nummer met raps van een iets mindere kwaliteit. Daarom zie ik de verhouding 'supervet-waardeloos' tussen bijvoorbeeld Back Up Staat Klaar en dit nummer als hypocriet.

Echter, ik zie waarom jij het daar niet mee eens bent. Te weten: jij hebt het ook over emotie. En tja, als je die lulhannes van een Afvoerputje Brintaatje ziet, dan kan ik me goed voorstellen dat je zo negatief bevooroordeeld raakt, dat het automatisch slecht klinkt. Aan deze niet al te positieve verwoording zul je al kunnen merken dat ik toch ook deze muziekverwerking afwijs. In feite ageerde ik in mijn vorige bericht juist ook tegen dergelijke bevooroordeeldheid. Omdat ik vind dat je moet proberen dat lakse eerste-instantiegevoel als factor van je beoordeling los moet laten, kan ik de door mij geschetste situatie dus moeiteloos 'hypocriet' noemen.

toris

MAS
Ik snap je standpunt Sjaak. Maar stel dat alleen al de stem van Kraantje je helemaal niet aan staat. Alleen dat al kan voor iemand het verschil zijn tussen supervet en waardeloos.

Maar laten we er over op houden.

Weer ontopic: Het nieuwe album van Diggy Dex staat op de luisterpaal.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:37 uur

geplaatst: vandaag om 16:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.